Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
392 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Torchic zei:
Ik heb ervaring met forensische zorg in mijn arbeidsverleden. Ik kan je een ding vertellen en dat is dat je daar niet wil zitten.
Klik om te vergroten...
ik heb met fivoor te maken ik zit er al vrijwillig in (dus in die zin heb ik er al mee te maken , heb zelf op AFZ gezeten waar je het forensische al meemaakte (overal camera's)
het is nu maanden/weken/oid lang wachten op de dagvaarding die gaat komen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Torchic zei:
Je hebt het al vaker over forensische zorg gehad. Je lijkt het haast te willen en erop te kicken🫠

Ik heb ervaring met forensische zorg in mijn arbeidsverleden. Ik kan je een ding vertellen en dat is dat je daar niet wil zitten.
Klik om te vergroten...
Flink de zweep erover lijkt me een passend plan :wink:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Flink de zweep erover lijkt me een passend plan :wink:
Klik om te vergroten...
Ja, ik denk ook dat dat misschien de enige passende oplossing voor @MR_CHIP op dit moment, de teugels even niet te veel in eigen hand hebben.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
ik heb met fivoor te maken ik zit er al vrijwillig in (dus in die zin heb ik er al mee te maken , heb zelf op AFZ gezeten waar je het forensische al meemaakte (overal camera's)
het is nu maanden/weken/oid lang wachten op de dagvaarding die gaat komen
Klik om te vergroten...
Kan je wel mooi afkicken daar.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Flink de zweep erover lijkt me een passend plan :wink:
Klik om te vergroten...

Jazz35 zei:
Ja, ik denk ook dat dat misschien de enige passende oplossing voor @MR_CHIP op dit moment, de teugels even niet te veel in eigen hand hebben.
Klik om te vergroten...
Ben ik het beide zeker mee eens alleen het is niet iets om te willen of om op te kicken imo.

Vind het echt jammer hoe je bezig bent @MR_CHIP.

Ga toch eens wat aan je herstel doen…
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindset van een boze puber. Wil niks, kan niks, ligt altijd ergens anders aan en ben nergens verantwoordelijk voor.

Ik ontvolg deze misère.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Mindset van een boze puber. Wil niks, kan niks, ligt altijd ergens anders aan en ben nergens verantwoordelijk voor.

Ik ontvolg deze misère.
Klik om te vergroten...
Denk dat dat deels is wat verslaving en al die andere psychische problematiek doet: je remmen in je sociale en emotionele ontwikkeling. Dus inderdaad, dan ben je 27 zoals Robin, maar emotioneel gezien nog een 'boze puber' en verre van volwassen. De treurige realiteit. Denk dat de meesten van ons dat ongelofelijk frustrerend vinden. Ik snap je in ieder geval volledig!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb dan ook een disharmonisch iQ profiel
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
Vanmiddag MDO gehad met Fivoor, coaches, curator en Robin. We hebben het gehad over wat zich de afgelopen tijd allemaal heeft afgespeeld en dat er een stijgende lijn zit in de frequentie en zwaarte van gebeurtenissen, waardoor Robin voor begeleiding niet meer is in te schatten. Daarom is nu het volgende afgesproken: - Begeleiding gaan vanaf nu niet meer mee met Robin in een auto. Hij regelt zelf al zijn vervoer als hij ergens heen moet. Geen uitzonderingen - Begeleiding gaat het gesprek aan met z'n tweeën. Dit kan afhangen van de situatie en de begeleiding maar in principe is dit vanaf nu de bedoeling Na het gesprek is Robin naar moeder vertrokken en kwam later op de avond weer terug. Hij heeft medicatie ingenomen.
Klik om te vergroten...
Dan heb je het flink bont gemaakt als ze al niet meer met je in de auto willen zitten en gesprekken altijd met zijn 2en willen zijn. Ga eens bij jezelf te rade wat wil je nou met je leven. Maak een plan, maak doelen en nog belangrijker: hoe past middelengebruik hierin. Hou een dagboek bij, dan wordt vanzelf duidelijk hoe je dagen zijn wanneer je niet gebruikt en wanneer je wel gebruikt. Ook de dagen voor en na gebeurtenissen. Misschien dat dat je meer inzicht geeft maar ook helpt bij de overtuiging dat gebruik niet meer kan.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Torchic zei:
Je hebt het al vaker over forensische zorg gehad. Je lijkt het haast te willen en erop te kicken🫠

Ik heb ervaring met forensische zorg in mijn arbeidsverleden. Ik kan je een ding vertellen en dat is dat je daar niet wil zitten.
Klik om te vergroten...
Zitten ook delinquenten en als je daar gevoelig voor bent wordt je lekker meegezogen in delictgedrag. Je wordt ook behandeld als een delquent, of je daar nou vrijwillig zit of niet. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
tis beetje onduidelijk wie me hebt aangemeld bij het veiligheids huis (al doet dat er niet toe volgens yulius/fivoor het was wel nodig ) beide geven aan mij niet aangemeld te hebben , dan misschien curator / justitie ??
Klik om te vergroten...

