Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Torchic zei: De strijd om niet te gebruiken is zwaar. Ik ben nu 2,5e maand clean van 3mmc maar het liefst zou ik zo weer beginnen want ik mis het en alles daaromheen zo ergπ© De feestjes, avonden met vrienden, lekker veel energie, geen chaos in mβn hoofd, vriendschappen goed kunnen onderhouden, geen smoesjes waarom ik er niet ben, voor even zorgeloos zijnβ¦ Daarentegen heeft het ook zoveel nadelen en die kan ik me ook wel bedenken maar ik overzie niet hoe erg die eigenlijk zijn terwijl ik er nog dagelijks flink last van heb. En eigenlijk kan ik alles alleen maar verheerlijken. Ik zit echt even vastβ¦ Klik om te vergroten... ik weet (nog en hopelijk nooit) niet hoe erg een verslaving kan zijn en wat dit met een persoon kan doen. maar uit mijn semi professioneel standpunt (verpleegkundige in opleiding) ben je echt al enorm goed bezig. eventueel zou een huisarts ondersteuning kunne bieden in het proces om niet meer te gebruiken. je hoeft niks te doen als je het niet wilt, de huisarts geeft immers advies en alles wat besproken wordt blijft ten alle tijden tussen jou en de huisarts. als je het nog niet hebt geprobeerd iig. weet dat ik trots ben op je en dat jij dit kan, geloof in jezelf."
"Torchic zei: Ik ben in behandeling binnen de ggz en verslavingszorg dus ik heb gelukkig goede hulp. Klik om te vergroten... goed om te hore, lekker bezig! Torchic zei: Maar alleen daarmee kom je er niet en zul je zelf keihard moeten vechten natuurlijk Klik om te vergroten... precies dit, ik vind het altijd lekker om volledig een boksbal/bokszak in elkaar te ramme. goed voor frustratie, hoofd leeg make en beweging. daarentege, soms mag je ook ff met jezelf zitte en je gevoelens erkenne. kijk alles per dag aan en weet dat het beter wordt"
"zowaar al mn drugs gebruik gestopt. buiten dat ik er wel (denk ik) redelijk mee om kan gaan lijkt het me toch verstandig er een rem op te zette. het was net zo leuk maarja, kan niet alles hebbe in het leve. had het net zo naar mn zin op deze zooi, maar dat is wat deze zooi met je doet. enorme cravings naar alleen de energie, niet perse het entactogene (ondanks dat dit ook wel leuk was in groeps verband). vond het ook best leuk om mijn eige proefkonijn te zijn maarja, niet handig met een hart aandoening denk ik π nu nog zien vol te houde, wish me luck! misschien wel een leuk idee om hier mn thesis over te schrijven? de (schadelijke)effecten van stimulanten op het lichaam: ROA's, bioavailability en serotonine syndroom. op zn minst iets om me mee bezig te houde π "
"Kibo3 zei: De pijn houd vaak 1-3 dagen aan, maar je verlengt dit wanneer je tijdens weer gebruikt. Klik om te vergroten... tenzij ke nefronen (filterfabriekjes van de nieren) zijn aangetast. dan kan de pijn wat langer aanhouden. dit is meestal alleen van toepassing bij hevig langdurig misbruik van keta. een vriend van mij had dit probleem, de pijn was na 8 dagen vrijwel volledig weg. eerlijkheid bij de huisarts kom je al heel ver mee."
