Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
252 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Wat erg dat je je zo voelt en blijft voelen.
Weet je de oorzaak? Kun je die aanpakken? Dat is vaak het beste, maar ook het makkelijkste gezegd vanaf hier/anderen.
Klik om te vergroten...
Er is een aanleiding die de paniek heeft getriggerd. Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Het piekeren is daardoor ook niet functioneel, want ik kan niets oplossen.

Ik kan alleen maar hopen dat het niet escaleert en in de tussentijd ervoor zorgen dat mijn drank- en drugsgebruik geen extra probleem wordt.

Dat valt me niet mee, want ik gebruik dagelijks iets en de drang is nu nog groter met deze stress.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Er is een aanleiding die de paniek heeft getriggerd. Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Het piekeren is daardoor ook niet functioneel, want ik kan niets oplossen.

Ik kan alleen maar hopen dat het niet escaleert en in de tussentijd ervoor zorgen dat mijn drank- en drugsgebruik geen extra probleem wordt.

Dat valt me niet mee, want ik gebruik dagelijks iets en de drang is nu nog groter met deze stress.
Klik om te vergroten...
Begin vooral met doen: mediteren, wandelen, praten, dagboek enz. Hoop is goed maar actie is beter :wink:
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
BrieMetDeBril zei:
De verleiding naar alcohol vandaag is ineens stevig aanwezig.
Met dat roesje het bos is.. lekker alleen wandelen en dan de warmte van de alcohol.
Nu ik niet meer drink merk ik wel weer andere patronen zoals : niet naar buiten gaan alleen functioneel, weinig tot geen leuke dingen ondernemen.
Ik merk dat alcohol mij actiever maakte.
Toch ga ik het niet doen, dus dat houd in dat ik weer thuis blijf.
Klik om te vergroten...
Alcohol is een echte mind fucker ,niet voor niets drug #1 waar per jaar veel meer doden aan vallen dan andere soorten drugs.
Laat staan de puinzooi die je achterlaat ,als alles te laat is.
Dus blijf vechten tegen je cravings ,je komt vanzelf wel weer op gang wat betreft dingen ondernemen.

Wat bij mij goed helpt tegen cravings is eten ,een tijdelijke vervanging voor mijn zucht naar opiaten bv.
Cravings duren meestal ook niet langer als een half uur als je er weet tegen te verzetten ,is mijn ervaring.

Sterkte en hou vol!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
De verleiding naar alcohol vandaag is ineens stevig aanwezig.
Met dat roesje het bos is.. lekker alleen wandelen en dan de warmte van de alcohol.
Nu ik niet meer drink merk ik wel weer andere patronen zoals : niet naar buiten gaan alleen functioneel, weinig tot geen leuke dingen ondernemen.
Ik merk dat alcohol mij actiever maakte.
Toch ga ik het niet doen, dus dat houd in dat ik weer thuis blijf.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
BrieMetDeBril zei:
De verleiding naar alcohol vandaag is ineens stevig aanwezig.
Met dat roesje het bos is.. lekker alleen wandelen en dan de warmte van de alcohol.
Nu ik niet meer drink merk ik wel weer andere patronen zoals : niet naar buiten gaan alleen functioneel, weinig tot geen leuke dingen ondernemen.
Ik merk dat alcohol mij actiever maakte.
Toch ga ik het niet doen, dus dat houd in dat ik weer thuis blijf.
Klik om te vergroten...
Juist dat patroon moet je doorbreken: dus naar buiten en actie zonder alcohol. Dat geeft je daarna veel voldoening.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als herstellend verslaafde kan ik me om dit soort zaken ook wel druk maken. Ik vind vooral de reacties onder dit bericht ook echt bizar. Mensen hebben echt geen flauw benul van wat een (alcohol)verslaving teweeg kan brengen. Een flesje wijn naar iemand opsturen, kan voor de verkeerde persoon (en hun naasten) destructieve gevolgen hebben.

Maar ach, het gaat om het gebaar 😅

Facebook

www.facebook.com www.facebook.com
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Als herstellend verslaafde kan ik me om dit soort zaken ook wel druk maken. Ik vind vooral de reacties onder dit bericht ook echt bizar. Mensen hebben echt geen flauw benul van wat een (alcohol)verslaving teweeg kan brengen. Een flesje wijn naar iemand opsturen, kan voor de verkeerde persoon (en hun naasten) destructieve gevolgen hebben.

