Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
387 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
robinjoo1 zei:
het lastige is dan moet mijn curator daar wel voor open staan, hopelijk hoor ik snel wat van haar
Klik om te vergroten...
Volgensmij mag een curator jou geen zorg ontnemen daarin.

Kijk eens na andere plekken dan Antes want er is veel meer dan dat en ook op een veel kortere termijn.

Je hebt het hartstikke goed gedaan dat je een tijdje clean bent geweest en hopelijk lukt het ook om dit weer op te pakken. Maar ik denk wel dat er op korte termijn gespecialiseerde nodig is want je verslaving speelt met je.

Waarom informeer je niet eens bij andere verslavingszorg?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
robinjoo1 zei:
het lastige is dan moet mijn curator daar wel voor open staan, hopelijk hoor ik snel wat van haar
Klik om te vergroten...
Stel eens een opname in Zuid Afrika voor bij je curator. Het wachten heeft lang genoeg geduurd en Antes heeft een personeelstekort dus ook al kun je er terecht dan is het nog de vraag of je wel voldoende aandacht krijgt.

Beter vragen dan van te voren al gaan bedenken dat het niet zal lukken. En al zegt ze nee dan blijven doorvragen want zoals het nu gaat is het gewoon shit.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
tuurlijk had ik dit al toen lucidlucy het voorstelde al voorgelegd bij haar
zei moest er niks van weten
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
robinjoo1 zei:
tuurlijk had ik dit al toen lucidlucy het voorstelde al voorgelegd bij haar
zei moest er niks van weten
Klik om te vergroten...
Ook niet na het akkefietje met antes?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De situatie is toch veranderd. Je hebt lang genoeg gewacht. Tijd om te gaan zeuren en te laten zien dat je het ECHT wilt ipv dat eeuwige gewacht bij Antes.

Gewoon elke dag gaan bellen totdat ze gek van je wordt. Jij wordt toch ook gek van haar?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Ook niet na het akkefietje met antes?
Klik om te vergroten...
ik heb het niet meer voorgesteld daarna


misschien maakt het niet heel erg uit voor de adviezen maar heb vanaf 1jan 2023 de volgende verzekering (waarbij dus een deel van eventuele hypnose wordt vergoed )


1672049197122.png
Zilveren Kruis
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#7
robinjoo1 zei:
ik heb het niet meer voorgesteld daarna


misschien maakt het niet heel erg uit voor de adviezen maar heb vanaf 1jan 2023 de volgende verzekering (waarbij dus een deel van eventuele hypnose wordt vergoed )


Bekijk bijlage 48112
Zilveren Kruis
Klik om te vergroten...
Maar waarom zou je na de uitleg van @LucidLucy alsnog de hypnose willen? En waarom zoek je geen contact bij een andere verslavingszorg? Ik snap dat je heel erg in de knoop zit en van veel mensen afhankelijk bent en dat lastig is. Maar als je wilt herstellen zul je toch echt zelf de regie moeten gaan pakken en wat met de tips gaan doen.

Ik wees ook na alles en iedereen en had overal redenen voor om het niet te gaan doen of aan te pakken. Maar geloof me, je schiet er echt niks mee op en zo blijf je in de vicieuze cirkel.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik zal er vanmiddag eens voor zitten wat ik wel/niet kan doen
misshien advies vragen aan mijn rechtsbijstand verzekering
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
zo makkelijk is dat niet
curatele is een wettelijk iets zij bepaalt dus als eindverantwoordelijke,als ik dus de curator wil overrulen moet ik naar een rechtbank
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#10
robinjoo1 zei:
zo makkelijk is dat niet
curatele is een wettelijk iets zij bepaalt dus als eindverantwoordelijke,als ik dus de curator wil overrulen moet ik naar een rechtbank
Klik om te vergroten...
Ja, dat klopt. Maar met zaken die zorggerelateerd zijn en die jij nodig hebt mag zij jou dat niet ontzeggen. Dat is ook wettelijk vastgelegd😊

Pak je verantwoordelijk en zoek contact met instanties.

En sidenote, het is niet kwaad bedoeld maar ik zie dat er zoveel uitwegen worden gezocht en het zit natuurlijk ook niet mee dat je hulpverleners niet altijd even makkelijk zijn maar pak dan daarin je eigen regie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed man. Tijd om voor jezelf op te komen. Blijf bij de feiten, blijf positief.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
zie dat centraal beheer waar ik mij rechtsbijstand heb, vandaag niet open is ga sowieso ook daar informeren wat wel/niet kan door mij/hun heb genoeg modules
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
robinjoo1 zei:
zie dat centraal beheer waar ik mij rechtsbijstand heb, vandaag niet open is ga sowieso ook daar informeren wat wel/niet kan door mij/hun heb genoeg modules
Klik om te vergroten...
Meld je aan bij een andere verslavingszorg instantie.

