Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
388 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Hoor wie klopt daar kind’ren?
Klik om te vergroten...
Nu gaat het naar strafbaar🤣
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze Herbs Mang zei:
Nu gaat het naar strafbaar🤣
Klik om te vergroten...
Strafbaar is ook meetbaar
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wauzeling zei:
Strafbaar is ook meetbaar
Klik om te vergroten...
KPI's 🤣
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
oke dit gaat nooit iemand geloven maar ik wil nog 1 maal een opname proberen te laten gebeuren het gebruik is weer erger geworden, tot bijna elke dag ik en moeders trekken dit niet ik ben er ook schuldig aan hoe alles gaat ik wil icm met huisarts eventueel met overleg met VGZ een opname in het buiteland voor elkaar krijgen misschien zelfs effe zonder contact met de buitenwereld

enig idee of iemand bereid is dit met mij weer te bespreken ( ik weet het ben een hopeloos geval echter vraag ik de hulp uit de grond van mijn hart ) mijn hersenen kunnen dit niet meer aan
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
oke dit gaat nooit iemand geloven maar ik wil nog 1 maal een opname proberen te laten gebeuren het gebruik is weer erger geworden, tot bijna elke dag ik en moeders trekken dit niet ik ben er ook schuldig aan hoe alles gaat ik wil icm met huisarts eventueel met overleg met VGZ een opname in het buiteland voor elkaar krijgen misschien zelfs effe zonder contact met de buitenwereld

enig idee of iemand bereid is dit met mij weer te bespreken ( ik weet het ben een hopeloos geval echter vraag ik de hulp uit de grond van mijn hart ) mijn hersenen kunnen dit niet meer aan
Klik om te vergroten...

Tuurlijk kerel, m'n inbox staat altijd open voor je.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Of een behandeling slaagt of niet heeft met de persoon te maken en niet waar dit gebeurt. Natuurlijk hoor en lees je alle succesverhalen over opname in het buitenland. Ik denk dat dit toch wel valse hoop is voor jou.

Wil jij echt stoppen wil je er alles aan doen? Want als je met diezelfde mindset naar een opname in het buitenland gaat als dat je het hier geprobeerd hebt. Volgens mij wou je zelfs hier nog geeneens naar meetings toe waar je gewoon gratis terecht kunt. En ook heel effectief kunnen zijn. Dan is het natuurlijk gedoemd te mislukken. Want ik heb je al vaker het buitenland horen aanhalen als therapie wat je graag zou willen doen. Maar verwacht geen wonderen.

Er zijn nog zoveel handvatten hier in eigen land die je zou kunnen aanpakken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
oke dit gaat nooit iemand geloven maar ik wil nog 1 maal een opname proberen te laten gebeuren het gebruik is weer erger geworden, tot bijna elke dag ik en moeders trekken dit niet ik ben er ook schuldig aan hoe alles gaat ik wil icm met huisarts eventueel met overleg met VGZ een opname in het buiteland voor elkaar krijgen misschien zelfs effe zonder contact met de buitenwereld

enig idee of iemand bereid is dit met mij weer te bespreken ( ik weet het ben een hopeloos geval echter vraag ik de hulp uit de grond van mijn hart ) mijn hersenen kunnen dit niet meer aan
Klik om te vergroten...

Het voordeel van het buitenland is dat je even helemaal weg bent uit de wereld waar je nu volop gebruikt.
Ik weet niet of je veel via RC vendors, coffeeshops etc koopt?
Maar als je echt via de illegale wegen aan drugs komt zou een buitenlandse opname het makkelijker maken. Want die dealer zit bv niet in Thailand.
Eveneens je eventuele gebruikersmaatjes niet.

MAAR
Ik ken diverse verhalen van ex collega's die dit ook hebben gedaan. En het succes is veel minder helaas dan wordt geschetst.
Want binnen een paar weken stap je terug in dat vliegtuig. Dan kom je weer in je stad. Dan kom je weer die dealer tegen etc.
Ben je dan sterk genoeg? Misschien is verhuizen naar een rustig dorp aan de andere kant van Nederland dan nog een kleine optie.
Koop je nu via RC vendors of coffeeshop (de legale manier dus) dan maakt dat ook niet meer uit.