"setting: Thuis muziek aan het luisteren via mn headset. onder een deken op de bank, kat aaien en hond op schoot. T+00:00 75mg 4-FMA (4-FluoroMethAmfetamine) ingenome. mijn zus geappt met wat en hoeveel ik heb gebruikt, just in case (zus heeft niks met drugs en weet dat ik drugs wil uitproberen. ze bood aan om vertrouwens/contact persoon te zijn ivm harm reductie). T+00:03 zus reageert met "suc6, ik zit nog te game en *naam vriendin* komt nog langs." ik reageer met "top, ik ga straks mis nog weg. maar dan app ik wel als ik ga." direct blauwe vinkjes, top dan weet ze ervan T+00:37 begin me een beetje opgewekt te voele en besluit een rondje te gaan lope. app zus dat ik weg ben en deel live locatie. T+00:44 volgens mij kickt de euforie in, begin te merken dat ik uit mezelf glimlach en ik ga op in de muziek. T+00:55 even DF checken. waardevolle info gekregen, genoteerd. waardeer de info enorm . ik maak een post it op telefoon en zet die op mijn AOD (Always On Display). T+01:30 shit, vergete te schrijve. ik zit zo lekker te vibe op de muziek en Paul Elstak - Rainbow high in the sky komt op. ik verlies mijn shit en ik sta half te lope half te danse op straat T+01:36 zit helemaal in de sfeer van Paul Elstak en de muziek stopt.... word gebeld door een vriendin. ik had echt geen idee wat ze zei, klonk beetje zat. nja idd, na wat diepe zuchte prate ze in meer volledige zinne. heeft teveel gezope en kan nie meer thuis slape komt t op neer. vanaf hier gaat het uit herinnering van die avond/nacht/aankomende dag. maat, ik zat zo lekker in de vibe en weet ff nie wat ik hier mee aanmoet. ze kan wel blijve slape maar ik ben ook nie in een geweldige staat. geen andere optie beschikbaar.... in geval van crisis kan alles bij mij helaas en ze stuurt haar locatie. haar feest was in de zelfde wijk als mijn huis dus loop daar wel heen om haar op te hale. paar keer afgeleid door de strakke lijn aan lantaarnpalen en hun lampjes. ze staan echt perfect in 1 lijn tot het einde van de straat. kom uiteindelijk aan bij vriendin haar feest, zo zat was ze nou ook weer niet maar wel verschrikkelijk luid. rustig naar huis gewandeld, wat best goed ging voor haar staat, en thuis nog even gepraat en gerookt. ik zat nog vol energie man, zij wou gaan slape helaas. legde haar uit wat ik heb gedaan vanavond/vanacht en keek me een beetje scheef aan maar snapt zelf ook dat iedereen zijn eigen vergif naar keuze heeft. nog 2 jointjes gehaald van mijn kamer om misschien een beetje te kunne slape straks en zij wou er ook 1. zolang ze maar niet ging kitse vond ik alles prima.... na het jointje was toch wel vrij moe zei ze dus zijn we maar naar bed gegaan. in bed nog even serie gekeken en ondertussen en geknuffeld (onze vriende groep is heel vrij in het tone van affectie dus dacht hier niks van). beetje gepraat nog en uit het niets kijkt ze me aan en kust ze me. eyo zij is half zat en ik heb drugs op. waarom dacht zij dat dit een goed idee was? ik trek terug en kijk haar nogal verbijsterd aan en vraag of zij oke is. ze zei dat drank haar nogal praterig maakt maar het nu de tijd was voor actie? ik ben in fucking tweestrijd wanneer er 2 gedachtes door me heen schiete. 1. fuck it ga ervoor, leuke meid en kan goed met haar overweg. 