Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHippie's (drugs)dagboek

Hippie's (drugs)dagboek

242 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed dat je minder gebruikt! Emoties zijn goed ookal soms onprettig. Omarm jezelf en kijk naar wat je nodig hebt in het leven. Waar haal je vreugde uit en wat moet je verwerken. Je zet goede stappen, ga zo door!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij komen je gevoelens ook meer aan de oppervlakte te liggen als je minder verdooft. Heel goed teken dus! Je bent meer “in touch” met wat je voelt en door dat er te laten zijn, verwerk je het ook direct. Lekker laten stromen die tranen dus.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lief dagboek,

Het lijkt inmiddels iets beter te gaan qua gebruik van middelen. Zelfs de hoeveelheid koffie die ik drink is afgenomen. Vorige week heb ik nog wel een lage dosis flualprazolam genomen, waar ik niet trots op ben, maar ook niet te zwaar aan til.

Wel komt regelmatig een gedachte naar boven om weer eens een alcoholisch drankje te gaan nuttigen. Natuurlijk zou dat best eens zonder direct grote gevolgen kunnen, maar ik ben er niet voor niets mee gestopt, dus ik let extra op mezelf in dit opzicht.

Vandaag ben ik na 2 vroege mokka's vertrokken voor een wandeling. Verder heb ik nog geen drugs gebruikt en heb ik niets meegenomen.

Vanmiddag is de kans groot dat ik toch ga blowen, maar dan heb ik in ieder geval een halve dag zonder drugs gehad. Het blijft toch een hobby van me. 🙂

Verder gaat het goed qua hoeveelheid stress en ben ik overwegend positief.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lief dagboek,

Qua gevoel lijkt het wel goed te gaan de laatste week, maar ik moet opletten niet terug te vallen in dagelijks gebruik van alcohol.

Ik was meer dan een jaar volledig gestopt, maar afgelopen weekend heb ik een fles rum opengemaakt. Daar heb ik nu twee dagen uit gedronken en ik moet nu echt bewust opletten om vandaag niet hetzelfde te gaan doen.

Mijn vrouw heeft al zeker een maand lang een terugval qua alcoholgebruik en ik heb me lang sterk kunnen houden.

Ik kan haar alcoholisme niet oplossen, maar ik kan wel zorgen dat ik er zelf vanaf blijf. Het helpt haar zeker niet als ik ook terugval.

Om niet teveel te blowen, ga ik proberen om mijn cannabisgebruik zoveel mogelijk oraal in te nemen.

Het komt allemaal wel weer goed, maar niet helemaal vanzelf. Ik ga mijn best weer doen.
G
GirlysogroovyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Qua gevoel lijkt het wel goed te gaan de laatste week, maar ik moet opletten niet terug te vallen in dagelijks gebruik van alcohol.

Ik was meer dan een jaar volledig gestopt, maar afgelopen weekend heb ik een fles rum opengemaakt. Daar heb ik nu twee dagen uit gedronken en ik moet nu echt bewust opletten om vandaag niet hetzelfde te gaan doen.

Mijn vrouw heeft al zeker een maand lang een terugval qua alcoholgebruik en ik heb me lang sterk kunnen houden.

Ik kan haar alcoholisme niet oplossen, maar ik kan wel zorgen dat ik er zelf vanaf blijf. Het helpt haar zeker niet als ik ook terugval.

Om niet teveel te blowen, ga ik proberen om mijn cannabisgebruik zoveel mogelijk oraal in te nemen.

