Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
435 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
gezien alle ontwikkelingen (toch hier gebruiken etc)is er besloten om mij aan te melden voor gebruikers bw's
Klik om te vergroten...
Het wordt je ondergang :(

Geef het nog een kans man. Pak die meetings en doe je best.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
gezien alle ontwikkelingen (toch hier gebruiken etc)is er besloten om mij aan te melden voor gebruikers bw's
Klik om te vergroten...
Volkomen terecht. Zou zonde zijn dat jij een plek inneemt voor iemand die wel echt wil stoppen. Genoeg kansen gehad nu. Bewijs het eerst maar eens tussen de gebruikersgroep dat jij niet zo bent.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Het wordt je ondergang :(

Geef het nog een kans man. Pak die meetings en doe je best.
Klik om te vergroten...
Hey is al besloten en tevens op mijn eigen verzoek
Ik wil diep van binnen niet stoppen met gebruik dan liever op een plek wonen wat meer gericht is op verslaving
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
inmiddels antwoord gekregen dat ook voor pameijer de aanmelding voor een gebruikers bw is uitgezet
tis nu wachten wie er eerder komt
Antes
Pameijer
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kleine update

Dhr was bij alle gezamenlijke momenten. Dhr heeft gesport beneden. Dhr benoemde dat hij hoopte snel te gaan verhuizen ivm dat de druk toeneemt om te gaan gebruiken. Maar hij heeft gezegd dit niet te doen totdat hij verhuisd is. Dhr is in de avond mee gegaan naar het BW cafe en heeft leuk meegedaan met een spel. Vond het spannend maar toch gedaan.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
Dhr benoemde dat hij hoopte snel te gaan verhuizen ivm dat de druk toeneemt om te gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Dat gaat nog wel even duren, toch?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Lijkt me een kwestie waarin jij heel zwak staat. Ik sluit me aan bij de rest hier. Ga aan je herstel werken en laat dit gaan. Het is vragen om problemen om je hierin vast te bijten. Veel te veel kans op boosheid en frustratie en dus veel te veel kans op een reden om te gebruiken. Fuck-it mode of slachtofferrol is om de hoek bij deze strijd.

Ga eens na wat jouw reactie zou zijn geweest als iemand met een getrokken mes op je af was gekomen.
Klik om te vergroten...
Agent met tazer, pepperspray, knuppel of pistool:

"Moment i've been waiting for..."

Je hebt ze ertussen zitten.

Gevaarlijke spelletjes.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Dat gaat nog wel even duren, toch?
Klik om te vergroten...
Geen idee hoe de wachtlijsten zijn
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
Kleine update

Dhr was bij alle gezamenlijke momenten. Dhr heeft gesport beneden. Dhr benoemde dat hij hoopte snel te gaan verhuizen ivm dat de druk toeneemt om te gaan gebruiken. Maar hij heeft gezegd dit niet te doen totdat hij verhuisd is. Dhr is in de avond mee gegaan naar het BW cafe en heeft leuk meegedaan met een spel. Vond het spannend maar toch gedaan.
Klik om te vergroten...
Respect hoor dat je je voorgenomen hebt te wachten met gebruiken tot je op de plek zit waar het mag.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Het zou fijn zijn als men er (weer) eens rekening mee houdt dat er bij TS sprake is van meerdere beperkingen/diagnoses waardoor dingen extra gecompliceerd zijn.

Een WLZ indicatie krijg je niet zomaar. En ja, het is fijn dat het in NL dan goed geregeld is qua zorg, maar nee, je kunt niet verwachten dat iemand die in die zorg zit daar dagelijks op zijn knietjes voor dankt.

Ik snap de frustratie dat het Chip nog niet lukt om uit de vicieuze cirkel van niet uit zijn verslaving kunnen komen door oa trauma en niet in behandeling kunnen door zijn verslaving. Ik zou hem ook het liefst een enorme schop onder zijn kont geven.

Zelfbeschikkingsrecht en de focus op het behouden van eigen regie zijn uiteindelijk simpelweg niet altijd in het voordeel van de cliënt en dat zien we denk ik ook hier.

Houd reacties graag respectvol. Kan je dat niet, dan is het ook een heel prima optie om gewoon je waffel dicht te houden en je handjes uit de buurt van je toetsenbord.
Klik om te vergroten...
Goed dat je dit benoemt, hij zit niet zomaar in deze situatie.

