#1
Een X en een uurtje of twee erna twee 4-fma en ik heb een heerlijke FYM gehad.
Paar weken geleden bij een vriend van mij hij is nachtblind en was in het ijs koude water gevallen bijna verdronken. En mocht met de politje mee terug naar huis. Helaas wist ik niet dat hij zou gaan trippen die nacht anders had ik hem wellicht kunnen helpen.Bij mij is ook een lsd papertrip volkomen verkeerd gevallen, en ik weet alle details ruim 40 jaar geleden was het, nog als de dag van gisteren.
Wat een angst heb ik gehad!
Ja ze herkende hem was ooit al soort gelijk iets gebeurd maar toen dacht hij dat de politie hem wou vermoorden. Dus hij heeft heel veel geluk gehad en hele lieve agenten gehad. Nu houdt ie zich wel even rustig kwa drugs.Dat is vervelend, geen hulp te kunnen bieden als iemand dat nodig heeft.
Is het verder goed afgelopen met die vriend?
Psychedelica zijn niet je vriend, maar ook niet je vijand. Het is gewoon o zo belangrijk dat je ze niet onderschat!Drugs zijn kennelijk niet goed voor deze vriend...hij heeft geluk gehad!
Hij kan er denk ik maar beter mee stoppen, in elk geval met de psychedelica net zoals ik.
Soms zijn psychedelica niet je beste vrienden.
Niet perse.Moet je zelf helemaal clean zijn als counselor/ervaringsdeskundige? Heb er ook weleens over nagedacht.
Daar waar ik ooit ben afgekickt toch niet hoor. Het wordt ten sterkste afgeraden om ooit nog 1 druppel drank aan te raken. Ook al lijkt het alsof je het drankgebruik in het begin in de hand hebt, het leidt uiteindelijk altijd weer tot een terugval. Tijdens psycho educatie wordt veel aandacht hieraan besteed, hoe het werkt in de hersenen van een verslaafde met voorbeelden als het Pavlov effect en hoe de hersenen zich al gereedmaken op de alcohol of drugs wanneer de intentie er om te drinken of gebruiken.Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.
Als iemand met alcoholproblemen durft aan te geven dat er wel dagen zijn dat er drie flessen wijn soldaat worden gemaakt zonder daardoor bewusteloos te raken en graag het alcoholprobleem wil aanpakken, kan er twee weken later doodleuk worden gezegd: "maar af en toe een glaasje wijn voor de gezelligheid moet wel kunnen hoor."
Dat is eigenlijk een absurde boodschap aan iemand die na een periode van innerlijke strijd eindelijk met een alcoholprobleem bij een hulpverlener komt.
Alcohol wordt als zo'n normaal genotmiddel beschouwd door velen. Ik gun overigens iedereen het 'vergif' van eigen keuze en ben zelf niet roomser dan de paus. Ik heb mijn portie alcohol meer dan gehad.
Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk
Het lijkt mij een echte trigger van jewelste
Ik weet van mezelf dat als er alcohol in mijn hersenen binnenkomt, ook al is dat heel weinig, er rare dingen gaan gebeuren.
Zo houdt geen macht ter wereld mij dan nog tegen om steeds meer alcohol te drinken en meestal wordt die kleine hoeveelheid een enorme hoeveelheid. Met alle ellende van dien....
Dat wil ik niet meer. Nee.
Dus drink ik niet meer....veel beter zo!
Ja. Als ik een glas bier binnenkreeg, dan ontstond er een gigantische drang van meer, meer, meer. En dan gebeurde dat bijna altijd ook , al moest ik er kilometers voor verplaatsen.
Ik zie je altijd goed opletten en op de marsepein en nicotine na lijk je redelijk gezond over te komen. Ik begrijp dan niet waarom je bestempeld bent met Badass Junkie.Het is een belangrijke kwestie om continu op te blijven letten.
De 'titel' die je onder een gebruikersnaam ziet heeft te maken met het aantal berichten dat iemand heeft gepost. Het is geen verwijzing naar hoe vaak iemand wel/niet gebruikt.Ik zie je altijd goed opletten en op de marsepein en nicotine na lijk je redelijk gezond over te komen. Ik begrijp dan niet waarom je bestempeld bent met Badass Junkie.
Sterkte en leven zonder alcohol is top top top!
Ik wil je wel geloven, maar doe het dit keer niet 😆 maar ook jij komt niet over als Badass Junkie, dus je zet me wel aan het twijfelen!De 'titel' die je onder een gebruikersnaam ziet heeft te maken met het aantal berichten dat iemand heeft gepost. Het is geen verwijzing naar hoe vaak iemand wel/niet gebruikt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."