Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

Van welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

171 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een X en een uurtje of twee erna twee 4-fma en ik heb een heerlijke FYM gehad.
D
De pen is van je zus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Bij mij is ook een lsd papertrip volkomen verkeerd gevallen, en ik weet alle details ruim 40 jaar geleden was het, nog als de dag van gisteren.
Wat een angst heb ik gehad!
Klik om te vergroten...
Paar weken geleden bij een vriend van mij hij is nachtblind en was in het ijs koude water gevallen bijna verdronken. En mocht met de politje mee terug naar huis. Helaas wist ik niet dat hij zou gaan trippen die nacht anders had ik hem wellicht kunnen helpen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is vervelend, geen hulp te kunnen bieden als iemand dat nodig heeft.
Is het verder goed afgelopen met die vriend?
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Dat is vervelend, geen hulp te kunnen bieden als iemand dat nodig heeft.
Is het verder goed afgelopen met die vriend?
Klik om te vergroten...
Ja ze herkende hem was ooit al soort gelijk iets gebeurd maar toen dacht hij dat de politie hem wou vermoorden. Dus hij heeft heel veel geluk gehad en hele lieve agenten gehad. Nu houdt ie zich wel even rustig kwa drugs.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Drugs zijn kennelijk niet goed voor deze vriend...hij heeft geluk gehad!
Hij kan er denk ik maar beter mee stoppen, in elk geval met de psychedelica net zoals ik.
Soms zijn psychedelica niet je beste vrienden.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Drugs zijn kennelijk niet goed voor deze vriend...hij heeft geluk gehad!
Hij kan er denk ik maar beter mee stoppen, in elk geval met de psychedelica net zoals ik.
Soms zijn psychedelica niet je beste vrienden.
Klik om te vergroten...
Psychedelica zijn niet je vriend, maar ook niet je vijand. Het is gewoon o zo belangrijk dat je ze niet onderschat!
K
KetemientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Moet je zelf helemaal clean zijn als counselor/ervaringsdeskundige? Heb er ook weleens over nagedacht.
Klik om te vergroten...
Niet perse.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja. Als ik een glas bier binnenkreeg, dan ontstond er een gigantische drang van meer, meer, meer. En dan gebeurde dat bijna altijd ook , al moest ik er kilometers voor verplaatsen.
K
KetemientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.

Als iemand met alcoholproblemen durft aan te geven dat er wel dagen zijn dat er drie flessen wijn soldaat worden gemaakt zonder daardoor bewusteloos te raken en graag het alcoholprobleem wil aanpakken, kan er twee weken later doodleuk worden gezegd: "maar af en toe een glaasje wijn voor de gezelligheid moet wel kunnen hoor."

Dat is eigenlijk een absurde boodschap aan iemand die na een periode van innerlijke strijd eindelijk met een alcoholprobleem bij een hulpverlener komt.

Alcohol wordt als zo'n normaal genotmiddel beschouwd door velen. Ik gun overigens iedereen het 'vergif' van eigen keuze en ben zelf niet roomser dan de paus. Ik heb mijn portie alcohol meer dan gehad.

Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk
Klik om te vergroten...
Daar waar ik ooit ben afgekickt toch niet hoor. Het wordt ten sterkste afgeraden om ooit nog 1 druppel drank aan te raken. Ook al lijkt het alsof je het drankgebruik in het begin in de hand hebt, het leidt uiteindelijk altijd weer tot een terugval. Tijdens psycho educatie wordt veel aandacht hieraan besteed, hoe het werkt in de hersenen van een verslaafde met voorbeelden als het Pavlov effect en hoe de hersenen zich al gereedmaken op de alcohol of drugs wanneer de intentie er om te drinken of gebruiken.

Zelfs 0.0 wordt afgeraden in verband met toenemende zucht. Zeer bijzonder dat er hulpverleners zijn die zulke adviezen geven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik drink niet meer. Al heel wat jaren.
Ik neem ook niet meer een 0,0 biertje., ik ga heel erg ver in het ontwijken van a l l e s wat alcohol of zelfs maar sporen van alcohol bevat.
Zoals die 0,0, biertjes, of toetjes waarin alcohol verwerkt is, en ook geen mondwater waar alcohol in zit.
Ook geen afster shave met alcohol of mondwater.
Helemaal niets meer waar alcohol in zit.
Dit lijkt erg ver en misschien is dat ook zo, maar ik houd het alleen vol op deze manier.
En natuurlijk triggers ontwijken.
Bij mij werkt het.
Zou ik iets nemen waar alcohol in zit dan loop ik een groot risico op terugval.
Ik denk dat je als alcoholist ook die 0,0 moet laten staan.
Het lijkt mij een echte trigger van jewelste....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Het lijkt mij een echte trigger van jewelste
Klik om te vergroten...

Dat lijkt mij ook.
Als je hersenen een glas schuimend bier zien weten ze niet of daar alcohol of niet in zit. Dat zou dan weer de molen kunnen laten draaien.
Ik vind het juist heel sterk van je @De Zandman hoe goed je erop let om alcohol te ontwijken, zelfs in de ogenschijnlijk kleinste dingen (maar voor jou groot).

