Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHippie's (drugs)dagboek

Hippie's (drugs)dagboek

242 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Ik schrijf het hier lekker op allemaal
Klik om te vergroten...
Top!
Ja, kan zeker zijn dat de ontwenningsverschijnselen van niet blowen al 90% van je gevoelens zijn momenteel.
Maar door niet te blowen en te janken/ verwerken/ breken.. kun je werken aan een mooie toekomstige jou.

Misschien wil je toch iets anders voelen gedurende je werktijden,
Een ander gevoel hebben aangaande het vaderschap,
Meer wandelen,
Beter slapen,
Nog beter zijn op andere vlakken... Etc.

Ik wens je goede nachtrust toe binnenkort, want dat kan zeker helpen bij het groeiproces!

En lekker gezond eten!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Mijn vrouw weet van mijn emotionele situatie. Het is voor mij niet zo duidelijk wat er concreet achter zit, als er al iets concreets is.

Het is meer een soort weltschmerz en onbestemde melancholie. Ik ben van nature erg gevoelig en emotioneel. Cannabis leidt normaal mijn gedachten in minder zwaarmoedige banen. Nu komt zwaarmoedigheid flink binnen.

Het doet me ook een beetje denken aan de burn-outs die ik heb gehad. Niet dat ik denk daar momenteel tegenaan te zitten overigens.

Ik denk dat ik vooral erg moe ben en te lang te weinig tijd heb genomen om mijn gevoelens te onderkennen. Ook kan het PTSS zijn dat ik weer heb proberen weg te duwen door mezelf af te leiden met blowen.

De afgelopen 12 jaar heb ik drie ernstige trauma's opgelopen en ik denk wel dat die nu wat invloed kunnen hebben op hoe ik me voel.

Muziek luisteren gaat al helemaal niet zonder meteen te gaan janken.

Ik schrijf het hier lekker op allemaal, want dat lijkt te helpen. En wie weet heeft iemand anders er nog iets aan in een vergelijkbare situatie.

Het komt wel weer goed hoor.
Klik om te vergroten...
Lekker huilen als dat lukt. Niet meer tegenhouden of wegdrukken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
De tranen vloeien inmiddels. 😭
Klik om te vergroten...
Het lucht meestal op
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Ik heb zojuist precies de muziek opgezet waar ik keihard van moet janken. Laat maar komen die emoties.

Ik was vandaag ook aan het opruimen en kwam van alles tegen dat me emotioneel triggerde. Ik snap wel dat ik nu zo wankel ben.

Fijn dat het allemaal loskomt die pijn en herinneringen. Lief zijn voor mezelf en niet tegenhouden.
Klik om te vergroten...
Lekker!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Respect Hipp
Hippie Langwaus zei:
Ik heb zojuist precies de muziek opgezet waar ik keihard van moet janken. Laat maar komen die emoties.

Ik was vandaag ook aan het opruimen en kwam van alles tegen dat me emotioneel triggerde. Ik snap wel dat ik nu zo wankel ben.

Fijn dat het allemaal loskomt die pijn en herinneringen. Lief zijn voor mezelf en niet tegenhouden.
Klik om te vergroten...

Sterkte.
En goed hoe je het zo kan bekijken.
Want zo is het ook.

En wat goed dat je zo krachtig bent om niet te gebruiken. Je bent echt beresterk.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben bekend met Zazen meditatie en ga daar zeker weer wat meer aandacht aan geven. In combinatie met meer lichaamsactiviteit is dat een goede ondersteuning.

Een xA meeting bezoeken is de afgelopen dagen al een keer in mijn gedachten voorbij gekomen. Misschien komt het vaker in gedachten de komende tijd. 🙂

Dankjewel voor de tips!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Respect Hipp


Sterkte.
En goed hoe je het zo kan bekijken.
Want zo is het ook.

En wat goed dat je zo krachtig bent om niet te gebruiken. Je bent echt beresterk.
Klik om te vergroten...
Kordie, ik wil je bedanken voor je steun en begrip.

Niet alleen voor mij, maar ook voor de steun en begrip die je anderen hier op DF geeft.