Waarom ontwijk je dat?
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#14
robinjoo1 zei:
zie dat centraal beheer waar ik mij rechtsbijstand heb, vandaag niet open is ga sowieso ook daar informeren wat wel/niet kan door mij/hun heb genoeg modules
Klik om te vergroten...
Maak vandaag alvast een lijstje en ga hier in de loop van de week mee aan de slag. Niet vergeten dat het 2de kerstdag is🫣
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
robinjoo1 zei:
curator is met vakantie voor 4 weken
en tot nu toe gaat het goed tis nu de 3de week , maar gelukkig de komende 4 dagen afspraken waardoor ik in ieder geval niet kan gebruiken
Klik om te vergroten...
Als je met verslaafden werkt zou vier weken vakantie in de periode van kerst en oud en nieuw bestraft moeten worden met.... (Ja laat ik daar maar ophouden, kan daar echt niet mee overweg dit soort geintjes)

Zo dat gal moest er even uit 😂

Goed dat je weer in de derde week zit man. En dat je er zo lekker actief mee bezig bent!

Ik zou ook nog steeds pleiten voor Zuid Afrika voor als je curator terug is. Maar ook wel goed om een plan b te kiezen voor als ze je absoluut niet in het buitenland willen hebben. Kijk nog eens terug in die lijst van Lef! Ik zou je wel aanraden om een 12-stappen kliniek uit te zoeken.

Ook wel mooi dat je die sites blokkeert. Ik heb daar in het begin over nagedacht, maar ben er nooit achteraan gegaan hoe ik dat het beste kon aanpakken.

Telefoonnummers verwijderen is wel echt belangrijk geweest voor mij. Maar ook bepaalde apps de-installeren zoals telegram zijn voor mij nodig geweest.
Mocht het tot een klinische opname komen, zou ik je wel adviseren dit in de kliniek nog te doen. Ik mocht helemaal geen telefoon of laptop hebben tijdens de behandeling, maar heb toen samen met een recovery assistent gezeten om dat bij uitzondering te regelen.

Nieuw mailadres aangemaakt. Belangrijke instanties dat mailadres doorgegeven. Al die contacten verwijdert (Ohja en leeg je prullenbak, learned that the hard way). Allemaal even onder supervisie in de kliniek gedaan. Ben wel blij dat ik dat daar mocht doen alvast. Maar ik heb dat toen wel via mn persoonlijk behandelaar moeten regelen, anders had dat niet gekund.

Een nieuw telefoonnummer had ik toen al. Ook wel een goede, want die klantenbestanden van dealers zijn flink geld waard. Die worden dus nog weleens doorverkocht en dan krijg je ineens weer apps of sms dat ze weer actief zijn op de markt, prijslijsten, ect je kent het wel 😂

Datzelfde had ik dus ook met mails van RC vendors. Dan zou ik zweren dat ik me uitgeschreven had. Kreeg ik alsnog mail.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
tot nu toe nog steeds clean het mag een wonder wezen :grin:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
wil er niet veel over kwijt

maar mijn beste vriend zei dit na mijn talloze terugvallen
1698877593674.png
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
OOF

14-01-2023
20:29

220mg 2mmc

20:45
60mg 4fma
21:36
60mg 4fma
21:44
60mg 4fma
22:22
120mg 4fma
23:24
250mg 3cmc
15-01
01:14
250mg 3cmc
02:53
60mg 4fma
03:22
250mg 3cmc
05:42
60mg 4fma
06:42
250mg 3cmc
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
robinjoo1 zei:
OOF

14-01-2023
20:29

220mg 2mmc

20:45
60mg 4fma
21:36
60mg 4fma
21:44
60mg 4fma
22:22
120mg 4fma
23:24
250mg 3cmc
15-01
01:14
250mg 3cmc
02:53
60mg 4fma
03:22
250mg 3cmc
05:42
60mg 4fma
06:42
250mg 3cmc
Klik om te vergroten...
Sip
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#20
robinjoo1 zei:
OOF

14-01-2023
20:29

220mg 2mmc

20:45
60mg 4fma
21:36
60mg 4fma
21:44
60mg 4fma
22:22
120mg 4fma
23:24
250mg 3cmc
15-01
01:14
250mg 3cmc
02:53
60mg 4fma
03:22
250mg 3cmc
05:42
60mg 4fma
06:42
250mg 3cmc
Klik om te vergroten...
Het is vallen en weer opstaan maatje! Je bent hartstikke goed bezig. Terugvallen kan nou eenmaal gebeuren. Het draait om hoe je het vervolgens weer oppakt.

Gr

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4546474849...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."