Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHippie's (drugs)dagboek

Hippie's (drugs)dagboek

242 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lief dagboek,

Een terugblik op afgelopen maand juni 2025 qua gebruik:

26 dagen cannabis (THC)
20 dagen caffeïne (koffie en thee)
16 dagen alcohol
3 dagen lorazepam
2 dagen flualprazolam
1 dag cacao (significante dosering)

Opvallend is nog steeds het ontbreken van nicotine en het nog verder gestegen gebruik van alcohol. Het is teveel geweest in Juni en het gaat momenteel nog steeds in dit tempo door in Juli.

Verder heb ik in Juni geen sterke stimulantia gebruikt.

Het alcoholgebruik moet minder worden en ik moet opletten met benzodiazepines. De vrijwel dagelijkse cannabis is daarbij vergeleken peanuts.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En wat ga je met jezelf afspreken om je alcoholinname deze maand te beperken? Zonder concreet plan weet ik wel wat er gebeurt deze maand... 😋 Dan zit je straks op 20, volgende maand op 25 en dan op iedere dag.

Klinkt flauw, is misschien wél zo. Ik gun je dat je een plan voor jezelf maakt waardoor je dit kunt voorkomen. 😘
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Doordat ik naar het buitenland ben gereisd, heb ik inmiddels 7 dagen geen cannabis gebruikt. Ik wandel overdag lange afstanden en drink 's avonds (veel) bier. Hierdoor val ik makkelijk in slaap en mis ik de THC niet.

Mijn idee is om dit door te zetten (zonder bier) als ik weer thuis ben. In ieder geval wil ik niet meer dagelijks blowen. Af en toe oraal cannabis nemen vind ik prima en dat mag ik mezelf wel toestaan.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Doordat ik naar het buitenland ben gereisd, heb ik inmiddels 7 dagen geen cannabis gebruikt. Ik wandel overdag lange afstanden en drink 's avonds (veel) bier. Hierdoor val ik makkelijk in slaap en mis ik de THC niet.

Mijn idee is om dit door te zetten (zonder bier) als ik weer thuis ben. In ieder geval wil ik niet meer dagelijks blowen. Af en toe oraal cannabis nemen vind ik prima en dat mag ik mezelf wel toestaan.
Klik om te vergroten...
Klinkt als een continue strijd om alle middelen links en rechts in balans te houden. Lijkt mij vermoeiend. Heb je geheelonthouding wel eens overwogen?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Damius zei:
Klinkt als een continue strijd om alle middelen links en rechts in balans te houden. Lijkt mij vermoeiend. Heb je geheelonthouding wel eens overwogen?
Klik om te vergroten...
Dat is de makkelijkste oplossing. Dat kan iedereen. 🙂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hippie Langwaus zei:
Dat kan iedereen. 🙂
Klik om te vergroten...

Iedereen die het vermogen heeft om goudeerlijk tegen zichzelf te zijn en open staat voor suggesties van anderen.

Helaas komt de dood voor sommigen eerder dan die mindset.

Clean zijn is al moeilijk zat hoor!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Iedereen die het vermogen heeft om goudeerlijk tegen zichzelf te zijn en open staat voor suggesties van anderen.

Helaas komt de dood voor sommigen eerder dan die mindset.

Clean zijn is al moeilijk zat hoor!
Klik om te vergroten...
Absoluut waar.

Ik heb veel respect voor mensen zoals jij, @_shikantaza en @De Zandman.

Ik ben zelf nog niet op dat punt en denk nog steeds dat recreatief gebruik mogelijk zou moeten zijn.

Ik waardeer de suggestie van @Damius zeker en hij heeft natuurlijk gelijk. Maar ik ben nog steeds die eigenwijze hippie.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inmiddels is mijn brein de overweging aan het maken of de tip van geheelonthouding voor een periode een haalbaar plan kan zijn voor me.

Bedankt lieve mensen van DF! ❤️
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Drank is er weer volledig ingeslopen en ik blow wanneer ik maar kan.

Morgen moet het anders......
Klik om te vergroten...
Heb je een idee waarom het niet lukte?
Zo ja, heb je een plan om het vanaf morgen anders te doen?
Heb je overwogen om hulp in te schakelen?

