Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
431 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
XMR zei:
Als je geen reacties meer wilt kun je ook gewoon een fysiek dagboek bijhouden. Dan hoef je die vreselijke goedbedoelde adviezen🤢 ook niet meer aan te horen!
Klik om te vergroten...
Wie zegt dat ik die niet wilt ik deel gewoon hoe het met me gaat
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij ben je beter bezig dan je denkt. Die 2-3 keer dat je even flink door de bocht bent gegaan dit laatste half jaar is jammer en pijnlijk, maar je hebt ook vele maanden relatief nuchter kunnen leven.
Kwestie van iets zoeken waar je naartoe kunt leven en dan wil je over een paar maanden/ jaren waarschijnlijk echt lekker leven met alle dramatische gebeurtenissen die erbij kunnen horen.

Succes en geef niet op!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Lees nu toch eens eerlijk wat je schrijft, Robin.
'Ik kan er niks aan veranderen.'
Alsof je niets te zeggen hebt (en had, de afgelopen maanden/jaren) over je eigen leven en alles je uit handen is genomen. Nee, op deze manier zal er inderdaad nooit iets veranderen. Ik gun jou zo dat je inziet dat je er wél zeggenschap over hebt. De enige die jouw leven kan veranderen, dat ben jij. Écht!
Klik om te vergroten...
Waar het om gaat is dat als je in een gebruiksvrij zorgcomplex gebruikt je een gevaar bent voor je omgeving. Dat risico willen ze met hem niet meer nemen om de anderen te beschermen. Dus daar heeft hij zelf geen inspraak in. Als hij zelf niet wil gebruiken en dat lukt hem in een volgende opvang komt die optie vanzelf wel weer beschikbaar in de toekomst neem ik aan als hij daar zelf in de toekomst voor open staat.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Tuurlijk daarom ga ik proberen clean te blijven maar niet meer stiekem hoeven doen ( in mijn hoofd wil ik gebruiken af en toe) maar ik zou dat al een rust vinden
Klik om te vergroten...
Misschien lukt het je idd beter als die last niet meer op je schouders ligt. Denk dat de basis van jouw herstel ook wel in je trauma behandeling ligt, daarvoor zal je echt clean moeten worden en zijn een tijdje. Misschien is dat een mooie houvast en het iig daarvoor te doen. Ken er zat die na een succesvolle traumabehandeling goeie stappen hebben kunnen maken en clean zijn geworden. Je hebt ook speciale behandelingen voor mensen die een onveilige jeugd (hechting, trauma etc) hebben gehad.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
En ja ik ga het doen is keertje buiten bw om
Klik om te vergroten...
Bij je moeder of ergens anders?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
Ken niet slapen vanwege spannende chill avond die ik gepland heb staan met drugs erbij
Klik om te vergroten...
MR_CHIP zei:
Nog nuchter vandaag rond 15;30 waarschijnlijk aan de 2m 3m coke en g
Klik om te vergroten...
Dus vandaag is het weer zo ver. Zou je dat wel doen?

Ik vind 2-mmc en 3-mmc en coke ook een beetje overdreven. Ik vraag me af wat dat toevoegt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Dus vandaag is het weer zo ver. Zou je dat wel doen?

Ik vind 2-mmc en 3-mmc en coke ook een beetje overdreven. Ik vraag me af wat dat toevoegt.
Klik om te vergroten...
Misschien houd ik het alleen bij de 2m/3m
En ja ik ga het doen is keertje buiten bw om
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Bij je moeder of ergens anders?
Klik om te vergroten...
Ergens anders met iemand anders
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
Ergens anders met iemand anders
Klik om te vergroten...
En dan ga je de volgende dag pas naar huis?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Ik was 11 weken clean soms en toch terugval
Klik om te vergroten...
Plande jij je gebruik niet gewoon in?
Nou ja doet er ook niet toe. Allang mooi dat je nuchter wilt worden.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Jij bent wel het bewijs kerel hoe hardnekkig verslaving kan zijn.
Klik om te vergroten...
En ik ben ook heel wispelturig echt niet makkelijk voor diegene om me heen en ikzelf
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kleine update coach gaat curator mailen om het in groot overleg te bespreken, naar eventueel kliniek in zuid Afrika
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Curator is op vakantie daarom maar mail gestuurd naar afdeling mentorschap


Beste , eventueel vervangend curator

Kunt u mij zeggen wanneer CURATOR weer terug is van vakantie

Ik wil me eventueel aan gaan melden bij Changes GGZ detox + behandeling vergoed vanuit VGZ in zuid-afrika ( om effe afgesloten te zijn van de buitenwereld aan mezelf werken) heb ik daarvoor jullie toestemming om de me qua intake alvast aan te melden of moet ik wachten op CURATOR zelf

Groet
Robin
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit staat op de website.

