Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
142 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Onderschat je Cannabis-ontwenning ook zeker niet. Stapelt allemaal op elkaar uiteindelijk.
Klik om te vergroten...

+ Quetiapine. I know, maar de meeste ontwenningsverschijnselen van benzo's kreeg ik op m'n bordje toen ik nog wiet gebruikte.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bromazolam al meer dan een half jaar niet, benzo's in het algemeen nu 90 dagen vanaf weten te blijven. ♥️

1000102579.jpg


2mmc is ook al bijna een maand geleden! Dat hoofdstuk is afgesloten. 🥲

Heb deze zomer nog wel (best veel) andere dingen gebruikt, maar nu weer even anderhalve maand netjes op de rem. Daarna ga ik vier weken op vakantie en dan mag ik vast een drankje drinken van mezelf. Maar nu effe dimmen. 😅
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#3
46 weken geen coke💪
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bijna eenMaandje geen methadon
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Moeilijker dan pyros 😭

IMG_1192.png
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Moeilijker dan pyros 😭

Bekijk bijlage 67027
Klik om te vergroten...

Oh ik vond roken echt een eitje vergeleken met pyro's 🤣

Ieder z'n valkuilen I guess. Succes man! Naar mijn ervaring is het zwaarste stuk voorbij. Al kwamen cravings het eerste half jaar best vaak om de hoek. Daarna werd het ècht beter. Die mentale verslaving is niet makkelijk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
annihilation zei:
Nummer blokkeren?
Klik om te vergroten...
Al lang gedaan maar om de zoveel tijd neemt ‘ie een nieuw nummer.

Op zich wel leip dat hij het na ruim 3 jaar nog blijft proberen.

Ik kan er inmiddels wel om lachen. Vroeger trapte ik er altijd weer in. Maar nu 🗑️
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Al lang gedaan maar om de zoveel tijd neemt ‘ie een nieuw nummer.

Op zich wel leip dat hij het na ruim 3 jaar nog blijft proberen.

Ik kan er inmiddels wel om lachen. Vroeger trapte ik er altijd weer in. Maar nu 🗑️
Klik om te vergroten...
Misschien auto berichtje naar iedereen in zijn lijst?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Al lang gedaan maar om de zoveel tijd neemt ‘ie een nieuw nummer.

Op zich wel leip dat hij het na ruim 3 jaar nog blijft proberen.

Ik kan er inmiddels wel om lachen. Vroeger trapte ik er altijd weer in. Maar nu 🗑️
Klik om te vergroten...
Ik krijg ze ook nog wel eens. Moest laatst wel lachen om een "kortingsactie", waarbij de korting helemaal geen korting was😆

Rekenen is ook wel lastig natuurlijk
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
annihilation zei:
Nummer blokkeren?
Klik om te vergroten...

_shikantaza zei:
Al lang gedaan maar om de zoveel tijd neemt ‘ie een nieuw nummer.

Op zich wel leip dat hij het na ruim 3 jaar nog blijft proberen.

Ik kan er inmiddels wel om lachen. Vroeger trapte ik er altijd weer in. Maar nu 🗑️
Klik om te vergroten...

Die van mij heb ik toen gevraagd om me uit zijn klantenbestand te gooien. Dat deed ie en sindsdien heb ik niets meer gehoord. Dat was mijn dealer na de kliniek. Heb vlak na de kliniek überhaupt een nieuwe telefoon gekocht en ook een nieuw nummer aangenomen. Anders werd ik gek van alle sms'jes en appjes.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Na deze werkweek veranderde er iets in mij. Ik deed opnieuw iets werkgerelateerds wat ik spannend vond en wat me nog geen half jaar geleden ondenkbaar, werkelijk volstrekt ondenkbaar leek zonder benzo. Nu deed ik het niet alleen zonder benzo's, ik had ze niet eens bij me!!! Er was soms ongemak, wat vroeger steevast leidde tot een paniekaanval (en dus tot het in mijn lijf proppen van meer benzo's) of een heel naar gevoel van door de mand vallen en van transparantie (lang leve anxiety disorders). Nu mocht het er allemaal zijn, kon ik het accepteren zoals het was en werd het daarmee allemaal ineens veel minder belangrijk.

