Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHippie's (drugs)dagboek

Hippie's (drugs)dagboek

242 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Ik drink veel teveel bier. Cannabis beschermde me hier tegen. Nu moet ik zelf aan de slag. Ik gun mezelf nog een weekje, maar dan is het cold turkey stoppen.

Als dat echt niet lukt, is Cannabis minder destructief. Maar ik ga mijn best doen.
Klik om te vergroten...
Ik zie wel een patroon ontstaan met die weekjes. Dat werkt niet. Wel goed dat je support thuis hebt. Zijn jullie niet elkaars enablers?

Maar als je echt graag wilt stoppen, en volgens mij wil je dat want ik volg dit al een jaar ofzo, en het lukt je nuet alleen ga dan weer terug naar wiet of thc iig en zoek ambulant hulp. Alcoholmisbruik is vele malen erger dan thc, vooral de afhankelijkheid en ontwennjng. Ik herken het patroon. Bij mij was het ook alcohol of thc. Nooit beiden. Alcohol teveel, weer naar de hasj of wiet. Werd daar depri van weer naar de alcohol en zo wisselde dat af tot het alcohol bleef en everything ging kapoet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Ik drink veel teveel bier. Cannabis beschermde me hier tegen. Nu moet ik zelf aan de slag. Ik gun mezelf nog een weekje, maar dan is het cold turkey stoppen.

Als dat echt niet lukt, is Cannabis minder destructief. Maar ik ga mijn best doen.
Klik om te vergroten...
Waarom toch steeds die week?

Uiteindelijk maakt het middel niet zo veel uit hoor. Een verslaafd hoofd zoekt
altijd iets om geobsedeerd mee te raken. Wiet, drank, snoep, kopen, gokken, sex.

Dat goedpraten maakt stoppen alleen maar lastiger. Verslaving maakt levens kapot.

Maar ik snap het ook wel hoor. In mijn struggle-jaren ging het bij mij net zo. "Dit was echt de allerlaatste keer!" riep
ik dan als ik weer eens met een kater wakker werd. Een paar dagen later ging ik weer.

Zet ‘m op man. Dwars door de pijn, verdriet en angst heen ligt je vrijheid. Begin er vandaag mee. Volgende week komt nooit.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet gebruiken + de oorzaak van gebruik gaat hand in hand samen bij een behandeltraject
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Afgelopen weekend heb ik nog gebruikt. Nu 2 dagen gestopt.

Het is belangrijk om ontspanning te vinden, want ik heb al heel lang veel stress. Mijn manier om te ontspannen is vaak drank en drugs gebruiken.

Vandaag heb ik na het werk muziek gemaakt en ook heb ik aan een schilderijtje gewerkt. Creatieve dingen doen dus.

Morgen is het weer 'vandaag' en wil ik weer niets gebruiken. Donderdag wordt moeilijker, want dan ben ik vrij. Maar zoals @LucidLucy aangeeft, pak ik het per dag aan.
Klik om te vergroten...
Hey wat ontzettend goed bezig! Echt knap. Keep it up.

Hippie Langwaus zei:
Het is belangrijk om ontspanning te vinden, want ik heb al heel lang veel stress.
Klik om te vergroten...
Houd er rekening mee dat je de eerste weken wat onwennig bent en misschien wel even wat meer stress voelt. Dat hoort erbij en dat ligt niet aan jou. Accepteer zoveel mogelijk dat je je zo voelt en ga er niet tegen in discussie. Je lichaam en geest is druk aan het werk om een nieuwe balans te vinden. Ik kan je beloven dat je je op termijn in ieder geval vele malen stabieler zult voelen.

succes weer vandaag.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hulp vragen is inderdaad juist iets dan moeilijk voor me is.

Bedankt dat jullie me nog steeds de goede weg op willen helpen na al die jaren aanklooien.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Afgelopen weekend heb ik nog gebruikt. Nu 2 dagen gestopt.

Het is belangrijk om ontspanning te vinden, want ik heb al heel lang veel stress. Mijn manier om te ontspannen is vaak drank en drugs gebruiken.

Vandaag heb ik na het werk muziek gemaakt en ook heb ik aan een schilderijtje gewerkt. Creatieve dingen doen dus.

