Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
158 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Heb jij geen behoefte aan meetings @Kordie ?
Klik om te vergroten...

Qua middelen heb ik het onder controle.
Qua oorlogstrauma heb ik 2x per maand een meeting met lotgenoten. Komt ook gebruik wel aan bod.

Maar ik weet niet of ik daarmee door ga. Ik wil graag vooruit. Ik wil niet blijven hangen in gesprekken over de oorlog in mijn geval. Het zet mij eerder een trapje terug op de ladder dan omhoog. We kunnen bij deze bijeenkomsten begrip voor elkaar uitspreken en een luisterend oor voor elkaar zijn, maar echt beter worden moet je toch richting MGZZ.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Qua middelen heb ik het onder controle.
Qua oorlogstrauma heb ik 2x per maand een meeting met lotgenoten. Komt ook gebruik wel aan bod.

Maar ik weet niet of ik daarmee door ga. Ik wil graag vooruit. Ik wil niet blijven hangen in gesprekken over de oorlog in mijn geval. Het zet mij eerder een trapje terug op de ladder dan omhoog. We kunnen bij deze bijeenkomsten begrip voor elkaar uitspreken en een luisterend oor voor elkaar zijn, maar echt beter worden moet je toch richting MGZZ.
Klik om te vergroten...
De 12 stappen kunnen je ook goed helpen met verwerking van verleden hoor, maar AFAIK zijn er geen 12 stappen meetings specifiek voor veteranen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dat ook met mijn ggz groep. Het idee dat sommigen blijven hangen. De een altijd problemen met haar man en met geld maar altijd dezelfde problemen. De ander altijd gedoe met haar eigen zaak.
Bij ca zie ik mensen echt een ladder op klimmen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee heb ik niet, was bij die meeting geen nieuwkomer en weet ook haar naam niet. Misschien is ze er zondag.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Ik heb dat ook met mijn ggz groep. Het idee dat sommigen blijven hangen. De een altijd problemen met haar man en met geld maar altijd dezelfde problemen. De ander altijd gedoe met haar eigen zaak.
Bij ca zie ik mensen echt een ladder op klimmen.
Klik om te vergroten...
Zeker. Als we ons verleden aanpakken verdwijnt zelfmedelijden en komt er actie in de plaats van ergernis.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja idd. En toen het alleen over bipolair ging had ik er nog wat aan. Die eigen zaak van M die kan mij wel gestolen worden.

Hier is overigens gebrek aan vrouwelijke sponsoren. Laatste meeting boden alleen mannen zich aan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Ja idd. En toen het alleen over bipolair ging had ik er nog wat aan. Die eigen zaak van M die kan mij wel gestolen worden.

Hier is overigens gebrek aan vrouwelijke sponsoren. Laatste meeting boden alleen mannen zich aan.
Klik om te vergroten...
Bij NA en AA komen vaak meer dames naar mijn ervaring.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fijn dat het makkelijk gaat!
Wil je definitief stoppen met blowen?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Fijn dat het makkelijk gaat!
Wil je definitief stoppen met blowen?
Klik om te vergroten...
Nah eigenlijk niet… Maar begin wel door te hebben dat t een beetje alles of niets is voor me. Al zo vaak gepauzeerd en geminderd en dan na korte of lange tijd weer elke avond 1 (delen, met mn toekomstige ex. Maar alsnog…) En voorlopig heb ik er meer afkeer voor (echt misselijk als ik er aan denk???) dan trek in, dus die lijn houd ik nog maar even aan.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gisteren een week. Ik kon niet naar de kliniek, niet naar familie.
Maar ben clean.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een maand zonder stimulanten. Wiehoe!
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#12
HappyMind zei:
Een maand zonder stimulanten. Wiehoe!
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat je hiermee ook anderen stimuleert om te stoppen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
HappyMind zei:
Een maand zonder stimulanten. Wiehoe!
Klik om te vergroten...
Op weg naar een echte Happy Mind 👍
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je bent goed op weg! Hold vol!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed zo, je bent op de goede weg!
Houd vol en schrijf het hier van je af!
Hier zijn veel mensen die je volledig begrijpen en je kunnen steunen zoals je vast al wel weet!
Alle succes toegewenst!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat weet ik zeker! Voordeel van een meeting is dat het wat vertrouwelijker is, vergeleken met internet. Ik durf steeds beter te sharen in meetings.

