Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
317 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
nog wel clean alleen de nachtmerries die ik nu heb zijn zo erg dat ik weer huilend wakker wordt

nachtmerrie die ik dan heb:
opgenomen worden in het ziekenhuis met een bpm van over de 200 , kotsen van bloed en uiteindelijk een volledige hartstilstand krijgen terwijl mijn moeder naast het ziekenhuisbed staat.


misschien is dit wel een heel focked up manier van blijven aangegeven vanuit het lichaam dat ik er echt mee moet stoppen en het moet blijven volhouden alleen is die strijd die nu weer erg is , elke dag heel irritant maar goed moed blijven houden ik kan het wel
Klik om te vergroten...
Dat zijn misschien wel hele krachtige ervaringen. Je zou de droom uit kunnen schrijven en teruglezen als je weer wil gebruiken.

Het gaat wel weer over man 😘
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
vandaag voor het eerst later toen ik drugs kreeg van mijn moeder , haar echte mening gevraagd , en na diep bij me gevoel te blijven weg gespoeld door de plee
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
gelukkig nog clean al is het voor mijn gevoel echt weer vanaf 0 beginnen maar goed uiteindelijk lukt het me langer dan 4 weken
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
nog wel clean , gelukkig
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nieuwe fase van het leven kan beginnen! Sterkte en ik wens je veel balans toe!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Houd nu vooral vol!
Je bent goed op weg, en een keertje een terugval hoort erbij, als je maar direct weer stopt!
Maar probeer om het niet te laten gebeuren natuurlijk. Dat je ook geestelijk afkickte merk je aan je dromen.
Dat had ik ook.
Toen ik stopte met zuipen droomde ik regelmatig dat ik toch weer gedronken had en werd ik badend in het zweet wakker waarbij het even duurde voordat ik besefte dat het maar een nachtmerrie was....maar dat gaat geleidelijk over!
Alle sterkte toegewenst
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
dank voor je motiverende tekst , de dromen zijn idd vrij lastig, overdag veel negatieve gedachtes

morgen gesprek met psychiater van antes voor eventueel medicatie (vraag naar anti depressiva) zodat alle emoties die op me af gaan komen me niet teveel worden waardoor ik naar drugs wil grijpen
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
dank voor je motiverende tekst , de dromen zijn idd vrij lastig, overdag veel negatieve gedachtes

morgen gesprek met psychiater van antes voor eventueel medicatie (vraag naar anti depressiva) zodat alle emoties die op me af gaan komen me niet teveel worden waardoor ik naar drugs wil grijpen
Klik om te vergroten...

Waarom wil jij drugs, om niet drugs te hoeven gebruiken?!
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kun je mijn bericht wel waarderen met een “ boze smiley “ ik zit er niet mee hoor. Ik zie hier iemand die een tijd geleden een ander forum lid stoer kon vertellen wat hij wel en niet kan doen.. terwijl je nu letterlijk de zelfde pad bewandeld.

Verdoven, verdoven en precies het tegenovergestelde doen wat mensen je adviseren.

Blijf doorgaan met je “ boos kijkende smiley’s “ die gaan je nog ver brengen 😂
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spatsen zei:
Waarom wil jij drugs, om niet drugs te hoeven gebruiken?!
Klik om te vergroten...
Voorgeschreven medicatie is iets heel anders dan zelf medicatie. Als dit helpt met herstel onder toezicht van professionals zie ik niet het probleem! Als dit niet helpt of meer problemen veroorzaakt zal hij dat zelf horen van het psychiater en geen medicatie voorgeschreven krijgen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
jongen dit topic wordt definiet gesloten dit zal mijn laatste bericht zijn ik neem al jullie adviezen tips en dingen die ik beter kan doen echt wel mee in 2024

en ik zal volgend jaar ergens in feb 2024 als alles goed loopt weer van me laten horen
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spatsen zei:
Kun je mijn bericht wel waarderen met een “ boze smiley “ ik zit er niet mee hoor. Ik zie hier iemand die een tijd geleden een ander forum lid stoer kon vertellen wat hij wel en niet kan doen.. terwijl je nu letterlijk de zelfde pad bewandeld.

Verdoven, verdoven en precies het tegenovergestelde doen wat mensen je adviseren.

