Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

Van welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

171 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
P
PinnacleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Highonlife zei:
Ik reageer ook slecht op wiet, spijt heb ik er echter niet van. Ik zal het alleen nooit op eigen initiatief gebruiken, wellicht hooguit een paar trekjes van een vriend, puur voor de gezelligheid. De high doet me echt niks, word er alleen loom en misselijk van. Ik vind alcohol veel lekkerder, maar dit is een stuk schadelijker m.i. en tevens verslavender (al heb ik het idee dat cannabis-verslaving lange tijd ook een onderschat fenomeen is geweest binnen de verslavingszorg).
Klik om te vergroten...
Ja absoluut mee eens, ik snap ook wel dat cannabis een stuk minder erg is dan alcohol, maar ik heb best wat mensen in mijn omgeving gehad die dat een beetje als een excuus gebruikte om dan maar elke dag vanaf dat ze opstonden te smoken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pinnacle zei:
Ja absoluut mee eens, ik snap ook wel dat cannabis een stuk minder erg is dan alcohol, maar ik heb best wat mensen in mijn omgeving gehad die dat een beetje als een excuus gebruikte om dan maar elke dag vanaf dat ze opstonden te smoken.
Klik om te vergroten...
Absoluut mee eens
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lastige vraag. Normaal zou ik meteen benzo's schreeuwen. Maar als ik nooit MDMA had gebruikt had me leven er wellicht anders uit gezien.

Ik ga dus voor MDMA én wiet. Gatewaydrugs.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Lastige vraag. Normaal zou ik meteen benzo's schreeuwen. Maar als ik nooit MDMA had gebruikt had me leven er wellicht anders uit gezien.

Ik ga dus voor MDMA én wiet. Gatewaydrugs.
Klik om te vergroten...
MDMA, bijzondere keuze als je het mij vraagt. Kun je dat eens duiden? Waarom denk je dat je leven er dan zou hebben uitgezien? Ben wel benieuwd namelijk!
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Lastige vraag. Normaal zou ik meteen benzo's schreeuwen. Maar als ik nooit MDMA had gebruikt had me leven er wellicht anders uit gezien.

Ik ga dus voor MDMA én wiet. Gatewaydrugs.
Klik om te vergroten...
Highonlife zei:
MDMA, bijzondere keuze als je het mij vraagt. Kun je dat eens duiden? Waarom denk je dat je leven er dan zou hebben uitgezien? Ben wel benieuwd namelijk!
Klik om te vergroten...

Ja daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. MDMA is ook eigenlijk de enige (hard)drug die iedereen hier op aarde wel een keer meegemaakt moet hebben imo, omdat de eerste keer je niet weet wat je overkomt en je zo'n verbintenis krijgt met alles en iedereen.

Maar als er een situatie is voorgekomen dat je ver van het padje af was, dat je dacht dat de buurman nog verf zou komen brengen voor je muurtje om 4:00 in de ochtend of dat er tijdens het waus zijn een negatieve gebeurtenis is ontstaan, dan kan ik het idd begrijpen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Highonlife zei:
MDMA, bijzondere keuze als je het mij vraagt. Kun je dat eens duiden? Waarom denk je dat je leven er dan zou hebben uitgezien? Ben wel benieuwd namelijk!
Klik om te vergroten...

Ik was altijd anti drugs en vond harddrugs maar eng. Tot ik een vriendengroep kreeg en daar uiteindelijk MDMA geprobeerd heb. Toen ik die ervaring heb gehad wilde ik alles proberen.

Voor mij is m'n problematische gebruik echt begonnen bij MDMA. Zo doende. Echt een gateway geweest.

Uiteindelijk zoveel MDMA gebruikt dat ik angsten en paniek kreeg. Hele nare uitspace momenten. Van de regen in de drup. Na m'n MDMA periode begon het verdoven.
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Ik was altijd anti drugs en vond harddrugs maar eng. Tot ik een vriendengroep kreeg en daar uiteindelijk MDMA geprobeerd heb. Toen ik die ervaring heb gehad wilde ik alles proberen.

Voor mij is m'n problematische gebruik echt begonnen bij MDMA. Zo doende. Echt een gateway geweest.