Verder appte mijn buurvrouw zoiets moois (nadat ze best overlast van mij gehad hebben): Word maar weer gewoon de mooie buurvrouw die je was.
Soms loop ik door de stad en is dat mijn mantra.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
6 weken clean van harddrugs en alcohol 💪
En morgen 1 week clean van de Bromazolam 💪
Eerste week detox fase in de kliniek zit er dan op en het is echt een loodzware week geweest omdat ik ook "gewoon" ziek werd er bovenop😓
Dus 3 dagen op mn kamer liggen plafond staren 😫
Maar gelukkig voel ik me nu al weer wat fitter👍
Zit nog op 25 mg Diazepam nu (op 30 mg begonnen), maar vergeleken met wat ik aan Bromazolam gebruikte is dat een schijntje natuurlijk.
Dus de nachten zijn nog drama en dan moet ik die Diazepam nog afbouwen natuurlijk. Maar ik ga ervoor💪

Screenshot_20240218_214844_Clean Time App.jpg
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alinde zei:
Wooooooowwwww!

Misschien ben je niet ‘gewoon’ ziek maar is het ook een reactie. Ik kreeg ook opeens ‘gewoon’ koorts terwijl ik voor het laatst koorts had op mijn 16e. Je bent echt vatbaarder voor dat soort dingen tijdens en na de afkick.
Gefeliciteerd!
Klik om te vergroten...

Ja dat is lastig te zeggen wat dan bij de afkick vandaan komt en wat van een lichte griep bijvoorbeeld.
Maar wat duren de dagen en nachten ontzettend lang als je eenzaam in de kliniek op je kamer ligt, niet kunt slapen, niks als afleiding kunt hebben (zelfs geen podcast luisteren ofzo). Maar de verpleegkundigen/begeleiders zijn heel lief en brachten medicatie en eten naar me en kwamen steeds even kijken hoe het ging enzo🥰

En mn vriend ook ziek is en dus al dagen niet op bezoek is gekomen😓 En dan ook nog wat stress om andere dingen zoals een kapotte wasmachine thuis. Dus het is echt extra loodzwaar omdat er dus van alles bovenop het detoxen tegelijkertijd komt😫
Dankjewel 🤗
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik voel met je mee Perenijs. Ik werd vlak voor kerst ziek. Koorts met veel hoesten. Ze deden geen Coronatest meer dus weet niet of het dat was. Ik kon wel meedoen met de maaltijden en de kringgesprekken maar verder was er helemaal niks. Oh trouwens ook geen gesprekken in dat weekend en tijdens kerst vlg mij. Er werd wel gewandeld maar ivm de koorts moest ik nog binnen blijven. Pffff wat was dat saai. Op gegeven moment mocht op wel op de bank liggen wat normaal niet mag. Dat was het hoogtepunt van die week.

Ja wat ben je dan blij als de verpleging naar je om kijkt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Perenijsje zei:
Ja dat is lastig te zeggen wat dan bij de afkick vandaan komt en wat van een lichte griep bijvoorbeeld.
Maar wat duren de dagen en nachten ontzettend lang als je eenzaam in de kliniek op je kamer ligt, niet kunt slapen, niks als afleiding kunt hebben (zelfs geen podcast luisteren ofzo). Maar de verpleegkundigen/begeleiders zijn heel lief en brachten medicatie en eten naar me en kwamen steeds even kijken hoe het ging enzo🥰

En mn vriend ook ziek is en dus al dagen niet op bezoek is gekomen😓 En dan ook nog wat stress om andere dingen zoals een kapotte wasmachine thuis. Dus het is echt extra loodzwaar omdat er dus van alles bovenop het detoxen tegelijkertijd komt😫
Dankjewel 🤗
Klik om te vergroten...
Ja, je kunt behoorlijk beroerd worden van Benzo afkick, en ik denk dat je sowieso vatbaarder bent. En er heerst ook van alles.

Ik ben ook ziek geweest in de kliniek, da's echt niet leuk, maar je hebt verpleging dichtbij nu.

Zet 'm op! You can do it.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4748495051...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."