#1
Goed dat je minder gebruikt! Emoties zijn goed ookal soms onprettig. Omarm jezelf en kijk naar wat je nodig hebt in het leven. Waar haal je vreugde uit en wat moet je verwerken. Je zet goede stappen, ga zo door!
Dat is een lastige situatie voor je. Enerzijds er zijn voor je vrouw, anderzijds kan ik me inbeelden dat dit ook een trigger is voor je eigen gebruik.Lief dagboek,
Qua gevoel lijkt het wel goed te gaan de laatste week, maar ik moet opletten niet terug te vallen in dagelijks gebruik van alcohol.
Ik was meer dan een jaar volledig gestopt, maar afgelopen weekend heb ik een fles rum opengemaakt. Daar heb ik nu twee dagen uit gedronken en ik moet nu echt bewust opletten om vandaag niet hetzelfde te gaan doen.
Mijn vrouw heeft al zeker een maand lang een terugval qua alcoholgebruik en ik heb me lang sterk kunnen houden.
Ik kan haar alcoholisme niet oplossen, maar ik kan wel zorgen dat ik er zelf vanaf blijf. Het helpt haar zeker niet als ik ook terugval.
Om niet teveel te blowen, ga ik proberen om mijn cannabisgebruik zoveel mogelijk oraal in te nemen.
Het komt allemaal wel weer goed, maar niet helemaal vanzelf. Ik ga mijn best weer doen.
Soms wel lastig inderdaad, maar ze wil er wel weer mee stoppen. Hulp hiervoor is lastig en het enige dat echt werkt is dat ze zelf overtuigd is dat zonder alcohol echt beter is dan met alcohol.Dat is een lastige situatie voor je. Enerzijds er zijn voor je vrouw, anderzijds kan ik me inbeelden dat dit ook een trigger is voor je eigen gebruik.
Krijgt zij hulp om af te bouwen?
Ik wil niet je topic kapen maar heeft ze wel eens aan Antabus/Refusal gedacht?Soms wel lastig inderdaad, maar ze wil er wel weer mee stoppen. Hulp hiervoor is lastig en het enige dat echt werkt is dat ze zelf overtuigd is dat zonder alcohol echt beter is dan met alcohol.
Ik was meer dan een jaar volledig gestopt, maar afgelopen weekend heb ik een fles rum opengemaakt. Daar heb ik nu twee dagen uit gedronken en ik moet nu echt bewust opletten om vandaag niet hetzelfde te gaan doen.
Mijn vrouw heeft al zeker een maand lang een terugval qua alcoholgebruik en ik heb me lang sterk kunnen houden.
Ik denk dat het gaat lukken. Ik bedoel: dat lukt. 🙂Respect voor je goede inzicht.
Hopelijk kun je de fles dicht laten vandaag.
wel 's ochtends al beginnen met drinken en dan de hele dag op een gestaag tempo. Nog niet overdreven, maar niet best natuurlijk.Wat erg en jammer dat ze een terugval heeft. Echt rock bottem zoals in de ochtend al moeten drinken etc? Of nog redelijk onder controle?
wel 's ochtends al beginnen met drinken en dan de hele dag op een gestaag tempo. Nog niet overdreven, maar niet best natuurlijk.
Ik denk dat er wel besef komt bij mijn vrouw dat ze weer moet stoppen.
Het is deels zelfmedicatie om zowel de depressie als de manische kanten van de bipolariteit te dempen. Maar op langere termijn verstoort het juist het toch al fragiele evenwicht.Hmm lastige, want als je in de ochtend al begint heb je de verdoving al vroeg nodig. Fijn dat jij het begrijpt en haar kan steunen.
Is er bekend waarom ze drinkt?
Waarom wilt ze die verdoving?
Als een alcoholist dat weet en dat kan aan pakken middels hulp bereik je misschien een stevigere rem
Misschien zijn de randvoorwaarden om zelfstandig je doelen te halen nog niet voldaan. Misschien voelt het als falen, maar dat is te simplistisch. Heb je al geanalyseerd wat de reden is dat stoppen nog niet is gelukt? Misschien is het mogelijk om te sturen op betere omstandigheden van waaruit je misschien succesvoller wordt. Goed trouwens om nu al met minder hoge doelen te starten.... Succes!Hoogmoed komt voor de val.
Ik heb grotendeels een masker op en ik ben behoorlijk solitair levend hoewel ik veel mensen tegenkom allen hondenbezitters, mijn tranen komen als ik met mijn oudste hond aan het knuffelen ben, ik wil er niet aan denken dat hij er over een tijd niet meer zou zijn, heb er een 2de hond een Welpe erbij.. ben ik weer onder mensen heb patches op mijn bodywarmer die ik altijd aan heb 1312 49% Son of a bitch 51% MotherF….Ik heb zojuist precies de muziek opgezet waar ik keihard van moet janken. Laat maar komen die emoties.
Ik was vandaag ook aan het opruimen en kwam van alles tegen dat me emotioneel triggerde. Ik snap wel dat ik nu zo wankel ben.
Fijn dat het allemaal loskomt die pijn en herinneringen. Lief zijn voor mezelf en niet tegenhouden.
We hebben nog een feestje begin januari en daarna gaan we stoppen. Dat is het concrete plan qua alcohol.Heb je een concreet plan voor dat 'binnekort', Hippie?
Vooral andersom, hoop ik. Ik kan er beter vanaf blijven dan mijn vrouw. Maar ik speel vals met andere drugs, dus het is niet goed te vergelijken.Fijn dat je vrouw met je meedoet! Dat scheelt een hoop denk ik.
En als je nu eens - als tussenstap - stopt met het roken van wiet/hash en het alleen nog maar oraal inneemt..? Is dat iets wat zou kunnen werken voor je denk je, of heb je daar al eens mee geklooid?Vooral andersom, hoop ik. Ik kan er beter vanaf blijven dan mijn vrouw. Maar ik speel vals met andere drugs, dus het is niet goed te vergelijken.
Dus om het voor mij ook moeilijker te maken, zou ik bijvoorbeeld moeten stoppen met blowen.
Maar ik wil de lat niet meteen te hoog leggen, dus twijfel daar nog over.
Lief dagboek,
Ik ben emotioneel, mijn lichaam maakt tranen aan en het lichaam voelt wat breekbaar. Ik vecht er niet langer tegen, maar ben dankbaar dat ik geen chemische machine ben.
Emoties overstijgen het zijn van slechts een complexe biochemische constellatie. Emoties maken ons menselijk. Geen AI kan dat ooit werkelijk evenaren.
Ik ben een mens.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."