Alcohol is ook wel een echte sluipmoordenaar. Ik kan niet de topic titel bevestigen met alcohol, want ik heb er ook echt heel toffe dingen mee meegemaakt.
En nu nog wel. Maar ik realiseer me wel dat ik heel gevoelig ben voor alcohol. In een slechte bui of na een stressvolle dag is het vaak lekker om even op de bank te ploffen met een glas alcohol. Even die warme gloed door je lichaam voelen stromen en de ontspanning voelen.
En juist hier zit het gevaar. Het hele grote gevaar. Want dit zouden niet redenen moeten zijn om de alcohol te nemen (denk ik dan), het is namelijk geen zelf medicijn.

Anderzijds kan ik er gelukkig ook nog wel best goed vanaf blijven. Ik heb periodes in mijn leven gehad dat ik heel veel op stap ging en heel veel dronk.
Die periodes van veel drinken ken ik nu ook nog wel, maar gelukkig zijn ze een heel stuk korter. En kan ik de rem er nu best goed op houden of ook lange periodes gewoon niks drinken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik weet van mezelf dat als er alcohol in mijn hersenen binnenkomt, ook al is dat heel weinig, er rare dingen gaan gebeuren.
Zo houdt geen macht ter wereld mij dan nog tegen om steeds meer alcohol te drinken en meestal wordt die kleine hoeveelheid een enorme hoeveelheid. Met alle ellende van dien....
Dat wil ik niet meer. Nee.
Dus drink ik niet meer....veel beter zo!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Ik weet van mezelf dat als er alcohol in mijn hersenen binnenkomt, ook al is dat heel weinig, er rare dingen gaan gebeuren.
Zo houdt geen macht ter wereld mij dan nog tegen om steeds meer alcohol te drinken en meestal wordt die kleine hoeveelheid een enorme hoeveelheid. Met alle ellende van dien....
Dat wil ik niet meer. Nee.
Dus drink ik niet meer....veel beter zo!
Klik om te vergroten...

Een fles is te veel en een krat is te weinig dus?
Stel je had vroeger twee flesjes bier in huis, en je dronk die op. Was de kans dan groot dat je nieuw bier ging halen bij de supermarkt of desnoods de friettent als het later op de avond was? Echt die drang om meer meer meer meer?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ja. Als ik een glas bier binnenkreeg, dan ontstond er een gigantische drang van meer, meer, meer. En dan gebeurde dat bijna altijd ook , al moest ik er kilometers voor verplaatsen.
Klik om te vergroten...

Sow das echt heftig.
En als je dan de volgende ochtend nog de "nasmaak" hebt maak je het voor je verslaafd brein ook nog moeilijk denk ik.

Goed dat je het overwonnen hebt.
En de manier hoe je er nu mee omgaat is voor jou denk ik de beste. Respect kerel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is een belangrijke kwestie om continu op te blijven letten.
Want voordat je het weet, is het weer mis en zoals ik al zei, die maalstroom van verslaving en gebruik subs.misbruik, daar wil ik niet meer in terecht komen en dan weer uit die draaikolk moeten zien te ontsnappen. Die 😈 zit regelmatig op mijn schouder en overwegend slaapt hij. Maar soms probeert hij het om me wan het drinken te krijgen ....
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Het is een belangrijke kwestie om continu op te blijven letten.
Klik om te vergroten...
Ik zie je altijd goed opletten en op de marsepein en nicotine na lijk je redelijk gezond over te komen. Ik begrijp dan niet waarom je bestempeld bent met Badass Junkie.
Sterkte en leven zonder alcohol is top top top!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Ik zie je altijd goed opletten en op de marsepein en nicotine na lijk je redelijk gezond over te komen. Ik begrijp dan niet waarom je bestempeld bent met Badass Junkie.
Sterkte en leven zonder alcohol is top top top!
Klik om te vergroten...
De 'titel' die je onder een gebruikersnaam ziet heeft te maken met het aantal berichten dat iemand heeft gepost. Het is geen verwijzing naar hoe vaak iemand wel/niet gebruikt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
HappyMind zei:
De 'titel' die je onder een gebruikersnaam ziet heeft te maken met het aantal berichten dat iemand heeft gepost. Het is geen verwijzing naar hoe vaak iemand wel/niet gebruikt.
Klik om te vergroten...
Ik wil je wel geloven, maar doe het dit keer niet 😆 maar ook jij komt niet over als Badass Junkie, dus je zet me wel aan het twijfelen!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
wtf lekker mensen uitbuiten door dat ideale beeld op te hemelen/hoog te houden/ na te streven
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zit er al een tijd over na te denken. Maar ik denk dat ik toch voor de Etizolam/Flunitrazolam ga. Ik vond benzo's altijd super, maar het feit dat ik lang op research chemicals heb rondgelopen, zonder enig idee wat ik nam (want ik testte niet) doet me toch een naar gevoel geven. De risicos en afhankelijkheid die ik heb gecreëerd daardoor zijn wel vervelend. Wel eigen schuld allemaal, want had me toendertijd ook niet goed ingelezen.


Ohja, en Coke want wat was dat pittig saai en niks.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."