Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote Kratom topic

Het grote Kratom topic

258 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Iedere dag Kratom heb ik 10 dagen gedaan en ik begon al bloed te spugen. Poepen was geen plezier meer na 5 dagen en ik was blij dat ik weer terug kon vallen op mijn dagelijkse wiet.

Maar ik nam het om me constant relax te voelen en nam zeker wel 15 gram per dag.
Klik om te vergroten...
Geen match begrijp ik.. heftig zo 'n reactie.
Verstandig om dit middel te skippen.

Constant ontspanning/relax ervaren is inderdaad nauwelijks mogelijk met dit spul.
Korte werking, forse doseringen en binnen no time tolerantie opgebouwd. Mijn ervaring tot nog toe: 3 tot 4 uur 'windje mee' gevoel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Knulletje zei:
Geen match begrijp ik.. heftig zo 'n reactie.
Verstandig om dit middel te skippen.

Constant ontspanning/relax ervaren is inderdaad nauwelijks mogelijk met dit spul.
Korte werking, forse doseringen en binnen no time tolerantie opgebouwd. Mijn ervaring tot nog toe: 3 tot 4 uur 'windje mee' gevoel.
Klik om te vergroten...
Eerste keer was geniaal en ik kon me wel high voelen, maar voor de maag is het geen onschuldig middel.
Maar als je af en toe eens een theetje zou nemen met een aantal grammetjes, dan verwacht ik weinig ellende.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knulletje zei:
Zolang je niet mindert/stopt, heb je daar ook geen last van. Maar doorgaan betekent ook niet altijd 'zelfvernietiging'.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je onderschat hoe vervelend het is om afhankelijk te zijn van een middel. Het leuke is er wel vanaf als je het elke dag nodig hebt maar er weinig positieve effecten meer uithaalt. Op dat moment kom je vanzelf aan als je elke dag blijft gebruiken.
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Ik denk dat je onderschat hoe vervelend het is om afhankelijk te zijn van een middel. Het leuke is er wel vanaf als je het elke dag nodig hebt maar er weinig positieve effecten meer uithaalt. Op dat moment kom je vanzelf aan als je elke dag blijft gebruiken.
Klik om te vergroten...
Onderschatten om afhankelijk te zijn van dit middel... dat zou kunnen. Afhankelijk ben ik al, want ik sla liever geen dag over omdat het mij nog steeds iets oplevert en ik nog geen noodzaak voel om te stoppen. Mocht ik op dat punt komen, geen positieve effecten meer, ben ik sowieso voornemens af te bouwen en een periode te stoppen. Dan zal ik er achter komen hoe 'afhankelijk' ik van dit middel ben.
Ook eens met je laatste zin. Dank voor je nuttige reactie!
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
27 juni: (voorlopig) afscheid Kratom.

De dagen voor 27 juni merkte ik dat de dagelijkse hoeveelheid niet meer voldeed.
De effecten waren er, maar niet meer in die mate zoals gewend.
Wij zaten inmiddels beiden op 2x per dag een dosis van ongeveer 3 tot 4 gram per keer.
Vooral ik, merkte dat er sneller behoefte kwam om opnieuw te pakken en dat 4 gram niet meer voldeed. Dit resulteerde in de week van 27 juni in vaak bijpakken, meerdere keren per uur, vaak 1 tot 1.5 gram erbij voor resultaat.

Het resultaat was er maar de manier waarop gaat voorbij aan de afspraak met mij/onszelf.
Gekozen om voorlopig afscheid te nemen van Kratom, ipv gedoseerd afbouwen.

Ik was ook wel benieuwd naar de verschijnselen van het plotseling stoppen. Ik verwachtte weinig want voor mij/ons waren wij "verstandige" gebruikers. Een jaar geleden begonnen met 1x 3gram per dag, na 6 maanden, dagelijks gebruik en wat maanden later naar 2x per dag. 1ste dosis altijd vanaf 16:00 uur.
Positieve bijkomstigheid: het alcohol gebruik is drastisch afgenomen/gestopt omdat Kratom hetzelfde bracht maar voor ons gevoel minder schadelijk en minder van invloed op stemming etc.

Inmiddels 3 dagen later, kan ik helaas niet zeggen dat het moeiteloos verloopt. Hoewel er geen trek en behoefte aan Kratom is ervaren wij beiden dezelfde klachten zoals onrust, rusteloze benen en wat stemmingswisselingen.
De eerste 3 nachten beiden veel wakker, korte slaapjes en slaapkwaliteit duidelijk minder.
Na dag 1 realiseerden wij ons: best pittig, geen weg terug.

