Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
120 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Uiteindelijk is de zoektocht naar geluk in dingen buiten mijzelf eigenlijk altijd kansloos, of hooguit van korte duur. Ik denk dat het daar op neer komt. Voor mij :wink:
Klik om te vergroten...
Ik snap dat je het zo zegt en zeg het zelf vaak ook zo, maar eigenlijk geloof ik dat het universeel zo werkt: uiteindelijk moeten we het in onszelf vinden. Want: alles wat gewonnen kan worden, kan (en zal) verloren worden. Het is een universele wet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Ik heb een hele coole moeder 😎

Destijds kon ik haar wel wurgen hoor, dat ze zo'n directe en rake vraag stelde. Maar gelijk had ze wel...
Klik om te vergroten...
Soms moeten we even zo iemand hebben die straight to the point is. :wink:

Niet wat je wilt horen maar moet horen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik snap dat je het zo zegt en zeg het zelf vaak ook zo, maar eigenlijk geloof ik dat het universeel zo werkt: uiteindelijk moeten we het in onszelf vinden. Want: alles wat gewonnen kan worden, kan (en zal) verloren worden. Het is een universele wet.
Klik om te vergroten...
Ja, mee eens. Wat ik uit mezelf kan halen, heb ik altijd bij me. Net als de tafel van 7 :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stond er net even bij stil dat de reden dat ik (te)veel werk eigenlijk is om sneller de auto te kunnen kopen die ik wil hebben.

Terwijl ik eigenlijk de hele tijd weet dat die auto mij helemaal niets gelukkiger gaat maken.

Ik ben eigenlijk best wel weer vaak en sterk onbewust: op de automatische piloot in de rat race: vroeg opstaan, lang werken, laat thuis, thuis nog bezig voor werk, door chronische oververmoeidheid bijna dagelijks op de bank in slaap vallen en ergens midden in de nacht wakker worden om dan naar mijn bed te slenteren en daar nog met hoogstens matige slaapkwaliteit even later wakker te worden om het allemaal weer overnieuw te doen.

Ik heb dan gelukkig nog wel een baan die me veel voldoening geeft. Waarom niet nog meer daarop richten? Niet de kwantiteit, maar de kwaliteit: de betekenisvolle connectie met mensen tijdens mijn werk. En in mijn vrije tijd: connectie met familie en vrienden. Dat maakt me wel echt gelukkig.

Hoe raar om na maanden van op die autopilot opereren weer eens soort van "wakker" te worden om me te beseffen hoe onbewust ik eigenlijk het meeste van de tijd leef. En hoe makkelijk ik me weer in die onbewustheid terug laat vallen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had net een gesprek met de POH over dat momenteel heel veel van mijn naasten negatieve aandacht vragen over hun persoonlijke problemen maar dat wel voor iedereen klaar sta altijd en dingen moeilijk los kan laten etc.
Toen gaf ze wel een mooie metafoor aangezien ik zwem.
"Je hoeft niet in elk zwembad te duiken, je kunt ook gewoon alleen langs lopen en zeggen wat een mooi zwembad of wat een vies zwembad"

Dus dat vond ik wel een mooi inzicht en nou ga ik concreet weer meer proberen om weer duidelijk af te baken en wanneer ik met mensen app en niet overal heel diep op in te gaan maar ze vooral empathisch te steunen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Fraaie suggestie. Ik zocht echt iets in mezelf maar geen idee wat. In herstel heb ik het denk ik een stuk beter kunnen vinden.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook nooit geweten wat ik zocht en nog steeds niet tijdens het nemen van psychedelica..Daarom ook heb ik het gevoel dat ik er nooit echt iets aan die trips gehad heb behalve een toch wel leuke tijd. Maar alleen maar fun hebben was voor mij niet genoeg.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is eigenlijk een bericht wat ik plaatste in 'wat gaat er nu door je hoofd' maar ik denk dat het hier beter thuis hoort. Het gaat als volgt:

Wat er nu door me hoofd ging, was een vraag die ik mezelf stelde als een kleine jongen van 5 jaar.
"Waarom ben ik in dit leven en op de wereld" en noem het God, wat je ook wilt, het diepste in mij antwoorde zonder stem maar met intentie:"Om anderen te helpen". Ik ben in mijn leven veel obstakels tegengekomen en gegroeid als ziel, bewustzijn en meer. Ik help nog steeds mensen graag met levensvragen, psychologie, spirituele hulp, emotionele hulp en zo veel meer. Ik ben geen psycholoog of psychiater maar beschouw mezelf meer als een persoon met buitengewoon ontwikkelde paranormale zintuigen. Ik kan contact leggen met de geesteswereld, al doe ik dat niet snel want het is ook gevaarlijk voor mijzelf. Zo iets doe je niet zomaar.