Vandaag, 110 dagen na mijn laatste benzo, durf ik het pas hardop te zeggen. Nu pas voelt het als iets wat ik vol kan houden, ook als het moeilijk wordt. Het is ontzettend eng om te zeggen, want als ik het zeg dan is het ineens echt, maar ik zeg het toch:

IK BEN GESTOPT MET BENZO'S.

110 days and counting.

:cheerpompom: :cheerpompom: :cheerpompom:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
3 jaar 3 maanden 3 weken en 3 dagen. Die kon ik jullie niet onthouden :wink:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
3 jaar 3 maanden 3 weken en 3 dagen. Die kon ik jullie niet onthouden :wink:
Klik om te vergroten...
Huh lol, een fella vandaag op de meeting exact hetzelfde 🤣
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
3 jaar 3 maanden 3 weken en 3 dagen. Die kon ik jullie niet onthouden :wink:
Klik om te vergroten...
Mooi man, ga zo door! Ik kom vanavond laat op de 666 dagen zonder thc en cbd inname!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#15
50 weken geen coke😎

En ben net bezig op een ander vlak, welke ik gok ik niet ga kunnen doortrekken op de lange termijn:
5 dagen geen slaapmedicatie😴
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Huh lol, een fella vandaag op de meeting exact hetzelfde 🤣
Klik om te vergroten...
Na-aper zeg!

🫠
b
brolafLid
01-01-2024, 00:00
#17
Schoon en tea totaler sinds 13 Mei 2001
Soms heb ik maanden aan een stuk door dat ik niet een keer denk aan mijn verslavings verleden.
Helaas wordt dit uiteindelijk altijd weer doorbroken doordat iemand het nodig vindt er met geveinsde interesse
naar te informeren en op dat moment herinner ik het me weer.
24 jaar is een lange tijd. Ik ben inmiddels langer clean dan dat ik ooit gebruikt heb.

Gefeliciteerd iedereen. Jullie zijn allemaal BIKKELS!!!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ongeveer een maand clean van kratom ( gram tot 2 gram per dag) een jaar lang.
Geen probleem om er ver vandaan te blijven nu.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
brolaf zei:
Schoon en tea totaler sinds 13 Mei 2001
Soms heb ik maanden aan een stuk door dat ik niet een keer denk aan mijn verslavings verleden.
Helaas wordt dit uiteindelijk altijd weer doorbroken doordat iemand het nodig vindt er met geveinsde interesse
naar te informeren en op dat moment herinner ik het me weer.
24 jaar is een lange tijd. Ik ben inmiddels langer clean dan dat ik ooit gebruikt heb.

Gefeliciteerd iedereen. Jullie zijn allemaal BIKKELS!!!
Klik om te vergroten...

Ik ben dan toch wel benieuwd: wat maakt dat je na zo'n lange tijd clean, je toch aanmeld op een drugsforum?
b
brolafLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Ik ben dan toch wel benieuwd: wat maakt dat je na zo'n lange tijd clean, je toch aanmeld op een drugsforum?
Klik om te vergroten...
Goeie vraag. Een goede vriend van mij die als ervarings deskundige werkt zei dat ik van waarde zou zijn in de hulpverlening en
dat er momenteel een groot tekort is aan deskundigen.
Sinds ik met pensioen ben ervaar ik een leegte omdat ik niet meer werk en ik ga dit opvullen door me via Tactus tot ervarings deskundige te laten
omscholen en zo met wat ik weet en aan ervaring heb opgedaan proberen mensen te helpen die voor de moeilijke keuze
staan om de grote stap te maken om te gaan afkicken.

n.b. Ik ben ook nog steeds freelance foto journalist en ik maak muziek als gitarist. Het is niet uit verveling.
Maar ik denk echt dat ik positief kan bijdragen.

Om je vraag te beantwoorden, ik hoop hier wat te leren van de situatie van vandaag inzake de scenen en gebruik.
Zo hoop ik een beetje bij te leren zodat ik de medemens straks beter kan helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...565758596061
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."