Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHippie's (drugs)dagboek

Hippie's (drugs)dagboek

242 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Het is deels zelfmedicatie om zowel de depressie als de manische kanten van de bipolariteit te dempen. Maar op langere termijn verstoort het juist het toch al fragiele evenwicht.
Klik om te vergroten...
Vervelend om dat te moeten constateren. Is er geen ‘echte’ medicatie beschikbaar? Overstap van alcohol op geschikte medicatie kan dan helpen om een nieuwe balans te vinden.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Damius zei:
Vervelend om dat te moeten constateren. Is er geen ‘echte’ medicatie beschikbaar? Overstap van alcohol op geschikte medicatie kan dan helpen om een nieuwe balans te vinden.
Klik om te vergroten...
Er is gelukkig echte medicatie in gebruik.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lief dagboek,

Ik heb gisteren de fles rum leeg gedronken. Het is niet gelukt om er vanaf te blijven. Momenteel ben ik er weer van overtuigd dat ik niet moet drinken.

Ik probeer nog iets te slapen straks en dan maken we er zometeen weer een mooie dag van.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Ik heb gisteren de fles rum leeg gedronken. Het is niet gelukt om er vanaf te blijven. Momenteel ben ik er weer van overtuigd dat ik niet moet drinken.

Ik probeer nog iets te slapen straks en dan maken we er zometeen weer een mooie dag van.
Klik om te vergroten...
Als je het in huis hebt gaat ‘t een keer gebeuren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Ik heb gisteren de fles rum leeg gedronken. Het is niet gelukt om er vanaf te blijven. Momenteel ben ik er weer van overtuigd dat ik niet moet drinken.

Ik probeer nog iets te slapen straks en dan maken we er zometeen weer een mooie dag van.
Klik om te vergroten...

"Een druppel is te veel en een fles te weinig" zegt men wel eens.
Het overkwam jouw ook. Hopelijk kun je de rem weer vinden.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lief dagboek,

Ik ben gelukkig verder niet meer in de verleiding gekomen alcoholische drank te drinken. Misschien wel in de verleiding gekomen, maar ik heb er niet aan toe gegeven. Dat was niet altijd makkelijk, maar niet alles is makkelijk. Het is gelukkig ook niet het moeilijkste. 🙂

Verder rook ik dagelijks veel hasj en wiet. Vooral dat roken en inhaleren begint me weer tegen te staan. Ik moet proberen te stoppen of flink minderen, want ik moet 's ochtends al hoesten. Het valt nog mee, maar ik wil niet dat het erger wordt.

Stoppen met cannabis, zie ik nog niet zitten, dus ik ga proberen meer oraal in te nemen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
ben gelukkig verder niet meer in de verleiding gekomen alcoholische drank te drinken. Misschien wel in de verleiding gekomen, maar ik heb er niet aan toe gegeven. Dat was niet altijd makkelijk, maar niet alles is makkelijk. Het is gelukkig ook niet het moeilijkste
Klik om te vergroten...

Sterk kerel. Groot compliment.
Want je leek even te gaan opschakelen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lief dagboek,

De afgelopen tijd probeer ik minder te blowen. Dankzij oraal ingenomen THC, is dat aardig gelukt. Ik merk gelukkig al dat het ochtendhoestje verdwenen is.

Mijn voorraad medicinale full spectrum THC pasta is helaas op, maar het beviel me eigenlijk wel goed.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

De afgelopen tijd probeer ik minder te blowen. Dankzij oraal ingenomen THC, is dat aardig gelukt. Ik merk gelukkig al dat het ochtendhoestje verdwenen is.

Mijn voorraad medicinale full spectrum THC pasta is helaas op, maar het beviel me eigenlijk wel goed.
Klik om te vergroten...
Misschien kun je zelf wat nieuwe maken? Is ook leuk om mee bezig te zijn😁.

Verder goed om te horen dat je minder last hebt van hoesten!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

De afgelopen tijd probeer ik minder te blowen. Dankzij oraal ingenomen THC, is dat aardig gelukt. Ik merk gelukkig al dat het ochtendhoestje verdwenen is.

Mijn voorraad medicinale full spectrum THC pasta is helaas op, maar het beviel me eigenlijk wel goed.
Klik om te vergroten...
Wou je minder blowen vanwege het hoestje? Kan me herinneren dat je een tijd geleden helemaal gestopt was toch?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Brakka Mang zei:
Wou je minder blowen vanwege het hoestje? Kan me herinneren dat je een tijd geleden helemaal gestopt was toch?
Klik om te vergroten...
Ik ben eind vorig jaar/begin dit jaar een tijdje gestopt. Maar weer begonnen en ook meteen weer dagelijks en bij veel vrije tijd de hele dag.

Het ochtendhoestje was aanleiding om te proberen minder te blowen nu. Orale THC als alternatief hielp erg goed natuurlijk.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hippie Langwaus zei:
Ik ben eind vorig jaar/begin dit jaar een tijdje gestopt.
Klik om te vergroten...
Ik weet nog dat je jezelf daar lekker bij voelde. Je bent blowen toch nog niet helemaal beu? Of had het ook gewoon meer voordelen?
Ik heb wiet en hasj ook wel wat keren gegeten, werd ik ook goed stoned van. Moet je wel eventjes de juiste dosering uitvogelen en het geduld kunnen opbrengen dat het wel even duurt voordat het werkt. Je kunt uiteraard ook zelf wietboter maken 😉 (heb je een goed recept voor spacecake? zo niet en interesse even dm sturen)
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
StraffeNeel zei:
Ik weet nog dat je jezelf daar lekker bij voelde. Je bent blowen toch nog niet helemaal beu? Of had het ook gewoon meer voordelen?
Ik heb wiet en hasj ook wel wat keren gegeten, werd ik ook goed stoned van. Moet je wel eventjes de juiste dosering uitvogelen en het geduld kunnen opbrengen dat het wel even duurt voordat het werkt. Je kunt uiteraard ook zelf wietboter maken 😉 (heb je een goed recept voor spacecake? zo niet en interesse even dm sturen)
Klik om te vergroten...
Blijkbaar ben ik het blowen nog niet beu genoeg om ermee te stoppen. Het zit ook zo lang al in mijn gedrag, dat het in het begin erg lastig is om te stoppen.