Ik heb contact met 2 kundalini geesten die mij het leven zuur maken en dan weer nieuwe dingen leren. Alsof ze mij aftuigen en dan weer opnieuw opbouwen en elke keer als ze dat doen, ben ik een beter persoon dan ik daarvoor was. Hoe ouder ik word, hoe meer 'wakker' ik word van mijn bewustzijn en energieën, telepathische gedachten, intenties, energie sturen en besturen, energie geven, energie nemen en meer. Ik vind mezelf maar de gewone Brian van 32 jaar oud een simpele boerenlul of kluns zoals mijn geesten mij noemen, maar wetende dat er meer is doet mij zoveel deugd in mijn eigenwaarde. De geesten noemde mij dan ook wel eens de kundalini koning, of een sjamaan. Zo beschouw ik mezelf niet. Ik ben een simpele man, die geen dualiteit ziet tussen al wat op Aarde is. Ik ben èèn met alles wat leeft, en wat dood is. Ik ben de rots, de dode boom, de levende boom, de vogel, het water, het zand, de buffel, het vuur donder en bliksem. Ik ben het universum, en ik zie geen gescheidenheid tussen den dingen. Ik ben niet mijn naam, persoonlijkheid en ook niet mijn aardse lichaam van vlees en bloed. "Ik ben, dus ik kan zijn". Als ziel en lichtwezen. Alles is èèn, zo komt God tot stand. Ik zie het in elk blaadje van de bomen, het gras, de planten, in de sterren en overal om ons heen. Ook de God in jezelf, die mag er zijn en herkend en erkend worden en gerealiseerd en beseft. Wees je bewust van je eigen kunnen. Sta in je krachten. Je bent een inspirerende ziel en jullie mogen er wezen om te groeien en bloeien. Te evalueren tot lichtlichaam in het eeuwige rijk waar je regeert tezamen met je zielenfamilie, om andere in het Aardse leven te beïnvloeden. Zo komen gidsen tot stand.

Wees je bewust dat je mogelijk gestuurd word, want zijn jouw gevoelens emoties gedachtes intenties en energieën wel van jouw? Wie denkt jouw gedachten? Ben jij dat zelf of word het in je hersens gestuurd door God, geesten, gidsen, of andere wezens die met wat voor intentie dan ook, invloed op jouw mind en geest uitoefenen. Word jij niet onbewust bestuurd zonder dat jij daar besef van hebt? Ik daag jullie uit om diep in je wezen te kijken en tot diepe realisatie en besef te komen van je hele wezen en alles wat daartoe behoord. Claim je gedachten, gevoelens, emoties, intenties, energieën, je lichamen (je hebt er meerdere) en laat je niet meer besturen door de energetische matrix die het grootste gedeelte van de wereldbevolking bestuurd als niet-beseffende zombies. Word (nog) meer wakker! Durf te Zijn! Jij bent een unieke energie en ziel en er word van je gehouden, ook in de andere werelden. Er is iets in de kern van je ziel wat je nooit doet laten opgeven, waar je hartstoch naar reikt. De kern, dat ben jij. En wees niet bang voor de duisternis, want jij bent letterlijk de ster, het sterrenstof, die het zuiverste licht kan doen laten schijnen. Dat is ook wat wij mensen meestal zien bij een dood-of-bijna-dood ervaring. Het is een reflectie van jezelf en dit is waar wij vandaan komen. Wij zijn ontstaan uit seksuele (geneeskrachtige) energie gemaakt van liefde en licht. Geloof in je kracht!