Maar ach, het gaat om het gebaar 😅

Facebook

www.facebook.com www.facebook.com
Klik om te vergroten...
De bedoeling was goed. Ik geef eerder het sociale stigma op verslaving de schuld, als er al een schuldige is.
Gelukkig zijn we dat aan het doorbreken met een steeds groter wordende groep mensen.

De mooiste aanpak zou zijn om de ontvanger een goedmakertje te laten kiezen. Maar als daar alcohol tussen
staat kan het ook weer als trigger bestempeld worden... Maargoed, dan was het in ieder geval een keuze
en niet een "overval".

We leven helaas in een maatschappij waar alcoholgebruik genormaliseerd is, en triggers zijn dus te verwachten.

Maar misschien wel een goede eye-opener dit FB bericht.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
De mooiste aanpak zou zijn om de ontvanger een goedmakertje te laten kiezen. Maar als daar alcohol tussen
staat kan het ook weer als trigger bestempeld worden... Maargoed, dan was het in ieder geval een keuze
en niet een "overval".
Klik om te vergroten...

Ja goed, een keuze lijkt me prima. Vanaf een schermpje kan ik redelijk veilig afstand doen van die alcohol. Dat zou voor mij niet per se de grootste trigger zijn. Maar als het ineens bij me thuis geleverd wordt...

Op de meeste momenten zal ik het waarschijnlijk direct door de gootsteen spoelen en een fellow bellen. Het zou niet eens in me opkomen het bij de buurvrouw af te geven.

Op een zwak moment echter, zou ik het misschien ook in de koelkast leggen 'voor het geval er iemand op visite komt'. (Yeah right 🤣)

Je moet je voorstellen dat ze dit met enige andere drug zo doen. Dat ze daadwerkelijk wat kabouter post in je brievenbus steken. Bizar toch?

Ik vind datzelfde eigenlijk ook van al die brieven van de staats-, vrienden- en Postcodeloterij. Zelf had ik nooit iets met gokken. Maar de vorige bewoonster zal er denk ik aan meegedaan hebben. Wekelijks ontvang ik minstens twee keer post van een loterij. Ik zou eens moeten kijken of ik dat stop kan zetten. Al die golden tickets, 'speciaal voor mij' geselecteerde aanbiedingen, een hoop papier die bij mij direct de container in gaat.

Alleen de decemberkalender. Die krijg ik dan ook als cadeautje en doe ik toch vrolijk aan mee. Maar ergens is ook dat een beetje gek.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Wekelijks ontvang ik minstens twee keer post van een loterij. Ik zou eens moeten kijken of ik dat stop kan zetten.
Klik om te vergroten...
Succes... Blijkt heel moeilijk te zijn heb ik ooit bij een TV progamma gezien (kassa of een ander soortgelijk)
Ik ontvang ook iedere maand van die loterijen onzin, terwijl ik in de CRUKS sta...
En over de alcohol, helemaal mee eens. Ik vertel mensen als ze me aanbieden om mee te drinken of ze ook willen snuiven, dan schrikken sommigen en snappen het niet. Als ik het dan uitleg dan cocaïne minder toxisch is dan alcohol weten ze vaak niet goed te reageren en heb ik de hele conversatie erover al gesloten.
Het laat inderdaad zien hoe normaal het is om met z'n allen elkaar te vergiftigen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
BrieMetDeBril zei:
Succes... Blijkt heel moeilijk te zijn heb ik ooit bij een TV progamma gezien (kassa of een ander soortgelijk)
Klik om te vergroten...
Haha, ik zal eens kijken wat er lukt. Naast de bekende brievenbus stickers zijn er ook sites als postfilter.nl

En als dat niet lukt, is dit misschien eindelijk eens een goed excuus om een potkachel aan te schaffen. Die staat eigenlijk al heel lang op het wensenlijstje.


BrieMetDeBril zei:
Ik ontvang ook iedere maand van die loterijen onzin, terwijl ik in de CRUKS sta...
Klik om te vergroten...
Dat is niet oké eigenlijk...

BrieMetDeBril zei:
Het laat inderdaad zien hoe normaal het is om met z'n allen elkaar te vergiftigen.
Klik om te vergroten...
Bizar hè, als je er van een afstandje naar kijkt met een nuchtere blik.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
En als dat niet lukt, is dit misschien eindelijk eens een goed excuus om een potkachel aan te schaffen. Die staat eigenlijk al heel lang op het wensenlijstje.
Klik om te vergroten...
Ik zit eigenlijk te denken om ze retour te doen, misschien heeft dat nut.
En anders opsparen en uiteindelijk bij hun in de brievenbus te gooien, lijkt me wel lachen.
Laat maar weten of het je gelukt is!

