Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

Van welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

171 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Highonlife zei:
MDMA, bijzondere keuze als je het mij vraagt. Kun je dat eens duiden? Waarom denk je dat je leven er dan zou hebben uitgezien? Ben wel benieuwd namelijk!
Klik om te vergroten...

Ik was altijd anti drugs en vond harddrugs maar eng. Tot ik een vriendengroep kreeg en daar uiteindelijk MDMA geprobeerd heb. Toen ik die ervaring heb gehad wilde ik alles proberen.

Voor mij is m'n problematische gebruik echt begonnen bij MDMA. Zo doende. Echt een gateway geweest.

Uiteindelijk zoveel MDMA gebruikt dat ik angsten en paniek kreeg. Hele nare uitspace momenten. Van de regen in de drup. Na m'n MDMA periode begon het verdoven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Ik was altijd anti drugs en vond harddrugs maar eng. Tot ik een vriendengroep kreeg en daar uiteindelijk MDMA geprobeerd heb. Toen ik die ervaring heb gehad wilde ik alles proberen.

Voor mij is m'n problematische gebruik echt begonnen bij MDMA. Zo doende. Echt een gateway geweest.

Uiteindelijk zoveel MDMA gebruikt dat ik angsten en paniek kreeg. Hele nare uitspace momenten. Van de regen in de drup. Na m'n MDMA periode begon het verdoven.
Klik om te vergroten...
Haha ja vaak ga je van alcohol naar een onschuldig blowtje en vaak is MDMA daarna aan de beurt, is bij mij ook zo begonnen inderdaad. Hoeveel MDMA gebruikte je dan per maand? Denk het meest wat ik ooit een keer had gedaan was 3x om de 2 weken en toen merkte ik al bij de 3e keer dat ik al veel meer nodig had en de serotonine roes vrij snel weg was en niet meer aanwezig.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Ik was altijd anti drugs en vond harddrugs maar eng. Tot ik een vriendengroep kreeg en daar uiteindelijk MDMA geprobeerd heb. Toen ik die ervaring heb gehad wilde ik alles proberen.

Voor mij is m'n problematische gebruik echt begonnen bij MDMA. Zo doende. Echt een gateway geweest.

Uiteindelijk zoveel MDMA gebruikt dat ik angsten en paniek kreeg. Hele nare uitspace momenten. Van de regen in de drup. Na m'n MDMA periode begon het verdoven.
Klik om te vergroten...
Aah, helder! Zelf heb ik het nog nooit zo bekeken. Als je het zo bekijkt dan is MDMA eigenlijk helemaal niet zo 'onschuldig', ik denk dat MDMA voor mij overigens ook de gateway is geweest naar andere drugs. Nieuw inzicht gekregen vandaag.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wauzeling zei:
Haha ja vaak ga je van alcohol naar een onschuldig blowtje en vaak is MDMA daarna aan de beurt, is bij mij ook zo begonnen inderdaad. Hoeveel MDMA gebruikte je dan per maand? Denk het meest wat ik ooit een keer had gedaan was 3x om de 2 weken en toen merkte ik al bij de 3e keer dat ik al veel meer nodig had en de serotonine roes vrij snel weg was en niet meer aanwezig.
Klik om te vergroten...

Geen idee meer hoe vaak. Maar uiteindelijk was het elk weekend wel. Dan weer even een maandje niet etc. Maar de 3 maanden regel is me alleen de eerste 5 a 6 keer gelukt.

Highonlife zei:
Aah, helder! Zelf heb ik het nog nooit zo bekeken. Als je het zo bekijkt dan is MDMA eigenlijk helemaal niet zo 'onschuldig', ik denk dat MDMA voor mij overigens ook de gateway is geweest naar andere drugs. Nieuw inzicht gekregen vandaag.
Klik om te vergroten...

MDMA is alles behalve onschuldig. Geen populaire mening maar ik vind het de grootste gateway naar meer harddrugs die er is. Want op zichzelf is het best onschuldig als je het laag doseert en niet te vaak. Maar hoe realistisch is dat voor een gros van de mensen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Ik was altijd anti drugs en vond harddrugs maar eng. Tot ik een vriendengroep kreeg en daar uiteindelijk MDMA geprobeerd heb. Toen ik die ervaring heb gehad wilde ik alles proberen.