2. wij zijn allebij onder invloed van verschillende substanties, ik wil geen misbruik make van de situatie en dat ze morge spijt heeft ofzo. alcohol is a hell of a drug you know... ik uit mijn tweestrijd tegenover haar en ze biecht op dat ze helemaal nie zo zat was maar een excuus zocht om te blijve slape. heb ik hier Paul Elstak voor op gegeve?! ja, jazeker wel want ik zeg fuck it en ga ervoor (wat drugs maar niet met je doet) je ziet het misschien al aankome... van het een komt het ander en voor je het weet lig je op elkaar. alles voorbij en al die zooi, nogsteeds genoeg energie en niet perse vermoeid. toch maar een Oxazepam gepakt om te kunne slape en de nacht verliep vrij soepel. ochtend erna werd ik wel met volle energie wakker, ik ben geen ochtend mens maar had zowaar geen probleem met direct uit bed kome. zij daarentege wel, had toch niks te doen die dag dus terug in bed gekrope en serie aangezet. beetje geknuffeld en na een uur toch maar beslote uit bed te kome. zij honger, ik zwaar geen honger. na ontbijt de hele dag nog gevibed met haar en besloten dat we date wel een kans wille geve. heel de dag wel RLS gehad met de drang om in beweging te blijven. TLDR: 4-FMA was leuk man, goeie vibes. lekker energiek en heerlijke euforie. kleine crisismoment wat de vibe wel weg nam in het begin maar mezelf kunne herpakke uiteindelijk. begonne met date door het crisismoment dus zo heel erg vind ik het nou ook niet uiteindelijk. zie wel het gevaar hiervan in. ben blij dat ik niks bij had voor de rest, redosing ligt wel op de loer bij deze... veel gebeurd in de tussetijd en enorm druk geweest. beetje vergete te poste π "
"Don Draper zei: Mijn andere strijd dat ik heb is dat ik soms echt heel graag me de tering rook of vape. Dat bedoelde ik met terugvallen. Klik om te vergroten... je kan een warm washandje/handdoek/kruik, gwn iets wat je warm kan maken en op je nek kan leggen proberen. daar zitten enorm veel zenuwen en bloedvaten. warmte helpt met relaxen, misschien word je hier rustig(er) van? Don Draper zei: Benzo's heb ik al maar wil het niet gebruiken ter overbrugging van dit. Het werkte ook niet toendertijd. Phenibut lijkt me niet slim want ik ben verslavingsgevoelig. Verder trekt het me niet echt. Klik om te vergroten... goed dat je dit al weet van jezelf, het gaat je wel lukken. dat geloof ik wel. Don Draper zei: Het komt goed. Klik om te vergroten... vooral met deze instelling. veel suc6 bro, als je ons nodig hebt zijn we nooit ver van je vandaag π"
"Theundertaker zei: Deze jongen zegt dat hij een ernstige agressie heeft in zijn afkick. Niemand reageert er op terwijl het een behoorlijk serieus en gevaarlijk probleem is. Ik kom met 2 oplossingen en die gaan zeker kunnen helpen. In een korte termijn Klik om te vergroten... ik snap waar je vandaan komt, denk ik iig. je probeert alleen deze jonge rustig te houden zodat hij geen gevaar voor zichzelf en voor anderen is. op kort termijn zal dit inderdaad ook werken. maar met welke side effects? acties hebbe consequenties, welke dat zijn kom je daarna meestal pas achter. FredKroket zei: Een afkick van drugs wordt gedaan onder supervisie van gespecialiseerd medisch personeel. Waar ze onder andere ook je fysieke gesteldheid in de gaten houden. Klik om te vergroten... een groot probleem is dat het vrij lang kan duren voordat je eindelijk hulp krijgt. uit zowel eigen ervaring als (hopelijk) onderdeel van mijn toekomstig werk. kan je bij een huisarts aankaarten dat je "zelf medicatie" gebruikt (heel breed begrip) en aan de hand daarvan de vraag stelt of de huisarts (huisarts mag dit 99/100 keer niet, maar je weet nooit) of een medicatie team van een ggz instelling dit wil verstrekken. dit zou hij op vrij kort termijn (medicatie team is onafhankelijk van psycholoog en psychiater), hier misschien terecht kunnen. FredKroket zei: Ik ben geen professional dus voor agressie problemen heb ik, net zomin als jij, geen oplossing Klik om te vergroten... ik ben het wel eens met Fred hier, ik ben ook zeker geen professional. maar, misschien kunne we hem wel de juiste kant op sturen? zelf medicatie zou altijd op kort termijn moeten en nooit lang ivm verslaving enzo. het zou ook echt, maar dan ook ECHT, als aller laatste optie gebruikt moeten worden om jezelf in de hand te kunnen houden. ook dan is er een grote kans op terugval, nieuwe verslaving, OD of andere lichamelijke en psychische schade. wees zorgvuldig met welk advies je wie geeft. wat voor jou werkt kan een ander compleet ontsporen. just food for thought, keep that into consideration π"
