Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
112 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Laatste Rohikaan zei:
Even een random onderwerp switch:
Men zegt dat het universum oneindig is, maar we denken ook dat het uitzet. Oftewel de afstanden groter worden.

Hoe kan iets wat oneindig is groter worden? Simpele wiskunde laat al zien dat het niet klopt ∞ + 1 = ?
🙃 Mooi brein brekertje op de maandag middag hehe
Klik om te vergroten...
Wiskundig zijn veel dingen te omschrijven waar ons brein niet bij kan. Oneindigheid bijvoorbeeld, zoals pi, of het feit dat wanneer je naar een stoel loopt die afstand steeds door de helft gaat tot het oneindige toe wat zou betekenen dat we de stoel nooit bereiken, maar dat gebeurt wel.. ons brein is niet capabel om deze dingen te begrijpen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
"De stoel" bestaat niet. Dus Vandaar dat we er nooit komen (misschien zijn we er eigenlijk al wel) đŸ˜‡đŸ€Ł
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Wiskundig zijn veel dingen te omschrijven waar ons brein niet bij kan. Oneindigheid bijvoorbeeld, zoals pi, of het feit dat wanneer je naar een stoel loopt die afstand steeds door de helft gaat tot het oneindige toe wat zou betekenen dat we de stoel nooit bereiken, maar dat gebeurt wel.. ons brein is niet capabel om deze dingen te begrijpen.
Klik om te vergroten...
Die stoel is maar flauw.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Die stoel is maar flauw.
Klik om te vergroten...
Ik zag opeens een funny beeld voor me dat je net een te grote of kleine stap zet waardoor de afstand niet meer door de helft gaat maar door andere oneven waardes waardoor je op een gegeven moment moet compenseren met contra stapjes heen en terug om uiteindelijk wel bij de stoel te komen. Net als de laatste rondes van een dart wedstrijd waarbij je het exacte eindgetal moet halen.

Ok wauw, de keta slaat in denk ik. Lama


Die stoel is flauw @Dirkjan
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hahaha vind t wel een mooie @Dirkjan .
Denk dat je gelijk hebt met het feit dat ons brein een groot deel van het universum te bevatten.
Neemt niet weg dat ik het onmogelijke achterna blijf streven en nadenk over processen die ik nooit ga begrijpen :yum:
Wordt er altijd wel rustig van. Het idee dat verreweg het meeste in de kosmos ons te boven gaat.
Stel je voor dat mensen het numero uno ingewikkeldste proces zouden zijn.. dan is dit universum pas echt fokt op hehe (grapje ofc)

En keta ja? Heb je die goeie waarvan je ineens midden op de oceaan beland in een storm? :wink:
Lang niet gedaan...je brengt me op een idee
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Laatste Rohikaan zei:
Hahaha vind t wel een mooie @Dirkjan .
Denk dat je gelijk hebt met het feit dat ons brein een groot deel van het universum te bevatten.
Neemt niet weg dat ik het onmogelijke achterna blijf streven en nadenk over processen die ik nooit ga begrijpen :yum:
Wordt er altijd wel rustig van. Het idee dat verreweg het meeste in de kosmos ons te boven gaat.
Stel je voor dat mensen het numero uno ingewikkeldste proces zouden zijn.. dan is dit universum pas echt fokt op hehe (grapje ofc)

En keta ja? Heb je die goeie waarvan je ineens midden op de oceaan beland in een storm? :wink:
Lang niet gedaan...je brengt me op een idee
Klik om te vergroten...

Dit is wel powerket ja... "Heb je die goeie waarvan je ineens midden op de oceaan beland in een storm? " hahaha goeie! precies dat ja
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Ik weet Niks.
Klik om te vergroten...
Fijn toch? We weten niks, we spelen alleen een tijdje alsof we iets weten. Maar het heeft allemaal alleen maar betekenis in relatie tot elkaar. Het heeft 0 absolute betekenis.

Niks weten is rust. Gaan we daarom ook niet zo graag een diepe nacht slapen? Even lekker helemaal niks weten. :blush: Maar dat kan overdag ook, térwijl je doet alsof je dingen weet. The show must go on... (het leven is gek... :laughing:)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Fijn toch? We weten niks, we spelen alleen een tijdje alsof we iets weten. Maar het heeft allemaal alleen maar betekenis in relatie tot elkaar. Het heeft 0 absolute betekenis.

