Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDocumentaireserie over drug flakka met Tygo Gernandt vanaf oktober te zien

Documentaireserie over drug flakka met Tygo Gernandt vanaf oktober te zien

107 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als dit niet in het Vlaams was, was het 80% minder grappig geweest, eerlijkheidshalve gezegd. Het is echt de perfecte samenkomst van tragiek, houding en taalgebruik wat op de lachspieren werkt. Ongelooflijk😂
F

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
FerdFatoehaus
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Haha zien jullie deze nu voor het eerst ja?

"Wa kunde nou duun ient heede?"
"We zijn d'n rijksten van d'n bouw hier"
"Paul ik heb gin probleeeme. Kheb dr geen. Drinkt u nie? Voila dan zijn we uitgeklapt he"

En dan halverwegen nog een keer "paul he?"

Haha tjongejonge word er weer helemaal ingezogen😂
Klik om te vergroten...
Hij had ook 1 of anders zwetsverhaal over een dokter die zijn alcoholisme had veroorzaakt. En iets over de evenaar ofzo.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
FerdFatoehaus zei:
Hij had ook 1 of anders zwetsverhaal over een dokter die zijn alcoholisme had veroorzaakt. En iets over de evenaar ofzo.
Klik om te vergroten...
Sebiet passeren we d'n equateur, das d'n evenoar he

