Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHippie's (drugs)dagboek

Hippie's (drugs)dagboek

242 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Wat vervelend.
Hoe zou dat komen na al die jaren vraag je je toch altijd af. Gevaarlijk goedje
Klik om te vergroten...
Cross addiction @Hippie Langwaus - Toen ik geen coke meer gebruikte ging ik roken. Toen ik stopte met roken ging ik snacken. Toen ik stopte met snacken ging ik gokken en dingen kopen. En ik ben benieuwd waar mijn verslaafde hoofdje nu weer mee komt :) De dingen die ik hier benoem lopen niet zo uit de hand als mijn cokegebruik maar ‘t blijft link.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Cross addiction. Toen ik geen coke meer gebruikte ging ik roken. Toen ik stopte met roken ging ik snacken. Toen ik stopte met snacken ging ik gokken en dingen kopen. Die dingen lopen niet zo uit de hand als mijn cokegebruik maar ‘t blijft link.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Belangrijk om niet alleen afscheid te nemen van een middel of patroon, maar ook een gezonder alternatief te starten dat ook zorgt voor een zekere mate van voldoening en/of beloning. Ontplooiing van een activiteit, zij het fysieke inspanning, maken van muziek of iets anders ‘nieuws’ waar je je ei in kwijt kunt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lief dagboek,

Het is vandaag een fijne dag. Ik had na thuiskomst trek in bier en heb een alcoholvrije IPA gedronken. Niet lang daarna heb ik 100 mg Parvati charas gerookt.

Ik ga zometeen de BBQ aansteken en lekker eten. Misschien drink ik nog een extra alcoholvrij biertje voor het eten.

Na het eten mag ik van mezelf best nog wat cannabis gebruiken vandaag. 😉
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Vaker een alternatieve activiteit zonder drugs ondernemen is wel de manier. Ik ben alleen vaak zo onhandig om het toch met drugsgebruik te combineren.
Klik om te vergroten...
Het is in ieder geval al vooruitgang.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lief dagboek,

De goede initiatieven van vorige week zijn weer flink afgezwakt. Ik heb de afgelopen 5 dagen weer THC gebruikt en ook een keer flualprazolam en een keer etizolam.

De vooruitgang is dat het aandeel oraal geconsumeerde cannabis groter is dan de hoeveelheid gerookte cannabis.

Verder gaat het gelukkig eigenlijk best goed met me.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lief dagboek,

Het gaat wisselend qua drugsgebruik. Gisteren heb ik meerdere drugs gebruikt. Vandaag heb ik me redelijk kunnen inhouden. Morgen wordt het weer lastig.

Weltrusten, ik ga slapen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Morgen wordt het weer lastig.
Klik om te vergroten...

Hoezo weet je dat al een dag van tevoren? 🤔
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Hoezo weet je dat al een dag van tevoren? 🤔
Klik om te vergroten...
Scherp, ik merk dat ik zulke gedachtes ook wel eens heb. Dit is natuurlijk jezelf al opzetten voor falen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Hoezo weet je dat al een dag van tevoren? 🤔
Klik om te vergroten...
Heel goed opgemerkt. Dat is omdat ik vandaag vrij heb en ik dan vaak vroeg met cannabis begin. Maar je hebt gelijk, het is onhandig om mezelf al een 'achterstand' te geven voordat de dag begonnen is. 🙂
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Heel goed opgemerkt. Dat is omdat ik vandaag vrij heb en ik dan vaak vroeg met cannabis begin. Maar je hebt gelijk, het is onhandig om mezelf al een 'achterstand' te geven voordat de dag begonnen is. 🙂
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen gebruik dit goede inzicht om actie te ondernemen om er een minder lastige dag van te maken. Het weten is 1. Er iets aan doen is 2.

Wellicht een open deun hoor, maar ik wilde 't toch even kwijt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lief dagboek,

Het gebruik is de afgelopen weken toegenomen. Het is niet specifiek één middel, maar een zucht naar opvulling van leegte en afleiding van onrust.