Je hebt zelf zeer ernstige trauma's opgelopen in een 'hel', die mij tot op heden bespaard is gebleven.

Die hel ligt altijd op de loer, maar is gelukkig sinds 1945 niet meer in Nederland direct merkbaar geweest. En dat is mede te danken aan mensen zoals jij, die ongelovelijk dappere acties durven ondernemen in gebieden waar onmenselijk erge dingen gebeuren.

Onze vrede is fragiel en wordt aan alle kanten bedreigd door waanzin, onvrede, jaloezie, haat en geweld. Ik ben dankbaar voor de oase van rust en vrede die we hier al 80 jaar hebben mogen genieten in Nederland.

Vanuit mij de oprechte dank voor jouw bijdrage en hopelijk leer je zo goed mogelijk te leven met de littekens die je hebt opgelopen. Je bent een mooi mens!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lief dagboek,

Vannacht heb ik al iets beter geslapen dan de week ervoor. Ik merk dat ik ontzettend emotioneel ben en dat het soms voelt alsof ik aan het rouwen ben.

Ik heb de beschikking over een gigantische voorraad cannabis, sterke drank, benzodiazepines, stimulantia en opiaten. Toch maakt het voor mij weinig verschil als ik die voorraad niet zou hebben.

Natuurlijk is de stap van willen gebruiken en kunnen gebruiken op deze manier makkelijker dan wanneer je nog naar een coffeeshop, slijter, website of dealer moet, maar ook dat is natuurlijk zo geregeld.

Er staan hier 2 flessen rum en een liter Laphroaig in het zicht, maar ik blijf er echt wel vanaf. Er hangt hier 2 ons wiet te drogen aan het plafond, maar ik blijf er heus wel vanaf. Ik heb hier nog een pot met 1000 pellets van 1 mg flualprazolam, maar ik blijf er heus wel vanaf.

Het probleem en de oplossing liggen niet in de beschikbaarheid van middelen, maar liggen in mijn eigen wilskracht.

Nu ik merk dat mijn emoties behoorlijk heftig zijn, is dat paradoxaal juist een stimulans om (bijna) overal vanaf te blijven.

Ja, ik heb gedurende de dag momenten met cravings. Ik erken ze, maar probeer meteen te bedenken hoe ik me ga voelen als ik eraan toe zou geven. Dat helpt om er vanaf te blijven.

Momenteel ben ik dus vreselijk emotioneel, maar sterk genoeg.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Er staan hier 2 flessen rum en een liter Laphroaig in het zicht, maar ik blijf er echt wel vanaf. Er hangt hier 2 ons wiet te drogen aan het plafond, maar ik blijf er heus wel vanaf. Ik heb hier nog een pot met 1000 pellets van 1 mg flualprazolam, maar ik blijf er heus wel vanaf.
Klik om te vergroten...
Typische dmoezen van een verslaafd hoofd. Een alcoholist moet niet bij Gall & Gall gaan werken. Een pedofiel moet geen kleuterleraar/lerares worden. Riskant hoor.
Hippie Langwaus zei:
Het probleem en de oplossing liggen niet in de beschikbaarheid van middelen, maar liggen in mijn eigen wilskracht.
Klik om te vergroten...
Ja tuurlijk. Zo lang jij je goed voelt kan het best op wilskracht. Maar dat wordt een stuk moeilijker als je niet lekker in he vel zit of als er iets onverwachts vervelends gebeurt. Dan kan het in een paar seconden gebeurd zijn. Als je eerst nig moet gaan scoren heb je nog tijd voor bezinning. Zeker als je ienand vertelt dat je wil gaan gebruiken.
Hippie Langwaus zei:
Nu ik merk dat mijn emoties behoorlijk heftig zijn, is dat paradoxaal juist een stimulans om (bijna) overal vanaf te blijven.
Klik om te vergroten...
Dat is met een paar weken wel weg. Als het nieuwe er af is en de muurfase begint zul je weer uit balans raken.
Hippie Langwaus zei:
Ja, ik heb gedurende de dag momenten met cravings. Ik erken ze, maar probeer meteen te bedenken hoe ik me ga voelen als ik eraan toe zou geven. Dat helpt om er vanaf te blijven.

