Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHippie's (drugs)dagboek

Hippie's (drugs)dagboek

242 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Ik schrijf het hier lekker op allemaal
Klik om te vergroten...
Top!
Ja, kan zeker zijn dat de ontwenningsverschijnselen van niet blowen al 90% van je gevoelens zijn momenteel.
Maar door niet te blowen en te janken/ verwerken/ breken.. kun je werken aan een mooie toekomstige jou.

Misschien wil je toch iets anders voelen gedurende je werktijden,
Een ander gevoel hebben aangaande het vaderschap,
Meer wandelen,
Beter slapen,
Nog beter zijn op andere vlakken... Etc.

Ik wens je goede nachtrust toe binnenkort, want dat kan zeker helpen bij het groeiproces!

En lekker gezond eten!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Mijn vrouw weet van mijn emotionele situatie. Het is voor mij niet zo duidelijk wat er concreet achter zit, als er al iets concreets is.

Het is meer een soort weltschmerz en onbestemde melancholie. Ik ben van nature erg gevoelig en emotioneel. Cannabis leidt normaal mijn gedachten in minder zwaarmoedige banen. Nu komt zwaarmoedigheid flink binnen.

Het doet me ook een beetje denken aan de burn-outs die ik heb gehad. Niet dat ik denk daar momenteel tegenaan te zitten overigens.

Ik denk dat ik vooral erg moe ben en te lang te weinig tijd heb genomen om mijn gevoelens te onderkennen. Ook kan het PTSS zijn dat ik weer heb proberen weg te duwen door mezelf af te leiden met blowen.

De afgelopen 12 jaar heb ik drie ernstige trauma's opgelopen en ik denk wel dat die nu wat invloed kunnen hebben op hoe ik me voel.

Muziek luisteren gaat al helemaal niet zonder meteen te gaan janken.

Ik schrijf het hier lekker op allemaal, want dat lijkt te helpen. En wie weet heeft iemand anders er nog iets aan in een vergelijkbare situatie.

Het komt wel weer goed hoor.
Klik om te vergroten...
Lekker huilen als dat lukt. Niet meer tegenhouden of wegdrukken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
De tranen vloeien inmiddels. 😭
Klik om te vergroten...
Het lucht meestal op
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Ik heb zojuist precies de muziek opgezet waar ik keihard van moet janken. Laat maar komen die emoties.

Ik was vandaag ook aan het opruimen en kwam van alles tegen dat me emotioneel triggerde. Ik snap wel dat ik nu zo wankel ben.

Fijn dat het allemaal loskomt die pijn en herinneringen. Lief zijn voor mezelf en niet tegenhouden.
Klik om te vergroten...
Lekker!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Respect Hipp
Hippie Langwaus zei:
Ik heb zojuist precies de muziek opgezet waar ik keihard van moet janken. Laat maar komen die emoties.

Ik was vandaag ook aan het opruimen en kwam van alles tegen dat me emotioneel triggerde. Ik snap wel dat ik nu zo wankel ben.

Fijn dat het allemaal loskomt die pijn en herinneringen. Lief zijn voor mezelf en niet tegenhouden.
Klik om te vergroten...

Sterkte.
En goed hoe je het zo kan bekijken.
Want zo is het ook.

En wat goed dat je zo krachtig bent om niet te gebruiken. Je bent echt beresterk.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben bekend met Zazen meditatie en ga daar zeker weer wat meer aandacht aan geven. In combinatie met meer lichaamsactiviteit is dat een goede ondersteuning.

Een xA meeting bezoeken is de afgelopen dagen al een keer in mijn gedachten voorbij gekomen. Misschien komt het vaker in gedachten de komende tijd. 🙂

Dankjewel voor de tips!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Respect Hipp


Sterkte.
En goed hoe je het zo kan bekijken.
Want zo is het ook.

En wat goed dat je zo krachtig bent om niet te gebruiken. Je bent echt beresterk.
Klik om te vergroten...
Kordie, ik wil je bedanken voor je steun en begrip.