"FredKroket zei: Maar als je echt denk dat het uit de hand gaat lopen kan je terecht bij de crisisdienst Klik om te vergroten... mee eens inderdaad, alhoewel het voor iemand wel lastig kan zijn om hiernaar uit te reiken. het woord "crisis" kan iemand al snel afschrikken. ongeacht de persoon zijn staat. moment dat je realiseert dat die mensen je willen helpen en je er niet voor "straffen" of "veroordelen" ben je ookal een stuk geruster. FredKroket zei: En het is in zo'n geval altijd handig om naasten in te lichten zodat er iig mensen zijn die een oogje in het zeil kunnen houden terwijl je wacht op de juiste hulp. Klik om te vergroten... ook zodat je zelf meer rust hebt misschien, het uiten van een verslaving tegenover vertrouwde personen is een lastige drempel. het feit dat je er hulp voor wilt is de eerste stap om jezelf ook weer een beetje te gaan vertrouwen. jou naasten zullen dit niet misschien direct zien maar uiteindelijk altijd wel realiseren en zullen trots zijn op je dat je er over durft te praten. FredKroket zei: Medicatie op korte termijn is lastig, het gaat dan vaak om symptoombestrijding, om weer rustig te worden en niet iets langdurigs. Maar dat moet altijd onder supervisie besloten worden vind ik, door iemand met dossierkennis. Klik om te vergroten... dit is ook altijd lastig en symptomen kunnen ook hevige mentale effecten hebben. dit maakt een nood situatie als niks anders helpt (of iets telang duurt). een vriendin van me kwam met mij prate over zelf medicatie ivm haar depressie waar ze benzodiazepam (oxazepam) voor wou gebruiken als ze een paniek of stress aanval kreeg. daarna was ze, volgens haar woorden, de rest van de dag depri en niks meer waard. bij het opkomen van een paniek of stress aanval nam ze er een en kon ze haar schooldag nog redelijk afmaken (middel hier door heeft ze haar diploma gehaald, nogsteeds trots op haar zelfbeheersing). zelf medicatie is altijd riskant. praat er met iemand over zodat ze weten wat er aan de hand is en jou (dan niet fysiek dan wel mentaal) helpen met het stoppen van, het controlleren van of het verstrekken van zelf medicatie. dit voor harm reductie en het makkelijker voor jezelf te maken."
"Don Draper zei: Ik merk dit de laatste tijd enorm. Een (lange) warme douche helpt me enorm en verder een warme kamer. Af en toe een verzwaarde deken en ook een bedverwarming doet me soms goed. In plaats van er op bezuinigen draag ik veel bij in de gestegen energieprijzen bij de familie waar ik woon. Ik ga niet zo veel meer uit erdoor maar qua psyche doet het me echt goed. Helpt me ook om benzo gebruik uit te stellen en te minderen. Klik om te vergroten... lekker bezig bro, hopelijk hou je het zo vol. anders zijn we altijd in de buurt als je het even niet meer weet. π"
"Don Draper zei: Zorgtoeslag gestort en ineens is m'n cravings heftig Klik om te vergroten... haha dit ken ik, had het idee om nog "ff snel" van huis naar Veldhoven te gaan (met de bus, yay staking) om 4-FMA op te hale. die blijft wel ligge tot morgen. straks mag ik terug naar huis lopen, ondanks dat ik dat vaker doe (voor mn plezier), dit duurt 75 min. heb daar nu met dit weer echt geen zin in. overal ijs en sneeuw en al die zooi."