Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

Van welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

171 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
Hoezo dat
Klik om te vergroten...
Enige stofje waarbij ik controle kwijt ben geraakt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
A
Anjovis
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bromazolam. Als ik daar mee begin is het hek van de dam. De manier hoe dat met mij resoneert is niet normaal. Coke, cannabis en amphetamines no problem. Maar door benzo´s ben ik al 2 keer in de kliniek terecht gekomen. De laatste keer ben ik wel 10 keer gevallen, thuis en op het straat. Mijn handen en knieën lagen open. Ik hou het bij een jointje nu, zo 2 per week of zo. En bier. Alleen als ik nog eens uit ga, zo´n 3 keer per jaar gebruik ik nog wel eens amphetamines. Maar benzo´s? Never again!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met name dankbaar voor alle ervaringen met verschillende drugs, die allemaal weer anders waren.
Die ervaringen waren allemaal leerzaam. Vooral een mooie reis.
Maar oké als er 1 middel is waar ik soms domme dingen op heb gedaan in het verleden dan is het teveel alcohol.
Een paar glazen prima, verder kan ik beter niet gaan. Ik begin zo dom te lullen en stop ook niet meer met praten.
Na teveel alcohol heb ik altijd spijt.
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heftig om de verhalen van een aantal van jullie te lezen, die blijvende schade in sommige gevallen...heel taai.

Ik heb op de spijtkaters na geen spijt, op af en toe een minder geslaagde drugs na, 4HO-MET en 4FMA komt er niet meer in bijvoorbeeld.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Xtc
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Xtc
Klik om te vergroten...

Noot:
Wat ging er mis met die xtc?
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#7
α-PHiP.

Al 2 jaar ON & OFF met die troep bezig. Als ervaring zelf was het niet altijd 100% negatief, ik heb hier veel van geleerd, over mijn grenzen, mijn zelfbeheersing en de redenen waarom dit middel zo fascinerend voor me lijkt, ondanks zijn ongetwijfeld negatieve effecten over mijn mentale toestand.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Noot:
Ongelooflijk eigenlijk dit verhaal.
In die zin, dat juist counselors het ( weer) gecontroleerd gebruik van drank of middelen juist iets is wat aan ex verslaafden absoluut moet worden afgeraden.
En toch, idd, het gebeurt dat gezegd wordt dat "sociaal drinken" of "met mate gebruiken" later in het traject misschien weer mogelijk is.
Hoe dom kan je dan als counselor notabene zijn!
Wellicht denken zij aan het hun portefeuille gevuld te kunnen houden door het aantrekken van klandizie door mensen die weer teruggevallen zijn?
Klik om te vergroten...
Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.

Als iemand met alcoholproblemen durft aan te geven dat er wel dagen zijn dat er drie flessen wijn soldaat worden gemaakt zonder daardoor bewusteloos te raken en graag het alcoholprobleem wil aanpakken, kan er twee weken later doodleuk worden gezegd: "maar af en toe een glaasje wijn voor de gezelligheid moet wel kunnen hoor."

Dat is eigenlijk een absurde boodschap aan iemand die na een periode van innerlijke strijd eindelijk met een alcoholprobleem bij een hulpverlener komt.

Alcohol wordt als zo'n normaal genotmiddel beschouwd door velen. Ik gun overigens iedereen het 'vergif' van eigen keuze en ben zelf niet roomser dan de paus. Ik heb mijn portie alcohol meer dan gehad.

Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
[QUOTE="Hippie Langwaus, post: 190682

Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk.
[/QUOTE]

Noot:
Hetgeen tot de vraagstelling brengt:
Waarom wordt het gebruik van alcohol maatschappelijk geaccepteerd?
Het is een harddrug die tot onnoemelijke ellende leidt, er zijn in Nederland ongeveer een miljoen mensen die grotere problemen met deze stof hebben....
En het is overal te koop, voor relatief weinig geld.
In de supermarkt wordt op strategische plaatsen alcohol geplaatst, je zou haast zeggen dat de mensen ertoe worden aangezet om die alcohol te kopen, mind you.
We kennen een leeftijdsgrens, maar deze is vrij eenvoudig te omzeilen.
Waarom liggen de zaken zoals ze heden ten dage zijn? Kan dat niet anders, en zo ja, hoe dan?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Noot:
Hetgeen tot de vraagstelling brengt:
Waarom wordt het gebruik van alcohol maatschappelijk geaccepteerd?
Klik om te vergroten...
-Ik denk dat het te maken heeft met dat alcohol een drug is die niet al te geestverruimend werkt op mensen.( eerder geestvernauwend gok ik)
Want geestverruimende drugs zouden kunnen zorgen dat mensen niet zo volgzaam meer zijn in de visie en de werking van het controlerende systeem waar we inzitten.
-het zal ook best een flinke duit in staatskas gooien.
-kijk wat er in de jaren 60 is gebeurd, een te grote massa gaat aan de bevrijdende geestverruimende middelen... dat is nu net iets waar het systeem bang van is, de macht en de controle te verliezen aan een te grote groep mensen die anders beginnen te denken.
Het is een harddrug die tot onnoemelijke ellende leidt, er zijn in Nederland ongeveer een miljoen mensen die grotere problemen met deze stof hebben....
En het is overal te koop, voor relatief weinig geld.
In de supermarkt wordt op strategische plaatsen alcohol geplaatst, je zou haast zeggen dat de mensen ertoe worden aangezet om die alcohol te kopen, mind you.
We kennen een leeftijdsgrens, maar deze is vrij eenvoudig te omzeilen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens
Waarom liggen de zaken zoals ze heden ten dage zijn? Kan dat niet anders, en zo ja, hoe dan?
Klik om te vergroten...
Het kan anders als het systeem omgegooid word en weer opgebouwd zou kunnen worden denk ik.
Hoevaak je een vreemde blik krijgt als je zegt dat je geen glaasje meedrinkt is opmerkelijk, inderdaad iets om je vragen bij te stellen.
Mijn bericht is enorm kort door de bocht er zijn onnoemelijk veel nuances nodig die ik er niet inzet en die ik ook niet allemaal kan bedenken.
Maar ik stel mezelf soms ook de vraag waarom lichamelijk onschadelijke geestverruimende drugs ipv alcohol dan niet legaal kunnen zijn.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SOS (1x) en 3MMC (2x), wat een troep! Ik ben er niet voor gemaakt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hippie Langwaus zei:
Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.