Voor mij is m'n problematische gebruik echt begonnen bij MDMA. Zo doende. Echt een gateway geweest.

Uiteindelijk zoveel MDMA gebruikt dat ik angsten en paniek kreeg. Hele nare uitspace momenten. Van de regen in de drup. Na m'n MDMA periode begon het verdoven.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar wel, Raver. Toch heb ik vooral spijt van de verdovende drugs: de benzo's en de wiet/hash. Maar een gateway was m bij mij óók absoluut.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn gedachte over harddrugs voordat ik M nam, als achttienjarig guppie:

Ik wil dit één keertje proberen. Één keer, om te weten wat het is. Één keer, that's it.

Mijn gedachte ná M:

FUCK ALLES WAT IK HIERVOOR ZEI. IK WIL NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEER IETS ANDERS.

😬😅😂
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cocaine.
In de 5 jaar dat ik gebruikte had ik het nooit gedaan want ik wist dat het het niet waard was.
Nu hier in Australië is het ‘the go to drug’
Zo genormaliseerd dat het hetzelfde is als ranja of ontbijten in de ochtend.
Heb een pauze gehad van een paar weken, maar nu toch mezelf getrakteerd en het was het niet waard. Verdomme.

it got me
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
4mmc en speed
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik drink niet meer. Al heel wat jaren.
Ik neem ook niet meer een 0,0 biertje., ik ga heel erg ver in het ontwijken van a l l e s wat alcohol of zelfs maar sporen van alcohol bevat.
Zoals die 0,0, biertjes, of toetjes waarin alcohol verwerkt is, en ook geen mondwater waar alcohol in zit.
Ook geen afster shave met alcohol of mondwater.
Helemaal niets meer waar alcohol in zit.
Dit lijkt erg ver en misschien is dat ook zo, maar ik houd het alleen vol op deze manier.
En natuurlijk triggers ontwijken.
Bij mij werkt het.
Zou ik iets nemen waar alcohol in zit dan loop ik een groot risico op terugval.
Ik denk dat je als alcoholist ook die 0,0 moet laten staan.
Het lijkt mij een echte trigger van jewelste....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Het lijkt mij een echte trigger van jewelste
Klik om te vergroten...

Dat lijkt mij ook.
Als je hersenen een glas schuimend bier zien weten ze niet of daar alcohol of niet in zit. Dat zou dan weer de molen kunnen laten draaien.
Ik vind het juist heel sterk van je @De Zandman hoe goed je erop let om alcohol te ontwijken, zelfs in de ogenschijnlijk kleinste dingen (maar voor jou groot).

Alcohol is ook wel een echte sluipmoordenaar. Ik kan niet de topic titel bevestigen met alcohol, want ik heb er ook echt heel toffe dingen mee meegemaakt.
En nu nog wel. Maar ik realiseer me wel dat ik heel gevoelig ben voor alcohol. In een slechte bui of na een stressvolle dag is het vaak lekker om even op de bank te ploffen met een glas alcohol. Even die warme gloed door je lichaam voelen stromen en de ontspanning voelen.
En juist hier zit het gevaar. Het hele grote gevaar. Want dit zouden niet redenen moeten zijn om de alcohol te nemen (denk ik dan), het is namelijk geen zelf medicijn.

Anderzijds kan ik er gelukkig ook nog wel best goed vanaf blijven. Ik heb periodes in mijn leven gehad dat ik heel veel op stap ging en heel veel dronk.
Die periodes van veel drinken ken ik nu ook nog wel, maar gelukkig zijn ze een heel stuk korter. En kan ik de rem er nu best goed op houden of ook lange periodes gewoon niks drinken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet van mezelf dat als er alcohol in mijn hersenen binnenkomt, ook al is dat heel weinig, er rare dingen gaan gebeuren.
Zo houdt geen macht ter wereld mij dan nog tegen om steeds meer alcohol te drinken en meestal wordt die kleine hoeveelheid een enorme hoeveelheid. Met alle ellende van dien....
Dat wil ik niet meer. Nee.
Dus drink ik niet meer....veel beter zo!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ik weet van mezelf dat als er alcohol in mijn hersenen binnenkomt, ook al is dat heel weinig, er rare dingen gaan gebeuren.
Zo houdt geen macht ter wereld mij dan nog tegen om steeds meer alcohol te drinken en meestal wordt die kleine hoeveelheid een enorme hoeveelheid. Met alle ellende van dien....
Dat wil ik niet meer. Nee.
Dus drink ik niet meer....veel beter zo!
Klik om te vergroten...