Ik mag er zijn op deze wereld om te observeren, inspireren, te leren en ook les te geven om andere te helpen ascenderen. Vanuit zuivere integriteit en intenties en hartsfrequentie en zielsniveau. Ik vind het leven soms verschrikkelijk zwaar, en heb ook momenten gekend dat ik wou opgeven. Maar desondanks kom ik er telkens sterker uit, en zie ik ook dat ik niet altijd andere hoef te helpen maar dat ik zelf ook wel eens hulp nodig heb. Daar ben ik godzijdank dankbaar voor. Ik leef tussen meerdere werelden in en zie, voel, ervaar, constateer hoe dun de lijn is tussen het aardse en de spirituele werelden. Deze lijn word steeds dunner, vandaar dat steeds meer mensen zelfbewust worden en zich ontwikkelen als ziel. Ik blijf doen in mijn leven wat ik als klein jochie heb geleerd toen het kind in mijzelf antwoord gaf; namelijk mensen helpen. Puur, vanuit liefde, in Gods frequentie met de zuiverste intentie en integriteit en rechtvaardigheid. Tot in de eeuwigheid.

Amen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
MyLittlePonyPack zei:
Ik had net een gesprek met de POH over dat momenteel heel veel van mijn naasten negatieve aandacht vragen over hun persoonlijke problemen maar dat wel voor iedereen klaar sta altijd en dingen moeilijk los kan laten etc.
Toen gaf ze wel een mooie metafoor aangezien ik zwem.
"Je hoeft niet in elk zwembad te duiken, je kunt ook gewoon alleen langs lopen en zeggen wat een mooi zwembad of wat een vies zwembad"

Dus dat vond ik wel een mooi inzicht en nou ga ik concreet weer meer proberen om weer duidelijk af te baken en wanneer ik met mensen app en niet overal heel diep op in te gaan maar ze vooral empathisch te steunen.
Klik om te vergroten...
Mooi idd!
Die vieze zwembaden daar duik ik ook maar niet in.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inzicht: vorige week toen ik contact met ggz wilde was het steeds: we bellen morgen.

uiteindelijk heb ik mijn arts niet gesproken maar heb ik na veel appen wel de SPV gesproken. Terwijl dat appen me ook veel energie kostte. (‘We hebben geen tijd om te bellen dus kiezen voor appen’)

Ik realiseer me nu dat ik best zelf kan bellen maar daarnaast een contactpersoon kan laten bellen. Meestal legt dat wel gewicht in de schaal. Dus waar ik vroeger ging drinken als contact ggz niet lukte kan ik nu beter contactpersoon inzetten. Irritant want dan maken die zich ook zorgen maar beter dan dit.

Heb einde van de week een woede-uitbarsting gehad incl dingen gooien dus ik zat wel in fase rood op zich. Maar… niet gedronken.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Afgelopen jaar heb ik veel inzichten gehad, maar de belangrijkste:

Ik moet al heel lang mijn kindje missen. Mijn ex heeft mij uit wraak het contact metijn zoontje ontnomen. Dit heeft zoveel teweeg gebracht bij me (psychose, suicide gedachten, zwaar middelenmisbruik) waar ik veel te lang in ben blijven hangen.

Dit kwam omdat ik zei:

" Ik kan pas verder met mijn leven als ik mijn kindje weer in mijn leven heb"

Echter, na lange tijd kwam ik er achter dat het juist andersom is.

" Als ik weer verder ga met mijn leven (de draad dus weer oppak), dan pas kan ik mijn kindje weer in mijn leven krijgen "

Sinds dat besef ben ik in herstel en helaas door drukte bij de rechtbank gaat de hereniging nog wel maanden duren.

Toch is dat wel het grootste inzicht voor mij van het afgelopen jaar.

Nu nog leren te mogen genieten van het leven zonder me schuldig te voelen tegenover mijn zoontje, maar dat zal ooit ook wel komen hoop ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat moet dat moeilijk zijn LIAGA.

Hier het besef dat mijn vader toch best ziek is maar ook dat hij zoveel schaamte heeft dat hij zichzelf in de weg zit.
Hij probeert het aan alle kanten te verbloemen, wil geen scootmobiel, geen rollator etc. Als we bij elkaar zijn komt mijn ziekte best ter sprake maar zijn ziekte niet, in groot gezelschap. Volgens mij zouden we makkelijk geld bij elkaar kunnen leggen voor een scootmobiel maar vooralsnog wil hij daar niet op gezien worden.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeehond zei:
Wat pep en 2-mmc allemaal niet met je kunnen doen hè 🤣🤣🤣
Klik om te vergroten...
HAHAAHHA Ongelooflijk ik heb de beste shit in me hele fucking leven geschreven !!!! Wauw recht uit mijn hele wezen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Astronaut zei:
Amen.
Klik om te vergroten...
Wat pep en 2-mmc allemaal niet met je kunnen doen hè 🤣🤣🤣
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Afgelopen nacht de hele nacht gedroomd over broer en schoonzus. Ik droom normaal nooit veel maar dit ging maar door.