Als iemand met alcoholproblemen durft aan te geven dat er wel dagen zijn dat er drie flessen wijn soldaat worden gemaakt zonder daardoor bewusteloos te raken en graag het alcoholprobleem wil aanpakken, kan er twee weken later doodleuk worden gezegd: "maar af en toe een glaasje wijn voor de gezelligheid moet wel kunnen hoor."

Dat is eigenlijk een absurde boodschap aan iemand die na een periode van innerlijke strijd eindelijk met een alcoholprobleem bij een hulpverlener komt.

Alcohol wordt als zo'n normaal genotmiddel beschouwd door velen. Ik gun overigens iedereen het 'vergif' van eigen keuze en ben zelf niet roomser dan de paus. Ik heb mijn portie alcohol meer dan gehad.

Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk.
Klik om te vergroten...

Ik merk dit vaak ook wel hoor. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik dit nooit heb gehoord van hulpverleners in mijn eigen trajecten. Wel van trajecten die mensen om me heen gevolgd hebben.

Persoonlijk heb ik het ook wel een keer andersom meegemaakt met mijn POH GGZ. Ik kon er zelf eerlijk gezegd wel een beetje om lachen. Maar dat is misschien ook omdat ik er zelf vrij zelfverzekerd in stond.

Ik had haar wat toegelicht over mijn verslaving en dat ik nu dus ook abstinent blijf en ook weet dat gebruik voor mij geen optie meer is.

Kwam zij met de opmerking: "Oooh maar eigenlijk is het dus net zoiets als alcoholisme?"

Lol, ja precies zoals alcoholisme 😂
Het is precies dezelfde ziekte: een obsessie naar het gebruiken van (drugs of alcohol) en daar in gedachten dus constant mee bezig zijn. Wat uiteindelijk ook resulteert in het handelen ernaar.

De overeenkomst tussen deze situaties is dan wel dat ook hulpverleners alcohol vaak nog als iets aparts zien. Dat het anders is dan drugs. Terwijl eigenlijk alcohol net zo goed gewoon een drug is, alleen maatschappelijk geaccepteerd. Verder is het gewoon een geestveranderend middel (ja ik mijd hier bewust het woord geestverruimend en geestvernauwend; dat doet er eigenlijk niet toe als het aankomt op verslaving)

En die achterliggende ziekte, dat obsessief bezig zijn met drank of drugs, het niet kunnen stoppen, geen maat kunnen houden, meer gebruiken of drinken dan je van tevoren van plan was. Dat is toch wel heel erg hetzelfde haha

Al met al zijn er denk ik nog best wat misverstanden over alcoholisme en verslaving, ook in de hulpverlening. Daarom is het ook zo fijn als er gewerkt wordt met ervaringsdeskundigen. Die zijn er in elk geval zelf geweest en dat blijft toch beter hangen dan wanneer je een theorie leert uit een boek. (Zeker als je dan bedenkt dat een theorie slechts altijd maar een benadering is van de werkelijkheid, het is nooit de werkelijkheid zelf.)
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb ooit een paar pillen genomen die ontzettend slap waren. Ja, dat was zonde van de avond.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alcohol

*Trekt biertje open*
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eng eigenlijk, hoe iets kleins als 'één biertje' zoiets veel groters kan triggeren.

Zeer knap van allen hier die hun zwaktes kennen en ze met vallen en opstaan hebben leren weerstaan of daarmee bezig zijn!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Regretamine.


Even wat meer serieus: heb eigenlijk van nog geen enkel middel echt spijt. Dit komt wellicht omdat ik vooral in de psychedelische sfeer bezig ben?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Proxima zei:
Regretamine.


Even wat meer serieus: heb eigenlijk van nog geen enkel middel echt spijt. Dit komt wellicht omdat ik vooral in de psychedelische sfeer bezig ben?
Klik om te vergroten...

Houden zo!

Ik zou m'n linker nier nog verkopen als dat in zou houden dat ik weer LSD kon gebruiken zonder risico op verdere terugval in andere substanties.

M'n rechter nier ben ik dan weer te gehecht aan. Dat gaat me een brug te ver.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Tabak
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
geen spijt gehad van de drugs die ik heb genomen alleen spijt dat ik er niet anders en verstandiger mee omgegaan ben’ maarja je ben jong, en het heeft me verder de persoon gemaakt die ik nu ben, en ik zou me zelf met geen andere vorm willen veranderen
B
BigcitygirlLid
01-01-2024, 00:00
#20
3mmc.. want het voegt mijn inziens eigenlijk vrij weinig toe. Pep en coke zijn bijna t zelfde qua effect. En 3mmc fockt met je hoofd als je wilt stoppen en slapen. Eng verslavingsgevoelig spul.

Ghb.. iedereen heeft er een mening over en 90 procent is negatief en heeft gelijk een beeld over je.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."