Niet alleen voor mij, maar ook voor de steun en begrip die je anderen hier op DF geeft.

Je hebt zelf zeer ernstige trauma's opgelopen in een 'hel', die mij tot op heden bespaard is gebleven.

Die hel ligt altijd op de loer, maar is gelukkig sinds 1945 niet meer in Nederland direct merkbaar geweest. En dat is mede te danken aan mensen zoals jij, die ongelovelijk dappere acties durven ondernemen in gebieden waar onmenselijk erge dingen gebeuren.

Onze vrede is fragiel en wordt aan alle kanten bedreigd door waanzin, onvrede, jaloezie, haat en geweld. Ik ben dankbaar voor de oase van rust en vrede die we hier al 80 jaar hebben mogen genieten in Nederland.

Vanuit mij de oprechte dank voor jouw bijdrage en hopelijk leer je zo goed mogelijk te leven met de littekens die je hebt opgelopen. Je bent een mooi mens!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lief dagboek,

Vannacht heb ik al iets beter geslapen dan de week ervoor. Ik merk dat ik ontzettend emotioneel ben en dat het soms voelt alsof ik aan het rouwen ben.

Ik heb de beschikking over een gigantische voorraad cannabis, sterke drank, benzodiazepines, stimulantia en opiaten. Toch maakt het voor mij weinig verschil als ik die voorraad niet zou hebben.

Natuurlijk is de stap van willen gebruiken en kunnen gebruiken op deze manier makkelijker dan wanneer je nog naar een coffeeshop, slijter, website of dealer moet, maar ook dat is natuurlijk zo geregeld.

Er staan hier 2 flessen rum en een liter Laphroaig in het zicht, maar ik blijf er echt wel vanaf. Er hangt hier 2 ons wiet te drogen aan het plafond, maar ik blijf er heus wel vanaf. Ik heb hier nog een pot met 1000 pellets van 1 mg flualprazolam, maar ik blijf er heus wel vanaf.

Het probleem en de oplossing liggen niet in de beschikbaarheid van middelen, maar liggen in mijn eigen wilskracht.

Nu ik merk dat mijn emoties behoorlijk heftig zijn, is dat paradoxaal juist een stimulans om (bijna) overal vanaf te blijven.

Ja, ik heb gedurende de dag momenten met cravings. Ik erken ze, maar probeer meteen te bedenken hoe ik me ga voelen als ik eraan toe zou geven. Dat helpt om er vanaf te blijven.

Momenteel ben ik dus vreselijk emotioneel, maar sterk genoeg.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Er staan hier 2 flessen rum en een liter Laphroaig in het zicht, maar ik blijf er echt wel vanaf. Er hangt hier 2 ons wiet te drogen aan het plafond, maar ik blijf er heus wel vanaf. Ik heb hier nog een pot met 1000 pellets van 1 mg flualprazolam, maar ik blijf er heus wel vanaf.
Klik om te vergroten...
Typische dmoezen van een verslaafd hoofd. Een alcoholist moet niet bij Gall & Gall gaan werken. Een pedofiel moet geen kleuterleraar/lerares worden. Riskant hoor.
Hippie Langwaus zei:
Het probleem en de oplossing liggen niet in de beschikbaarheid van middelen, maar liggen in mijn eigen wilskracht.
Klik om te vergroten...
Ja tuurlijk. Zo lang jij je goed voelt kan het best op wilskracht. Maar dat wordt een stuk moeilijker als je niet lekker in he vel zit of als er iets onverwachts vervelends gebeurt. Dan kan het in een paar seconden gebeurd zijn. Als je eerst nig moet gaan scoren heb je nog tijd voor bezinning. Zeker als je ienand vertelt dat je wil gaan gebruiken.
Hippie Langwaus zei:
Nu ik merk dat mijn emoties behoorlijk heftig zijn, is dat paradoxaal juist een stimulans om (bijna) overal vanaf te blijven.
Klik om te vergroten...
Dat is met een paar weken wel weg. Als het nieuwe er af is en de muurfase begint zul je weer uit balans raken.
Hippie Langwaus zei:
Ja, ik heb gedurende de dag momenten met cravings. Ik erken ze, maar probeer meteen te bedenken hoe ik me ga voelen als ik eraan toe zou geven. Dat helpt om er vanaf te blijven.

