Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
160 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat valt wel mee, ik vind een maand mooi maar ga niet elke dag zitten tellen.

Heb ook eigenlijk geen echte clean-datum. Heb een momentje gehad in november bij de laatste pam.... maar toen moest ik in december weer zwaar aan de diazepam om een insult te voorkomen. Ik doe het rond 24-12 die kan ik onthouden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Maand clean van alcohol
Klik om te vergroten...

Kijk in de spiegel en wees daar trots op.
Want je komt van ver.
Zes weken geleden had je om deze tijd mogelijk al een fles wijn op.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maand clean van alcohol. Maar ik neem de cleandatum vanaf t moment dat de diazepam stopte. Heb nog wel trek gehad maar heb het nu helemaal niet.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Mooie mijlpaal. Voel je je herboren?
Klik om te vergroten...
Ik merk veel positieve kanten van het clean zijn maar herboren helaas (nog) niet🤣
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hahahah dank je!
Denk dat ik zes weken geleden nog clean was en vijf weken geleden idd wat jij zegt. Wel twee flessen denk ik, ik ben ochtend-drinker. Was.

Ik kom van heel ver. Gisteren zei ik dat nog tegen een vriend, dat moment dat ik bij de crisisopname binnen kwam en de bekende gezichten zag van het personeel... dat hakte er zo in.

Qua clean-datum: Dat was pas toen de voorgeschreven benzo's weer gingen uitwerken dus die ligt iets later. Zondag wil ik naar de meeting gaan voor een badge. Vorige keer dat ik een maand clean was van alcohol (en nog niet van benzo's) werd ik zo emotioneel toen ik naar voren kon komen. Hele meeting mij groot zitten houden en na afloop brak ik. Dubbelgeklapt met mijn hoofd op mijn knieën zat ik te huilen. Gelukkig goed opgevangen en ze lieten me pas gaan nadat ik een beetje rustig was. Later op de dag nog een lief appje van een fellow.
Weet niet of het weer zo'n toestand wordt, ik weet wel dat dat kan en mag daar.

De betreffende zondag zat ik nog in de kliniek en was ik van daaruit gekomen met een maatje.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Trots op mezelf!🤩

IMG_2996.jpeg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Torchic zei:
Trots op mezelf!🤩

Bekijk bijlage 56690
Klik om te vergroten...
Mooie mijlpaal. Voel je je herboren?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Yes een maand.

De maand begon met dagenlange koorts. Ik had in alle jaren dat ik gebruikte, niet 1 x koorts gehad. Mijn lichaam wilde opruimen, clean worden. Mijn geest wilde ook opruimen. In de kliniek zonderde ik mij af en zweefde ik door de gang. Dat laatste waren de woorden van de verpleging.

Deze zwerfkees heeft haar sleutelhanger wel verdiend. Wordt vast weer janken.
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#9
400 Dagen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat doe je trouwens met de sleutelhangers van de keren dat het niet gelukt is? Mijn buurman heeft er een ketting van gemaakt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Wat doe je trouwens met de sleutelhangers van de keren dat het niet gelukt is? Mijn buurman heeft er een ketting van gemaakt
Klik om te vergroten...
Teruggeven op de meeting of juist pontificaal ergens ophangen ter herinnering.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok ik wist niet dat je ze kon teruggeven.

Ik weet het nog niet, ik heb een beetje een rotgevoel bij die dingen. Misschien houd ik er eentje, die symbool staat voor herstel.

Hoop dat ik niet, net als de buurman, een ketting verzamel met die dingen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wacht, help me even:
Je krijgt een sleutelhanger als je bv een X periode clean bent, en je krijgt ook een sleutelhanger als je hebt gedronken/gebruikt?

Dat laatste zou ik wel vreemd vinden.
Want dan confronteer je jezelf toch steeds met een terugval?
Anderzijds is het misschien ook wel een stok achter de deur idee: "Ik heb gebruikt, ben nu weer in herstel"
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ok ik wist niet dat je ze kon teruggeven.

Ik weet het nog niet, ik heb een beetje een rotgevoel bij die dingen. Misschien houd ik er eentje, die symbool staat voor herstel.

Hoop dat ik niet, net als de buurman, een ketting verzamel met die dingen.
Klik om te vergroten...
Alles kan 🤗

Kordie zei:
Wacht, help me even:
Je krijgt een sleutelhanger als je bv een X periode clean bent, en je krijgt ook een sleutelhanger als je hebt gedronken/gebruikt?

Dat laatste zou ik wel vreemd vinden.
Want dan confronteer je jezelf toch steeds met een terugval?
Anderzijds is het misschien ook wel een stok achter de deur idee: "Ik heb gebruikt, ben nu weer in herstel"
Klik om te vergroten...
Klopt, een nieuwkomer maakt een start en krijgt dan een welkomst-sleutelhanger, en vervolgens zijn er bij een X aantal dagen clean steeds mijlpalen - 30, 60, 90 dagen, 6, 9, 12, 18, 24 maanden en vervolgens per jaar. En val je terug dan begin je bij 0 met een welkomst-sleutelhanger.

Ik had op een gegeven moment een stuk of 20 welkomst-sleutelhangers maar ik legde ze uit het zicht want toen schaamde ik me nog voor mijn verslaving en de terugvallen. En ik had ze ook niet aan mijn sleutelhanger maar dat kwam toen de acceptatie begon. Nu heb ik met trots de 18 maanden sleutelhanger aan mijn sleutels hangen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee sorry haha. Je bent bijv een maand clean en dan krijg je sleutelhanger. Maar als je terug valt heb je die dus ‘over’.

Als je gedronken hebt mag je wel komen maar niet spreken. En dan kun je na afsluiting van de meeting een gesprek hebben.
En als je in herstel gaat begin je weer bij 0.

Heb een aantal nieuwkomers sleutelhangers en 2 x een maand. Had de 3 mnd net niet gehaald van de zomer.

En toen telde ik de voorgeschreven benzo’s niet mee.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Wacht, help me even:
Je krijgt een sleutelhanger als je bv een X periode clean bent, en je krijgt ook een sleutelhanger als je hebt gedronken/gebruikt?

Dat laatste zou ik wel vreemd vinden.
Want dan confronteer je jezelf toch steeds met een terugval?
Anderzijds is het misschien ook wel een stok achter de deur idee: "Ik heb gebruikt, ben nu weer in herstel"
Klik om te vergroten...
Heb jij geen behoefte aan meetings @Kordie ?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat heb jij er mee gedaan @dupont ?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat ik mijn maand-sleutelhangers wel houd maar niet alle nieuwkomers.

Bij mijn laatste maand-sleutelhanger werd ik heel emotioneel, die houd ik denk ik wel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Wat heb jij er mee gedaan @dupont ?
Klik om te vergroten...
Teruggegeven aan een meeting die krap in de sleutelhangers zat.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Heb jij geen behoefte aan meetings @Kordie ?
Klik om te vergroten...

Qua middelen heb ik het onder controle.
Qua oorlogstrauma heb ik 2x per maand een meeting met lotgenoten. Komt ook gebruik wel aan bod.

Maar ik weet niet of ik daarmee door ga. Ik wil graag vooruit. Ik wil niet blijven hangen in gesprekken over de oorlog in mijn geval. Het zet mij eerder een trapje terug op de ladder dan omhoog. We kunnen bij deze bijeenkomsten begrip voor elkaar uitspreken en een luisterend oor voor elkaar zijn, maar echt beter worden moet je toch richting MGZZ.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4647484950...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."