De onrust is vooral snachts en in de ochtend aanwezig. Het voordeel is denk ik ook dat wij beiden Adhd med. gebruiken overdag en dat die dus ook misschien wel een en ander onderdrukken.
In de avond moe en denk je moeiteloos te gaan slapen maar ineens is daar die onrust, en met name die benen..irritant...

Ben benieuwd hoe dit afkicken verder zal verlopen en zal later een update geven.

Wij zullen naar alle waarschijnlijkheid geen definitief afscheid nemen van Kratom op de komende weken/aantal maanden na.
Even helemaal loslaten om het vervolgens opnieuw te proberen maar dan niet vaker dan 1 tot 2 momenten per week. Want eerlijk, het is een superfijn middel wat ons geestelijke en fysieke ontspanning brengt. Je merkt wel dat net zoals bij de meeste middelen, veelvuldig gebruik erin sluipt en de tolerantie soms vroeg maar sowieso later, toeneemt. En ik heb de verhalen gelezen van gebruikers van 10-tallen grammen per dag. Zie er dan nog maar zonder enige moeite van af te komen.

Vooralsnog goed vol te houden maar het kost je zeker wel nachtrust en een instabiel emotioneel hoofd. Hoe lang nog, we zullen zien.
Ik deel het hier voor mijzelf maar ook voor anderen gebruikers/geinteresseerden. Daar ik ook veel gehad heb aan ervaringen van anderen!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Knulletje zei:
27 juni: (voorlopig) afscheid Kratom.

De dagen voor 27 juni merkte ik dat de dagelijkse hoeveelheid niet meer voldeed.
De effecten waren er, maar niet meer in die mate zoals gewend.
Wij zaten inmiddels beiden op 2x per dag een dosis van ongeveer 3 tot 4 gram per keer.
Vooral ik, merkte dat er sneller behoefte kwam om opnieuw te pakken en dat 4 gram niet meer voldeed. Dit resulteerde in de week van 27 juni in vaak bijpakken, meerdere keren per uur, vaak 1 tot 1.5 gram erbij voor resultaat.

Het resultaat was er maar de manier waarop gaat voorbij aan de afspraak met mij/onszelf.
Gekozen om voorlopig afscheid te nemen van Kratom, ipv gedoseerd afbouwen.

Ik was ook wel benieuwd naar de verschijnselen van het plotseling stoppen. Ik verwachtte weinig want voor mij/ons waren wij "verstandige" gebruikers. Een jaar geleden begonnen met 1x 3gram per dag, na 6 maanden, dagelijks gebruik en wat maanden later naar 2x per dag. 1ste dosis altijd vanaf 16:00 uur.
Positieve bijkomstigheid: het alcohol gebruik is drastisch afgenomen/gestopt omdat Kratom hetzelfde bracht maar voor ons gevoel minder schadelijk en minder van invloed op stemming etc.

Inmiddels 3 dagen later, kan ik helaas niet zeggen dat het moeiteloos verloopt. Hoewel er geen trek en behoefte aan Kratom is ervaren wij beiden dezelfde klachten zoals onrust, rusteloze benen en wat stemmingswisselingen.
De eerste 3 nachten beiden veel wakker, korte slaapjes en slaapkwaliteit duidelijk minder.
Na dag 1 realiseerden wij ons: best pittig, geen weg terug.

De onrust is vooral snachts en in de ochtend aanwezig. Het voordeel is denk ik ook dat wij beiden Adhd med. gebruiken overdag en dat die dus ook misschien wel een en ander onderdrukken.
In de avond moe en denk je moeiteloos te gaan slapen maar ineens is daar die onrust, en met name die benen..irritant...

Ben benieuwd hoe dit afkicken verder zal verlopen en zal later een update geven.

Wij zullen naar alle waarschijnlijkheid geen definitief afscheid nemen van Kratom op de komende weken/aantal maanden na.
Even helemaal loslaten om het vervolgens opnieuw te proberen maar dan niet vaker dan 1 tot 2 momenten per week. Want eerlijk, het is een superfijn middel wat ons geestelijke en fysieke ontspanning brengt. Je merkt wel dat net zoals bij de meeste middelen, veelvuldig gebruik erin sluipt en de tolerantie soms vroeg maar sowieso later, toeneemt. En ik heb de verhalen gelezen van gebruikers van 10-tallen grammen per dag. Zie er dan nog maar zonder enige moeite van af te komen.