Momenteel ben ik dus vreselijk emotioneel, maar sterk genoeg.
Klik om te vergroten...
Succes man. Nu is wel de tijd om je herstel te gaan borgen. Het gevaarlijkst wordt het als je uit balans raakt. Dan helpt bijna niets meer als je dan trek krijgt. Ga dus werken aan een goede balans door voor jezelf te zorgen. Goed slapen en eyen, regelmaat, rust, geen vluchtgedrag meer, beweeg voldoende, omring je met fijne mensen die je steunen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Je hebt behoorlijke voorraden in huis lees ik. Maakt dat het niet moeilijker voor je?
Dat stemmetje wat onbewust zegt: "pak maar die benzo of die alcohol om het nare gevoel te remmen"

Anderzijds vind ik je geen domme man. Ontwenning is uit zitten en accepteren. Dat realiseer jij je goed denk ik
Klik om te vergroten...
Het maakt het nauwelijks moeilijker voor me. Al is wat @_shikantaza schrijft absoluut geen onzin natuurlijk. Ik waardeer zijn confronterende boodschap dan ook zeker wel. ❤️

Bij mij is het gevaar om weer iets te gebruiken waarschijnlijk het grootst als ik juist de indruk heb weer stabiel te zijn.

Er ligt hier op mijn bureau een zakje met ongeveer 3 gram hasj erin. Omdat ik heb besloten voorlopig niet te blowen, blijf ik daar dan vanaf. In de ijskast heb ik nog veel meer hasj uit alle windstreken.

Zo heb ik ook verschillende single malts. Die fles overheerlijke Laphroaig staat al jaren dicht in de kast binnen handbereik. Overige flessen heb ik netjes in een dichtgeplakte doos zitten.

Drank of drugs weggooien doe ik gewoon echt niet.

Het is natuurlijk niet handig, want al is het onbewust, ik zie het wel liggen en dat triggert iets. Ik zal zometeen toch de meest in het zicht springende drank en drugs wat beter opbergen en misschien nog een post-it met een boodschap voor mezelf erop plakken.

Ga ik in de toekomst wel weer eens iets gebruiken? Waarschijnlijk wel, maar dàt is mijn probleem niet.

Ik wilde nu allereerst van het rokershoestje af. Daarna merkte ik dat het chronisch blowen ook niet meer iets is dat ik wil. Het levert me niets positiefs meer op.

Kan ik nu één pijpje roken en het daarbij laten? Misschien wel, maar mijn ervaring is dat ik zodra ik weer nuchter word, ik weer een dosis wil. En dan ben ik weer in het onwenselijke chronische patroon aan het vervallen.

Gaat het nooit 'mis' bij mij? Jazeker wel. Pas nog met een fles rum, die binnen korte tijd soldaat was gemaakt. Maar ook daarbij heb ik geen 2e fles geopend, terwijl dat makkelijk kon.

Een ander voorbeeld. Ik mag van mezelf 2 keer per jaar 3-MMC gebruiken. Altijd oraal en met hooguit één herdosering. Tot op heden is me dat ook gelukt. Verder blijf ik gewoon van mijn voorraad 3-MMC af.

Maar dit is eigenlijk het meest belangrijke:
_shikantaza zei:
Ga dus werken aan een goede balans door voor jezelf te zorgen. Goed slapen en eyen, regelmaat, rust, geen vluchtgedrag meer, beweeg voldoende, omring je met fijne mensen die je steunen.
Klik om te vergroten...
'Geen vluchtgedrag meer' met name. Ik moet mezelf serieus nemen en geen genoegen nemen met mijn zelfsabotage. Werken aan mezelf en daar past momenteel geen drank of drugs bij. Ook ander vluchtgedrag staat mijn herstel in de weg.