“
Je verblijf in de kliniek bestaat uit zowel groepstherapieën als individuele gesprekken. Schematherapie, cognitieve therapie en systeemtherapie zijn belangrijke onderdelen van de behandeling, net als het 12 Stappenplan. Deze therapievormen zorgen voor inzicht in je verslaving.“

Ik haal hem nog maar een keer aan. Hier ben je ook al een paar keer op gewezen in dit topic maar daar had je toen geen oren na. Maar nu sta je daar wel voor open?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
annihilation zei:
Dit staat op de website.

“
Je verblijf in de kliniek bestaat uit zowel groepstherapieën als individuele gesprekken. Schematherapie, cognitieve therapie en systeemtherapie zijn belangrijke onderdelen van de behandeling, net als het 12 Stappenplan. Deze therapievormen zorgen voor inzicht in je verslaving.“

Ik haal hem nog maar een keer aan. Hier ben je ook al een paar keer op gewezen in dit topic maar daar had je toen geen oren na. Maar nu sta je daar wel voor open?
Klik om te vergroten...
Als het in een klinische setting als begin is wel ik ging ook naar paar meeting toen bij andere kliniek
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
En ik ben ook heel wispelturig echt niet makkelijk voor diegene om me heen en ikzelf
Klik om te vergroten...

Juist daarom is je terugkomst belangrijk.
Koop je bv vooral via dealers dan is het niet handig om na Africa te blijven waar je nu bent
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
I know niks meer aan te doen
Klik om te vergroten...
Nogal late reactie, maar DIT, dit is hoe de verslaafde geest zichzelf verslaafd houdt.

"Ik heb het toch al verpest, kan er nu net zo goed mee doorgaan of er nog een schepje bovenop doen."


Kijk eens kritisch naar die denkwijze. Het slaat helemaal nergens op. Het is irrationeel en het is zelf-sabotage.

En ergens weet je dat wel. Dat is ook 1 van de merkwaardigste dingen van verslaving: een verslaafde wíl niet stoppen. Een verslaafde wil dat hij/zij zou willen stoppen, maar een verslaafde wil niet stoppen. Want als je wilde stoppen, dan stopte je.

Je acties geven weer wat je écht wilt. Als je daar bewustzijn in kunt brengen (begrijpen dat je geest op die manier werkt) dán kun je er mogelijk uitkomen. Als je jezelf (moedwillig) in het donker houdt, kom je hier nooit uit.

Je krijgt precies wat je echt wilt.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
Als het in een klinische setting als begin is wel ik ging ook naar paar meeting toen bij andere kliniek
Klik om te vergroten...
Welke behandelingen heb je hier allemaal al gevolgd en afgemaakt?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
annihilation zei:
Welke behandelingen heb je hier allemaal al gevolgd en afgemaakt?
Klik om te vergroten...
Gevolg veel afgemaakt niet echt

Ik puber
Ik ben speciaal
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Gevolg veel afgemaakt niet echt

Ik puber
Ik ben speciaal
Klik om te vergroten...
Ja oké. Volgens mij moet je ook goedkeuring/ doorverwijzing van je huisarts krijgen voor zo’n behandeling wil je het vergoed krijgen.

Hoe ga jij je huisarts overtuigen dat je hier goedkeuring voor krijgt? Want een behandeling in het buitenland lijkt mij persoonlijk niet een eerste keuze. Ligt natuurlijk ook aan de ernst van de situatie. Maar gezien jouw geschiedenis niet voor de hand liggend om dit door te zetten?

En wat hoop je uit deze behandeling wel te kunnen halen wat je hier niet zou kunnen? Komt nog bij je bent straks 6/9 weken bij je moeder weg. Hoe reageer jij hier op?

Ben ik wel benieuwd na 🙂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...106107108109110...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."