Niks weten is rust. Gaan we daarom ook niet zo graag een diepe nacht slapen? Even lekker helemaal niks weten. :blush: Maar dat kan overdag ook, térwijl je doet alsof je dingen weet. The show must go on... (het leven is gek... :laughing:)
Klik om te vergroten...
Geen idee. Doe maar wat.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Geen idee. Doe maar wat.
Klik om te vergroten...
Je kunt degene zijn die maar wat doet of je kunt naar degene kijken die maar wat doet.

Ik zou de laatste aanraden als je gesteld bent op je peace of mind, geluk, dat soort dingen. But what do i know :laughing:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Je kunt degene zijn die maar wat doet of je kunt naar degene kijken die maar wat doet.

Ik zou de laatste aanraden als je gesteld bent op je peace of mind, geluk, dat soort dingen. But what do i know :laughing:
Klik om te vergroten...
Wil dingen doen... nu het nog kan.

Al is het maar in een droom.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Wil dingen doen... nu het nog kan.

Al is het maar in een droom.
Klik om te vergroten...
In mijn ervaring gaat dat 1000 keer beter als ik dat "stapje achteruit" zet (is het niet eens, het is een verandering van perspectief). Voelt geregeld eerst wel contra-intuĂŻtief gek genoeg. Maar met dat "stapje achteruit" is er ten eerste het overzicht, ten tweede de rust en vanuit daaruit de creatieve kracht om daadwerkelijk dingen te doen/manifesteren.

Maar ik begrijp je. Ik heb geregeld weleens dat gejaagde gevoel alsof ik dingen snel moet doen omdat ik weinig tijd heb. Maar ten eerste raak ik dan dus in een tunnelvisie (overzicht kwijt), ik raak mijn rust/vrede kwijt en mijn vermogen om te creëren.

Mijn opvatting is dat wij het als westerlingen extra moeilijk hebben met dit. We zijn als maatschappij zĂł gericht op "doen".


De droom wordt het mooiste wanneer je wortels diep in de Realiteit: het vormloze, onveranderlijke, zijn verankerd.
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weet je wat het mooie is, ik heb geen flauw idee wat ik weet te denken schenken menken, gekke bekken.
Perfekt toch?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
In mijn ervaring gaat dat 1000 keer beter als ik dat "stapje achteruit" zet (is het niet eens, het is een verandering van perspectief). Voelt geregeld eerst wel contra-intuĂŻtief gek genoeg. Maar met dat "stapje achteruit" is er ten eerste het overzicht, ten tweede de rust en vanuit daaruit de creatieve kracht om daadwerkelijk dingen te doen/manifesteren.

Maar ik begrijp je. Ik heb geregeld weleens dat gejaagde gevoel alsof ik dingen snel moet doen omdat ik weinig tijd heb. Maar ten eerste raak ik dan dus in een tunnelvisie (overzicht kwijt), ik raak mijn rust/vrede kwijt en mijn vermogen om te creëren.

Mijn opvatting is dat wij het als westerlingen extra moeilijk hebben met dit. We zijn als maatschappij zĂł gericht op "doen".


De droom wordt het mooiste wanneer je wortels diep in de Realiteit: het vormloze, onveranderlijke, zijn verankerd.
Klik om te vergroten...
Je voelt je gejaagd... maar je gaat tĂłch dood.

Dan zou het je niet moeten kunnen schelen, maar dat doet het wel.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Laatste Rohikaan zei:
Even een random onderwerp switch:
Men zegt dat het universum oneindig is, maar we denken ook dat het uitzet. Oftewel de afstanden groter worden.

Hoe kan iets wat oneindig is groter worden? Simpele wiskunde laat al zien dat het niet klopt ∞ + 1 = ?
🙃 Mooi brein brekertje op de maandag middag hehe
Klik om te vergroten...
Neem een oneindige straat met een oneindige reeks lantaarnpalen. Er zit 10 meter tussen elke paal.

Zet nu de lantaarnpalen 20 meter van elkaar af. Je hebt nog steeds een oneindige straat lantaarnpalen maar toch is er meer ruimte. Dat is een benadering van wat ze bedoelen met een groter wordend universum.

Tevens is ∞ + 1 groter dan ∞ paradoxaal genoeg. Niet alle oneindigheden zijn gelijk.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#15
*Dat het ook oké mag zijn, als ik het even echt niet meer weet.

*Dat ik ook begrip voor onbegrip moet hebben, want net als ik, willen de mensen die iets niet kunnen begrijpen, ook begrepen worden.

🍀
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Je voelt je gejaagd... maar je gaat tĂłch dood.