Wees niet te hard voor jezelf bij deze terugval.
Het is ook een leermoment.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Morgen moet het anders......
Klik om te vergroten...

Die zin ken ik zelf maar al te goed. En dat hield ik meestal vol tot het middaguur of vlak na werk. Daarna belandde ik gewoon in dezelfde patronen.

Eigenlijk heeft Zeehond het al gezegd.

Weet je wat 'anders' inhoudt? Hoe dat moet?
Want de drank en/of drugs wegnemen is één. Maar die zijn een manier om te copen met wat misgaat en stress oplevert. Door dat weg te nemen, gaat niet direct de oorzaak weg. M.a.w. dat druk ventiel in je hoofd loopt wel op, maar zonder de uitlaatklep die middelengebruik daarvoor vervulde.

En heb je het idee dat je hier alleen achter gaat komen? Hoe 'anders' eruit ziet?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik denk dat iedereen dat stemmetje

dat komt morgen wel ,

vaak heeft gehoord
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hippie Langwaus zei:
Drank is er weer volledig ingeslopen en ik blow wanneer ik maar kan.

Morgen moet het anders......
Klik om te vergroten...
Tijd om hulp te gaan zoeken?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb een afspraak met een psycholoog. De middelen zijn een symptoom. De bron waar ik iets aan moet veranderen is anders.

Een beetje hulp heb ik nodig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
Ik heb een afspraak met een psycholoog. De middelen zijn een symptoom. De bron waar ik iets aan moet veranderen is anders.

Een beetje hulp heb ik nodig.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk. De drugs zijn de oplossing. Tot de pijn van gebruik erger is dan de pijn die we weg proberen te gebruiken. Succes joh 🙏
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Ik heb een afspraak met een psycholoog. De middelen zijn een symptoom. De bron waar ik iets aan moet veranderen is anders.

Een beetje hulp heb ik nodig.
Klik om te vergroten...

Goed om te horen dat je een afspraak bij een psycholoog hebt. Wees trots op jezelf dat je hulp hebt gezocht om de bron aan te pakken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
ik denk dat iedereen dat stemmetje

dat komt morgen wel ,

vaak heeft gehoord
Klik om te vergroten...
Ik had er een t-shirt van kunnen laten maken toen ik nog gebruikte.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Ik had er een t-shirt van kunnen laten maken toen ik nog gebruikte.
Klik om te vergroten...

Wij allemaal gok ik.

En dan kom je er op ten duur achter dat je dat ondertussen al jaren jezelf volledig voor de gek aan het houden bent.

Die cirkel kan alleen doorbroken worden door nog dieper weg te zinken, en onbewust zet je dat dan in gang. Dan komt op ten duur weer dat moment dat je echt in een hoekje zit, en pak je hulp aan.

Een hoop stress, trots en uiteindelijk weet je het een paar maanden met hangen en wurgen vol te houden.

En dan, in plaats van beloning val je in een gat van leegte. Symptomen waar je je slecht door voelde komen terug, verstoppen gaat niet.

Dus uiteindelijk breek je, en pak je weer dat biertje of die oh zo heerlijke joint, waar je na 4 hijsjes alweer dat heerlijke dekentje over je heen voelt vallen.

Dan sluipt het er langzaamaan weer in, tot je weer terug bij af bent.

Story of your life gok ik zo? @Hippie Langwaus

In tegenstelling tot anderen die hier een topic openen, weet jij prima waar hulp te vinden is en hoe verslaving, herstel en detox in zijn werk gaat.

Probleem is dat jij helaas nog niet de formule hebt weten te vinden welke voor jou werkt.
Voor mij was het ook een zoektocht van jaren, en ik wist na meerdere opnames ook prima hoe alles in zijn werk ging, kende de valkuilen. Echter lukte het gewoon niet.

Het vervelende is dat het soms niet uit maakt hoe hard je werkt aan je herstel, als de puzzel niet klopt val je helaas terug. Laat je daardoor niet uit het veld slaan💪.

Bij mij is het een combinatie van obsessief sporten, en een volledig ander leven te gaan leiden wat maakt dat het me ondertussen wel lukt.