Momenteel ben ik dus vreselijk emotioneel, maar sterk genoeg.
Klik om te vergroten...
Succes man. Nu is wel de tijd om je herstel te gaan borgen. Het gevaarlijkst wordt het als je uit balans raakt. Dan helpt bijna niets meer als je dan trek krijgt. Ga dus werken aan een goede balans door voor jezelf te zorgen. Goed slapen en eyen, regelmaat, rust, geen vluchtgedrag meer, beweeg voldoende, omring je met fijne mensen die je steunen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Wat een ontzettend rake post van je @LucidLucy.

Ik maakte net een ommetje en dacht toen letterlijk: "het middel maakt niet uit, de oplossing ligt in mezelf"

En de reden voor gebruik is inderdaad ook bij mij uiteindelijk het niet willen voelen van emoties, angst of herinneringen. Het liefst ben ik continu onder invloed genoeg om er geen last van te hebben zonder dat het mijn functioneren ernstig belemmert. Cannabis gaf mij deze mogelijkheden, 'matig' drinken ook, maar maat houden is daarmee voor mij veel moeilijker.

Het gaat een pittige tijd worden en ik hoop dat wandelen, fietsen en anderzins actief bezig zijn me helpt als alternatief coping mechanisme.

Volgende week wordt het nog lastiger als ik weer aan het werk moet.

Bedankt!
Klik om te vergroten...
Waar je ook heen gaat, je neemt jezelf altijd mee. Ga aan jezelf werken 😘
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Wat een ontzettend rake post van je @LucidLucy.

Ik maakte net een ommetje en dacht toen letterlijk: "het middel maakt niet uit, de oplossing ligt in mezelf"

En de reden voor gebruik is inderdaad ook bij mij uiteindelijk het niet willen voelen van emoties, angst of herinneringen. Het liefst ben ik continu onder invloed genoeg om er geen last van te hebben zonder dat het mijn functioneren ernstig belemmert. Cannabis gaf mij deze mogelijkheden, 'matig' drinken ook, maar maat houden is daarmee voor mij veel moeilijker.

Het gaat een pittige tijd worden en ik hoop dat wandelen, fietsen en anderzins actief bezig zijn me helpt als alternatief coping mechanisme.

Volgende week wordt het nog lastiger als ik weer aan het werk moet.

Bedankt!
Klik om te vergroten...

Ben je snel overprikkeld?
Word je daar onrustig door van binnen?

Ik ben dat wel door de ptss. Herken daarom het zoeken na een demping wel. Alleen heb ik ook geleerd dat standvastig een grens houden heel belangrijk is. Anders word je meer overprikkeld van binnen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Ben je snel overprikkeld?
Word je daar onrustig door van binnen?

Ik ben dat wel door de ptss. Herken daarom het zoeken na een demping wel. Alleen heb ik ook geleerd dat standvastig een grens houden heel belangrijk is. Anders word je meer overprikkeld van binnen.
Klik om te vergroten...
Ja, ik ben snel overprikkeld. Ook heb ik PTSS en soms flashbacks en emoties die aan de trauma's verbonden zijn.

Ik heb veel tijd alleen in mijn eentje nodig. Gelukkig begrijpt mijn gezin dat heel goed en heb ik een eigen ruimte waar in principe alleen ik kom.

Dat is ook de ruimte waar ik gebruikte en dronk. Ik hield dat buiten het zicht van mijn kinderen. Mijn oudste weet er wel van. Hij heeft ook wel een leeftijd dat hij dat beter kan snappen.

Ik heb hem ook verteld dat ik ermee probeer te stoppen en dat ik daardoor misschien soms wat geïrriteerd kan reageren de komende tijd.

Vandaag heb ik hem ook gezegd dat ik daarnaast ook geen bier meer wil drinken en ik dus misschien soms wat moeite heb. Verder wil ik hem er niet mee belasten. Hij vind het natuurlijk fijn dat ik die ongezonde dingen niet meer doe.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je zou ook naast wandelen en fietsen ook wat meer mentaal werk kunnen doen voor jezelf. Ik heb ontzettend veel gehad aan Zen meditatie via zen.nl

Nog steeds kan ik mezelf beter aarden met wat 'simpele' aandachtsoefeningen. Simpel tussen aanhalingstekens omdat het wel eenvoudig is, maar niet makkelijk. Ik mediteer tegenwoordig eigenlijk veel minder dan ik zou willen. Maar de dingen die ik heb geleerd, kan ik wel altijd nog toepassen.

