#1
Nee ik heb gelukkig een happy leventje met huisje boompje beestje, vrouwtje en kinderen. Dus ik heb uiteindelijk geen idee hoe het is om in een uitzichtloze situatie te zitten. Lijkt me ontzettend moeilijk en ellendig iig.
Crackgebruikers zijn vaak bodemloos, je kan steeds dieper vallen maar gaan wel gruwelijk uit hun dak. Zou dakoosheid dan een bijkomend voordeel zijn zodat het allemaal een beetje heel blijft? Questions questions....😜De ontwenning van opiaten en crack is een stuk heftiger dan bij tabak. Plus jij bent niet dakloos en heb geen uitzichtloos leven zonder iets te verliezen (denk ik). Dan veranderd de situatie nogal. Veel daklozen drinken vaak ook nogal stevig, wat ook weer extra shit veroorzaakt.
geen dank! hoop inderdaad dat het geïnteresseerde afschrikt, dat zou heel mooi zijn.Dank je voor je bericht ,het is informatie wat sommige erg weten te waarderen.
Ik hoop ook dat dit een doorslaggevende waarschuwing is voor degen die op df erna zoekt ,de zogenaamde interesse
Dus dank je @ILoveRCs !
De hele serie staat nu online op NPO Start.
Ook komt de serie vanaf vanavond elke woensdag op TV op NPO 3 om 21:25.
![]()
Tygo | NPO Start
Tygo Gernandt duikt in de wereld van excessief druggebruik, in de complexe en gesloten wereld van de psychiatrie en in de wereld van de jeugdcriminaliteit.npo.nl
Meedogenloze handel..zolang er grof geld gemaakt kan worden gaan ze over lijken.Ik kijk 'm op de gewone tv, vond aflevering 1 al behoorlijk heftig. Bij dat vrouwtje kon je goed zien dat ze heel bang was.
Echt bizar eigenlijk dat er zulke destructieve drugs bestaan, dat zelfs crack en heroïne overtroffen kunnen worden...
Ja, bepaalde drugs zijn toch echt rotzooi in mijn ogen.
Ik heb pas aflevering 1 gezien en zie eigenlijk tot nu toe vooral de verslavende effecten.
Zoals Eric die bij z'n moeder om geld staat te schreeuwen, mensen die alle contact verloren zijn en ga zo door. Ook andere dingen kunnen dit veroorzaken en vind ik niet persé flakka gerelateerd.
Dat het sneller gebeurd dan bijvoorbeeld een gok probleem kan ik me wel voorstellen.
Ik ga van de week de rest kijken.
echter snap ik de hypeterm "zombiedrug" niet. de videos die je ziet uit amerika van mensen die voorover hangen als zombies wordt veroorzaakt door fentanyl en/of xyalazine. dit krijg je niet door t vapen van pyrros voor zover ik weet.
DFer gespot 👀
Klopt helemaal maar daarom zei ik ook bewust "praktisch" niet meer te krijgen. Dit is dan alsnog teveel nadruk op het dat het niet te verkrijgen is maar in ieder geval niet meer zo makkelijk als toen het nog gewoon via de bekende vendoren verkocht mocht worden. Hierdoor is de toestroom van nieuwe gebruikers van deze stoffen wel aanzienlijk geremd in mijn beleving.den hun flakka al bij straat dealers, niet meer bij vendors. Daarnaast zijn er ook enkele labs opgerold, dus wordt het ook lokaal geproduceerd.
Dat het niet meer te krijgen is, is echt een misvatting denk ik. De vraag is misschien nog voor hoe lang, welke soorten en welke kwaliteit. Maar vooralsnog is er onder de gebruikers geen verandering te merken.
Ja geloof ik meteen en heb het hier ook letterlijk gezien. Ik kon niet geloven dat iemand zoveel weg kon krijgen want ik had hier toen iemand over de vloer die het naar binnen werkte door middel van het te hotrailen (pijpje verhitten en snuiven dus soort vape en snuiven tegelijk) en zo over een nacht 7 a 8 gr A-PiHP weg wist te werken. Als lopende band werk met drie pijpjes zodat als de 1 in gebruik was hij de ander ondertussen kon schoonmaken. Ik denk soms nog dat ik het gedroomd heb maar het is toch echt gebeurd..... in vergelijking tot Mezelf nam ik in die tijd ook wel eens of eigenlijk researchte het en kwam met 50 tot 75mg de nacht al door. Ongelofelijk ook hoe hoog en snel die tolerantie op kan lopen.... 7 GRAM minsten op 1 nachtje !! Koekoek...........leeft nog trouwens en is als het goed clean, in iedergeval wel van deze bende.Ik kan me dit goed voorstellen overigens. Ik weet nog een keer dat mijn pakketje één dag te laat kwam. Ik werd he-le-maal gek. Ik zocht allerlei manieren om diezelfde dag nog bij een magazijn van vendors af te kunnen halen. Minstens 3 uur rijden, etc. Maar ik kreeg dat niet meer voor elkaar.
Ik ben toen naar mijn eigen dealer gegaan en heb in een keer €300+ aan zooi gehaald om te kunnen overbruggen. Coke, 3m en keta. Het kon de honger niet echt stillen, maar ik had iets. Ik heb toen wel echt gevaarlijke hoeveelheden gebruikt.
Dat is een goede verandering dan. Aantal jaar terug werd de term flakka gebruikt voor alles wat niet bekend was bij de media. Een goede ontwikkeling vind ik.Toch is er een redelijk duidelijke definitie aan gegeven. En in elk geval in de artikelen die ik lees, wordt het woord flakka correct gebruikt volgens die definitie.
In de comments onder die artikelen niet altijd. Mensen die denken dat flakka en miauw hetzelfde zijn bijvoorbeeld.
Overigens is flakka onder de normale Nederlander ontzettend onbekend. Een woord als dit genereert dus niet per definitie veel clicks.
Een woord dat wèl te pas en te onpas wordt gebruikt om clicks te genereren is het woord 'zombiedrug'. Maar flakka wordt gewoon in context gebruikt.
Tja en hoe lang hou je zo’n ellendig leven lichamelijk en mentaal vol..Ook hoe deze mensen haast ‘casual’ lijken om te gaan met hun eigen psychotische toestand. Wat een ellende.
Zolang je dat spul hebt lang vermoed ik....Tja en hoe lang hou je zo’n ellendig leven lichamelijk en mentaal vol..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."