Kortom
Goed dat je het wilt proberen en je een meegaande huisarts hebt.
Maar grote kans van slagen? Ik spreek niet uit ervaring, maar wat ik hoor van mensen om mij heen geef ik het een mwah mwah
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik hoop dat ik een neergaande huisarts heb alles moet tzt besproken worden kijken of mensen mij nog willen bijstaan
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
een wonder is geschied tijdend de zitting voor kortdurende opname is die gewijzigd naar een langdurige
echt super blij mee de weg er naar toe was een hel deze ochtend nog gebruikt maar een goeie weg is gezet
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Ik hoop dat ik een neergaande huisarts heb alles moet tzt besproken worden kijken of mensen mij nog willen bijstaan
Klik om te vergroten...
Maar je kunt niet gewoon stoppen? Volgens mij kun je dat best namelijk en ik weet even niet waarom je nu denkt dat je weer een opname nodig zou hebben.
Als je het in je eentje kunt ben je ook veel minder vatbaar voor terugvallen.

Zet maar weer eens een record neer, van dagen clean!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Maar je kunt niet gewoon stoppen? Volgens mij kun je dat best namelijk en ik weet even niet waarom je nu denkt dat je weer een opname nodig zou hebben.
Als je het in je eentje kunt ben je ook veel minder vatbaar voor terugvallen.

Zet maar weer eens een record neer, van dagen clean!
Klik om te vergroten...
Gezien de heftigheid van eerder gebruik met diverse bezoekjes aan de SEH, met daarbij het progressieve karakter van verslaving zou ik zeker een behandeling aanraden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Gezien de heftigheid van eerder gebruik met diverse bezoekjes aan de SEH, met daarbij het progressieve karakter van verslaving zou ik zeker een behandeling aanraden.
Klik om te vergroten...
Behandeling zeker wel, maar nogmaals een opname is toch meer een vakantie voor onze @MR_CHIP ?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Maar je kunt niet gewoon stoppen? Volgens mij kun je dat best namelijk en ik weet even niet waarom je nu denkt dat je weer een opname nodig zou hebben.
Als je het in je eentje kunt ben je ook veel minder vatbaar voor terugvallen.

Zet maar weer eens een record neer, van dagen clean!
Klik om te vergroten...
Ik was 11 weken clean soms en toch terugval
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Behandeling zeker wel, maar nogmaals een opname is toch meer een vakantie voor onze @MR_CHIP ?
Klik om te vergroten...
Hij zegt volgens mij dat hij er nu klaar voor is. Of dat daadwerkelijk zo is gaan we meemaken. Ik hoop 't, maar ik weet ook uit eigen ervaring dat het zo kan voelen maar alsnog niet zo kan zijn. De vorige behandeling, die in feite alleen detox was zonder naar de onderliggende problemen te kijken, was sowieso niet genoeg weten we nu.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
Ik was 11 weken clean soms en toch terugval
Klik om te vergroten...
Daarom heeft detox opname weinig zin toch? Het kunnen detoxen lukt je wel als je eenmaal begint, maar na een periode denk je tekens weer met nostalgie terug aan je gebruikers leven of zoiets..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Daarom heeft detox opname weinig zin toch? Het kunnen detoxen lukt je wel als je eenmaal begint, maar na een periode denk je tekens weer met nostalgie terug aan je gebruikers leven of zoiets..
Klik om te vergroten...
Ligt eraan. Ik denk dat detox + behandeling + safe house best zou kunnen werken. En als het niet lukt om thuis een paar weken clean te blijven (om de behandeling met een helder hoofd aan te gaan) dan kan dat ook ergens klinisch.

Clean zijn is geen herstel. Dat is gebleken, voor Chipje in ieder geval. En voor mij ook.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
+ safe house
Klik om te vergroten...

Maar @MR_CHIP heeft toch de intentie om te blijven gebruiken? En kan daarom niet in een safehouse maar wel in een gebruikershuis?
Of is dat laatste ook afgeketst en worden en daarom naar andere opties gekeken?

Jij bent wel het bewijs kerel hoe hardnekkig verslaving kan zijn.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gebruikers bw wordt het sowieso helaas ergens maar misschien kan ik dankzij zon traject met behandeling er wel zo lang mogelijk vanaf blijven ondanks dat ik in een gebruikers bw zit
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Hij is van gedachten veranderd. Er zijn vast wel opties als de ernst duidelijk wordt.
Klik om te vergroten...
Gebruikers bw it is maar ga het ook nog bespreken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Maar @MR_CHIP heeft toch de intentie om te blijven gebruiken? En kan daarom niet in een safehouse maar wel in een gebruikershuis?
Of is dat laatste ook afgeketst en worden en daarom naar andere opties gekeken?

Jij bent wel het bewijs kerel hoe hardnekkig verslaving kan zijn.
Klik om te vergroten...
Hij is van gedachten veranderd. Er zijn vast wel opties als de ernst duidelijk wordt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4647484950...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."