#1
Ik heb een afspraak met een psycholoog. De middelen zijn een symptoom. De bron waar ik iets aan moet veranderen is anders.
Een beetje hulp heb ik nodig.
Een beetje hulp heb ik nodig.
Tuurlijk. De drugs zijn de oplossing. Tot de pijn van gebruik erger is dan de pijn die we weg proberen te gebruiken. Succes joh 🙏Ik heb een afspraak met een psycholoog. De middelen zijn een symptoom. De bron waar ik iets aan moet veranderen is anders.
Een beetje hulp heb ik nodig.
Ik heb een afspraak met een psycholoog. De middelen zijn een symptoom. De bron waar ik iets aan moet veranderen is anders.
Een beetje hulp heb ik nodig.
Ik had er een t-shirt van kunnen laten maken toen ik nog gebruikte.ik denk dat iedereen dat stemmetje
dat komt morgen wel ,
vaak heeft gehoord
Ik had er een t-shirt van kunnen laten maken toen ik nog gebruikte.
Ik zie je veelal pogingen doen om je gebruik in controle te houden. Dat is uiteindelijk doodvermoeiend. Heb je al eens een periode geheelonthouding overwogen? Geen thc, geen alcohol. Geen andere drugs. Niet voor eeuwig, maar spreek met jezelf eens een periode van 6 maanden af. Goed te overzien en tegelijkertijd creëer je dan echt ademruimte voor jezelf.
In heel veel gevallen zou ik het met je eens zijn.
Echter, steeds terugvallen is ook dodelijk voor je motivatie..
Persoonlijk zou ik in het geval van @Hippie Langwaus proberen om de alcohol te laten staan, zonder daarbij meer thc te gaan gebruiken.
Zeker als de motivatie niet sterk genoeg is om volledige absinentie vol te houden (bedoel ik niet mee dat je niet wilt stoppen he hippie, je snapt me wel), dan is het wellicht beter de boel even in behapbare stukjes te knippen.
Dagelijks THC gebruik is uiteindelijk ook gewoon funest voor een goede mentale gesteldheid. Bovendien ben je dan dus alsnog continu onder invloed en weet je eigenlijk nog steeds niet waar je emoties nu daadwerkelijk vandaan komen, wat oorzaak en wat gevolg is. Ofwel, er ontbreekt nog steeds een fundament om zowel aan onderliggende problematiek te werken (de kern beet te pakken). Daarnaast worden alle keuzes (goed en slecht) alsnog onder invloed gemaakt. Het probleem wordt daarmee dus niet opgelost.In heel veel gevallen zou ik het met je eens zijn.
Echter, steeds terugvallen is ook dodelijk voor je motivatie..
Persoonlijk zou ik in het geval van @Hippie Langwaus proberen om de alcohol te laten staan, zonder daarbij meer thc te gaan gebruiken.
Zeker als de motivatie niet sterk genoeg is om volledige absinentie vol te houden (bedoel ik niet mee dat je niet wilt stoppen he hippie, je snapt me wel), dan is het wellicht beter de boel even in behapbare stukjes te knippen.
Zoals hippie aangeeft zijn er onderliggende triggers die aangepakt moeten worden.
Mijn (volledig niet medisch onderbouwde) mening is stabiliseren en de alcohol wegwerken.
Maak in ieder geval een korte termijn plan. Je weet dat je moet ingrijpen, hoe rigoureus je dat doet is helemaal aan jouzelf om te bepalen.
Doe in ieder geval iets, hoe klein ook. Dan doorbreek je wellicht gedeeltelijk de cirkel waar je weer in zit.
Zoal altijd, veel wijsheid toegewenst🙏
Dat is helaas een drogreden (nirvana fallacy, zoek maar eens op. En daarnaast een cirkelredenatie. Want zo blijf je gebruiken en verergeren je problemen. Je zult door de zure appel heen moeten. Ik heb daar hulp bij gehad destijds. Ambulante verslavingszorg. Heb je dat al eens overwogen?Niet gebruiken is al lastig, maar zelfs als dat lukt is de verslaving niet verslagen, laat staan de onderliggende oorzaak/reden van overmatig gebruik.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik ben er heilig van overtuigd dat het effectiever is om een radicaal besluit te nemen, al dan niet met hulp door de eerste fase heen te moeten, dan telkens blijven aanmodderen zoals nu het geval.
Dat is helaas een drogreden (nirvana fallacy, zoek maar eens op. En daarnaast een cirkelredenatie. Want zo blijf je gebruiken en verergeren je problemen.
Clean worden is het begin van herstel en een voorwaarde om de onderliggende problemen op kunnen te ruimen. En niet andersom.Ik word gelukkig aan het denken gezet door alle goede suggesties hier.
Ben ik er zelf al uit over hoe en wat? Nee....
Niet gebruiken is al lastig, maar zelfs als dat lukt is de verslaving niet verslagen, laat staan de onderliggende oorzaak/reden van overmatig gebruik.
Ik ben ermee bezig. Bedankt voor alle hulp hier in ieder geval. ❤️
Ja, het minder blowen heeft gelukkig effect.Goed om te horen Hippie dat je ochtendhoest weg is.
Hoe gaat het met je vrouw?
Rust beetje wedergekeerd?
Mijn vrouw is helaas nog dagelijks aan het drinken. Hopelijk neemt ze binnenkort weer het besluit te stoppen, want dit moet niet te lang duren.
Kunnen jullie niet samen erover nadenken wat je over vijf en tien jaar met jullie leven willen? Dan kunnen jullie daar naar toe werken. Stel dat is gezellig en gezond wonen in een dorpje ergens in de Achterhoek, dan moet je daar dingen voor doen en ook voor laten. Soms zit dat in bijscholing of in afkicken, maar nog tien jaar destructief doordrinken dan ziet het beeld er heel anders uit. Misschien goed om juist dat ook op tafel te gooien.Ja, het minder blowen heeft gelukkig effect.
Mijn vrouw is helaas nog dagelijks aan het drinken. Hopelijk neemt ze binnenkort weer het besluit te stoppen, want dit moet niet te lang duren.
Vast en zeker lekker geslapen? Ik merk het altijd meteen aan mijn nachrust als een een tijdje gerookt heb en dan weer een nacht nuchter ga slapen.Lief dagboek,
Vandaag heb ik niets anders dan koffie en thee op. Er waren momenten dat ik hasj of wiet wilde gaan roken, maar ik heb het niet gedaan. Ook had ik vandaag geen orale dosis cannabis genomen.
Ik weet dat het morgen weer anders kan zijn, maar deze dag is zonder hasj of wiet tot een eind gekomen. Ik voel me nu ongelovelijk vermoeid, dus ik ga proberen te slapen.
Weltrusten dagboek!
Het duurde erg lang voor ik eindelijk in slaap viel, dus ik heb alsnog kort geslapen.Vast en zeker lekker geslapen? Ik merk het altijd meteen aan mijn nachrust als een een tijdje gerookt heb en dan weer een nacht nuchter ga slapen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."