Vanavond gehoord dat er idd iets met ze is. Dan is er geen contact.... maar kennelijk is er toch contact door iets wat niet via de telefoon gaat. Een gevoelsband die sterker is. Dat het niet toevallig was dat ik over ze droomde.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Afgelopen nacht de hele nacht gedroomd over broer en schoonzus. Ik droom normaal nooit veel maar dit ging maar door.

Vanavond gehoord dat er idd iets met ze is. Dan is er geen contact.... maar kennelijk is er toch contact door iets wat niet via de telefoon gaat. Een gevoelsband die sterker is. Dat het niet toevallig was dat ik over ze droomde.
Klik om te vergroten...

Zou het kunnen dat we veel dingen onbewust waarnemen en dat dat soms terugkomt in onze dromen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Nee het gaat inderdaad over de toekomst, dus in dat geval zouden mensen of wezens uit de toekomst een simulatie van hun voorouders gemaakt kunnen hebben. Wij zouden dan dus virtuele voorouders kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Ja, op die manier.

Psychedelibee zei:
Opzich een interessante vraag, maar voor de vraag of we in een simulatie leven is het niet echt relevant hoe die simulatie tot stand is gekomen. Mij lijkt het trouwens aannemelijker dat zo'n simulatie zich in een computer bevind, maar dat kunnen we nooit weten als wij zelf de simulatie zijn. Net zoals dat Mario niet zou kunnen weten, dat hij zich in een nintendo bevindt.
Klik om te vergroten...
Als iemand die bewustzijn als fundamenteel ziet, is het moeilijk te geloven dat wij met ons totale wezen "in" iets zitten. Daarom zie ik simulaties eerder als iets wat potentieel ín ons geprojecteerd wordt, maar dat wij altijd een deel realiteit ervaren, namelijk: onszelf.

Psychedelibee zei:
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt. Ik heb hier namelijk niet over een simulatie ala the matrix waarbij wij ergens anders nog fysiek bestaan en ons bewustzijn is geupload in de simulatie maar dat ons bewustzijn en alles wat wij als onze werkelijkheid ervaren gesimuleerd is.
Klik om te vergroten...
Oké ik begrijp je :)

Psychedelibee zei:
Als onze werkelijkheid een simulatie is, dan volgt daar vanzelfsprekend uit dat de simulatie de spelregels van onze werkelijkheid bevat. Want die spelregels zijn dan gewoon in geprogrammeerd en juist die programmering bepaald onze werkelijkheid in dat geval. Maarja of onze werkelijkheid nou een simulatie is of niet doet verder weinig af aan onze ervaring en daarom maakt het voor ons leven eigenlijk niks uit.
Klik om te vergroten...
Wat als een (voor ons) alien intelligentie werelden kan creëren/genereren die niets met hun eigen realiteit gemeen hebben? Ik denk dan even aan de reports over DMT.

Psychedelibee zei:
Wat ik hierboven uitleg gaat verder dan dat, dat werkelijk ons hele universum een grote simulatie is. Ik zeg overigens niet dat het perse zo is, maar dat de kans heel aannemelijk is als je de ontwikkeling van technologie en de behoefte van ons om simulaties te maken bekijkt.
Klik om te vergroten...
Ja, ik begrijp je nu.

Wat mij alleen opvalt is dat er soevereiniteit lijkt te zijn voor mensen om hun werkelijkheid te onderzoeken (denk aan meditatie, psychedelica, etc.). Nu kun je zeggen, dat is allemaal onderdeel van de simulatie. En tja, dat is een mogelijkheid i guess...

Psychedelibee zei:
Volgens mij zijn we het er over eens dat simulaties steeds realistischer worden en in de toekomst zeer waarschijnlijk niet meer van echt te onderscheiden zijn, dat haalde je zelf namelijk ook eerder aan. Als dat zo is, dan is het niet heel aannemelijk dat dit de eerste keer is dat het gebeurd en is het dus aannemelijker dat dit al vele malen eerder is gebeurd en dat wij dus letterlijk het resultaat zijn van een simulatie die ooit door een geavanceerde samenleving is gemaakt.
Klik om te vergroten...
Wat als wij die geavanceerde samenleving/intelligentie zijn/waren en dat wij onszelf in een simulatie hebben gestopt. :)