Dr lösch😂😂 gooi al die pielen weg en neem ne wieskie. Toen ist begoone

Ook BIZAR hoe ie dan jaren later opgeknapt is trouwens. Niet veel later is ie weliswaar overleden, maar jezus wat een verschil he.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Innerscoop zei:
Ik kijk 'm op de gewone tv, vond aflevering 1 al behoorlijk heftig. Bij dat vrouwtje kon je goed zien dat ze heel bang was.
Echt bizar eigenlijk dat er zulke destructieve drugs bestaan, dat zelfs crack en heroïne overtroffen kunnen worden...
Ja, bepaalde drugs zijn toch echt rotzooi in mijn ogen.
Klik om te vergroten...
Elke drug is er 1 op zich. En van teveel gaat het mis. Opiaten en cocaïne zijn 2 hele verschillende. Er zijn nu veel meer opiaat verslaafden dan tijdens de 'epidimie' in de jaren 70/80 tot aan de crisis in 90 en methadon voorziening. Wat mensen doen als de hun drugs niet kunnen krijgen zit vooral in de aard van het karakter. Er zijn heel veel crack en heroineverslaafden die niet hun ziel verkopen maar ja die zie of hoor je niet natuurlijk....ook wel functionerende gebruikers. Er zijn ook mensen, zeker ik toen ik jong was, die als ik mijn slaap joint niet had waarschijnlijk net zo leip werd als de gemiddelde heroineverslaafde maar dan praat ik wel over een jaar of 20 terug gelukkig 🤣
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je wel een punt, al geeft de een heftiger cravings dan de andere denk ik. Maar ik kan niet echt uit ervaring spreken, m'n enige verslaving is tabak, en daar heb ik nooit problemen met voorziening zeg maar. Geen idee wat ik zou doen als ik mn tabak niet meer zou kunnen betalen ofzo.
Zou het dan ook met mate van verslaving te maken hebben?
Dat functionele verslaafden hun gebruik nog dusdanig onder controle hebben dat ze het kunnen blijven bekostigen (en uiteraard nog kunnen functioneren op hun werk)?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Innerscoop zei:
Heb je wel een punt, al geeft de een heftiger cravings dan de andere denk ik. Maar ik kan niet echt uit ervaring spreken, m'n enige verslaving is tabak, en daar heb ik nooit problemen met voorziening zeg maar. Geen idee wat ik zou doen als ik mn tabak niet meer zou kunnen betalen ofzo.
Zou het dan ook met mate van verslaving te maken hebben?
Dat functionele verslaafden hun gebruik nog dusdanig onder controle hebben dat ze het kunnen blijven bekostigen (en uiteraard nog kunnen functioneren op hun werk)?
Klik om te vergroten...
De ontwenning van opiaten en crack is een stuk heftiger dan bij tabak. Plus jij bent niet dakloos en heb geen uitzichtloos leven zonder iets te verliezen (denk ik). Dan veranderd de situatie nogal. Veel daklozen drinken vaak ook nogal stevig, wat ook weer extra shit veroorzaakt.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee ik heb gelukkig een happy leventje met huisje boompje beestje, vrouwtje en kinderen. Dus ik heb uiteindelijk geen idee hoe het is om in een uitzichtloze situatie te zitten. Lijkt me ontzettend moeilijk en ellendig iig.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
FerdFatoehaus zei:
De ontwenning van opiaten en crack is een stuk heftiger dan bij tabak. Plus jij bent niet dakloos en heb geen uitzichtloos leven zonder iets te verliezen (denk ik). Dan veranderd de situatie nogal. Veel daklozen drinken vaak ook nogal stevig, wat ook weer extra shit veroorzaakt.
Klik om te vergroten...
Crackgebruikers zijn vaak bodemloos, je kan steeds dieper vallen maar gaan wel gruwelijk uit hun dak. Zou dakoosheid dan een bijkomend voordeel zijn zodat het allemaal een beetje heel blijft? Questions questions....😜
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Als dit niet in het Vlaams was, was het 80% minder grappig geweest, eerlijkheidshalve gezegd. Het is echt de perfecte samenkomst van tragiek, houding en taalgebruik wat op de lachspieren werkt. Ongelooflijk😂
Klik om te vergroten...
Ja het blijft een bijzondere, voor veel Nederlanders onnozel overkomend dialect haha veel belgen hebben nuchterheid en in zekere zin naïviteit ook wel tot een kunst verheven hoor. Ik heb langere tijd met belgen - vooral niet stedelijke - soort van gewerkt. Dat taaltje kan ik de hele dag naar luisteren zeker van vrouwelijk schoon 🥰🫶🏽💪🏽
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Crackgebruikers zijn vaak bodemloos, je kan steeds dieper vallen maar gaan wel gruwelijk uit hun dak. Zou dakoosheid dan een bijkomend voordeel zijn zodat het allemaal een beetje heel blijft? Questions questions....😜
Klik om te vergroten...
Als je geen dak hebt kan je wel gruwelijk uit je dak gaan.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ei-Salade zei:
Misschien deel ik er meer binnenkort, heb ze niet meer allemaal omdat mijn YT account verwijderd is.
Klik om te vergroten...
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb hem eindelijk ook gekeken afgelopen 2 dagen. Ik had toen hier op het forum natuurlijk al van alles meegekregen over flakka en toen had ik al besloten dat ik dat beter niet kon gaan bestellen. Ben echt zo blij dat ik dat ook niet gedaan heb als ik dit nou allemaal zie. Want dan was het waarschijnlijk net als bij Marie of Katja gegaan bij mij. Echt wel heftig om te zien hoor, wat een verwoestende drug is dat zeg. Ken natuurlijk genoeg verhalen van verslaafden aan crack, heroine, ghb etc. Maar dit is echt wel next level vergeleken bij dat.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kijk 'm op de gewone tv, vond aflevering 1 al behoorlijk heftig. Bij dat vrouwtje kon je goed zien dat ze heel bang was.
Echt bizar eigenlijk dat er zulke destructieve drugs bestaan, dat zelfs crack en heroïne overtroffen kunnen worden...
Ja, bepaalde drugs zijn toch echt rotzooi in mijn ogen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Innerscoop zei:
Ik kijk 'm op de gewone tv, vond aflevering 1 al behoorlijk heftig. Bij dat vrouwtje kon je goed zien dat ze heel bang was.
Echt bizar eigenlijk dat er zulke destructieve drugs bestaan, dat zelfs crack en heroïne overtroffen kunnen worden...
Ja, bepaalde drugs zijn toch echt rotzooi in mijn ogen.
Klik om te vergroten...
Meedogenloze handel..zolang er grof geld gemaakt kan worden gaan ze over lijken.
Kijk ook maar de USA en de Fentanyl crisis.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ei-Salade zei:
Ik heb pas aflevering 1 gezien en zie eigenlijk tot nu toe vooral de verslavende effecten.
Zoals Eric die bij z'n moeder om geld staat te schreeuwen, mensen die alle contact verloren zijn en ga zo door. Ook andere dingen kunnen dit veroorzaken en vind ik niet persé flakka gerelateerd.
Dat het sneller gebeurd dan bijvoorbeeld een gok probleem kan ik me wel voorstellen.
Ik ga van de week de rest kijken.
Klik om te vergroten...

Ik kom er dus nu achter dat er meerdere afleveringen zijn.

Joe, goeiemorgen. 😂

Heb nog wat afleveringen te gaan, blijkbaar alleen 2 gezien.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
ILoveRCs zei:
echter snap ik de hypeterm "zombiedrug" niet. de videos die je ziet uit amerika van mensen die voorover hangen als zombies wordt veroorzaakt door fentanyl en/of xyalazine. dit krijg je niet door t vapen van pyrros voor zover ik weet.
Klik om te vergroten...

Inderdaad opiaten en xylazine. Ook wel bekend als 'tranq'.

Ik herken mezelf überhaupt niet in die schok bewegingen en dergelijke. Als ik kijk naar de uitwerking van flakka, herken ik mezelf vooral hoe het bij Gerben en Mark werkt.