De komende tijd word ik keihard geconfronteerd met mezelf en dat voelt niet fijn, maar ik weet dat het moet als ik verder wil komen. En als ik door deze moeilijke tijd heen kom, kom ik weer tot mezelf.

Zit er in dit stukje tekst ook nog een deel gebruikerssmoesjes? Ja natuurlijk. 🙂

Maar ik ga ervoor.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat mooi verwoord
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hippie Langwaus zei:
Het maakt het nauwelijks moeilijker voor me. Al is wat @_shikantaza schrijft absoluut geen onzin natuurlijk. Ik waardeer zijn confronterende boodschap dan ook zeker wel. ❤️

Bij mij is het gevaar om weer iets te gebruiken waarschijnlijk het grootst als ik juist de indruk heb weer stabiel te zijn.

Er ligt hier op mijn bureau een zakje met ongeveer 3 gram hasj erin. Omdat ik heb besloten voorlopig niet te blowen, blijf ik daar dan vanaf. In de ijskast heb ik nog veel meer hasj uit alle windstreken.

Zo heb ik ook verschillende single malts. Die fles overheerlijke Laphroaig staat al jaren dicht in de kast binnen handbereik. Overige flessen heb ik netjes in een dichtgeplakte doos zitten.

Drank of drugs weggooien doe ik gewoon echt niet.

Het is natuurlijk niet handig, want al is het onbewust, ik zie het wel liggen en dat triggert iets. Ik zal zometeen toch de meest in het zicht springende drank en drugs wat beter opbergen en misschien nog een post-it met een boodschap voor mezelf erop plakken.

Ga ik in de toekomst wel weer eens iets gebruiken? Waarschijnlijk wel, maar dàt is mijn probleem niet.

Ik wilde nu allereerst van het rokershoestje af. Daarna merkte ik dat het chronisch blowen ook niet meer iets is dat ik wil. Het levert me niets positiefs meer op.

Kan ik nu één pijpje roken en het daarbij laten? Misschien wel, maar mijn ervaring is dat ik zodra ik weer nuchter word, ik weer een dosis wil. En dan ben ik weer in het onwenselijke chronische patroon aan het vervallen.

Gaat het nooit 'mis' bij mij? Jazeker wel. Pas nog met een fles rum, die binnen korte tijd soldaat was gemaakt. Maar ook daarbij heb ik geen 2e fles geopend, terwijl dat makkelijk kon.

Een ander voorbeeld. Ik mag van mezelf 2 keer per jaar 3-MMC gebruiken. Altijd oraal en met hooguit één herdosering. Tot op heden is me dat ook gelukt. Verder blijf ik gewoon van mijn voorraad 3-MMC af.

Maar dit is eigenlijk het meest belangrijke:

'Geen vluchtgedrag meer' met name. Ik moet mezelf serieus nemen en geen genoegen nemen met mijn zelfsabotage. Werken aan mezelf en daar past momenteel geen drank of drugs bij. Ook ander vluchtgedrag staat mijn herstel in de weg.

De komende tijd word ik keihard geconfronteerd met mezelf en dat voelt niet fijn, maar ik weet dat het moet als ik verder wil komen. En als ik door deze moeilijke tijd heen kom, kom ik weer tot mezelf.

Zit er in dit stukje tekst ook nog een deel gebruikerssmoesjes? Ja natuurlijk. 🙂

Maar ik ga ervoor.
Klik om te vergroten...
Mooi, goed over nagedacht, fijn beschreven en verwoord. Blijf hier delen hoe het gaat en luister vooral naar je naasten. Zij hebben sneller door hoe jij erbij zit dan jij zelf.

Het is sowieso vallen en opstaan. Leren van je fouten. Doe je best dat is goed genoeg 👍
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lief dagboek,

Gisteren heb ik 3 keer een pijpje hasj gerookt. Ik heb ontzettend genoten van de dag en zat vol inspiratie. Ik heb veel gedaan en zelfs een nieuw stukje muziek verzonnen.