Misschien zit er een nieuwe poging aan te komen, want ik wil er niet ziek van worden.

Het mooiste zou zijn als ik het niet elke dag gebruik en dan bijvoorbeeld wekelijks een dag lekker high wordt door wiet/hasj te eten.

Eerst maar eens zien hoe het vandaag gaat.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
nog niet beu genoeg
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is dat ik met iets ook echt klaar moet zijn voordat ik stop. Met veel blowen kwam ik niet van de bank af en toen ik besefte dat ik zelfs geen zin meer had om te gaan paardrijden was ik er helemaal klaar mee.
Hippie Langwaus zei:
want ik wil er niet ziek van worden.
Klik om te vergroten...
Dat is een goede reden die erg lastig in perspectief te plaatsen is. Wanneer moet je stoppen om niet ziek te worden? Kan ik ook op andere manieren stoned worden die minder ongezond zijn? (eten 😀) Met zo een wat minder scherpe reden als dit is extra lastig om gemotiveerd te blijven in lastigere momenten.
We hebben bij je vorige stop ook ge-DF-ed over dat je bewuster het leven meemaakt nuchter. Dat kan pro stoppen werken, maar in sommige gevallen ook contra. Ik ben zelf niet gelovig, dus wil ik tijd die ik heb graag bewust meemaken met leuke dingen, genieten van mijn gezin en van mijn paarden. Ik wil niet terug naar verdoofd geen energie en levenslust hebben. Bij mij werkt blowen ook erg negatief uit, dat zal bij jou vast een stuk minder erg zijn.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Goed om te horen Hippie dat je ochtendhoest weg is.

Hoe gaat het met je vrouw?
Rust beetje wedergekeerd?
Klik om te vergroten...
Ja, het minder blowen heeft gelukkig effect.

Mijn vrouw is helaas nog dagelijks aan het drinken. Hopelijk neemt ze binnenkort weer het besluit te stoppen, want dit moet niet te lang duren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Mijn vrouw is helaas nog dagelijks aan het drinken. Hopelijk neemt ze binnenkort weer het besluit te stoppen, want dit moet niet te lang duren.
Klik om te vergroten...

Wat naar om te lezen. Voor jou en voor haar.
Hopelijk blijven de hoeveelheden per dag nog enigszins beperkt?

Alcohol lijkt in eerste instantie zo onschuldig, maar kan zoveel kapot maken.
Vooral in eerste instantie al in de hersenen. En dan is een weg terug lastig.

Kan ze geen hulp krijgen?
Of weigert ze dit?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
Ja, het minder blowen heeft gelukkig effect.

Mijn vrouw is helaas nog dagelijks aan het drinken. Hopelijk neemt ze binnenkort weer het besluit te stoppen, want dit moet niet te lang duren.
Klik om te vergroten...
Kunnen jullie niet samen erover nadenken wat je over vijf en tien jaar met jullie leven willen? Dan kunnen jullie daar naar toe werken. Stel dat is gezellig en gezond wonen in een dorpje ergens in de Achterhoek, dan moet je daar dingen voor doen en ook voor laten. Soms zit dat in bijscholing of in afkicken, maar nog tien jaar destructief doordrinken dan ziet het beeld er heel anders uit. Misschien goed om juist dat ook op tafel te gooien.
Sterkte gozer 🫶
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lief dagboek,

Vandaag heb ik niets anders dan koffie en thee op. Er waren momenten dat ik hasj of wiet wilde gaan roken, maar ik heb het niet gedaan. Ook had ik vandaag geen orale dosis cannabis genomen.

Ik weet dat het morgen weer anders kan zijn, maar deze dag is zonder hasj of wiet tot een eind gekomen. Ik voel me nu ongelovelijk vermoeid, dus ik ga proberen te slapen.

Weltrusten dagboek!
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Vandaag heb ik niets anders dan koffie en thee op. Er waren momenten dat ik hasj of wiet wilde gaan roken, maar ik heb het niet gedaan. Ook had ik vandaag geen orale dosis cannabis genomen.

Ik weet dat het morgen weer anders kan zijn, maar deze dag is zonder hasj of wiet tot een eind gekomen. Ik voel me nu ongelovelijk vermoeid, dus ik ga proberen te slapen.

Weltrusten dagboek!
Klik om te vergroten...
Vast en zeker lekker geslapen? Ik merk het altijd meteen aan mijn nachrust als een een tijdje gerookt heb en dan weer een nacht nuchter ga slapen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
XMR zei:
Vast en zeker lekker geslapen? Ik merk het altijd meteen aan mijn nachrust als een een tijdje gerookt heb en dan weer een nacht nuchter ga slapen.
Klik om te vergroten...
Het duurde erg lang voor ik eindelijk in slaap viel, dus ik heb alsnog kort geslapen.

Ik ben nu ook weer heel erg moe, dus ga zo mijn bed maar in. Ook als ik lang wakker lig, kan ik beter in mijn bed liggen dan nog iets ondernemen. Hopelijk val ik vandaag eerder in slaap.

Ik neem zo nog wel een dosis melatonine.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."