Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"CuriousExplorer zei: Moet je voor de lol eens "rainbow kiss" googelen. 😆😆 * Curious is niet verantwoordelijk voor kokhalzen. Klik om te vergroten... Gedaan en meerdere artikelen gelezen. Bedankt!"
"3x ervaring, waarvan de laatste keer 'wat' hoger gaan zitten qua dosering dan wat je leest op 'het internet'. Naar wens doseren is wel even uitproberen, zoals ik het ervaren heb. Alle keren zeker wel effect maar niet wat ik had gehoopt. Effecten: warm, ligt wazig, ligt neerslachtig en enige geestelijke ontspanning. Duurde niet langer dan 1 tot 2 uur. Voor mij geen boeiend middel. De effecten kan ik op zichzelf al als nadeel aanmerken. Maar dat was mijn ervaring en ik weet dat ieder persoon anders reageert dus dit zou bij jou weer heel anders kunnen zijn. De zoekterm 'kanna' op dit forum brengt jou vele ervaringen van anderen. Aanrader!"
"Dan vast ook het YouTube kanaal gezien van Spira? Zie dan ook de video's die in het begin geplaatst werden. Eenvoudig maar raak.."
"Deadwing zei: Voor de liefhebbers is de gehele film te zien op YouTube. Ik vind het fascinerend en soms adembenemend. Klik om te vergroten... Dank voor het delen. Erg mooi.."
"_shikantaza zei: Ik vond het een mooie discussie en onderwerp. En ik herkende er ook wel het e.e.a. in, hoewel ik mezelf maar licht autistisch beschouw (omdat het me niet echt in de weg staat). Maar ik houd sowieso van aandacht en zorg op maat. En ik ben me ook bewust van het gegeven dat er vaak heel wat mee kan spelen met verslaving dat een behandeling extra ingewikkeld kan maken. Veel ADHDers gezien in de meetings, en schijnbaar komen autistische trekken ook meer voor dan bij de niet-verslaafde populatie. Andersdenkende hoofden vinden gewoon minder makkelijk een fijne plek in de maatschappij. Maar het kan zeker wel hoor. En ik kom er steeds meer achter dat veel van de dingen die ik vroeg als handicap zag, ik inmiddels als een kracht kan zien en inzetten. Zolang ik ze maar gebruik om verbetering tot stand te brengen in plaats van mezelf er mee af te wijzen Klik om te vergroten... De laatste alinea inderdaad. De positieve kanten van een adhd/autisme worden vaak onderbelicht maar wat een meerwaarde kunnen die hebben zeg!"
"spacebilly zei: Misschien beetje late reactie, maar dat je aangeeft te geloven dat kratom niet echt verslavend is moet toch echt even wat van gezegd worden. Want dat is het WEL. Ik geef wel toe, je kan het langere periode gebruiken met doseringen van +- 5 gr per dag zonder ontwenningsverschijnselen te ontwikkelen. Maar Kratom sluipt er in, het heeft gewoon bijna geen nadelen/kater en het werkt functioneel op meerdere vlakken. Ik ben zelf begonnen met 2,5 gr per dag. Dat is in 2 jaar tijd gestegen naar een inname van 3x6gr verspreid over de dag. Toen begon ik ontwenningsverschijnselen te krijgen. 'S nachts ziek wakker worden, ernstig vermoeid zijn, botten die pijn doen, loopneus, koud zweet. Toen werd het mij te gek ben ik in een maand tijd afgekickt met hulp van verslavingszorg. Afkicken er van is vreselijk. De onrust, de fysieke pijn, je ziek voelen, extreem moe zijn maar niet kunnen slapen, liggen kronkelen op de bank, dysforie ten top. Uiteindelijk is de afkick zonder tegenslagen gelukt, maar pff. Mezelf voorgenomen dat dit nooit meer gaat gebeuren, en wat denk je? het gebeurde opnieuw, vanwege vermoeidheid die ik ervaarde toch weer naar de kratom gegrepen omdat het voor mij als een soort van speed werkt maar dit gecombineerd met een ontspannen gevoel. Nu zit ik weer bij verslavingszorg, van kratom overgestapt naar Oxycodon en vanaf daar door middel van speciale pleisters die de afkickverschijnselen wegnemen afbouwen. Kratom blijft naar mijn mening topspul, maar wees gewaarschuwd: dagelijks gebruik sluipt er langzaam in en voordat je het weet zit je er aan vast. De afkick is vreselijk, gewoon vergelijkbaar met echte opiaten. Klik om te vergroten... Misschien laat, maar altijd nuttig. Dank voor het delen. Een ervaring waar ik benieuwd naar was/ben, zoals gevraagd in onderstaand topic. https://drugsforum.nl/threads/het-grote-kratom-topic.69346/page-6#post-1967327 Heftig verhaal en lijkt mij zeker iets wat een ieder wil voorkomen bij Kratom gebruik. Want ik herken wat je zegt. De ontspanning, de energie, een soort van "gezonde" versie van alcohol maar dan nog beter! De verleiding naar meer grammen naarmate het gebruik vordert, ervaar ik ook. Nogmaals dank voor het delen van jouw ervaring. Een minder plezierige kant van Kratom gebruik.."