De filmpjes waren ook interessant. Wat me opvalt, is dat er dan toch weer verwezen wordt naar een 'echte' fysieke wereld, waar mensen van vlees en bloed gemaakt zijn. Kortom: de aanname van materialisme. Ik kan dat niet meer serieus nemen, omdat: ook al ben je dan in de zogenaamde "echte" wereld, jouw directe ervaring zal er nog steeds 1 zijn van dat alles alleen uit oppervlakten bestaat. Wat er achter het oppervlak van wat je nu bekijkt zit, is niet deel van jouw wereld. Snij een appel doormidden en alles wat je vindt (in het eigenlijke moment, het nu) zijn meer oppervlaktes.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Niemand is verantwoordelijk voor mijn gevoelens, gedachten en gedrag (enz) als alleen ik zelf.. En ik ben niet verantwoordelijk voor de ander zijn gevoelens, gedachten gedrag (enz)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben op vakantie geweest en ik heb zo veel nagedacht en het was zo fijn. Mijn belangrijkste inzicht is dat ik een werkplek wil waar ik mijn ei in kwijt kan en als ik die niet kan vinden, ik hem dan uiteindelijk zelf wel ga creëren. En alles wat ik dan in de tussentijd doe, is alleen maar ervaring voor dan. Dit geeft voor mezelf echt een heel ander perspectief. Ik ga gewoon mijn eigen weg en eigenlijk ben ik van niemand afhankelijk.
En verder bedacht ik me nog eens hoe onbelangrijk geld, spullen en aanzien zijn. Soms vergelijk ik mezelf met anderen maar ik hóef helemaal niet veel te verdienen, ik wil eigenlijk liever zo min mogelijk spullen, en ik ben ook écht niet pas belangrijk als ik een baan heb met een vette titel of al mijn leuke dingen deel op facebook. Man man man. Het leven is zo simpel.

Oh ja en ik heb bedacht dat ik een goede regenjas wil, want die dingen zijn goud.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Afgelopen week kwam er een mooie tekst voorbij bij mijn meditatie groep die ik hier graag deel. Ik weet de exacte bewoording niet meer, maar in de basis komt het erop neer dat iets wat je kunt ervaren je ook vrij van bent.

Voor mij was dit heel vanzelfsprekend eigenlijk, maar binnen die groep hadden de meesten er toch wel moeite mee om het te begrijpen. Voor externe zaken zoals het ervaren van licht, geluid of objecten is het wellicht nog makkelijk te begrijpen dat je er vrij van bent aangezien jij die externe zaken niet bent. Voor meer interne zaken zoals gevoel of pijn in je lichaam of je gedachten is het wellicht al iets lastiger te begrijpen voor de meeste mensen. Maar als je er even over nadenkt dat is je waarneming of ervaring van interne zaken eigenlijk niet anders dan die van externe zaken. Dus als je een tafel kunt waarnemen en je daar vrij van voelt, waarom dan ook niet van pijn of gedachtes?

Belangrijk hierbij te vermelden is dat je een ervaring als pijn of gedachten natuurlijk wel gewoon hebt, maar je hoeft je er niet mee te identificeren en als zodanig ben je er vrij van omdat het je dan niet meer in zijn greep heeft.

Dit soort inzichten zijn altijd erg fijn, maar de vertaling maken naar jouw eigen werkelijkheid is natuurlijk altijd nog wel een stuk lastiger. Gedachten kunnen je soms toch wel helemaal meenemen waardoor het in enen weer onderdeel geworden is van je identiteit en je bewustzijn weer naar de achtergrond wordt geduwd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alles wat je kunt zien is niet jou.

En het is ook niet zo dat gedachten intern zijn en percepties extern. Beiden verschijnen ze "in" je bewustzijn en zelfs dat is al teveel gezegd: ze zijn je bewustzijn. Intern en extern bestaan niet eens, niet echt. Wat je zegt: als je goed kijkt zijn ze niet anders van elkaar. Een gedachte verschijnt in exact dezelfde "plek" als je perceptie van je kamer bijvoorbeeld.

Wat mooi dat dat voorbij komt in die meditatie groep. Blijkbaar hebben veel mensen nog steeds het idee dat meditatie iets is dat je puur doet om van je stress af te komen. Dat het eigenlijk om waarheid zoeken gaat, om verkeerde perceptie af te leren is zo belangrijk om te behandelen. Hopelijk staan mensen daar ook voor open.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."