Mijn vraag is dan ook eigenlijk, wat ga jij nou echt actief doen om je verslavingen aan te pakken. Jij weet net zo goed als mij dat "gesprek bij de psycholoog" voor de vorm is.

Wat ga jij in je eigen invloedsfeer (thuis, werk etc) veranderen of aanpakken?

Is het bijvoorbeeld mogelijk om in ieder geval als doel te stellen dat je geen alcohol meer nuttigt?

Je thc gebruik, dat kan ook wel iets omlaag volgensmij 😬😄.

Ik hoop dat ik je een beetje tot nadenken heb gezet.

Succes kerel, en stapje voor stapje.

Elk biertje of jointje minder op een dag is al een overwinning he!

🙏❤️
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
@LifeIsAlmostGreatAgain, je slaat de spijker op z'n kop.

Heb ook aan de psycholoog aangegeven dat ik het allemaal wel snap en dat het in theorie allemaal goed te begrijpen is. Juist het 'oefenen' en volhouden met nieuw/gezonder gedrag gaat steeds weer mis.

Ik ga de puzzel een keer oplossen en misschien kom ik deze keer een heel eind.

Ik doe nu al kleine dingen beter.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
Damius zei:
Ik zie je veelal pogingen doen om je gebruik in controle te houden. Dat is uiteindelijk doodvermoeiend. Heb je al eens een periode geheelonthouding overwogen? Geen thc, geen alcohol. Geen andere drugs. Niet voor eeuwig, maar spreek met jezelf eens een periode van 6 maanden af. Goed te overzien en tegelijkertijd creëer je dan echt ademruimte voor jezelf.
Klik om te vergroten...

In heel veel gevallen zou ik het met je eens zijn.

Echter, steeds terugvallen is ook dodelijk voor je motivatie..

Persoonlijk zou ik in het geval van @Hippie Langwaus proberen om de alcohol te laten staan, zonder daarbij meer thc te gaan gebruiken.

Zeker als de motivatie niet sterk genoeg is om volledige absinentie vol te houden (bedoel ik niet mee dat je niet wilt stoppen he hippie, je snapt me wel), dan is het wellicht beter de boel even in behapbare stukjes te knippen.

Zoals hippie aangeeft zijn er onderliggende triggers die aangepakt moeten worden.

Mijn (volledig niet medisch onderbouwde) mening is stabiliseren en de alcohol wegwerken.

Maak in ieder geval een korte termijn plan. Je weet dat je moet ingrijpen, hoe rigoureus je dat doet is helemaal aan jouzelf om te bepalen.

Doe in ieder geval iets, hoe klein ook. Dan doorbreek je wellicht gedeeltelijk de cirkel waar je weer in zit.

Zoal altijd, veel wijsheid toegewenst🙏
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
In heel veel gevallen zou ik het met je eens zijn.

Echter, steeds terugvallen is ook dodelijk voor je motivatie..

Persoonlijk zou ik in het geval van @Hippie Langwaus proberen om de alcohol te laten staan, zonder daarbij meer thc te gaan gebruiken.

Zeker als de motivatie niet sterk genoeg is om volledige absinentie vol te houden (bedoel ik niet mee dat je niet wilt stoppen he hippie, je snapt me wel), dan is het wellicht beter de boel even in behapbare stukjes te knippen.
Klik om te vergroten...

Voor mij heeft dit dan juist weer nooit gewerkt omdat het me vroeg of laat altijd weer terugbracht bij mijn hoofd middel(en) die me wel weer in de problemen brachten.

Verder 100% met je eens om het in kleinere stukjes te hakken. Maar voor mij zit dat 'm vooral in alleen voor vandaag niet gebruiken. Stoppen met drinken of drugsgebruik voelde dan als een enorme opgave of super definitief. Terwijl 1 dag niet gebruiken veel behapbaarder klinkt. En morgen doe ik weer hetzelfde.

Ik heb zelf natuurlijk niet de waarheid in pacht. Maar dit is wel hoe het voor mij werkt. Ik heb het echt wel geprobeerd om te stoppen met middelen op één of twee na. Maar dat bracht me wel telkens terug naar actieve verslaving.

Hoe kijk je hier zelf tegenaan Hippie? Heb je daar al een beeld bij waar je heen wilt voor jezelf?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."