Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
467 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
@Manu76 nav je bericht een voorstel gedaan richting Fivoor Bekijk bijlage 59793

Lees er best goede verhalen over ik kamp al jaren met ptss/ depressie en heb af en toe dingen geprobeerd qua medicatie maar hiervan lees ik het meeste dat die niet afvlakt
Klik om te vergroten...
Die afvlakking valt heel erg mee volgens mij, maar het stoppen met drugs zorgt ook voor leegte. Brintellix kan de leegte wat opvullen in combinatie met een meer jaren plan.

Na 1 jaar kijken of je ermee kunt stoppen en anders 2 jaar slikken.. en dan maar hopen dat je wat goede beslissingen hebt genomen en je verder kunt zonder de medicatie.

Het is in ieder geval minder risicovol als je het met Benzodiazepines vergelijkt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Die afvlakking valt heel erg mee volgens mij, maar het stoppen met drugs zorgt ook voor leegte. Brintellix kan de leegte wat opvullen in combinatie met een meer jaren plan.

Na 1 jaar kijken of je ermee kunt stoppen en anders 2 jaar slikken.. en dan maar hopen dat je wat goede beslissingen hebt genomen en je verder kunt zonder de medicatie.

Het is in ieder geval minder risicovol als je het met Benzodiazepines vergelijkt.
Klik om te vergroten...
Ik krijg ook nieuwe medicatie maar ik weet nog niet wat.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
AntiBenzo1312 zei:
Ik krijg ook nieuwe medicatie maar ik weet nog niet wat.
Klik om te vergroten...
houd ons vooral op de hoogte in je topic , ben benieuwd
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
houd ons vooral op de hoogte in je topic , ben benieuwd
Klik om te vergroten...
Heb een update gedaan
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoppaa 1000028344.jpg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
gisterenavond toen ik in bed lag dus weer die stemmen gehoord ze zeiden wij zijn jouw onderbewustzijn dat je ons hoort heeft niks met een psychose oid te maken wij zijn jou jij bent ons we willen ons allemaal inzetten voor je herstel en dat doen we door af en toe ons te laten horen om je eraan te herinneren wat drugs gebruik je heeft gebracht hoe langer je nu clean blijft hoe meer wij weg gaan en ons op de achtergrond niet meer zullen laten horen

wtf is dit ik voer gesprekken met me eigen onder bewustzijn en dan ben ik niet psychotisch waar ik het opzich wel mee eens ben , ik merk dat me lichaam aan steeds meer dingen herstelt ik huilde voor het eerst echt meerdere keren op een dag al die emoties het is eng die heb ik jaren lang uit de weg gaan tijd om ze aan te gaan en te gaan voelen eindelijk....
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
gisterenavond toen ik in bed lag dus weer die stemmen gehoord ze zeiden wij zijn jouw onderbewustzijn dat je ons hoort heeft niks met een psychose oid te maken wij zijn jou jij bent ons we willen ons allemaal inzetten voor je herstel en dat doen we door af en toe ons te laten horen om je eraan te herinneren wat drugs gebruik je heeft gebracht hoe langer je nu clean blijft hoe meer wij weg gaan en ons op de achtergrond niet meer zullen laten horen

wtf is dit ik voer gesprekken met me eigen onder bewustzijn en dan ben ik niet psychotisch waar ik het opzich wel mee eens ben , ik merk dat me lichaam aan steeds meer dingen herstelt ik huilde voor het eerst echt meerdere keren op een dag al die emoties het is eng die heb ik jaren lang uit de weg gaan tijd om ze aan te gaan en te gaan voelen eindelijk....
Klik om te vergroten...
Ga maar even bij de begeleiding langs voor de zekerheid. Stemmen horen is niet normaal.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Ga maar even bij de begeleiding langs voor de zekerheid. Stemmen horen is niet normaal.
Klik om te vergroten...
Die weten er van inmiddels van ( heb het ze toch verteld op advies van hier ) en er wordt niks ingeperkt aangepast qua afspraken maar ik moest het wel in de gaten houden
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stemmen in je hoofd hebben is foute koek.
Daar moet iets aan gedaan worden!
Daar kunnen ze je @MR_CHIP niet mee laten ronddalveren!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Stemmen in je hoofd hebben is foute koek.
Daar moet iets aan gedaan worden!
Daar kunnen ze je @MR_CHIP niet mee laten ronddalveren!
Klik om te vergroten...
Ik heb zowel Fivoor als begeleiders besproken en Fivoor ging het overleggen met hun psychiater maar daar nog niks op gehoord , en begeleiders die vinden het echt noodzakelijk dat ik ze op de hoogte houd indien dingen veranderen erin qua mate van waarin ik het zelf voel/meemaak

