Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
318 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
zomaar op straat zetten kunnen ze niet
ze hebben als zorginstelling een zorgplicht en ik heb een wlz indicatie uitgegeven door het ciz


hun woorden,


aangaande het verhaal van die rc baan , dat was allemaal gelogen dat had ik hier al neergezet dacht ik
Klik om te vergroten...
Het is ook niet "zomaar". Het is om te voorkomen dat jij weer compleet verrot op de SEH komt te liggen met gevaar voor eigen leven. Dan stel ik ernstige vragen bij die zorgplicht en wat die inhoudt, want door jou maar steeds onderdak te bieden houden ze wel jouw verslaving in stand. Maar okay ik ben geen expert in zorgrecht en het was maar gewoon boerenverstand :)

Maar we kunnen toch wel creatief worden? Lever je PIN-pas pas in, deïnstalleer de app van je bank. Lever desnoods maar je hele telefoon in en bel via de begeleiding. Laat al je post screenen door de begeleiding door je post door te sturen naar hun kantoor via PostNL. Ga in plaats van hier je plannen om te gebruiken te posten maar je begeleiding informeren. Er zijn toch zat dingen te bedenken?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
@MR_CHIP ik hoop dat je begrijpt dat wij hier allemaal het beste met je voor hebben. Maar het overkomen van verslaving valt of staat met bereidwilligheid. Ik snap dat jouw situatie lastiger is omdat je onder curatele staat. Maar ik denk dat er echt nog wel dingen zijn die je zou kunnen doen en die je met je begeleiding af kan spreken.

Bijvoorbeeld dat je naar een meeting gaat. Bijvoorbeeld dat je je geld uit beheer geeft. Bijvoorbeeld dat je je post laat screenen. Bijvoorbeeld dat je begeleiding ook automatisch een melding krijgt wanneer er iets op een pakketpunt komt te liggen. Die laatste twee maatregelen heb ik zelf ook laten nemen.

Het zijn misschien dingen waar niemand zin in heeft. Ik had er zelf in elk geval gigantisch veel weerstand tegen. Maar in herstel zal je gewoon heel vaak dingen horen, die je niet wilt horen. Die heel veel weerstand oproepen.

Zelf heb ik ook een sterke mening dat je beter eerst kan herstellen en daarna andere psychische problematiek aan kan gaan pakken. Ik zie bij mensen om me heen dat therapie vaak nog zoveel effectiever is na stap 6/7. Omdat je dan je eigen bullshit niet meer gelooft en er beter doorheen prikt.

Ik hoop dat je er nog wat mee gaat doen. Je bent het waard om te herstellen!

Succes!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
@Mezelf @Roze Olifant
hopelijk kan iemand van jullie dit topic sluiten ik ben er beetje klaar mee misschien zal ik later weer verder gaan met posten van updates maar effe niet , is dat mogelijk een tijdelijke sluiting ?
Klik om te vergroten...
Dit is nou juist wat je altijd doet, en wat je altijd terug naar verslaving zal brengen. Je kop in 't zand steken, jezelf isoleren en vluchten van de buitenwereld. Je hoofd vertelt je dat dit veilig is maar het is het allergevaarlijkste wat je kunt doen - in je comfort zone bubble gaan zitten.

Ga het eens anders doen Robin :(
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Ga het eens anders doen Robin :(
Klik om te vergroten...
Dit dus @MR_CHIP.
Ik lees het als buitenstaander alsof alles je overkomt.

Dat is niet zo, JIJ staat aan het roer en niemand anders.

Alleen jij kunt het anders doen.
DOEN ja, als je niks doet leef je morgen net als gisteren (tot dat je niet meer leeft…).
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik zal morgen effe wat uitgebreider vertellen wat er in me omgaat

gebruik wordt weer steeds erger , door verschillende dingen mijn leven , en steeds minder motivatie om te stoppen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
@MR_CHIP als je het echt wil kan ik je topic wel sluiten, maar ik denk dat dat doodzonde is.

Er is hier namelijk een groepje mensen enorm betrokken bij je, en een aantal van die mensen hebben veel ervaring met afkicken èn met alles wat daaraan vooraf kan gaan.

Ik snap dat dingen moeilijk zijn en enorm confronterend om te lezen. Ze houden je een spiegel voor, en wat je in die spiegel ziet op dit moment is geen mooi plaatje. Daarvoor wegduiken is aantrekkelijk, snappen we allemaal.

Maar lees de tips van @LucidLucy eens heel rustig door. Hij geeft je hier hele 'kleine' stapjes aan. Haalbare stapjes, ook in de klem waar je in zit tussen curatele, begeleid wonen en je eigen gedrag. Stapjes die je enorm kunnen helpen. Stapjes waarvan het logisch is dat je verslaafde brein zegt 'yo, flikker op en heel gauw'.

Maar je verdient het om over een tijd in de spiegel te kijken en een plaatje te zien waarin herstel zichtbaar is. Waarin het liegen, bedriegen/bedreigen en gebruik minder kan zijn. Waarin je aan jezelf mag werken, met alles wat er bij jou hoort.

Daar is één ding voor nodig: pak het roer vast, zet stapjes die je wél zelf kan zetten. Maak een screenshot van de post van LucidLucy en ga daarmee met begeleiding om de tafel: kunnen we deze dingen implementeren?

