#1
Enige stofje waarbij ik controle kwijt ben geraaktHoezo dat
Enige stofje waarbij ik controle kwijt ben geraaktHoezo dat
Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.Noot:
Ongelooflijk eigenlijk dit verhaal.
In die zin, dat juist counselors het ( weer) gecontroleerd gebruik van drank of middelen juist iets is wat aan ex verslaafden absoluut moet worden afgeraden.
En toch, idd, het gebeurt dat gezegd wordt dat "sociaal drinken" of "met mate gebruiken" later in het traject misschien weer mogelijk is.
Hoe dom kan je dan als counselor notabene zijn!
Wellicht denken zij aan het hun portefeuille gevuld te kunnen houden door het aantrekken van klandizie door mensen die weer teruggevallen zijn?
-Ik denk dat het te maken heeft met dat alcohol een drug is die niet al te geestverruimend werkt op mensen.( eerder geestvernauwend gok ik)Noot:
Hetgeen tot de vraagstelling brengt:
Waarom wordt het gebruik van alcohol maatschappelijk geaccepteerd?
Helemaal mee eensHet is een harddrug die tot onnoemelijke ellende leidt, er zijn in Nederland ongeveer een miljoen mensen die grotere problemen met deze stof hebben....
En het is overal te koop, voor relatief weinig geld.
In de supermarkt wordt op strategische plaatsen alcohol geplaatst, je zou haast zeggen dat de mensen ertoe worden aangezet om die alcohol te kopen, mind you.
We kennen een leeftijdsgrens, maar deze is vrij eenvoudig te omzeilen.
Het kan anders als het systeem omgegooid word en weer opgebouwd zou kunnen worden denk ik.Waarom liggen de zaken zoals ze heden ten dage zijn? Kan dat niet anders, en zo ja, hoe dan?
Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.
Als iemand met alcoholproblemen durft aan te geven dat er wel dagen zijn dat er drie flessen wijn soldaat worden gemaakt zonder daardoor bewusteloos te raken en graag het alcoholprobleem wil aanpakken, kan er twee weken later doodleuk worden gezegd: "maar af en toe een glaasje wijn voor de gezelligheid moet wel kunnen hoor."
Dat is eigenlijk een absurde boodschap aan iemand die na een periode van innerlijke strijd eindelijk met een alcoholprobleem bij een hulpverlener komt.
Alcohol wordt als zo'n normaal genotmiddel beschouwd door velen. Ik gun overigens iedereen het 'vergif' van eigen keuze en ben zelf niet roomser dan de paus. Ik heb mijn portie alcohol meer dan gehad.
Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk.
Regretamine.
Even wat meer serieus: heb eigenlijk van nog geen enkel middel echt spijt. Dit komt wellicht omdat ik vooral in de psychedelische sfeer bezig ben?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."