Maar allicht blij soort van dat ik heb het vertelt ik wou dat echt niet doen ivm eventueel inperken van vrijheden
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor de zekerheid nog een gesprek aangevraagd


1000028577.jpg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
ben echt wel trots op mezelf nnog steeds clean dag 4 van de 4de week bijna 1 maand clean
yes we can do it
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
ben echt wel trots op mezelf nnog steeds clean dag 4 van de 4de week bijna 1 maand clean
yes we can do it
Klik om te vergroten...
Ik zag de afgelopen dagen een aantal dingen voorbijkomen — shotjes cafeïne nemen, op rc websites kijken — die mij het gevoel geven dat je dicht tegen een terugval aanzit @MR_CHIP Ik zou echt oppassen met dat soort dingen. Volgens mij zit je in de gevarenzone, dus je moet eventuele triggers nu even zoveel mogelijk vermijden. Ook niet overmoedig worden, dat is ook een mogelijke valkuil. We zijn allemaal maar één gedachte verwijderd van een terugval. Als je nu door de 4 weken drempel heen komt dan heb je een enorme stap gezet. Sterkte!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Ik zag de afgelopen dagen een aantal dingen voorbijkomen — shotjes cafeïne nemen, op rc websites kijken — die mij het gevoel geven dat je dicht tegen een terugval aanzit @MR_CHIP Ik zou echt oppassen met dat soort dingen. Volgens mij zit je in de gevarenzone, dus je moet eventuele triggers nu even zoveel mogelijk vermijden. Ook niet overmoedig worden, dat is ook een mogelijke valkuil. We zijn allemaal maar één gedachte verwijderd van een terugval. Als je nu door de 4 weken drempel heen komt dan heb je een enorme stap gezet. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik kijk wel uit heb er totaal geen behoefte aan
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
Ik kijk wel uit heb er totaal geen behoefte aan
Klik om te vergroten...
Is dat wel zo? Ergens ben je er toch mee bezig heb ik het idee. En dit roep je altijd tot vlak voor je terugval 😅

Pas goed op jezelf!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
kleine update

als digitaal bericht naar huisarts gestuurd
hoi kreeg net de mail binnen van het ziekenhuis en afspraak kan pas Datum: donderdag 22-08-2024 Tijd: 13:20 uur Behandelaar/onderzoek: Dr. A. Soeknandan, arts assistent Locatie: Dordwijk Albert Schweitzerplaats 25, 3318 AT Dordrecht Route: De Grote Kerk, 2e etage dit is echt te lang met de pijn die ik voel , de assistente daar zei van dat er eerder geen plek en de toegangstijd van 36 dagen niet realistisch is en raden mij aan als er enige spoed achter zit (dat lijkt me wel aangezien die steeds groter wordt vooral de laatste tijd en de pijn erger ) dat jij als huisarts contact moet leggen met die afdeling alleen dan kan het eventueel eerder tussendoor gepland worden hoor graag van je
Klik om te vergroten...
Balen man. IIRC heb ik wel eens hier gelezen dat de zorgverzekering ook nog iets aan wachtlijstbemiddeling kan doen. Houd er wel rekening mee dat je dan evt met reistijd komt te zitten als er een ziekenhuis verder weg wel op kortere termijn ruimte heeft.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
@_shikantaza das nog een optie alleen zal het een narcose worden of ruggenprik dus dan is een behandeling in de buurt wel gewenst
a.s maandag staat er een afspraak samen met een woonbegeleider (die in avond dienst heb dus eigenlijk pas om 14:30 begint , en die afspraak staat 09:15 ze komt voor mij eerder naar haar werk voor effe , super lief hoe iedereen tegen me doet ) bij de huisarts om de pijnstilling te bespreken , paracetamol en ibuprofen werken nauwelijks, en om te kijken of ze er spoed van kan maken
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Al 7 weken clean lets go begin week 8
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
Nog steeds
Klik om te vergroten...
Dat is heel goed! Alleen de bewoording is niet helemaal gewenst.
Enjoy the clean-time!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Dat is heel goed! Alleen de bewoording is niet helemaal gewenst.
Enjoy the clean-time!
Klik om te vergroten...
Die klinkt idd of er een terugval aanstaande is , dat is niet het geval :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8889909192...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."