Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
181 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
3 jaar en paar weken zonder nicotine
1 jaar 3 maanden (ongeveer) zonder Pregabaline.
9 maanden geen wiet/ 0 mg THC/ CBD
8 maanden geen druppel alcohol (over 4 dagen)
22 dagen sinds laatste dosis Brintellix (SSRI)

Lekker hoor!
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#2
13 jaar clean van Speed. Het enige stofje waar bij ik compleet de controle over mezelf verloor. Nooit meer
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
110 dagen
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#4
IMG_6141.png
Ben zo blij🥳
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MyLittlePonyPack zei:
Bevalt wel goed hoor. Heb wel echt goede weken gehad iig. Hadden tijdje terug idee om naar Karma Indoor wat vanavond is te gaan, aangezien we dit jaar pas naar 3 festivals zijn geweest. Maar gaan toch ook maar niet.
Klik om te vergroten...
Moedige beslissing. Best lastig kan ik me voorstellen. Maar ik denk dat je er morgen blij mee bent.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Moedige beslissing. Best lastig kan ik me voorstellen. Maar ik denk dat je er morgen blij mee bent.
Klik om te vergroten...

Ja ik mis de feestjes wel echt hoor. Was toch echt wel mijn uitlaatklep en super gezellig. Maarja de week erna totaal niet😫
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
We leven in een andere dimensie..

IMG_3824.png
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
1 maand helemaal clean van drugs en alcohol 💪😎
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
1000016828.jpg

Gisteren weer eens in de app kunnen plaatsen dat ik me die dag GOED heb gevoeld!
Eerste weken na mijn laatste inname waren vooral zwaar en daarna werd het eigenlijk altijd "prima", maar nu "Goed" voelen is een betere sensatie!!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
9 maanden van die verschrikkelijke Bromozolam af💪🥳😎

Screenshot_20241114_140922_Days Counter.jpg
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
MyLittlePonyPack zei:
9 maanden van die verschrikkelijke Bromozolam af💪🥳😎

Bekijk bijlage 62920
Klik om te vergroten...
9 maand alweer! Je topic en struggle destijds voelt bijna voor mij aan als gisteren. Echt goed bezig hoor! Keep it up.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
annihilation zei:
Als je nooit naar meetings gaat dan hoef je toch ook niet zo’n muntje op te halen?
Klik om te vergroten...
Het mag. Ik vraag me altijd af: waarom dan? Maar het mag :wink:
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
annihilation zei:
Als je nooit naar meetings gaat dan hoef je toch ook niet zo’n muntje op te halen?
Klik om te vergroten...
Het is meer dat hij een keer mee wil alleen puntje bij paaltje wil hij toch niet. Dus los van het muntje wil hij wel eens ervaren wat het is, alleen durft hij niet zo goed vlg mij.
Van mij hoeft ie niet mee maar als hij toch besluit te gaan valt ie met zijn neus in de boter.

De zaterdagavond CA zijn wel ‘zijn types’ denk ik. Ik heb nu i.i.g. afgesproken met Ron (een gewone vriend) te gaan en dan moet mijn partner zelf maar ff kijken.

Ken idd ook een gast die alleen bij mijlpalen 1 x gaat puur voor het muntje.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoera vandaag 60 dagen alcoholvrij.
Morgen 2 maanden… voor wie m nog snapt.

Vier mijn mijlpaal gewoon 2 dagen 🥳🥳
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Hoera vandaag 60 dagen alcoholvrij
Klik om te vergroten...

Proficiat.
Maar heb je dan nog een terugval gehad? Ik dacht dat je nl al veel langer clean was
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja dan heb je ff wat gemist eind september/begin oktober. Rond mijn ontslag uit de kliniek is het ff flink mis gegaan.

Klopt wel dat ik van half maart tot half september clean ben geweest, heb toen t half jaar net niet aangetikt.

Wilde op forum daarover ff niet in details treden en schaamde me kapot na zo’n lange dure opname.

Sinds 19 oktober weer clean in de ‘wijde wereld’ wat toch lastiger in dan in een gesloten setting. Zeker in de decembermaand vind ik alcoholvrij leven niet makkelijk. Overigens gebruik ik wel voorgeschreven benzo’s maar dit is weloverwogen. 2 mg Lorazepam per dag. Wil dat altijd wel even vermelden en daarom gebruik ik woord ‘alcoholvrij’ en niet clean.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Ja dan heb je ff wat gemist eind september/begin oktober. Rond mijn ontslag uit de kliniek is het ff flink mis gegaan.
Klik om te vergroten...

Heftig. Dat wist ik idd niet.
Dacht dat je een kleine uitglijder eens had gemaakt, maar dit klinkt dan als binge. Dan wel echt knap hoe je je vanaf 19 okt weer herpakt hebt
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja meerdere binges en uit schaamte heb ik er niet zoveel over geschreven en ook vanwege de herkenbaarheid. Maargoed ik wil het topic ook niet kapen, verdere vragen mogen in mijn eigen topic 🙂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
een kleine uitglijder
Klik om te vergroten...

Wat is het verschil tussen een kleine uitglijder en een terugval?

Gebruik is toch gebruik?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Daar zijn verschillende definities van. Een voorbeeld:

Kliniekmaatje liep op begraafplaats en kwam een oude bekende tegen en tijdens praten nam hij bijna automatisch een haaltje van zijn joint. Toch al een beetje uit zijn doen en emotioneel. En zo hadden die vriend en hij altijd de gewoonte gehad samen te blowen. Dit noem je uitglijder.
(althans zo vertelde hij het en ik geloof t wel op zich.)

Of je staat op oud en nieuw feest en krijgt een glas champagne in je hand. Durft geen nee te zeggen of je vindt dat ene glaasje of slokje wel kunnen op dat moment. Uitglijder.

Ga je bewust ergens speed halen en in de kliniek op je kamer dat gebruiken dan is het terugval. Immers je bent het vooraf van plan geweest.

Wat ik deed, in de kliniek zeggen dat ik mijn woning ging schoonmaken een dagje om dan in mijn woonplaats meteen een paar flessen drank te halen (geplande) en dat thuis naar binnen werken en veel te laat terugkomen ladderzat, dat is absoluut terugval.

tot zover de didactische onderbreking zou mijn oude leraar Nederlands zeggen 😊

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3435363738...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."