Ik deel de mening dat een gebruikersplek enorm riskant is. Meeste van die plekken wordt volgas gebruikt. Dan moet je echt heel sterk in je schoenen staan. Het is goed dat je eerlijk bent maar ik vraag me af of je eerlijkheid ook niet voortkomt uit zelfdestructief gedrag. Is een gesloten klinische opname voor verslaving voor langere tijd niet iets voor je? En dat je daarna weer naar een veilige plek kan waar niet gebruikt wordt.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Respect hoor dat je je voorgenomen hebt te wachten met gebruiken tot je op de plek zit waar het mag.
Klik om te vergroten...

Ja dat dacht ik dus eerst ook, maar gisteren heeft hij toch alweer coke en GHB gebruikt. Is dat goed gegaan @MR_CHIP?
En je had het pas over dat je aan je curator had gevraagd als je straks in een gebruikers bw zit of je dan ook geld mag om drugs te bestellen. Maar hoe koop je het nu dan?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze Herbs Mang zei:
Is een gesloten klinische opname voor verslaving voor langere tijd niet iets voor je?
Klik om te vergroten...
Dat soort opnames liggen niet voor het oprapen. Dan moet zijn gebruik eerst veel verder uit de hand lopen ben ik bang. En tja, de wil is er ook niet.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Het zou fijn zijn als men er (weer) eens rekening mee houdt dat er bij TS sprake is van meerdere beperkingen/diagnoses waardoor dingen extra gecompliceerd zijn.

Een WLZ indicatie krijg je niet zomaar. En ja, het is fijn dat het in NL dan goed geregeld is qua zorg, maar nee, je kunt niet verwachten dat iemand die in die zorg zit daar dagelijks op zijn knietjes voor dankt.

Ik snap de frustratie dat het Chip nog niet lukt om uit de vicieuze cirkel van niet uit zijn verslaving kunnen komen door oa trauma en niet in behandeling kunnen door zijn verslaving. Ik zou hem ook het liefst een enorme schop onder zijn kont geven.

Zelfbeschikkingsrecht en de focus op het behouden van eigen regie zijn uiteindelijk simpelweg niet altijd in het voordeel van de cliënt en dat zien we denk ik ook hier.

Houd reacties graag respectvol. Kan je dat niet, dan is het ook een heel prima optie om gewoon je waffel dicht te houden en je handjes uit de buurt van je toetsenbord.
Klik om te vergroten...

Was hier inderdaad niet van op de hoogte, dank @Mevrouw Pløp.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Begrijp ik het nu goed dat er opvangplekken voor mensen bestaan die daar de rest van hun leven onderdak en eten krijgen en vrij kunnen gebruiken maar toch vrij in- en uit kunnen lopen? Ook nog een uitkering ontvangen en daar drugs van kunnen kopen alleen maar omdat ze een bepaalde indicatie hebben?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
VJ_LSD72 zei:
Begrijp ik het nu goed dat er opvangplekken voor mensen bestaan die daar de rest van hun leven onderdak en eten krijgen en vrij kunnen gebruiken maar toch vrij in- en uit kunnen lopen? Ook nog een uitkering ontvangen en daar drugs van kunnen kopen alleen maar omdat ze een bepaalde indicatie hebben?
Klik om te vergroten...
Eten moeten ze zelf kopen van hun uitkering en ze betalen huur. Verder: ja 😅

Edit: Kanttekening is wel: zo’n indicatie krijg je niet zomaar. Dan is er wel echt iets aan de hand.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga mijn Calathea water geven en controleren op thrips
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat ik ook maar even een calathea ga kopen om water te geven en te controleren op trips...
Ik hoop wel dat die dingen een beetje van water houden...
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#18
miles zei:
Ik denk dat ik ook maar even een calathea ga kopen om water te geven en te controleren op trips...
Ik hoop wel dat die dingen een beetje van water houden...
Klik om te vergroten...
Alleen gedestilleerd of regenwater. En ook niet te koud of te warm. Ook willen ze niet teveel, maar ook niet te weinig. En de luchtvochtigheid moet ook tegen de 80% zijn.

Ik denk dat je aan je 7 kinderen nog minder gedoe hebt dan met een calathea.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeebats zei:
Alleen gedestilleerd of regenwater. En ook niet te koud of te warm. Ook willen ze niet teveel, maar ook niet te weinig. En de luchtvochtigheid moet ook tegen de 80% zijn.

Ik denk dat je aan je 7 kinderen nog minder gedoe hebt dan met een calathea.
Klik om te vergroten...

Ik heb er hier ook 2 staan, maar die van mij vinden gewoon kraanwater ook prima gelukkig. En ik vind het juist handig dat je makkelijk kunt zien of ze water nodig hebben. Als ze naar beneden gaan hangen en 's avonds niet meer omhoog staan hebben ze water nodig hier 😅

20241001_132831.jpg
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ga maar ff in me neus puiteren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...104105106107108...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."