Uiteindelijk zoveel MDMA gebruikt dat ik angsten en paniek kreeg. Hele nare uitspace momenten. Van de regen in de drup. Na m'n MDMA periode begon het verdoven.
Klik om te vergroten...
Haha ja vaak ga je van alcohol naar een onschuldig blowtje en vaak is MDMA daarna aan de beurt, is bij mij ook zo begonnen inderdaad. Hoeveel MDMA gebruikte je dan per maand? Denk het meest wat ik ooit een keer had gedaan was 3x om de 2 weken en toen merkte ik al bij de 3e keer dat ik al veel meer nodig had en de serotonine roes vrij snel weg was en niet meer aanwezig.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Ik was altijd anti drugs en vond harddrugs maar eng. Tot ik een vriendengroep kreeg en daar uiteindelijk MDMA geprobeerd heb. Toen ik die ervaring heb gehad wilde ik alles proberen.

Voor mij is m'n problematische gebruik echt begonnen bij MDMA. Zo doende. Echt een gateway geweest.

Uiteindelijk zoveel MDMA gebruikt dat ik angsten en paniek kreeg. Hele nare uitspace momenten. Van de regen in de drup. Na m'n MDMA periode begon het verdoven.
Klik om te vergroten...
Aah, helder! Zelf heb ik het nog nooit zo bekeken. Als je het zo bekijkt dan is MDMA eigenlijk helemaal niet zo 'onschuldig', ik denk dat MDMA voor mij overigens ook de gateway is geweest naar andere drugs. Nieuw inzicht gekregen vandaag.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wauzeling zei:
Haha ja vaak ga je van alcohol naar een onschuldig blowtje en vaak is MDMA daarna aan de beurt, is bij mij ook zo begonnen inderdaad. Hoeveel MDMA gebruikte je dan per maand? Denk het meest wat ik ooit een keer had gedaan was 3x om de 2 weken en toen merkte ik al bij de 3e keer dat ik al veel meer nodig had en de serotonine roes vrij snel weg was en niet meer aanwezig.
Klik om te vergroten...

Geen idee meer hoe vaak. Maar uiteindelijk was het elk weekend wel. Dan weer even een maandje niet etc. Maar de 3 maanden regel is me alleen de eerste 5 a 6 keer gelukt.

Highonlife zei:
Aah, helder! Zelf heb ik het nog nooit zo bekeken. Als je het zo bekijkt dan is MDMA eigenlijk helemaal niet zo 'onschuldig', ik denk dat MDMA voor mij overigens ook de gateway is geweest naar andere drugs. Nieuw inzicht gekregen vandaag.
Klik om te vergroten...

MDMA is alles behalve onschuldig. Geen populaire mening maar ik vind het de grootste gateway naar meer harddrugs die er is. Want op zichzelf is het best onschuldig als je het laag doseert en niet te vaak. Maar hoe realistisch is dat voor een gros van de mensen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Ik was altijd anti drugs en vond harddrugs maar eng. Tot ik een vriendengroep kreeg en daar uiteindelijk MDMA geprobeerd heb. Toen ik die ervaring heb gehad wilde ik alles proberen.

Voor mij is m'n problematische gebruik echt begonnen bij MDMA. Zo doende. Echt een gateway geweest.

Uiteindelijk zoveel MDMA gebruikt dat ik angsten en paniek kreeg. Hele nare uitspace momenten. Van de regen in de drup. Na m'n MDMA periode begon het verdoven.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar wel, Raver. Toch heb ik vooral spijt van de verdovende drugs: de benzo's en de wiet/hash. Maar een gateway was m bij mij óók absoluut.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn gedachte over harddrugs voordat ik M nam, als achttienjarig guppie:

Ik wil dit één keertje proberen. Één keer, om te weten wat het is. Één keer, that's it.

Mijn gedachte ná M:

FUCK ALLES WAT IK HIERVOOR ZEI. IK WIL NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEER IETS ANDERS.

😬😅😂
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cocaine.
In de 5 jaar dat ik gebruikte had ik het nooit gedaan want ik wist dat het het niet waard was.
Nu hier in Australië is het ‘the go to drug’
Zo genormaliseerd dat het hetzelfde is als ranja of ontbijten in de ochtend.
Heb een pauze gehad van een paar weken, maar nu toch mezelf getrakteerd en het was het niet waard. Verdomme.

it got me
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."