Morgen is het weer 'vandaag' en wil ik weer niets gebruiken. Donderdag wordt moeilijker, want dan ben ik vrij. Maar zoals @LucidLucy aangeeft, pak ik het per dag aan.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Afgelopen weekend heb ik nog gebruikt. Nu 2 dagen gestopt.

Het is belangrijk om ontspanning te vinden, want ik heb al heel lang veel stress. Mijn manier om te ontspannen is vaak drank en drugs gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ik ben heel blij dit te lezen, goed bezig💪💪

Wat betreft ontspanning, die haalt elke verslaafde uit drank en/of drugs😅

Niet alleen verslaafden trouwens, alleen kan het overgrote deel van de bevolking dat wel met mate😬.
Daar horen wij helaas niet bij, dus je zal je ontspanning ergens anders moeten gaan zoeken.

Succes met die zoektocht❤️.

ps. mocht je iets vinden wat je als ontspanning/hobby zou kunnen inzetten, zorg er dan echt voor dat je dan niet gebruikt, ook in het begin niet. Anders vervuilt de ervaring met drugs het, en is die hobby of activiteit nuchter toch niet meer zo leuk.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe gaat het met je @Hippie Langwaus ?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Hoe gaat het met je @Hippie Langwaus ?
Klik om te vergroten...
Het lijkt de afgelopen dagen wat beter te gaan. Vandaag een biertje gedronken, maar de rest van de week niets.

Bedankt voor het vragen @Kordie ❤️

Hopelijk gaat het met jou ook de goede kant op.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Het lijkt de afgelopen dagen wat beter te gaan
Klik om te vergroten...

Wat fijn om te horen!
Doet me goed.
En graag gedaan
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Ik ben emotioneel, mijn lichaam maakt tranen aan en het lichaam voelt wat breekbaar. Ik vecht er niet langer tegen, maar ben dankbaar dat ik geen chemische machine ben.

Emoties overstijgen het zijn van slechts een complexe biochemische constellatie. Emoties maken ons menselijk. Geen AI kan dat ooit werkelijk evenaren.

Ik ben een mens.
Klik om te vergroten...

Verdriet mag er zijn.

Kan blowen een aandeel hebben?
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed dat je minder gebruikt! Emoties zijn goed ookal soms onprettig. Omarm jezelf en kijk naar wat je nodig hebt in het leven. Waar haal je vreugde uit en wat moet je verwerken. Je zet goede stappen, ga zo door!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij komen je gevoelens ook meer aan de oppervlakte te liggen als je minder verdooft. Heel goed teken dus! Je bent meer “in touch” met wat je voelt en door dat er te laten zijn, verwerk je het ook direct. Lekker laten stromen die tranen dus.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lief dagboek,

Het lijkt inmiddels iets beter te gaan qua gebruik van middelen. Zelfs de hoeveelheid koffie die ik drink is afgenomen. Vorige week heb ik nog wel een lage dosis flualprazolam genomen, waar ik niet trots op ben, maar ook niet te zwaar aan til.

Wel komt regelmatig een gedachte naar boven om weer eens een alcoholisch drankje te gaan nuttigen. Natuurlijk zou dat best eens zonder direct grote gevolgen kunnen, maar ik ben er niet voor niets mee gestopt, dus ik let extra op mezelf in dit opzicht.

Vandaag ben ik na 2 vroege mokka's vertrokken voor een wandeling. Verder heb ik nog geen drugs gebruikt en heb ik niets meegenomen.

Vanmiddag is de kans groot dat ik toch ga blowen, maar dan heb ik in ieder geval een halve dag zonder drugs gehad. Het blijft toch een hobby van me. 🙂

Verder gaat het goed qua hoeveelheid stress en ben ik overwegend positief.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lief dagboek,

Qua gevoel lijkt het wel goed te gaan de laatste week, maar ik moet opletten niet terug te vallen in dagelijks gebruik van alcohol.

Ik was meer dan een jaar volledig gestopt, maar afgelopen weekend heb ik een fles rum opengemaakt. Daar heb ik nu twee dagen uit gedronken en ik moet nu echt bewust opletten om vandaag niet hetzelfde te gaan doen.