Blijf doorgaan met je “ boos kijkende smiley’s “ die gaan je nog ver brengen 😂
Klik om te vergroten...
Wat probeer je met dit bericht nu eigelijk te bereiken?
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#13
plex zei:
Voorgeschreven medicatie is iets heel anders dan zelf medicatie. Als dit helpt met herstel onder toezicht van professionals zie ik niet het probleem! Als dit niet helpt of meer problemen veroorzaakt zal hij dat zelf horen van het psychiater en geen medicatie voorgeschreven krijgen
Klik om te vergroten...

Tuurlijk, volg de arts maar. Want “ hij hij heeft er voor gestudeerd, hij zal het wel weten “

Vraag dat maar aan de vele benzo verslaafden hier op dit forum die willen afkicken.

Dokters vandaag de dag doen ( bijna altijd ) aan symptoom bestrijding. De diepe oorzaak word nooit aangepakt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
dat weet ik zelf toch ook wel heb van 4de tot 18de medicatie zoals ritalin geslikt wat ook geen pretje was


velen jaren stond en sta ik deels niet open voor medicatie maar zoals het nu telkens gaat , gaat ook niet en als er dan iets is wat alles een beetje kan normaliseren/stabiliseren met als gevolg beetje emotieloos so be it

zo ver ben ik toen gezakt zo hoopvol ben ik nog steeds
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spatsen zei:
Tuurlijk, volg de arts maar. Want “ hij hij heeft er voor gestudeerd, hij zal het wel weten “

Vraag dat maar aan de vele benzo verslaafden hier op dit forum die willen afkicken.

Dokters vandaag de dag doen ( bijna altijd ) aan symptoom bestrijding. De diepe oorzaak word nooit aangepakt.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk is het systeem niet perfect, maar het lijkt me sterk dat het niet werkt.

Ik begrijp het oordeel en zeg ook niet dat ik denk dat dit het beste is. Alleen dat dit niet iets is waar wij op kunnen oordelen. We "volgen" de arts niet zomaar, we kijken naar zijn opinies en inzichten. Vanaf daar kan een persoon zelf beslissen. Wie kan een beter oordeel uitbrengen dan?

Wij hebben niet een perfect inzicht van de situatie, het beste is kijken naar wat familie zegt, jezelf denkt en wat de arts zegt om vervolgens zelf een geïnformeerde keuze te kunnen maken

Edit: Nu wil hij "medicatie" De arts zal vervolgens hem informeren en zeggen of dat mogelijk is of niet. Nu geïnformeerd kan hij als het kan zelf de beslissing maken het ook te nemen. Wie heeft het hier over volgen?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spatsen zei:
Waarom wil jij drugs, om niet drugs te hoeven gebruiken?!
Klik om te vergroten...

plex zei:
Voorgeschreven medicatie is iets heel anders dan zelf medicatie. Als dit helpt met herstel onder toezicht van professionals zie ik niet het probleem! Als dit niet helpt of meer problemen veroorzaakt zal hij dat zelf horen van het psychiater en geen medicatie voorgeschreven krijgen
Klik om te vergroten...

Ik snap @Spatsen zijn punt heel erg goed. Soms kan medicatie (tijdelijk, met de nadruk op tijdelijk) nodig zijn om om te gaan met een bepaalde crisis situatie.

Langdurige medicatie ben ik zelf niet zo snel voor. Dan moeten daar echt hele goede redenen voor zijn. Denk bijv. aan het onderdrukken van wanen.

Een psychiater mag er dan voor geleerd hebben. In de praktijk worden ze ingezet om medicatie voor te schrijven. En naar mijn mening gebeurt dat regelmatig te snel zonder eerst goede niet-medicatieve behandeling in te zetten.

(Nogmaals, kortdurend om om te gaan met een crisis vind ik een ander verhaal)

Wat mij persoonlijk wel raakt is dit stukje:

MR_CHIP zei:
zodat alle emoties die op me af gaan komen me niet teveel worden waardoor ik naar drugs wil grijpen
Klik om te vergroten...

Dit is precies drugs pakken om geen drugs te hoeven pakken.

