Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
463 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar je bent nog clean en dat pakken ze niet van je af 💪😎
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
zoals al benoemd in de dm zal ik met dingen anders omgaan alsin wel of niet reageren ben een man van bijna 27 en om dan telkens op een vanuit mij kinderachtige manier van met dingen niet kunnen omgaan met het topic telkens te laten sluiten , slaat natuurlijk nergens op , dank voor het opnieuw openen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
wat info over wat er gebeurt is de afgelopen tijd , vorige week dinsdag 1 terugval gehad na 4 weken clean te zijn geweest inmiddels te horen gekregen van de woonvorm dat het binnenkort echt over is ze hebben me inmiddels aangemeld bij 2 beschermde woonvorms waar je mag gebruiken

Ik sta daar erg dubbel in maar dit stukje uit rapportage sluit er goed bij aan :

Wat zijn wens is, is dat hij naar een afkickkliniek gaat en daarna bij Pameijer gaat wonen met ambulante traumabehandeling van Fivoor. Doorgenomen waarom wij denken dat dit niet gaat werken: in 2 a 3 maanden in een kliniek zijn zijn trauma's niet verwerkt en is de kans op terugval erg groot, bij een BW waar geen begeleiding aanwezig is op het stuk verslaving maakt hij weinig kans om aangenomen te worden, dezelfde redenen waarvoor hij nog geen uur bij de voorgaande kliniek is gebleven zullen ook bij deze kliniek gelden en traumabehandeling is zwaar, dus zal hij al snel de handdoek in de ring gooien. Daar tegenover staat dat als hij naar een gebruikers BW gaat waar hij een traject tot herstel kan volgen, hij op een rustig en realistisch tempo met zijn trauma's aan de slag kan, hij daar begeleiding om hem heen heeft die kennis hebben van verslaving en hem daardoor beter kunnen ondersteunen, waarbij hij op een realistisch tempo kan werken aan zijn herstel. Mocht hij dan uiteindelijk alsnog naar Pameijer willen, kunnen zij hem altijd nog op een wachtlijst laten plaatsen, met kans dat hij dan wel wordt aangenomen omdat er geen verslaving meer is.


sorry dat ik het niet met eigen woorden neerzet voor nu waarom ik wel/niet het wil maar dat komt later wel denk ik , ik kan er niet heel diep over uitlaten zonder een stortvloed aan emoties te krijgen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
@MR_CHIP Als je de kliniek in gaat, zorg dan dat je door kunt stromen naar een safehouse. Als je uit de kliniek tussen de gebruikers belandt, blijf je niet clean.
Klik om te vergroten...
Dat bepaal ik niet al ik ga ik er als ik daadwerkelijk in een kliniek komt (ligt er maar net aan wie er eerder plek heeft , als die gebruikers bw eerder plek heeft ga ik daarheen )
Als ik bij die kliniek ben zal ik hameren op een safe house
Tis maar net wat er eerder komt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Wat onderneem je deze dagen zelf voor een betere nuchtere toekomst?
Klik om te vergroten...
Me houden aan alle afspraken als ik 1 ding niet nakomen of zonder overleg doen dan sta ik die ochtend tussen 07:30 en 22:00 op straat
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fivoor gaat overleggen of ze mij nav interne mail binnen Fivoor met dat er plek is globaal gezien bij hun interne kliniek of ik aangemeld kan worden ook nog voor https://www.fivoor.nl/locaties/afz-rotterdam/ , daar hoor ik zsm wat van
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jij mag kan zelf niets ondernemen of bepalen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Heb je eerlijk verteld wat en hoeveel je hebt gebruikt?
Klik om te vergroten...
ik vroeg om medicatie voor de depressieve gevoelens alleen zoals gezegd krijg ik voorlopig geen medicatie
en de psychotische klachten die ik af en toe heb zijn door die 4 personen die ik hieronder noem niet ernstig bevonden om gelijk dan maar anti psychotica te geven

die mensen weten alles van wat ik gebruik(te) en ja ook de psychoses die ik heb gehad

complete verslagen die hun moesten maken
heb tijdens 1 ding gehad dat ik begeleiding met een mes bedreigden die aangifte is geseponeerd onlangs wegens totale ontoerekeningsvatbaarheid op dat moment , mede door verslagen rapporten vanuit fivoor psycholoog psychiater behandelaar en regiebehandelaar
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
ik vroeg om medicatie voor de depressieve gevoelens alleen zoals gezegd krijg ik voorlopig geen medicatie
en de psychotische klachten die ik af en toe heb zijn door die 4 personen die ik hieronder noem niet ernstig bevonden om gelijk dan maar anti psychotica te geven

die mensen weten alles van wat ik gebruik(te) en ja ook de psychoses die ik heb gehad