Mijn vrouw heeft al zeker een maand lang een terugval qua alcoholgebruik en ik heb me lang sterk kunnen houden.

Ik kan haar alcoholisme niet oplossen, maar ik kan wel zorgen dat ik er zelf vanaf blijf. Het helpt haar zeker niet als ik ook terugval.

Om niet teveel te blowen, ga ik proberen om mijn cannabisgebruik zoveel mogelijk oraal in te nemen.

Het komt allemaal wel weer goed, maar niet helemaal vanzelf. Ik ga mijn best weer doen.
G
GirlysogroovyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Qua gevoel lijkt het wel goed te gaan de laatste week, maar ik moet opletten niet terug te vallen in dagelijks gebruik van alcohol.

Ik was meer dan een jaar volledig gestopt, maar afgelopen weekend heb ik een fles rum opengemaakt. Daar heb ik nu twee dagen uit gedronken en ik moet nu echt bewust opletten om vandaag niet hetzelfde te gaan doen.

Mijn vrouw heeft al zeker een maand lang een terugval qua alcoholgebruik en ik heb me lang sterk kunnen houden.

Ik kan haar alcoholisme niet oplossen, maar ik kan wel zorgen dat ik er zelf vanaf blijf. Het helpt haar zeker niet als ik ook terugval.

Om niet teveel te blowen, ga ik proberen om mijn cannabisgebruik zoveel mogelijk oraal in te nemen.

Het komt allemaal wel weer goed, maar niet helemaal vanzelf. Ik ga mijn best weer doen.
Klik om te vergroten...
Dat is een lastige situatie voor je. Enerzijds er zijn voor je vrouw, anderzijds kan ik me inbeelden dat dit ook een trigger is voor je eigen gebruik.
Krijgt zij hulp om af te bouwen?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Girlysogroovy zei:
Dat is een lastige situatie voor je. Enerzijds er zijn voor je vrouw, anderzijds kan ik me inbeelden dat dit ook een trigger is voor je eigen gebruik.
Krijgt zij hulp om af te bouwen?
Klik om te vergroten...
Soms wel lastig inderdaad, maar ze wil er wel weer mee stoppen. Hulp hiervoor is lastig en het enige dat echt werkt is dat ze zelf overtuigd is dat zonder alcohol echt beter is dan met alcohol.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
Soms wel lastig inderdaad, maar ze wil er wel weer mee stoppen. Hulp hiervoor is lastig en het enige dat echt werkt is dat ze zelf overtuigd is dat zonder alcohol echt beter is dan met alcohol.
Klik om te vergroten...
Ik wil niet je topic kapen maar heeft ze wel eens aan Antabus/Refusal gedacht?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Ik was meer dan een jaar volledig gestopt, maar afgelopen weekend heb ik een fles rum opengemaakt. Daar heb ik nu twee dagen uit gedronken en ik moet nu echt bewust opletten om vandaag niet hetzelfde te gaan doen.
Klik om te vergroten...

Respect voor je goede inzicht.
Hopelijk kun je de fles dicht laten vandaag.

Hippie Langwaus zei:
Mijn vrouw heeft al zeker een maand lang een terugval qua alcoholgebruik en ik heb me lang sterk kunnen houden.
Klik om te vergroten...

Wat erg en jammer dat ze een terugval heeft. Echt rock bottem zoals in de ochtend al moeten drinken etc? Of nog redelijk onder controle?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Respect voor je goede inzicht.
Hopelijk kun je de fles dicht laten vandaag.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het gaat lukken. Ik bedoel: dat lukt. 🙂
Kordie zei:
Wat erg en jammer dat ze een terugval heeft. Echt rock bottem zoals in de ochtend al moeten drinken etc? Of nog redelijk onder controle?
Klik om te vergroten...
wel 's ochtends al beginnen met drinken en dan de hele dag op een gestaag tempo. Nog niet overdreven, maar niet best natuurlijk.

Ik denk dat er wel besef komt bij mijn vrouw dat ze weer moet stoppen. Maar het is niet makkelijk en dat snap ik gelukkig ook. Verder verwaarloost ze zichzelf of de mensen om haar heen niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."