Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDocumentaireserie over drug flakka met Tygo Gernandt vanaf oktober te zien

Documentaireserie over drug flakka met Tygo Gernandt vanaf oktober te zien

107 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deadwing zei:
Echt waar…? Lag het gewoon te koop in elke smartshop?
Klik om te vergroten...
Hij vroeg wat het is ,en ik zeg rotzooi wat het ook is :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
FerdFatoehaus zei:
Flakka is een hypeterm voor de media. Net als woke bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Taal evolueert. Dat is niets nieuws. Ik gebruik het nu ook gewoon in mijn communicatie. Het bekt ook gewoon beter dan telkens a-php, a-pihp en mdphp in één adem noemen.

Damius zei:
Maar wat is het nou? Lijkt een verzameldrug toch? A-pvp, a-phip, md-php, NEP ook? Zijn wel degelijk stoffen met andere effecten, werking, duur en withdrawal toch?
Klik om te vergroten...

NEP niet, de rest wel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Taal evolueert. Dat is niets nieuws. Ik gebruik het nu ook gewoon in mijn communicatie. Het bekt ook gewoon beter dan telkens a-php, a-pihp en mdphp in één adem noemen.



NEP niet, de rest wel.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel dat woorden als flakka en woke te pas en onpas worden gebruikt want dat zorgt voor veel views.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
FerdFatoehaus zei:
Ik bedoel dat woorden als flakka en woke te pas en onpas worden gebruikt want dat zorgt voor veel views.
Klik om te vergroten...

Toch is er een redelijk duidelijke definitie aan gegeven. En in elk geval in de artikelen die ik lees, wordt het woord flakka correct gebruikt volgens die definitie.

In de comments onder die artikelen niet altijd. Mensen die denken dat flakka en miauw hetzelfde zijn bijvoorbeeld.

Overigens is flakka onder de normale Nederlander ontzettend onbekend. Een woord als dit genereert dus niet per definitie veel clicks.

Een woord dat wèl te pas en te onpas wordt gebruikt om clicks te genereren is het woord 'zombiedrug'. Maar flakka wordt gewoon in context gebruikt.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
In de comments onder die artikelen niet altijd. Mensen die denken dat flakka en miauw hetzelfde zijn bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Ik had 't eerlijk gezegd ook niet scherp tot deze documentaire / dit topic. Dacht altijd dat flakka hetzelfde was als fentanyl. Niet wetende dat het de pyro's waren. Wellicht veroorzaakt door het feit dat fentanyl ook de 'zombie drug' wordt genoemd, net zoals flakka, in deze documentaire.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
flakka
Klik om te vergroten...
Achtung spitsfure schnell schnell ,Flakka quad 20mm ,wie haben sie abgefackelt!!
Dat is mijn gedachte erachter hahaha

Me duits werkt nog :)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Zojuist de 4 afleveringen Tygo in de flakka gekeken. Heftige shit.
Klik om te vergroten...

Welke is het interessants?
Ga ik die eerst kijken :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Welke is het interessants?
Ga ik die eerst kijken :)
Klik om te vergroten...

Ik zou gewoon beginnen bij 1 🤷‍♂️
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vond de eerste tegenvallen maar die moet je wel kijken zodat je de toestand van die vrouw kent die na die aflevering word opgenomen. In de 3e aflevering zie je het verschil als ze is afgekickt.

Het word per aflevering beter, Tygo moest er ook even inkomen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Welke is het interessants?
Ga ik die eerst kijken :)
Klik om te vergroten...
Ik heb ze in één binge gekeken. Ik vond alleen de toevoegingen van Dick Trubendorffer wat van een Jip en Janneke niveau.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ze gezien. Toch wel interessant. En wat een vergif die flakka, ongelooflijk.

Maarre ... Is Lennart een DF'er? Ik kreeg zo'n voorgevoel toen ik hem zag
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hippie Langwaus zei:
Ik heb ze in één binge gekeken. Ik vond alleen de toevoegingen van Dick Trubendorffer wat van een Jip en Janneke niveau.
Klik om te vergroten...
Ik ken hem persoonlijk en hij legt het zo uit dat een leek het kan begrijpen. Hij is echt een baas , door hem ben ik serieus in herstel gegaan en ging ik geloven dat het programma ook wel iets voor mij kon zijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Ik heb ze gezien. Toch wel interessant. En wat een vergif die flakka, ongelooflijk.

Maarre ... Is Lennart een DF'er? Ik kreeg zo'n voorgevoel toen ik hem zag
Klik om te vergroten...
Daar werd over gesproken hier in een topic. Ik heb zelf maar een paar minuten gezien hier van, vond het begin mega heftig met die chick en haar irritante vriend.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
FerdFatoehaus zei:
en haar irritante vriend.
Klik om te vergroten...

Gerben.
Aan hem zag je niks vond ik. Althans weinig.
Aan Lennart ook niet, maar die was alweer afgekickt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Ik ken hem persoonlijk en hij legt het zo uit dat een leek het kan begrijpen. Hij is echt een baas , door hem ben ik serieus in herstel gegaan en ging ik geloven dat het programma ook wel iets voor mij kon zijn.
Klik om te vergroten...
Dick snapt 't inderdaad.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Gerben.
Aan hem zag je niks vond ik. Althans weinig.
Aan Lennart ook niet, maar die was alweer afgekickt.
Klik om te vergroten...
In die paar minuten die ik zag stoorde ik me enorm aan hoe hij net haar omging.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
FerdFatoehaus zei:
In die paar minuten die ik zag stoorde ik me enorm aan hoe hij net haar omging.
Klik om te vergroten...

Jazeker. Maar ik denk dat we hier duidelijk een langdurig verslaafd brein zien.
Ergens wel zorgzaam voor die dame en denk diep van binnen ook wel liefde.
Maar de liefde voor drugs is groter.

Hij was journalist
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Brakka Mang zei:
Ik ken hem persoonlijk en hij legt het zo uit dat een leek het kan begrijpen.
Klik om te vergroten...
Deze EO serie is ook laagdrempelig natuurlijk, dus dan is dit inderdaad redelijk toegankelijk uitgelegd door hem.

Mooi dat je (mede) door hem zo'n herstel hebt kunnen maken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lennart was er ook beroerd aan als je die foto zag waar hij op stond met zijn broer.

Maar ik vrees bij hem, en ook die man die pas uit zijn opname kwam en psychotisch was daarvoor, voor een stevige terug val.
Ze zitten allebei nl nog in het leef en woon gebied waar het mis is gegaan. Als kolen bij het haardvuur. Mijn inziens is dan het risicoprofiel groot.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Lennart was er ook beroerd aan als je die foto zag waar hij op stond met zijn broer.

Maar ik vrees bij hem, en ook die man die pas uit zijn opname kwam en psychotisch was daarvoor, voor een stevige terug val.
Ze zitten allebei nl nog in het leef en woon gebied waar het mis is gegaan. Als kolen bij het haardvuur. Mijn inziens is dan het risicoprofiel groot.
Klik om te vergroten...

Ik ben van mening dat je van binnen moet veranderen. Verandering van omgeving heeft weinig zin. Dan verandert er niets en gaat het vroeg of laat vanzelf alsnog fout.

De zaken die mij altijd naar een terugval brachten, waren kleine irritaties, stukjes verdriet, schaamte, etc. die zijn gaan stapelen. Tot het zo hoog oploopt dat de bom barst. Dat kan ook op een nieuwe locatie plaatsvinden. Net zo goed als op de oude.

Neemt niet weg dat je bepaalde schepen moet verbranden en álles in je dagelijkse ritme anders moet doen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."