LucidLucy zei:
Dat is niet oké eigenlijk...
Klik om te vergroten...
Ik vraag me ook af, wat gebeurd er als ik probeer mee te doen? Word ik geblokkeerd wat mij het meest logisch lijkt, of kan ik meespelen en stel ik win de jackpot en dat ze het dan weigeren?
Zoveel vragen...
Ik heb nog nooit aan een loterij meegedaan dus waar de post vandaan komt heb ik geen idee bij.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
BrieMetDeBril zei:
Stel ik win de jackpot en dat ze het dan weigeren?
Klik om te vergroten...
Dat zou me niet(s) verbazen
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Dat is niet oké eigenlijk...
Klik om te vergroten...

Sterker nog,

CRUKS is na 6 maanden gewoon op te zeggen, ondanks dat ze propageren dat je jezelf levenslang uit kan sluiten.

Wel hebben ze een wachttijd van 8 dagen ingevoerd, tot vorig jaar kon je meteen na die 6 maanden weer spelen na opzegging. Been there done that, helaas.

Het ergste is dat ik precies in de weken voor, en de eerste weken na mijn mogelijkheid tot opzeggen extreem veel promotionele emails van praktisch alle legale online casinos waar ik heb gespeeld.

Ze weten wanneer de inschrijvingen op cruks zijn, en weten dat de mensen vaak daarna gewoon weer opzeggen. Het zijn echt vuile ratten, en ik praat hier normaal heel beschaafd, maar in het geval van gokken niet.

Gelukkig ben ik sinds ik (nu al 15 maanden🎂) niet meer vatbaar voor gokken, echter is cruks nog steeds een fijne manier om niet impulsief toch een gokje te willen wagen.

Vooor de echte gokverslaafden is cruks geen oplossing, die zoeken hun heil dan bij buitenlandse sites waarvan 99% niet uitbetaald, ik heb nog voor ruim een ton niet uitbetaald gekregen bij die klootzakken.

Gokken is vergif.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Sterker nog,

CRUKS is na 6 maanden gewoon op te zeggen, ondanks dat ze propageren dat je jezelf levenslang uit kan sluiten.

Wel hebben ze een wachttijd van 8 dagen ingevoerd, tot vorig jaar kon je meteen na die 6 maanden weer spelen na opzegging. Been there done that, helaas.

Het ergste is dat ik precies in de weken voor, en de eerste weken na mijn mogelijkheid tot opzeggen extreem veel promotionele emails van praktisch alle legale online casinos waar ik heb gespeeld.

Ze weten wanneer de inschrijvingen op cruks zijn, en weten dat de mensen vaak daarna gewoon weer opzeggen. Het zijn echt vuile ratten, en ik praat hier normaal heel beschaafd, maar in het geval van gokken niet.

Gelukkig ben ik sinds ik (nu al 15 maanden🎂) niet meer vatbaar voor gokken, echter is cruks nog steeds een fijne manier om niet impulsief toch een gokje te willen wagen.

Vooor de echte gokverslaafden is cruks geen oplossing, die zoeken hun heil dan bij buitenlandse sites waarvan 99% niet uitbetaald, ik heb nog voor ruim een ton niet uitbetaald gekregen bij die klootzakken.

Gokken is vergif.
Klik om te vergroten...
Helemaal eens met jouw post.
Zoals elke "regulering" gebaseerd op harm reduction waar de overheid de regie neemt zie je dat het alleen is gebaseerd op het verdienen van geld over de rug van anderen.
: Wij zijn de staat en hebben het beste met u voor, kom maar bij ons de regie over je leven verliezen dan is het minder erg!
Ik heb er geen woorden voor, ook ik ben niet meer actief in gokken al een lange poos, maar stoor me er enorm aan.
Het is al erg zat dat er reclame op alcohol en gokken bestaat, tabak kunnen ze kennelijk wèl verbieden, waarom deze zaken niet? Sterker nog, ze hebben het juist gereguleerd.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Sterker nog,

CRUKS is na 6 maanden gewoon op te zeggen, ondanks dat ze propageren dat je jezelf levenslang uit kan sluiten.