Ruggengraat training noemde mijn Zen Leraar het ook wel. Zowel in de letterlijke als in de spreekwoordelijke betekenis 😉

En ik zou mezelf niet zijn als ik ook nog vermeld dat je altijd welkom bent bij welk anoniem programma dan ook (NA, CA, AA) als je het verlangen hebt om te stoppen. Stappenwerk heeft mij zoveel mentale vrijheid gegeven.

Hopelijk vind je iets dat bij je past! Uiteindelijk is verslaving een mind game. Dus het kan geen kwaad om daar iets mee te doen. Aan de andere kant. Als dat niet helpt, is er vaak niets beter dan jezelf fysiek even tot het uiterste uit te dagen. Maar die dagen dat dat nodig is, zijn voor mij zeer, zeer schaars tegenwoordig.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
Ik ben bekend met Zazen meditatie en ga daar zeker weer wat meer aandacht aan geven. In combinatie met meer lichaamsactiviteit is dat een goede ondersteuning.

Een xA meeting bezoeken is de afgelopen dagen al een keer in mijn gedachten voorbij gekomen. Misschien komt het vaker in gedachten de komende tijd. 🙂

Dankjewel voor de tips!
Klik om te vergroten...

Als je tips nodig hebt, of wat hulp met zoeken naar een meeting. Laat maar weten. Ben alleen volgende week iets meer offline.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Een xA meeting bezoeken is de afgelopen dagen al een keer in mijn gedachten voorbij gekomen. Misschien komt het vaker in gedachten de komende tijd. 🙂

Dankjewel voor de tips!
Klik om te vergroten...
Ga er heen! Er zijn zat meetings, ook bij NA en CA. Die hebben allemaal websites waar je meetinglijsten kunt vinden.

En je kunt hier kijken voor meer info en de websites: https://drugsforum.nl/threads/zelfhulpgroepen-en-lotgenotencontact-ook-voor-naasten.76553/

En in m'n inbox bij afwezigheid van @LucidLucy :wink:
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lief dagboek,

Een terugblik op afgelopen maand juli 2025 qua gebruik:

30 dagen caffeïne (koffie en thee)
23 dagen alcohol
15 dagen cannabis (THC)
3 dagen melatonine
1 dag lorazepam
1 dag 3-MMC
1 dag nicotine

Deze maand heb ik besloten om een periode te stoppen met gebruiken. Het valt me erg zwaar en elke dag zijn er vele momenten waarop ik iets wil nemen. Ik ben bang dat ik terugval in oude patronen als ik weer ga drinken of blowen.

De dagen dat ik niets heb gebruikt zie ik maar als winst, wat er verder ook gaat gebeuren.

Qua emoties is het zwaar. Ben ik depressief aan het worden of hoort het bij het 'afkicken'?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
En een terugval..... hoe snel kan het gaan?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
THC zorgt ervoor dat je niet gaat drinken?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Welke positieve effecten ervaar je van THC?
Doet het iets positiefs op PTSS klachten?

Puur zakelijk bekeken:
30 dagen zonder nicotine, dat vind ik al heel wat.
Koffie en thee zijn gezond.
En je voorkomt drinken met THC, heeft natuurlijk ook z'n voor- en nadelen maar het is blijkbaar effectief en minder toxisch.
All in all, not that bad?

Ik kom weer eens leuren met 'de lat': die zou ik niet te hoog leggen want dan struikel je gegarandeerd.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jammer om te lezen dat je een terugval in je alcoholgebruik hebt Hippie.
Zit je op grote hoeveelheden per dag of kun je het nog onder controle houden?

Je bent een strijdlustige sterke man. Met een perfect zelfinzicht. Je gaat die rem in trappen. Dat kun jij topper!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."