Dat echt losgeslagen alsof je door de duivel bezeten bent, ken ik niet. Wel vaak gehad dat er wel licht brand maar niemand thuis is. Op hoge doseringen IV ook wel gehad dat ik nergens op kon reageren. Ik begon dan ook, naast de psychotische geesten, visuals te zien zoals we kennen van lsd/2cb achtige drugs. Gekleurde patroontjes. Maar echt als een zombie rondlopen heb ik nooit gedaan.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeebats zei:
DFer gespot 👀
Klik om te vergroten...

Oh ja? 😋
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
den hun flakka al bij straat dealers, niet meer bij vendors. Daarnaast zijn er ook enkele labs opgerold, dus wordt het ook lokaal geproduceerd.

Dat het niet meer te krijgen is, is echt een misvatting denk ik. De vraag is misschien nog voor hoe lang, welke soorten en welke kwaliteit. Maar vooralsnog is er onder de gebruikers geen verandering te merken.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal maar daarom zei ik ook bewust "praktisch" niet meer te krijgen. Dit is dan alsnog teveel nadruk op het dat het niet te verkrijgen is maar in ieder geval niet meer zo makkelijk als toen het nog gewoon via de bekende vendoren verkocht mocht worden. Hierdoor is de toestroom van nieuwe gebruikers van deze stoffen wel aanzienlijk geremd in mijn beleving.
LucidLucy zei:
Ik kan me dit goed voorstellen overigens. Ik weet nog een keer dat mijn pakketje één dag te laat kwam. Ik werd he-le-maal gek. Ik zocht allerlei manieren om diezelfde dag nog bij een magazijn van vendors af te kunnen halen. Minstens 3 uur rijden, etc. Maar ik kreeg dat niet meer voor elkaar.

Ik ben toen naar mijn eigen dealer gegaan en heb in een keer €300+ aan zooi gehaald om te kunnen overbruggen. Coke, 3m en keta. Het kon de honger niet echt stillen, maar ik had iets. Ik heb toen wel echt gevaarlijke hoeveelheden gebruikt.
Klik om te vergroten...
Ja geloof ik meteen en heb het hier ook letterlijk gezien. Ik kon niet geloven dat iemand zoveel weg kon krijgen want ik had hier toen iemand over de vloer die het naar binnen werkte door middel van het te hotrailen (pijpje verhitten en snuiven dus soort vape en snuiven tegelijk) en zo over een nacht 7 a 8 gr A-PiHP weg wist te werken. Als lopende band werk met drie pijpjes zodat als de 1 in gebruik was hij de ander ondertussen kon schoonmaken. Ik denk soms nog dat ik het gedroomd heb maar het is toch echt gebeurd..... in vergelijking tot Mezelf nam ik in die tijd ook wel eens of eigenlijk researchte het en kwam met 50 tot 75mg de nacht al door. Ongelofelijk ook hoe hoog en snel die tolerantie op kan lopen.... 7 GRAM minsten op 1 nachtje !! Koekoek...........leeft nog trouwens en is als het goed clean, in iedergeval wel van deze bende.
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wow! Wat een ellende brengt deze drugs met zich mee als je het eenmaal begint te roken lijkt er geen enkele weg terug.
Heb ze alle 4 gezien.

Behoorlijk wat indrukken achtergelaten, 2 jaar geleden ben ik in detentie beland waarbij iemand bij mij op cel zat samen in 'n duo cel. Mijn celgenoot, die gesmokkeld aphip rookte, die had binnen 2 uur een gram op verder bleef die uren lang door zoeken naar een stukje op een blikje om door te roken.

Een handvol rol aanstekers waren opgerold en stukgerold, door het blijven willen verhitten van n blikje.
Zeer heftig om te zien van zo dichtbij.
Gelijk voor mij een duidelijk signaal.

Wel zeer tof van de mensen die een kijkje laten nemen in hun gebruikersleven,

Als je evengoed op deze manier in gebruik alsnog een veilige waarschuwende boodschap kan doorgeven, en dat via televisie. Chapeau
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Toch is er een redelijk duidelijke definitie aan gegeven. En in elk geval in de artikelen die ik lees, wordt het woord flakka correct gebruikt volgens die definitie.

In de comments onder die artikelen niet altijd. Mensen die denken dat flakka en miauw hetzelfde zijn bijvoorbeeld.

Overigens is flakka onder de normale Nederlander ontzettend onbekend. Een woord als dit genereert dus niet per definitie veel clicks.

Een woord dat wèl te pas en te onpas wordt gebruikt om clicks te genereren is het woord 'zombiedrug'. Maar flakka wordt gewoon in context gebruikt.
Klik om te vergroten...
Dat is een goede verandering dan. Aantal jaar terug werd de term flakka gebruikt voor alles wat niet bekend was bij de media. Een goede ontwikkeling vind ik.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."