Ik had er een t-shirt van kunnen laten maken toen ik nog gebruikte.
Wij allemaal gok ik.
En dan kom je er op ten duur achter dat je dat ondertussen al jaren jezelf volledig voor de gek aan het houden bent.
Die cirkel kan alleen doorbroken worden door nog dieper weg te zinken, en onbewust zet je dat dan in gang. Dan komt op ten duur weer dat moment dat je echt in een hoekje zit, en pak je hulp aan.
Een hoop stress, trots en uiteindelijk weet je het een paar maanden met hangen en wurgen vol te houden.
En dan, in plaats van beloning val je in een gat van leegte. Symptomen waar je je slecht door voelde komen terug, verstoppen gaat niet.
Dus uiteindelijk breek je, en pak je weer dat biertje of die oh zo heerlijke joint, waar je na 4 hijsjes alweer dat heerlijke dekentje over je heen voelt vallen.
Dan sluipt het er langzaamaan weer in, tot je weer terug bij af bent.
Story of your life gok ik zo?
@Hippie Langwaus
In tegenstelling tot anderen die hier een topic openen, weet jij prima waar hulp te vinden is en hoe verslaving, herstel en detox in zijn werk gaat.
Probleem is dat jij helaas nog niet de formule hebt weten te vinden welke voor jou werkt.
Voor mij was het ook een zoektocht van jaren, en ik wist na meerdere opnames ook prima hoe alles in zijn werk ging, kende de valkuilen. Echter lukte het gewoon niet.
Het vervelende is dat het soms niet uit maakt hoe hard je werkt aan je herstel, als de puzzel niet klopt val je helaas terug. Laat je daardoor niet uit het veld slaan💪.
Bij mij is het een combinatie van obsessief sporten, en een volledig ander leven te gaan leiden wat maakt dat het me ondertussen wel lukt.
Mijn vraag is dan ook eigenlijk, wat ga jij nou echt actief doen om je verslavingen aan te pakken. Jij weet net zo goed als mij dat "gesprek bij de psycholoog" voor de vorm is.
Wat ga jij in je eigen invloedsfeer (thuis, werk etc) veranderen of aanpakken?
Is het bijvoorbeeld mogelijk om in ieder geval als doel te stellen dat je geen alcohol meer nuttigt?
Je thc gebruik, dat kan ook wel iets omlaag volgensmij 😬😄.
Ik hoop dat ik je een beetje tot nadenken heb gezet.
Succes kerel, en stapje voor stapje.
Elk biertje of jointje minder op een dag is al een overwinning he!
🙏❤️