"debkb zei: Ik gebruik het ook, tegen ADD en ik weet nog niet goed wat ik ervan moet vinden… zolang het werkt ben ik actiever en sta ik veel positiever in het leven. Ik krijg er ook meer zin van in seks, maar daar begint het gelazer: een weigerende pik Als het eenmaal is uitgewerkt, doet ‘ie het weer maar door de come down gaat mijn humeur naar de klote, en ik word dan ook erg moe. Al geëxperimenteerd met kamagra en cialis, wat wel helpt, maar ik vind de bijwerkingen daarvan niet echt chill. Verstopte neus en rode kop bij de een; brandend maagzuur bij de ander. Ik houd me aanbevolen voor tips en advies, en ja ik realiseer me dat dit een prima onderwerp is om met mijn huisarts te bespreken, of eventueel met de adhd-psychiater die me het middel voorschreef. Maar ik vraag het toch ook hier even 😉 Heb het nog nooit misbruikt voor recreatieve doeleinden… wat vind jij @ljuv? Aanrader? en ook: ik heb de indruk dat het niet altijd betrouwbaar even lang werkt. Hoe ervaren jullie dat? Klik om te vergroten... Ik gebruik de Elvanse ook voor ADD, sinds enkele maanden. Ben nog steeds zoekende naar een ritme. De werking bij mij ligt rond de 5/6 uur en slik daarna opnieuw of Dex (tentin). Maar ook dit blijft zoeken want wat jij aangeeft kan ik mij wel in vinden. Wisselende werking en ook zeker afhankelijk van hoe jij je voelt, voldoende slaap gehad etc. Ook alcohol heeft (negatief) invloed, bij mij zelfs dagen daarna. Ik heb momenteel een virus onder de leden en merk dat de Lisdex daardoor niet zo goed z'n werk doet als normaal. Maar een grote + voor mij is het feit dat mijn humeur stabiel positief blijft en ik uren achter elkaar kan werken. Ook het feit dat ik begin van de avond niet afgedraaid ben is wel fijn. Mijn behandelaren zijn overigens zeer meewerkend/makkelijk/onzorgvuldig. Er wordt gesmeten met doseringen, pilletje erbij, kort/lang, wat ik wil.. weinig kritische vragen en op mijn kritische vragen krijg ik geregeld een 'weet ik niet' of 'uitproberen'. Die laatste kan ik meeleven.. Ritalin/concerta/Methylfenidaat werkte overigens ook goed maar vond de lichamelijke bijwerkingen niet altijd chill."
"troksky zei: Beste Nu heb ik dit forum doorgelezen en ik moet zeggen dat de angst voor hersenschade wel groot is. Net zoals veel mensen verlang ik ook eens in een roes te raken Nu alcohol is bij mij not done wegens een kwade dronk ben geheelonthouder geworden Wiet ga ik slecht op enz... Mdma is leuk maar de dosis moet echt bij laag zijn. Wat is mij vraag ? om het risico van schade te beperken denk ik absoluut onder de dosis van 1 mg per kilo te blijven en om de 6 maand Ik heb nu eenmaal adhd en wat trauma opgelopen Im vind het fijn om dat met mij vrouw te gebruiken in een veilige omgeving en op een avond als cadeautje Nu is dat gebruikt ook zo schadelijk? De dosis beperken tot 0,75 mg per kilo. Geen overhiting. Gezond eten en slapen. Dus gebruiken om 14 uur zodat je zeker een gezonde nachtrust heb. Vitamines. Ik vind dat nu heet bijzonder om dat met je partner te doen en gezien mijn adhd en gevaar voor verslaving lijkt mij dat de manier om toch eens een uitje te hebben. met vriendelijke groeten Klik om te vergroten... 100% schade uisluiten= niet gebruiken! Maar is het mogelijk permanente schade op te lopen bij gering gebruik? (dosering en frequentie) lees je daar eens over in op 'het net'. Volgens mij is die kans minimaal. Tenzij er misschien sprake is van medicatiegebruik en/of andere niet vermelde aandoeningen, dan gaat die theorie niet meer op denk ik.. Een 'M' momentje met partner kan heel waardevol zijn dus ik snap het verlangen maar tegelijkertijd de bestaande "zorgen". Indien de zorgen de overhand nemen, gewoon niet (meer) aan beginnen. Het is de bedoeling vooraf ontspannen te zijn en samen uit te kijken naar 'de high'."
"Niet onderschatten idd! Mijn ervaring na veelvuldig gebruik over langere periode: 2 tot 4 gram ruim voldoende voor positieve vibe en lekker 'normaal' functioneren. Lege maag of weinig tot niets gegeten die dag= beroerd en misselijk."
"FerdFatoehaus zei: Iets in mij zegt dat dit allemaal niet waar is. Klik om te vergroten... Zeg walla.."