complete verslagen die hun moesten maken
heb tijdens 1 ding gehad dat ik begeleiding met een mes bedreigden die aangifte is geseponeerd onlangs wegens totale ontoerekeningsvatbaarheid op dat moment , mede door verslagen rapporten vanuit fivoor psycholoog psychiater behandelaar en regiebehandelaar
Klik om te vergroten...
Knap van je. Ik loog altijd alles bij elkaar. Zeker als het om frequentie en hoeveelheid van mijn gebruik ging. Dan hield ik het voor de zekerheid altijd maar bij de helft van hoe het echt zat :wink:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
ooh geloof me dat deed ik ook en ook hier genoeg gelogen of wat ik wel of niet gebruikte maar nu bijna 1 maand clean en toen de maand daarvoor was ik pas werkelijk eerlijk over mijn gebruik ik ben dus pas sinds kort eerlijk nu bijna 2 maanden lang dus
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
ooh geloof me dat deed ik ook en ook hier genoeg gelogen of wat ik wel of niet gebruikte maar nu bijna 1 maand clean en toen de maand daarvoor was ik pas werkelijk eerlijk over mijn gebruik ik ben dus pas sinds kort eerlijk nu bijna 2 maanden lang dus
Klik om te vergroten...
Als je echt geholpen wilt worden dan heeft liegen over je gebruik weinig zin mijns inziens.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoo vandaag wel doorstaan ben er wel trots op ergens en op naar 1 maand clean zijn en op naar a.s 5de week
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
jippie weer een droom over drugs naja heurt erbij al was deze wel bevrijdend , in de droom was ik deels robot deels mens inmiddels door al mijn drugs gebruik en ik maakte een klapper /overdosis en opeens verscheen in me scherm : total system failure imminent start emergency procedures and backup protocol ? , , en na dat alles was gebeurd bezoek aan SEH met een volledige hartstilstand , werd ik met heel veel zweet en verdriet wakker maar toen besefte ik dat het zo niet hoef te eindigen (minus het robot gedeelte ofc :P ) en alle reden om clean te blijven sorry heel verhaal
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
jippie weer een droom over drugs naja heurt erbij al was deze wel bevrijdend , in de droom was ik deels robot deels mens inmiddels door al mijn drugs gebruik en ik maakte een klapper /overdosis en opeens verscheen in me scherm : total system failure imminent start emergency procedures and backup protocol ? , , en na dat alles was gebeurd bezoek aan SEH met een volledige hartstilstand , werd ik met heel veel zweet en verdriet wakker maar toen besefte ik dat het zo niet hoef te eindigen (minus het robot gedeelte ofc :P ) en alle reden om clean te blijven sorry heel verhaal
Klik om te vergroten...
Wauw! Wat een symboliek.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is mij net even te ver IMG_2714.jpeg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
last van hydrocele niks helpt
paracetamol
ibuprofen
naproxen
doen alle 3 helemaal niks
begeleiding gaat vandaag bellen naar huisarts om te overleggen ( na 2 verschillende merken fentanyl pleisters geprobeerd te hebben, wat een ware hel was overal jeukend en branderig/tintelend gevoel )

ben benieuwd wat ze nog meer kunnen bedenken ivm verslavingsgevoeligheid was de h.a niet happig om wat anders/sterkers voor te schrijven
Klik om te vergroten...
Beroerd joh. Ik heb laatst een pijnlijke aanval gehad en op de eerste hulp eerst om niet-verslavende pijnstilling gevraagd. Uiteindelijk ook op een opiaat uitgekomen omdat NSAIDs niet werkten. Het was voor mij puur funtioneel en heb er verder geen trek van gekreken ofzo.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben terug op bw moeders en ik hadden ruzie maar shit happens gelukkig geen drugs mee naar huis ik kreeg last van cravings en me moeders wees me de deur
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
inmiddels nu echt de 1 maand clean bereikt al kost het nog wel veel moeite met het niet gebruiken maar telkens dat ik denk aan drugs komt ook gelijk steeds luider de soort stem met je kan beter clean blijven dan wordt alles langzaamaan beter en steeds normaler

op naar de 2 maand tis nog echt een weg te gaan maar ik zal updates blijven posten
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
also deze is hard

LPT: If you're withdrawing from drugs and wondering if you'll ever feel normal again, don't give up. Don't buy the lie that this is just how your body is and you'll never be well again. It can take up to two years for your body to balance back out. Keep going. You'll get better.​



en sommige dingen die ik merk zijn nog steeds vervelend al worden ze iets pietsje beetje minder elke dag
zoals als ik heel moe ben in de verte dingen horen maar goed dat ik merk dat het wat minder wordt houd me motivatie ook inn orde om te willen stoppen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Net Fivoor gesproken op advies van hun besproken met moeders dat drugs die daar ligt weg gegooid gaat worden weg 200 euro aan drugs maar dan kunnen me moeder en ik er geen ruzie om hebben

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...9091929394...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."