Vooralsnog goed vol te houden maar het kost je zeker wel nachtrust en een instabiel emotioneel hoofd. Hoe lang nog, we zullen zien.
Ik deel het hier voor mijzelf maar ook voor anderen gebruikers/geinteresseerden. Daar ik ook veel gehad heb aan ervaringen van anderen!
Klik om te vergroten...
Even heel kort wat betreft rusteloze benen. Ik heb dit ook sterk gehad na afbouw wat zwaardere opaiten/opiodes want daar valt kratum in lichtere mate gewoon onder.

Mij hielp het nemen van extra magnesium wel wat met valeriaan hier daar voor de nachten. Wat ook wel leek te helpen is een paracetamol een uur voor het slapen gaan. Wellicht helpt dit in ieder geval voor de rusteloze benen :praying2:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je werkelijk een probleem met restless legs hebt, het medicijn sifrol helpt daar heel goed tegen! Op recept.
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Even heel kort wat betreft rusteloze benen. Ik heb dit ook sterk gehad na afbouw wat zwaardere opaiten/opiodes want daar valt kratum in lichtere mate gewoon onder.

Mij hielp het nemen van extra magnesium wel wat met valeriaan hier daar voor de nachten. Wat ook wel leek te helpen is een paracetamol een uur voor het slapen gaan. Wellicht helpt dit in ieder geval voor de rusteloze benen :praying2:
Klik om te vergroten...
Na de eerste nachten begonnen met Magnesium voor het slapen. Helpt zeker!
J
Jay030Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat is krattom als ik vragen mag. Hoor mensen er wel vaker over
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een opiaat-achtige plant (Mitragynine Speciosa) uit zuid Oost Azië.
Aldaar wordt er gekauwd op bladeren voor een stimulerend effect. Hier bij ons (legaal) te koop als vermalen poeder, capsules en extracten.

Er zijn diverse straines (rood/wit/groen) met eigen kenmerken.
Gebruik de zoekfunctie of een zoekmachine en je zal heel veel kennis rijker zijn over dit spul.

Voor mij werkte het zo: laag doseren 0.5 tot 4.5 gram = ontspanning, meer motivatie, alcohol vervanger.
Hoger dan 4.5 = ontspanning maar meer sederend, wazig, en soms negatieve effecten zoals misselijkheid/beroerd.
Tolerantie treedt snel op waardoor je meer nodig hebt. Zeker bij dagelijks gebruik wat zeker niet aangeraden wordt.
Ineens stoppen na dagelijks gebruik gaat jouw lichaam en geest niet waarderen.
Bij Adhd en/of spanning echt een topmiddel om zo nu en dan eens toe te passen.

Er is weinig tot niets bekend over effecten op de gezondheid op lange termijn. Zo ver ik weet is er nauwelijks onderzoek hiernaar verricht.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Net voor het eerst kratom capsule genomen, 4 gram read leaf. Voel me heel rustig en kalm, heel subtiel effect, fijn zo
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Welke soorten zouden het beste matchen voor ontstekingspijnen/ontspanning ? Ik heb al verschillende soorten kratom zien voorbij komen. Zijn dit allemaal verschillende planten? Gek dat een theetje zo'n uitwerking heeft.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De reden dst ik vroeg naar hulp. Is omdat geestelijk een ander verhaal is. Welke klachten ervaar je als je je kratom niet of niet op tijd neemt? Is het geestelijk, fysiek of somatisch (al is dat onderscheid soms knap lastig)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrloverdj zei:
De reden dst ik vroeg naar hulp. Is omdat geestelijk een ander verhaal is. Welke klachten ervaar je als je je kratom niet of niet op tijd neemt? Is het geestelijk, fysiek of somatisch (al is dat onderscheid soms knap lastig)
Klik om te vergroten...
Opzich vind ik het wel redelijk makkelijk te constateren bij mezelf. Gebruik niet zoveel ongeveer 10gr per dag maar als ik een dag oversla ervaar ik toch een beetje een griepachtig gevoel met lichte diaree verschijnselen dan weet ik dat het door de kratom komt! Ik ben er sws gevoelig voor doordat me opiaatreceptoren gevoelig blijven na eerdere verslavingen en nu ik me clonazolam taper in combi met een dag geen kratom nemen voel ik mij zo ziek als een hond.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
Als je zulke doseringen diazepam gebruikt zie ik je kratom afbouw zonnig tegemoet!
Kratom kan je makkelijk taperen. Met jouw dosering duurt het misschien wat makkelijker maar het is prima te doen. Eventueel fysiek ongemak zal opgevangen worden door de diazepam.