Het komt allemaal wel weer goed, maar niet helemaal vanzelf. Ik ga mijn best weer doen.
Klik om te vergroten...
Dat is een lastige situatie voor je. Enerzijds er zijn voor je vrouw, anderzijds kan ik me inbeelden dat dit ook een trigger is voor je eigen gebruik.
Krijgt zij hulp om af te bouwen?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Girlysogroovy zei:
Dat is een lastige situatie voor je. Enerzijds er zijn voor je vrouw, anderzijds kan ik me inbeelden dat dit ook een trigger is voor je eigen gebruik.
Krijgt zij hulp om af te bouwen?
Klik om te vergroten...
Soms wel lastig inderdaad, maar ze wil er wel weer mee stoppen. Hulp hiervoor is lastig en het enige dat echt werkt is dat ze zelf overtuigd is dat zonder alcohol echt beter is dan met alcohol.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Soms wel lastig inderdaad, maar ze wil er wel weer mee stoppen. Hulp hiervoor is lastig en het enige dat echt werkt is dat ze zelf overtuigd is dat zonder alcohol echt beter is dan met alcohol.
Klik om te vergroten...
Ik wil niet je topic kapen maar heeft ze wel eens aan Antabus/Refusal gedacht?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Ik was meer dan een jaar volledig gestopt, maar afgelopen weekend heb ik een fles rum opengemaakt. Daar heb ik nu twee dagen uit gedronken en ik moet nu echt bewust opletten om vandaag niet hetzelfde te gaan doen.
Klik om te vergroten...

Respect voor je goede inzicht.
Hopelijk kun je de fles dicht laten vandaag.

Hippie Langwaus zei:
Mijn vrouw heeft al zeker een maand lang een terugval qua alcoholgebruik en ik heb me lang sterk kunnen houden.
Klik om te vergroten...

Wat erg en jammer dat ze een terugval heeft. Echt rock bottem zoals in de ochtend al moeten drinken etc? Of nog redelijk onder controle?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Respect voor je goede inzicht.
Hopelijk kun je de fles dicht laten vandaag.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het gaat lukken. Ik bedoel: dat lukt. 🙂
Kordie zei:
Wat erg en jammer dat ze een terugval heeft. Echt rock bottem zoals in de ochtend al moeten drinken etc? Of nog redelijk onder controle?
Klik om te vergroten...
wel 's ochtends al beginnen met drinken en dan de hele dag op een gestaag tempo. Nog niet overdreven, maar niet best natuurlijk.

Ik denk dat er wel besef komt bij mijn vrouw dat ze weer moet stoppen. Maar het is niet makkelijk en dat snap ik gelukkig ook. Verder verwaarloost ze zichzelf of de mensen om haar heen niet.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
wel 's ochtends al beginnen met drinken en dan de hele dag op een gestaag tempo. Nog niet overdreven, maar niet best natuurlijk.

Ik denk dat er wel besef komt bij mijn vrouw dat ze weer moet stoppen.
Klik om te vergroten...

Hmm lastige, want als je in de ochtend al begint heb je de verdoving al vroeg nodig. Fijn dat jij het begrijpt en haar kan steunen.

Is er bekend waarom ze drinkt?
Waarom wilt ze die verdoving?

Als een alcoholist dat weet en dat kan aan pakken middels hulp bereik je misschien een stevigere rem
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Hmm lastige, want als je in de ochtend al begint heb je de verdoving al vroeg nodig. Fijn dat jij het begrijpt en haar kan steunen.

Is er bekend waarom ze drinkt?
Waarom wilt ze die verdoving?

Als een alcoholist dat weet en dat kan aan pakken middels hulp bereik je misschien een stevigere rem
Klik om te vergroten...
Het is deels zelfmedicatie om zowel de depressie als de manische kanten van de bipolariteit te dempen. Maar op langere termijn verstoort het juist het toch al fragiele evenwicht.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hippie Langwaus zei:
Hoogmoed komt voor de val.
Klik om te vergroten...
Misschien zijn de randvoorwaarden om zelfstandig je doelen te halen nog niet voldaan. Misschien voelt het als falen, maar dat is te simplistisch. Heb je al geanalyseerd wat de reden is dat stoppen nog niet is gelukt? Misschien is het mogelijk om te sturen op betere omstandigheden van waaruit je misschien succesvoller wordt. Goed trouwens om nu al met minder hoge doelen te starten.... Succes!
D
DelgadoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hippie Langwaus zei:
Ik heb zojuist precies de muziek opgezet waar ik keihard van moet janken. Laat maar komen die emoties.

Ik was vandaag ook aan het opruimen en kwam van alles tegen dat me emotioneel triggerde. Ik snap wel dat ik nu zo wankel ben.