Je moeder?
Een familielid, kennis of vriend?

Ik denk als de politie of curator je heeft aangemeld je dat ook wel hoort. Lijkt meer een beetje op een stiekeme actie van iemand die je lief heeft en weet dat je hulp nodig hebt.

Wat de doelen betreft:
EMDR is effectief. Althans bij mij wel. Maar volgens mij moet je dan wel redelijk stabiel zijn, want EMDR kan je totaal ontregelen. Is stabiel leven misschien ook nog een doel? Een stabieler leven (rust regelmaat etc) kan mogelijk positief zijn voor meerdere van je doelen.

Sterkte
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Je moeder?
Een familielid, kennis of vriend?

Ik denk als de politie of curator je heeft aangemeld je dat ook wel hoort. Lijkt meer een beetje op een stiekeme actie van iemand die je lief heeft en weet dat je hulp nodig hebt.

Wat de doelen betreft:
EMDR is effectief. Althans bij mij wel. Maar volgens mij moet je dan wel redelijk stabiel zijn, want EMDR kan je totaal ontregelen. Is stabiel leven misschien ook nog een doel? Een stabieler leven (rust regelmaat etc) kan mogelijk positief zijn voor meerdere van je doelen.

Sterkte
Klik om te vergroten...
Alleen instanties ( ketenpartners )kunnen je aanmelden
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Alleen instanties kunnen je aanmelden
Klik om te vergroten...

Misschien via een huisarts via een naasten?
Of misschien dan toch de BW?
Omdat je daar laatst een conflict hebt gehad.
Ik weet dat hulpverleners een MIC formulier (melding incident client) kunnen maken. Vaak is dat voor eigen dossier, maar mogelijk wordt dat door gezet.
Lijkt me wel shit als je niet weet wie het is. Dan gaat het toch achter je rug om. Is misschien een rede voor, maar lijkt me een raar gevoel. Toch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Misschien via een huisarts via een naasten?
Of misschien dan toch de BW?
Omdat je daar laatst een conflict hebt gehad.
Ik weet dat hulpverleners een MIC formulier (melding incident client) kunnen maken. Vaak is dat voor eigen dossier, maar mogelijk wordt dat door gezet.
Lijkt me wel shit als je niet weet wie het is. Dan gaat het toch achter je rug om. Is misschien een rede voor, maar lijkt me een raar gevoel. Toch?
Klik om te vergroten...
De bw zelf en zelfs teamleider bevestigen de melding niet gedaan te hebben mij maakt het weinig uit zodat er maar een beter plan komt van aanpak
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Lijkt me wel shit als je niet weet wie het is.
Klik om te vergroten...
trek dat me toch meer als gedacht daarom contactformulier ingevuld of ik als iemand die onder curatele mag weten welke organisatie mij aangemeld heeft
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
trek dat me toch meer als gedacht daarom contactformulier ingevuld of ik als iemand die onder curatele mag weten welke organisatie mij aangemeld heeft
Klik om te vergroten...

Andere regio: https://www.zorgenveiligheidshuishaaglanden.nl/ik-heb-een-brief-ontvangen/
Maar als je het mocht weten had het denk ik in de brief gestaan, want in die link staat dat de partij die je aanmeld erin staat.
Of dat verschilt per regio, maar dat lijkt me sterk.

Gebruikt moeders ook nog?
Is het niet via haar weg (professionals) gegaan? Want kan ook als gezin geloof ik
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik probeer het te volgen maar tussen alle screenshots etc ben ik het even kwijt.

kun je een samenvatting geven, of i.i.g. wat is nu het doel?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Andere regio: https://www.zorgenveiligheidshuishaaglanden.nl/ik-heb-een-brief-ontvangen/
Maar als je het mocht weten had het denk ik in de brief gestaan, want in die link staat dat de partij die je aanmeld erin staat.
Of dat verschilt per regio, maar dat lijkt me sterk.

Gebruikt moeders ook nog?
Is het niet via haar weg (professionals) gegaan? Want kan ook als gezin geloof ik
Klik om te vergroten...
Ik hen de inhoud van de brief gepost al eerder
En ik en moeders houden elkaar clean
Ik kan een kliniek in als Fivoor dat nog zou aanbieden mijn moeder kan geen detox doen ivm dieren
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chips, zo'n slaaprithme, ik zou er een XXXXXX voor doen.
Of gewoon eendjes voeren, als het maar een uiting van dankbaarheid is !
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Al vind ik het jammer dat ik zo'n stom ritme heb qua 22-23 in de avond al slapen en elke dag Inc weekend steevast om 08;00 voelt saai
Klik om te vergroten...

Are you kidding me, weet je hoeveel notoire insomniacs hier een moord (oké, bijna misschien, ligt er ook wel aan op wie tho 😂) zouden doen voor zo’n perfect schoolboekvoorbeeldslaappatroon? Dan maar saai hoor.

Ga zo door zonder drugs, Chippie. :cheerpompom:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4849505152...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."