Een fles is te veel en een krat is te weinig dus?
Stel je had vroeger twee flesjes bier in huis, en je dronk die op. Was de kans dan groot dat je nieuw bier ging halen bij de supermarkt of desnoods de friettent als het later op de avond was? Echt die drang om meer meer meer meer?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Ja. Als ik een glas bier binnenkreeg, dan ontstond er een gigantische drang van meer, meer, meer. En dan gebeurde dat bijna altijd ook , al moest ik er kilometers voor verplaatsen.
Klik om te vergroten...

Sow das echt heftig.
En als je dan de volgende ochtend nog de "nasmaak" hebt maak je het voor je verslaafd brein ook nog moeilijk denk ik.

Goed dat je het overwonnen hebt.
En de manier hoe je er nu mee omgaat is voor jou denk ik de beste. Respect kerel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is een belangrijke kwestie om continu op te blijven letten.
Want voordat je het weet, is het weer mis en zoals ik al zei, die maalstroom van verslaving en gebruik subs.misbruik, daar wil ik niet meer in terecht komen en dan weer uit die draaikolk moeten zien te ontsnappen. Die 😈 zit regelmatig op mijn schouder en overwegend slaapt hij. Maar soms probeert hij het om me wan het drinken te krijgen ....
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Het is een belangrijke kwestie om continu op te blijven letten.
Klik om te vergroten...
Ik zie je altijd goed opletten en op de marsepein en nicotine na lijk je redelijk gezond over te komen. Ik begrijp dan niet waarom je bestempeld bent met Badass Junkie.
Sterkte en leven zonder alcohol is top top top!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Ik zie je altijd goed opletten en op de marsepein en nicotine na lijk je redelijk gezond over te komen. Ik begrijp dan niet waarom je bestempeld bent met Badass Junkie.
Sterkte en leven zonder alcohol is top top top!
Klik om te vergroten...
De 'titel' die je onder een gebruikersnaam ziet heeft te maken met het aantal berichten dat iemand heeft gepost. Het is geen verwijzing naar hoe vaak iemand wel/niet gebruikt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
HappyMind zei:
De 'titel' die je onder een gebruikersnaam ziet heeft te maken met het aantal berichten dat iemand heeft gepost. Het is geen verwijzing naar hoe vaak iemand wel/niet gebruikt.
Klik om te vergroten...
Ik wil je wel geloven, maar doe het dit keer niet 😆 maar ook jij komt niet over als Badass Junkie, dus je zet me wel aan het twijfelen!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
wtf lekker mensen uitbuiten door dat ideale beeld op te hemelen/hoog te houden/ na te streven
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zit er al een tijd over na te denken. Maar ik denk dat ik toch voor de Etizolam/Flunitrazolam ga. Ik vond benzo's altijd super, maar het feit dat ik lang op research chemicals heb rondgelopen, zonder enig idee wat ik nam (want ik testte niet) doet me toch een naar gevoel geven. De risicos en afhankelijkheid die ik heb gecreëerd daardoor zijn wel vervelend. Wel eigen schuld allemaal, want had me toendertijd ook niet goed ingelezen.


Ohja, en Coke want wat was dat pittig saai en niks.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Ik zie je altijd goed opletten en op de marsepein en nicotine na lijk je redelijk gezond over te komen. Ik begrijp dan niet waarom je bestempeld bent met Badass Junkie.
Sterkte en leven zonder alcohol is top top top!
Klik om te vergroten...

Noot:
In mijn leven heb ik meer dan genoeg drugs gebruikt om badass junkie te mogen heten😁 haha dus ik vind het wel goed zo....😎
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."