Dat heb ik meteen opgenomen, zodat ik dat verder kan uitwerken.

Ik merkte meteen dat het heel gemakkelijk weer chronisch gebruik kon worden. Ik heb het brokje dat ik had gepakt dus ook in 3 keer opgerookt. Daarna heb ik niets meer uit de voorraad gepakt.

Als ik er vandaag weer vanaf kan blijven dan vind ik het niet erg dat ik gisteren heb kunnen genieten. Het gaat me juist om bewuster met cannabis omgaan en niet meer chronisch te gaan blowen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
140 mg Tempel Nepal charas heel langzaam met een pijpje gerookt.

Mijn terugval is niet meer te ontkennen nu.
Klik om te vergroten...

Jammer om te lezen kerel dat je laatste alinea niet uit is gekomen. Op dit moment.

Als we spreken over een uitglijder ipv de terugval; kun je je daar in vinden?
Dat maakt de weg naar de post hier boven mogelijk wat makkelijker
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Jammer om te lezen kerel dat je laatste alinea niet uit is gekomen. Op dit moment.

Als we spreken over een uitglijder ipv de terugval; kun je je daar in vinden?
Dat maakt de weg naar de post hier boven mogelijk wat makkelijker
Klik om te vergroten...
Als ik er nu vanaf blijf en morgen niet weer uitglijd, dan kan ik het nog door de vingers zien. 🙂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Als ik er nu vanaf blijf en morgen niet weer uitglijd, dan kan ik het nog door de vingers zien. 🙂
Klik om te vergroten...

Topper.
Je kunt het. Je hebt het al eerder geflixt.

Pak een stuk schuurpapier. Wrijf over je voetzool. Dat zorgt dat je minder snel uitglijdt. En roep in de spiegel; "ik ga er voor, ja ik ja"
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
Als ik er nu vanaf blijf en morgen niet weer uitglijd, dan kan ik het nog door de vingers zien. 🙂
Klik om te vergroten...
Misschien moet je voorraad voorlopig even in een andere ijskast (van een vriend bijvoorbeeld)?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Jammer om te lezen kerel dat je laatste alinea niet uit is gekomen. Op dit moment.

Als we spreken over een uitglijder ipv de terugval; kun je je daar in vinden?
Dat maakt de weg naar de post hier boven mogelijk wat makkelijker
Klik om te vergroten...
Ja maar het was heel langzaam gerookt :wink:
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lief dagboek,

Afgelopen dagen is het niet gelukt om helemaal niet te blowen. Zaterdag had ik 3 pijpjes hasj gerookt en de maandagavond daarna heb ik ook 1 pijpje hasj gerookt.

Dat was niet de oorspronkelijke bedoeling. Het valt me een beetje tegen van mezelf.

Maar ik ga er niet te lang bij stil staan en doe weer mijn best.

Het was een lange vermoeiende werkdag en een THC-roes lijkt me nu fijn om te ontspannen. Maar als ik iets langer nadenk, dan weet ik dat dit niet handig is.

Dus verzet ik mijn gedachten door het avondmaal te bereiden en zal weer proberen op tijd mijn bed in te gaan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Afgelopen dagen is het niet gelukt om helemaal niet te blowen. Zaterdag had ik 3 pijpjes hasj gerookt en de maandagavond daarna heb ik ook 1 pijpje hasj gerookt.

Dat was niet de oorspronkelijke bedoeling. Het valt me een beetje tegen van mezelf.

Maar ik ga er niet te lang bij stil staan en doe weer mijn best.

Het was een lange vermoeiende werkdag en een THC-roes lijkt me nu fijn om te ontspannen. Maar als ik iets langer nadenk, dan weet ik dat dit niet handig is.

Dus verzet ik mijn gedachten door het avondmaal te bereiden en zal weer proberen op tijd mijn bed in te gaan.
Klik om te vergroten...

Complimenten Hippie voor de herpakking!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."