Je bent een abstinente alcoholist. Maar zoals ik het lees wel verslaafd. Niet zozeer aan een middel,zoals je zelf ervaart. Maar verslaafd aan het effect, het onder invloed zijn. Het nuchter blijven lukt je niet(is geen oordeel)

Heb je daar hulp voor?
Klik om te vergroten...
Ja ik ben 3 keer opgenomen. Open instellingen. Eerst heel fancy maar na mij laatste detox bij mij om de hoek nota bene eerst detox.gedaan en daarna onder behandeling van een psychiater.

Benzo kwam later maar ging snel heel erg fout.
Alles opgebiecht. Heel chill afbouwplan. Van 200 naar 15mg en toen heb ik het verpest en wil ik het herstellen.

Als ik tegen mijn huisarts of behandelaar Kratom zeg kijken ze mij aan of ze water zien branden.

Ik denk ook dat het makkelijker te taperen is en nooit zorgen om te kopen.

Ik kan nooit meer een recreatieve gebruiker zijn. Dat weet ik. En ik ga ook niemand afzeiken die dat wel is. Miss een beetje Jaloers
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
JapieVerslaagd zei:
Nogal wat werk om alles te lezen. Sorry daarvoor.
Ik vandaag nieuwe bestellen incl maatschepjes om er uiteindelijk vanaf te komen.

Welke strain adviseren jullie voor afbouw?
Kratom werkt alleen nog maar als ik het niet neem. Zonder kratom zwaar irritante ontwenning verschijnselen.
Klik om te vergroten...
Je laatste alinea snap ik niet. Of bedoel je dat het alleen nog werkt als je wel niet?

Om af te bouwen zou ik de Green malay doen
Die is een stuk potenter. Dus je zou met minder dosering moeten kunnen en de enige kratom die ook potenter is in z'n werkingsduur 7 tot 8 uur.
3 x overdag kan je dus al minderen
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Je laatste alinea snap ik niet. Of bedoel je dat het alleen nog werkt als je wel niet?

Om af te bouwen zou ik de Green malay doen
Die is een stuk potenter. Dus je zou met minder dosering moeten kunnen en de enige kratom die ook potenter is in z'n werkingsduur 7 tot 8 uur.
3 x overdag kan je dus al minderen
Klik om te vergroten...
Mrloverdj zei:
Je laatste alinea snap ik niet. Of bedoel je dat het alleen nog werkt als je wel niet?

Om af te bouwen zou ik de Green malay doen
Die is een stuk potenter. Dus je zou met minder dosering moeten kunnen en de enige kratom die ook potenter is in z'n werkingsduur 7 tot 8 uur.
3 x overdag kan je dus al minderen
Klik om te vergroten...
Thanks nieuwe besteld met maatschepjes. Morgen beginnen. Voor de dia even een spreadsheet maken. Psychiater heeft het wel goed met mij voor. Maar als ik zelf een schema maak voel ik mij meer imln controle
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe is je kratom gebruik nu. Hoe verdeel je die 80 gram per dag?
Voor je gaat afbouwen is het belangrijk dat je dosering en inname stabiel is. Vandaar m'n vraag
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind het gevoel van Kratom altijd wel chill, maar neem het eigenlijk nooit omdat de smaak me zo tegenstaat..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Je neemt wat drinkyoghurt in je mond. Niet te veel. Dan doe je de kratomdoserinf op een lepel..die laat je je mond inglijden) zorg dat drinkyoghurt er niet uitloopt..en hier is de truc..
Niet ademen!! We proeven door te ruiken niet ademen onderdrukt het proeven. Je voelt de poeder in je mond.. geloof.me.je gaat niet kokhalzen. Even 3 seconden niet ademen of je tong bewegen. Maar in 1 keer een grote extra slik drinken nemen dan heb je in 1 x zeker meer dan 90% weg..de restjes....drinken drinken drinken..op het laatst laat je je drinken als mondwater door je mond gaan..om een laatste kruimeltje te vangen.

Mensen maken de fout door het in hun mond te doen en dan onbewust gaan proeven.ze worden nerveus want als het door je mond beweegt word de smaak veel intenser en superdroog


1 bv drinkyoghurt (zachter voor je maag, kan ook cola zijn) in je mond en daar houden
2 de lepel kratom tussen je lippen door duwen die wat openstaan. Doe alles in 1 x
3 niets doen! Niet ademen. Niet je tong bewegen. Gek genoeg kan je bij stap 2 beter op de tong mikken dan ernaast.
4 neem.een megaslok en de kratom is weg. Neem nog zeker tien slokken drinken als restjes moeten weg daar proef je niets vanA
5 beetje door je mond heen en weer en ready to go!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."