Je hebt jezelf verdoofd om niet met emoties te hoeven dealen. Maar die emoties die zijn er nu eenmaal. Dat is menselijk. En in herstel zal je daarmee moeten leren dealen. Dat gaat langzaamaan ook steeds beter, mits je actief leert om emoties goed te doorvoelen (met je lijf dus, niet met je hoofd) en ook je emoties uit naar anderen.

@MR_CHIP ik ga het gewoon nog een keer zeggen: ga eens een keer naar een NA of CA meeting.

Daar leer je met dit soort dingen omgaan.

Voor mij helpt ook Zen meditatie om beter te leren voelen en emoties te kunnen plaatsen en op een kalme manier toe te kunnen laten zonder er gelijk naar te oordelen of te handelen.

Ik doe dat in een Zendo op een van de locatie via www.zen.nl
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
dat weet ik zelf toch ook wel heb van 4de tot 18de medicatie zoals ritalin geslikt wat ook geen pretje was
Klik om te vergroten...

Dus anti depressieva zijn wel een pretje ?
plex zei:
Natuurlijk is het systeem niet perfect, maar het lijkt me sterk dat het niet werkt.

Ik begrijp het oordeel en zeg ook niet dat ik denk dat dit het beste is. Alleen dat dit niet iets is waar wij op kunnen oordelen. We "volgen" de arts niet zomaar, we kijken naar zijn opinies en inzichten. Vanaf daar kan een persoon zelf beslissen. Wie kan een beter oordeel uitbrengen dan?

Wij hebben niet een perfect inzicht van de situatie, het beste is kijken naar wat familie zegt, jezelf denkt en wat de arts zegt om vervolgens zelf een geïnformeerde keuze te kunnen maken

Edit: Nu wil hij "medicatie" De arts zal vervolgens hem informeren en zeggen of dat mogelijk is of niet. Nu geïnformeerd kan hij als het kan zelf de beslissing maken het ook te nemen. Wie heeft het hier over volgen?
Klik om te vergroten...

“ het beste is kijken naar wat familie zegt, jezelf denkt en wat de arts zegt om vervolgens zelf een geïnformeerde keuze te kunnen maken”

Kijk daar gaat het al mis. Ik zelf ben “ fucking verslaafd, misschien ben ik al wel een jaar clean, maar ik ben er nog steeds eentje “

Geloof mij maar, dat ik geen keuzes kan maken wat betreft medicatie. Ik zou de dokter vandaag de dag nog steeds bedonderen voor een paar benzo’s of andere tabletten waar ik enigszins vaag kan van worden.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
weet nog steeds niet wat ik er van moet denken rem slaap was een stuk minder dan normaal
45min ipv 1 uur en 20/30 min, en extreem lucide gedroomd vanochtend (was wel een seksueel getinte droom dus was wel leuk, beetje jammer dat je dan net op een verkeerd moment wakker wordt :P ) verder heel erg moe en best wat hoofdpijn maar heel erg met up and down qua emotie
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
ik wil eventuele medicatie ook niet voor altijd , laat dat duidelijk zijn ik heb een afkeer tegen medicatie (hoe gek dat ook mogen klinken )
mijn streven is het een jaar half jaar oid te slikken en in de tussentijd traumabehandeling te volgend en daadwerkelijk aan me verslaving te kunnen werken
Klik om te vergroten...

Nogmaals, probeer eerst niet medicamenteuze wegen. Zoals een 12 stappen programma.

Als je liever geen medicatie gebruikt, is dat misschien precies wat je goed Kan gebruiken.

Kijk, als je echt een diepe depressie hebt en daarom antidepressiva nodig hebt, dan is dat (tijdelijk) misschien gewoon nodig. Maar vooral je opmerking dat je simpelweg je emoties wilt dempen, geeft mij de neiging je nogmaals op het hart te drukken om eerst een andere weg te proberen.

Juist in traumatherapie wil je die gevoelens niet dempen toch?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Aaah ik dacht je bedoelt ik heb nooit op de pof gehaald omdat je dat dan moet terug betalen...😅
MR_CHIP zei:
meen het kocht bij rc shop vaak op krediet nooit terugbetaald dus diegene die is best boos op me
Klik om te vergroten...
Maar als je dit Online doet, en je betaalt niet gaat het dan niet gewoon uiteindelijk naar een incassobureau?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."