Wel hebben ze een wachttijd van 8 dagen ingevoerd, tot vorig jaar kon je meteen na die 6 maanden weer spelen na opzegging. Been there done that, helaas.

Het ergste is dat ik precies in de weken voor, en de eerste weken na mijn mogelijkheid tot opzeggen extreem veel promotionele emails van praktisch alle legale online casinos waar ik heb gespeeld.

Ze weten wanneer de inschrijvingen op cruks zijn, en weten dat de mensen vaak daarna gewoon weer opzeggen. Het zijn echt vuile ratten, en ik praat hier normaal heel beschaafd, maar in het geval van gokken niet.

Gelukkig ben ik sinds ik (nu al 15 maanden🎂) niet meer vatbaar voor gokken, echter is cruks nog steeds een fijne manier om niet impulsief toch een gokje te willen wagen.

Vooor de echte gokverslaafden is cruks geen oplossing, die zoeken hun heil dan bij buitenlandse sites waarvan 99% niet uitbetaald, ik heb nog voor ruim een ton niet uitbetaald gekregen bij die klootzakken.

Gokken is vergif.
Klik om te vergroten...

Ja, ze weten dondersgoed wat ze moeten doen om de omzet hoog te houden. Ongeacht de maatschappelijke gevolgen.

Uiteindelijk met verslaving zijn drempels opwerpen vaak nooit genoeg. Ik ben van telefoon, telefoonnummer, mail gewisseld. Alle dealers verwijderd, noem maar op. Maar als die kronkel echt in m'n kop komt, sta ik in een uur met drugs in m'n handen.

Ik heb toen m'n dealer ook eens gevraagd mij nooit meer iets te geven en me te vertellen dat ik maar een fellow moest bellen. Iets waar ie naar luisterde en me ook heeft verteld toen ik weer bij hem terug kwam. Maar ik manipuleerde hem gewoon op die manier dat ik toch wel ergens drugs ging scoren, maar het dan liever bij hem haalde omdat ik dan wiste dat ik kwaliteit had. En met wat tegenzin, kreeg ik toch wat ik wilde.

Maargoed, zulke sneaky reclames zijn eigenlijk echt niet oké.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Ik heb toen m'n dealer ook eens gevraagd mij nooit meer iets te geven en me te vertellen dat ik maar een fellow moest bellen. Iets waar ie naar luisterde en me ook heeft verteld toen ik weer bij hem terug kwam
Klik om te vergroten...

Dat vind ik wel heel netjes dan van die dealer.
Was het een bekende?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Dat vind ik wel heel netjes dan van die dealer.
Was het een bekende?
Klik om te vergroten...

Wel met de frequentie waarop ik mijn zooi kwam halen 🤣

Maar nee, daarvoor was het geen bekende. Hij weigerde me ook GHB te verkopen. Ik had (heb) dat nog nooit gebruikt, omdat ie al zag gebeuren hoe dat bij mij uit de hand zou lopen.

Wel netjes. Was een aardige gast. Maar alsnog verkocht ie me echt heel veel hoor. Maar ik denk ook dat ie in eerste instantie echt niet doorhad dat ik dat allemaal in m'n eentje wegwerkte. Hij schrok er ook weleens van als ik dan in een dag 2g ket had gebruikt. Maar hij verkocht me alsnog.

Waarschijnlijk ook wel door mijn manipulatieve manier van communiceren.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jesse Pinkvrouw zei:
Maakt niet uit waar je naar toe verhuist, hoe clean je denkt te zijn, hoe duur de drugs is in andere landen. Het blijft je achtervolgen en er is niks en niemand die je kan helpen. Het is en blijft en voodoo die je blijft achtervolgen

had mezelf beloofd dit forum nooit meer te openen en Well, here I am.
we live and we learn.

this geen falen, het is herinneren waarom ik wou stoppen en ben gestopt, en ik denk dat het een goede les is.
Klik om te vergroten...
Waar je ook gaat, je neemt je verslaving mee. Maar die verslaving is wel onder controle te krijgen. Niet meer voor jezelf weglopen.

Succes met je situatie daar, klinkt heftig!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een opeenstapeling van heftige berichten hier. Heel veel sterkte @Jesse Pinkvrouw, @StraatPiraat en @Cardboard
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oohh ik wou hier net op een bericht reageren maar die is ineens weg...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3334353637...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."