Er moet even een periode van minder gebruik komen na vandaag. Dat gaat goed komen, want ik ben sterk. De komende dagen zal ik helder de focus op belangrijkere zaken verleggen.

Ik kan dat!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lief dagboek,

Het gebruik is iets meer onder controle. Ik rook minder cannabis dan voorheen, maar gebruik het nog wel dagelijks.

Ook probeer ik, hoe onbelangrijk het ook lijkt, mijn inname van koffie en thee binnen de perken te houden. Dat gaat redelijk.

Verrassend was mijn besluit om 2 flessen rum te kopen. Ik had er ineens trek in. Gelukkig heb ik me later bedacht en zijn de flessen nog steeds dicht gebleven.

Ik heb daar verder geen moeite mee gehad, maar het is wel een teken dat een deel van mij naar een drankje verlangde. Ik moet dus zeker op mezelf blijven letten.

Ik blijf mijn best doen en dan komt het vast goed.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lief dagboek,

Ik voel me de afgelopen week minder goed.

Vooral lichamelijk en dat komt dan indirect ook geestelijk naar boven. Ik ben vermoeid, maar toch rusteloos. Ik zou op sommige momenten een fles alcohol naar binnen willen gieten om even 'uit' te staan.

Of genoeg cannabis gebruiken om 'tevreden' te zijn. Ook denk ik vaak aan een dag waarop ik stimulanten ga gebruiken om dingen af te krijgen.

Ik worstel wat met mezelf. Ik moet ook niet te hard zijn voor mezelf. Ik kom er wel uit. Het zijn maar 'luxe' problemen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lief dagboek,

Ik ben emotioneel, mijn lichaam maakt tranen aan en het lichaam voelt wat breekbaar. Ik vecht er niet langer tegen, maar ben dankbaar dat ik geen chemische machine ben.

Emoties overstijgen het zijn van slechts een complexe biochemische constellatie. Emoties maken ons menselijk. Geen AI kan dat ooit werkelijk evenaren.

Ik ben een mens.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb je deze laatste weken niet je koffie toename gehalveerd? Dat zou ook een heleboel kunnen verklaren toch?
Na zonneschijn komt regen en dan weer zonnetje heb ik geleerd deze maanden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jammer om te lezen dat je een terugval in je alcoholgebruik hebt Hippie.
Zit je op grote hoeveelheden per dag of kun je het nog onder controle houden?

Je bent een strijdlustige sterke man. Met een perfect zelfinzicht. Je gaat die rem in trappen. Dat kun jij topper!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je hebt behoorlijke voorraden in huis lees ik. Maakt dat het niet moeilijker voor je?
Dat stemmetje wat onbewust zegt: "pak maar die benzo of die alcohol om het nare gevoel te remmen"

Anderzijds vind ik je geen domme man. Ontwenning is uit zitten en accepteren. Dat realiseer jij je goed denk ik
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed om te horen Hippie dat je ochtendhoest weg is.

Hoe gaat het met je vrouw?
Rust beetje wedergekeerd?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het boek open gooien kan soms al erg veel helpen.
Dank je voor het delen en sterkte !
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lief dagboek,

Ik begin emotioneel in te storten. De tranen trillen letterlijk in mijn ogen en ik weet me er geen raad mee. Het voelt als intense melancholie en het legt me lam.

De suggestie toch wat te gebruiken speelt ook vaak op. Maar ik geef er niet aan toe. Ik moet hier doorheen en ik weet dat het tijdelijk is.

Het hier van me af schrijven zal hopelijk ook weer helpen. Ik heb meer dan 2/3 van mijn leven dagelijks cannabis gebruikt en dan is daarmee stoppen toch lastig.

Ook komen er gedachten op om dan maar iets anders te gebruiken, maar ook die leg ik tot nu toe succesvol naast me neer.

Volhouden maar, want het gaat heus weer over.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."