Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
321 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
annihilation zei:
Stoppen met drugs gaat al een heleboel helpen.
Klik om te vergroten...
Stoppen met drugs gaat niet lukken als je geen zin hebt om een nieuw doel te bepalen.
Het gaat niet op stoppen, maar starten met iets nieuws en dat zie ik bij @MR_CHIP niet gebeuren. Ik weet niet waarom, maar knokken voor iets nieuws lijkt hij niet te willen/kunnnen.

Ik denk dat meditatie-cursus een mogelijkheid biedt en misschien een kook-cursus!

Zet hem op Bro, de dood komt toch wel eens, hoeven we niet direct op te zoeken!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
De vraag is denk ik toch: “Wat is het alternatief?” Laatst hebben ze volgens mij heel duidelijk gezegd dat zelfstandig wonen voor @MR_CHIP geen optie is, maar als je nog één keer gebruikt zetten we je wel op straat. Tja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Dat dreigen niet werkt is volgens mij wel duidelijk

Ik weet ook niet wat nu de juist tactiek is, maar ik zou er toch wat voor voelen om een beetje coulant te zijn. Een woning is toch echt een basisbehoefte en ik denk niet dat @MR_CHIP uit zijn woning zetten iets positiefs bijdraagt aan de situatie.


Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk 😅
Klik om te vergroten...
niemand heeft er last van tho
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
niemand heeft er last van tho
Klik om te vergroten...
Niemand? :lolol: :lolol:

Jij zelf ook niet. En al die andere mensen om jou heen ook niet? En je moeder ook niet?

Nee niemand :lolol:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Niemand? :lolol: :lolol:

Jij zelf ook niet. En al die andere mensen om jou heen ook niet? En je moeder ook niet?

Nee niemand :lolol:
Klik om te vergroten...
ik heb zelf van begeleiding te horen gekregen meerdere keren dat bewoners er geen overlast van ervaren fyi
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Overigens lees ik in de rapportage over een time out van 12u.
Klik om te vergroten...
Ah, dat is een ander verhaal natuurlijk. Ik dacht dat het ging om een permanente uit huis zetting.

Neemt niet weg dat je van iemand die verslaafd is niet kan verwachten dat hij of zij niet zal gebruiken omdat dat nou eenmaal de regels zijn. Zo werkt verslaving niet.

Als mensen met verslavingsproblemen in de huidige woonvorm niet welkom zijn dan zouden ze in ieder geval op zoek moeten gaan naar een woonvorm waar mensen met verslavingsproblemen wel welkom zijn. Anders neigt het naar mijn mening veel te veel naar iemand op straat zetten omdat ze ziek zijn.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Ah, dat is een ander verhaal natuurlijk. Ik dacht dat het ging om een permanente uit huis zetting.

Neemt niet weg dat je van iemand die verslaafd is niet kan verwachten dat hij of zij niet zal gebruiken omdat dat nou eenmaal de regels zijn. Zo werkt verslaving niet.

Als mensen met verslavingsproblemen in de huidige woonvorm niet welkom zijn dan zouden ze in ieder geval op zoek moeten gaan naar een woonvorm waar mensen met verslavingsproblemen wel welkom zijn. Anders neigt het naar mijn mening veel te veel naar iemand op straat zetten omdat ze ziek zijn.
Klik om te vergroten...
dat zijn ze al naar opzoek eerder ookal gezegd
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
dat zijn ze al naar opzoek eerder ookal gezegd
Klik om te vergroten...
Toen ik met Antes in gesprek ging hebben ze zogeheten "natte" woonvorm hadden waar gebruik toegestaan is een "droog" waar het niet zo kan. Volgens mij wonen we in dezelfde regio.

Zit je in een natte woonvorm waar ze zo doen of toch in de droge? Bij een droge snap ik wel en bij een natte zou het gewoon kunnen toch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Don Draper zei:
Toen ik met Antes in gesprek ging hebben ze zogeheten "natte" woonvorm hadden waar gebruik toegestaan is een "droog" waar het niet zo kan. Volgens mij wonen we in dezelfde regio.

Zit je in een natte woonvorm waar ze zo doen of toch in de droge? Bij een droge snap ik wel en bij een natte zou het gewoon kunnen toch?
Klik om te vergroten...
ik woon bw oostpolder
zuid-holland en antes is niet meer in beeld
een bepaalde begeleider van de bw zelf is er naar op zoek
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Excuus! Had topic niet helemaal gelezen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
ik heb zelf van begeleiding te horen gekregen meerdere keren dat bewoners er geen overlast van ervaren fyi
Klik om te vergroten...
Oke wat jij wil.

Dan heeft niemand last van jou en jij zelf ook niet en kun je gewoon door blijven gebruiken en doen wat je altijd al doet. :lolol:

Waar hebben we het dan eigenlijk nog over. Dan gaat alles toch goed/prima.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zie je niets aan het handje.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
annihilation zei:
Zie je niets aan het handje.
Klik om te vergroten...
dat zeg ik niet maar goed lezen is moeilijk
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Naja je komt bestwel nonchalant over op mij. Alsof het je eigenlijk allemaal vrij weinig boeit.
En je zelf de ernst er niet van inziet.

Maja het is gelukkig jou leven en niet die van mij.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
N3K0 zei:
Naja je komt bestwel nonchalant over op mij. Alsof het je eigenlijk allemaal vrij weinig boeit.
En je zelf de ernst er niet van inziet.

Maja het is gelukkig jou leven en niet die van mij.
Klik om te vergroten...
Dat valt je nu pas op?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
IMG_20240206_235041.jpgIMG_20240206_235043.jpgIMG_20240206_235046.jpgIMG_20240206_235057.jpgIMG_20240206_235104.jpg
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 57213Bekijk bijlage 57214Bekijk bijlage 57215Bekijk bijlage 57216Bekijk bijlage 57217
Klik om te vergroten...
Damn das ingewikkeld, ik raak de draad kwijt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
van 21:15 tot 21:45 volop geofend nu bek af echt wat een zweet en wat een adrenaline rush nooit gedacht dat ik dat als nuchtere ik nog kon ervaren
lekker douchen en voor de rest youtube/netflix kijken
totaal geen zucht nu hahaa
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
weer dagje nuchter voelt wel goed tot nu toe
22ste weer gesprek met nog de zorgpartij die wel erbij wilt blijven: Fivoor
en hun gaan kijken wat hun nog kunnen doen( zei het wel met harde voorwaarden, grenzen tot hier en niet verder want dan stopt alle behandeling )
ik grijp deze kans met alle motivatie die ik op kan brengen aan ik heb nu gevoeld dat drugsgebruik/misbruik mij mijn behandeling vanuit antes heeft gekost en dat laat ik nu niet meer gebeuren bij Fivoor die me nog behandelingen/gesprekken wilt bieden
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
en hun gaan kijken wat hun nog kunnen doen( zei het wel met harde voorwaarden, grenzen tot hier en niet verder want dan stopt alle behandeling )
ik grijp deze kans met alle motivatie die ik op kan brengen aan ik heb nu gevoeld dat drugsgebruik/misbruik mij mijn behandeling vanuit antes heeft gekost en dat laat ik nu niet meer gebeuren bij Fivoor die me nog behandelingen/gesprekken wilt bieden
Klik om te vergroten...
Ik gun en hoop het allerbeste voor je, dat dat even duidelijk mag zijn. Maar hoevaak hebben we dit wel niet van je gelezen? Wat maakt deze keer anders dan de voorgaande keren?
Succes kerel
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Super koel!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."