Dan zou het je niet moeten kunnen schelen, maar dat doet het wel.
Klik om te vergroten...
Het gejaagd voelen komt door de misperceptie imo. Er is een gedachte/gevoel en je "klikt" daarop vast en weg is je rust weer. Vervolgens wil je er met denken/wilskracht uitkomen, niet beseffende dat dat het gejaagde verder in stand houdt.

Het is een subtiel iets.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Het gejaagd voelen komt door de misperceptie imo. Er is een gedachte/gevoel en je "klikt" daarop vast en weg is je rust weer. Vervolgens wil je er met denken/wilskracht uitkomen, niet beseffende dat dat het gejaagde verder in stand houdt.

Het is een subtiel iets.
Klik om te vergroten...
"Casrus" en "Wilskracht" zijn per se woorden die zonder ontkenning in dezelfde zin thuishoren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
"Casrus" en "Wilskracht" zijn per se woorden die zonder ontkenning in dezelfde zin thuishoren.
Klik om te vergroten...
Een begerenswaardige kwaliteit in deze maatschappij, maar vaak een groot obstakel in acceptatie/loslaten.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Een begerenswaardige kwaliteit in deze maatschappij, maar vaak een groot obstakel in acceptatie/loslaten.
Klik om te vergroten...

Was "NIET" vergeten. Pardon.

Wat begerenswaardige kwaliteiten in onze maatschappij zijn wisselt nogal met de jaren.

Hoewel dat met andere dingen, bijvoorbeeld met drugs, relatief wel een beetje waar is. Ben nog nooit verslaafd geweest. Als ik het echt niet meer wilde dan deed ik het gewoon niet meer.

Waarom ben ik zo, en is een ander meteen 3MMC, of a-PiHP of ketamine of meth aan het bingen/constant aan het gebruiken?

Ben zeker niet beter dan een verslaafde, maar dit kan ik wel. Gek genoeg heb ik voor andere dingen dan weer totaal geen discipline.

(Werk of studie).

(Heb tot een paar jaar terug een vrijwel drugsvrije periode van een jaar of twintig gehad en nu gebruik ik ook maar sporadisch. Ok misschien meer dan sporadisch, maar niet structureel.).
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#20
Inzicht vanuit een droom
Vannacht nachtmerrie gehad over moorden en vermoord worden. De naasten om mij heen werden vermoord en uiteindelijk ik ook.

Ben de laatste tijd niet blij met hoe ik leef, ongezond, veel drugs, weinig slapen, slechte vrienden. Wordt er allemaal niet gelukkiger van en m’n onder bewust zijn die laat dat nu ook duidelijk merken.
Ik quote nog even een bericht van zaterdag
Jesse Pinkvrouw zei:
Vind het vervelend hoe ik nooit ergens voor uitgenodigd wordt.
ik ben die vriendin waarbij er altijd wel mensen extra uitgenodigd worden, maar ik word nooit extra uitgenodigd.
Doet zeer om te zien dat m’n hele vriendengroep bij een feest is (incl m’n zus), maar ik niet. Balen
Klik om te vergroten...
Zoveelste keer dat dit gebeurd, maar kan ze nooit loslaten want ‘dan heb ik niemand meer’

Vannacht zo intens en helder gedroomd over moord en vermoord worden. Kan elk detail nog na vertellen. Normaal zegt me dat niet zoveel maar heb toch eens opgezocht wat het kan betekenen.
2D7F9DA0-ABDF-47A1-BC97-4D073F7B576D.png 14158849-04CE-4452-B99C-2CF033D62071.png 110EA77C-C3A0-4A7A-B6B1-FE2E356DD33F.jpeg
Het wordt echt tijd dat ik voor mezelf ga kiezen, het idee dat m’n onderbewust zijn er nu ook zo mee bezig is doet me zeer. Alsof ik niet mezelf zeer doe, maar ook de kleine ik uit het verleden en de toekomstige ik. Ik moet deze ‘vriendengroep’ uit m’n leven verwijderen, ik heb echt niks aan ze.
Ik moet beter voor mezelf zorgen, op dit tempo houd ik het gewoon echt niet vol. En natuurlijk wist ik het altijd wel, maar nu komt het anders binnen. Alsof het een waarschuwing is
Het doet zeer en ben er redelijk emotioneel over maar het word wel echt tijd.
Het voelt alsof ik een relatie verbreek die ergens als thuis voelt maar ook onwijs veel pijn doet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."