Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
183 weergaven
18-5-2026
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#1
annihilation zei:
Ik ga straks toch op bed dus een jaar clean morgen. 🙌🙌

Van gemiddeld 40 liter bier per maand en sos naar de nuchtere leef 💪
Klik om te vergroten...
Wat een mooie prestatie!! 👊🏻
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Vier maanden clean vandaag.

We doen hier helemaal niks met cleantijd in de kliniek. Ik wilde er zelf wat aandacht aan besteden met taart maar het regende zo hard dat ik niet naar de winkel ben gegaan.... Misschien kan het morgen alsnog.
Klik om te vergroten...
Goed bezig!! 👌🏻
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks!

Weer regen en ook vandaag geen taart gehaald maar in t weekend zou het ook niet zo leuk zijn. Misschien doe ik maandag een kleine attentie voor een paar mensen van de verpleging en verder niet. Met die pipo´s uit de groep is het toch niet leuk en/of ze worden weer jaloers.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
2 maanden :)
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
2 maand geen coke meer gebruikt
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het was al bijna 2 weken geleden, maar alsnog:

1000047037.jpg

Ik heb m'n muntje opgehaald in Shanghai. Deze week in Nederland misschien ook nog maar eens ophalen bij m'n home meeting.

Zet je toch weer aan het denken hoe ik er 6 maanden terug bij zat. Wat een verschil hè 😂
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Het was al bijna 2 weken geleden, maar alsnog:

Bekijk bijlage 60895

Ik heb m'n muntje opgehaald in Shanghai. Deze week in Nederland misschien ook nog maar eens ophalen bij m'n home meeting.

Zet je toch weer aan het denken hoe ik er 6 maanden terug bij zat. Wat een verschil hè 😂
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd met deze fantastische mijlpaal!! 💪🏻💪🏻💪🏻
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#8
_966__ zei:
Ik heb gelukkig nog wel vaak de kracht om positief te denken. Toen ik net dit bericht plaatste zat ik echt heeel diep in m’n emoties. En zo kan het soms zijn dat ik een halfuur later ineens weer licht aan het eind van de tunnel zie.

Ik probeer het vaak zo te zien: er zijn zo veel mensen op deze planeet die het veel erger hebben dan ik. Ik heb een dak boven me hoofd, ik kan elke dag lekker eten, mijn huis word niet elke dag beschoten, mijn familie en vrienden zijn allemaal gezond en nog in leven. Zo kan ik er nog veel meer bedenken. Ik heb de luxe om hulp te zoeken en eigenlijk ook een hele mooie toekomst voor de boeg. Ik moet er alleen wel voor knokken.
Klik om te vergroten...
Waarom dat risico nemen? Is dat het risico waard?

Aangezien je weet dat je nu een gevoeligheid hebt voor verslaving. Je weet nooit of er nog andere middelen zijn in plaats van speed waar je plots gevoelig voor bent...
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#9
92 dagen clean van álle middelen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
HappyMind zei:
92 dagen clean van álle middelen
Klik om te vergroten...
Welcome back! 💋
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#11
10 weken en een dag!!!! Nooit durven denken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
32 maanden clean van alles. Mijn herstel gaat inmiddels niet meer om niet gebruiken maar om spiritueel te groeien met de 12 stappen en een meditatiecursus. Dan komt de zin in drugs helemaal niet meer. Wel af en toe nog gedachten aan gebruik maar die zijn B.S. :)
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cath-R-Ella zei:
Jeetje mag je trots op zijn
Klik om te vergroten...
Dankjewel! :)
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
92 dagen clean van álle middelen
Klik om te vergroten...
Dat is nog eens een comeback :)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
November '22 besloten om te stoppen met wekelijks gebruiken.
Sindsdien paar keer een kleine misstap, dus maar even opsommen.

- Stop November 2022
- Gebruikt 12 Februari 2023
- Gebruikt 12 Oktober 2023
- Gebruikt Mei 2024

Dus de voorbije (bijna) 2 jaar nauwelijks gebruikt. 🥳🕺
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
3 weken wiet & hasj
2 weken benzo's

En al een hele tijd geen andere middelen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Zo zeggen we altijd maar, er zijn drie redenen om naar een meeting te gaan:
  1. Als ik een meeting nodig heb
  2. Als ik zin heb om naar een meeting te gaan
  3. Als ik geen zin heb om naar een meeting te gaan 🤣
Met iemand afspreken is dan inderdaad een goede stok achter de deur. Lekker bezig!
Klik om te vergroten...
Vooral 3 :wink:

En service doen is ook wel een goede stok achter de deur @Alinde
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Naar een meeting gaan met gezelschap als je geen zin hebt, is een hele goede zaak.
Ik deed dat ook toen ik wat langer naar de AA ging. Na veel meetings te hebben bijgewoond, had ik het allemaal wel eens gehoord en had ik geen zin meer.
Toen ben ik samen gegaan met een fellow, en iedere keer hoor je toch weer nieuwe dingen.
Ik heb het nog een half jaar vol gehouden op deze manier...en toen was ik er klaar mee.
Geen drank meer ( allang niet meer) en ik kon dit nu op eigen kracht volhouden, tot op de dag van vandaag.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Vooral 3 :wink:

En service doen is ook wel een goede stok achter de deur @Alinde
Klik om te vergroten...

Voor mij was service doen echt een noodzaak om terug te blijven komen. Zéker de eerste anderhalf jaar ofzo. Niet alleen omdat ik dan een bepaalde verplichting voelde om te komen en een rol te vervullen. Maar ook omdat ik me dan bind aan een bepaalde meeting. Ik krijg dan betere verbinding met de andere vaste bezoekers daar. Ze gaan met me meeleven.

Zo was ik gisterenavond niet op een van mijn vaste meetings omdat ik te ziek was. Het was onverstandig om te gaan. Dan maar thuis blijven en een uurtje stappenwerk doen.
Maar na de meeting wordt ik wel meteen gecontact. 'Yoo, waar was je? Hoe zit je erbij?'.

Het is wel tof om te zien dat mensen dan meer en meer om je gaan geven en je echt gemist wordt.

Tegenwoordig kom ik er graag. Lekker bijkletsen en een bakje koffie doen. Ik baalde ook echt wel dat m'n lichaam me gisteren tegenhield om te gaan. Maar heel soms is de keuze om rust te pakken ook herstel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank jullie! Het was echt een beetje teveel om naast dagbehandeling meetings te doen dus niet alleen ‘geen zin’. Maar ik kan beginnen met eens per week en dan ff niks aantrekken van de 90/90 goeroes.

Vriend die ik appte heeft mijlpaal 90 dagen, is altijd leuk t samen te ontvangen.

In januari had ik een week en hij een maand en ik ben de hele week meetings afgelopen, 9 in 1 week vlg mij. Beiden niet volgehouden

Mocht mijn partner ook mee willen dan mag hij zijn 9 maanden muntje in ontvangst nemen. Hij gaat nooit naar meetings maar zou wel leuk zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3536373839...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."