Laat je helpen. Dat verdien je.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Topic op verzoek TS weer geopend
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
de laatste paar weken zijn echt een mentale hel

steeds meer discussies met bepaald mensen waar ik steeds minder mee om kan gaan opname kan nog wel echt een paar weken duren eerdat dat gevonden/geregeld is, aangezien het om een detox zou gaan met ook gelijk een stukje begin traumabehandeling

inmiddels heb ik bepaalde uitspraken gedaan over dat ik mensen wou vermoorden ( deze psychotische gedachten komen vooral als ik teveel drugs heb gebruikt, de dag(en) daarna )
en hebben ook te maken met bepaalde situaties in de familiesfeer die niet echt goed zijn (denk aan foute vriend van mijn moeder die haar gegijzeld hield in haar eigen huis, waarbij ik samen met een andere vriend van haar daar heb gestaan met politie om hem daar weg te laten halen )

inmiddels is mijn lijst met diagnoses nog langer geworden aanschouw

1682853219210.png


veel nieuwe dingen ook ontdekt die me ook waar uitlokken naar drugs
en dan blijft de hamvraag "wil je echt stoppen met drugs voor de volle 100%"

diep van binnen is het antwoord : ja
maar steeds meer daar buiten om is het antwoord : nee ik kan toch alles hebben wat ik mijn lichaam aandoe
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
de laatste paar weken zijn echt een mentale hel

steeds meer discussies met bepaald mensen waar ik steeds minder mee om kan gaan opname kan nog wel echt een paar weken duren eerdat dat gevonden/geregeld is, aangezien het om een detox zou gaan met ook gelijk een stukje begin traumabehandeling

inmiddels heb ik bepaalde uitspraken gedaan over dat ik mensen wou vermoorden ( deze psychotische gedachten komen vooral als ik teveel drugs heb gebruikt, de dag(en) daarna )
en hebben ook te maken met bepaalde situaties in de familiesfeer die niet echt goed zijn (denk aan foute vriend van mijn moeder die haar gegijzeld hield in haar eigen huis, waarbij ik samen met een andere vriend van haar daar heb gestaan met politie om hem daar weg te laten halen )

inmiddels is mijn lijst met diagnoses nog langer geworden aanschouw

Bekijk bijlage 50931


veel nieuwe dingen ook ontdekt die me ook waar uitlokken naar drugs
en dan blijft de hamvraag "wil je echt stoppen met drugs voor de volle 100%"

diep van binnen is het antwoord : ja
maar steeds meer daar buiten om is het antwoord : nee ik kan toch alles hebben wat ik mijn lichaam aandoe
Klik om te vergroten...
Je belandt vanzelf op een punt dat je niet meer verder kunt en moet gaan veranderen. Als je dat dieptepunt hebt gehad zul je de motivatie wel krijgen en gaan herstellen. Ik ben benieuwd hoeveel van die diagnoses er dan na een jaar nog overeind blijven. Ik gok vrij weinig.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je bent goed bezig! Een echte doorzetter!

Take care en zorg goed voor jezelf!🥰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maak er wat van, je krijgt nu een goede kans op herstel!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het komt dichtbij @MR_CHIP - alvast heel veel succes.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
dit weekend is aardig uit de hand gelopen was 3 dagen wakker maar goed op naar morgen en vandaag strand
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
dit weekend is aardig uit de hand gelopen was 3 dagen wakker maar goed op naar morgen en vandaag strand
Klik om te vergroten...
Ach ja, “nog ff los nu het nog kan” is ook niet zo gek.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
dat snap ik maar 3 dagen wakker ik zo vaak dicht tegen psychose aan ik denk echt dat ik er dit weekend 1 heb gehad alleen maar dingen horen en zien die er niet zijn
Klik om te vergroten...

En hoe gaat het nu met je?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
dat snap ik maar 3 dagen wakker ik zo vaak dicht tegen psychose aan ik denk echt dat ik er dit weekend 1 heb gehad alleen maar dingen horen en zien die er niet zijn
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Makelifegreatagain zei:
En hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...
een heel stuk beter in ieder geval hoor ik niet meer constant ding alleen op sommige momenten moet ik keihard huilen en schiet mijn hartslag keihard omhoog en dan volgt een steek en dropt die richting de 80
hopen dat morgen snel komt helemaal klaar met deze ellende
ook is na uitvoerig overleg besloten om het type van open naar gesloten afdeling om te zetten, weiger ik morgen om naar de kliniek te gaan is er een vervangende toestemming vanuit rechter tot onmiddelijke aanhouding om me te escorteren naar de kliniek
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
een heel stuk beter in ieder geval hoor ik niet meer constant ding alleen op sommige momenten moet ik keihard huilen en schiet mijn hartslag keihard omhoog en dan volgt een steek en dropt die richting de 80
hopen dat morgen snel komt helemaal klaar met deze ellende
ook is na uitvoerig overleg besloten om het type van open naar gesloten afdeling om te zetten, weiger ik morgen om naar de kliniek te gaan is er een vervangende toestemming vanuit rechter tot onmiddelijke aanhouding om me te escorteren naar de kliniek
Klik om te vergroten...
Nu al trots op jou!
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Ach ja, “nog ff los nu het nog kan” is ook niet zo gek.
Klik om te vergroten...
Dat doet oprecht iedereen de dag ervoor die naar een kliniek gaat😂
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
ben daar weg gegaan er werd als eis gesteld geen contact met moeder en nog minder begeleiding als op de woonvorm waar ik al zat,je moet naar alle momenten zelf komen en bij momenten zit er niet vaak begeleiding bij

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."