Fijn dat het allemaal loskomt die pijn en herinneringen. Lief zijn voor mezelf en niet tegenhouden.
Klik om te vergroten...
Ik heb grotendeels een masker op en ik ben behoorlijk solitair levend hoewel ik veel mensen tegenkom allen hondenbezitters, mijn tranen komen als ik met mijn oudste hond aan het knuffelen ben, ik wil er niet aan denken dat hij er over een tijd niet meer zou zijn, heb er een 2de hond een Welpe erbij.. ben ik weer onder mensen heb patches op mijn bodywarmer die ik altijd aan heb 1312 49% Son of a bitch 51% MotherF….
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Heb je een concreet plan voor dat 'binnekort', Hippie?
Klik om te vergroten...
We hebben nog een feestje begin januari en daarna gaan we stoppen. Dat is het concrete plan qua alcohol.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Fijn dat je vrouw met je meedoet! Dat scheelt een hoop denk ik.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lief dagboek,

Ik heb al een tijd niets geschreven. Mijn relatie met drugs is de afgelopen tijd niet zorgwekkend, maar zeker niet geruststellend.

Alcohol is weer mijn leven in geslopen en hoewel de ernstige incidenten beperkt zijn gebleven, is dit een slechte ontwikkeling.

Ik hoop binnenkort samen met mijn vrouw de alcohol te kunnen buitensluiten.

Verder zijn benzodiazepinen en daarop lijkende middelen een vervanging voor alcoholische drankjes. Daarom moet ik zeer alert zijn op mijn gebruik daarvan.

Cannabis blijft de meest stabiele factor in mijn gebruik. Het helpt me om van andere middelen af te kunnen blijven. Het roken ervan blijft problematisch en ik hoop naar een groter aandeel oraal gebruik te kunnen gaan.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb je een concreet plan voor dat 'binnekort', Hippie? Mijn verslavingsarts geeft mij erg veel regie en vrijheid in mijn afbouwtraject, maar drukt me wél steeds op het hart om een plan te maken. Geen plan hebben verzandt vaak in ach we zien wel en ach we zien wel levert zelden resultaten op. Ben ik het geloof ik wel mee eens. Een concreet plan kan je misschien helpen om het ook daadwerkelijk uit te voeren straks. Klinkt in ieder geval alsof je nog heel even een opmaat nodig hebt, een periode om te wennen aan het idee dat de alcohol er straks niet meer zal zijn. Voor mij helpt zo'n stip op de horizon altijd wel, ook al is die soms nog ver weg. Succes!!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Fijn dat je vrouw met je meedoet! Dat scheelt een hoop denk ik.
Klik om te vergroten...
Vooral andersom, hoop ik. Ik kan er beter vanaf blijven dan mijn vrouw. Maar ik speel vals met andere drugs, dus het is niet goed te vergelijken.

Dus om het voor mij ook moeilijker te maken, zou ik bijvoorbeeld moeten stoppen met blowen.

Maar ik wil de lat niet meteen te hoog leggen, dus twijfel daar nog over.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Vooral andersom, hoop ik. Ik kan er beter vanaf blijven dan mijn vrouw. Maar ik speel vals met andere drugs, dus het is niet goed te vergelijken.

Dus om het voor mij ook moeilijker te maken, zou ik bijvoorbeeld moeten stoppen met blowen.

Maar ik wil de lat niet meteen te hoog leggen, dus twijfel daar nog over.
Klik om te vergroten...
En als je nu eens - als tussenstap - stopt met het roken van wiet/hash en het alleen nog maar oraal inneemt..? Is dat iets wat zou kunnen werken voor je denk je, of heb je daar al eens mee geklooid?

Wel goed van jou dan, dat je met je vrouw meedoet!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Ik ben emotioneel, mijn lichaam maakt tranen aan en het lichaam voelt wat breekbaar. Ik vecht er niet langer tegen, maar ben dankbaar dat ik geen chemische machine ben.

Emoties overstijgen het zijn van slechts een complexe biochemische constellatie. Emoties maken ons menselijk. Geen AI kan dat ooit werkelijk evenaren.

Ik ben een mens.
Klik om te vergroten...

Verdriet mag er zijn.

Kan blowen een aandeel hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."