#1
Die spelen net zo goed bij zowel drugs als vuurwerk hoor. Misschien op een net iets andere manier. Maar spelen zeker bij beiden.Ik zie ook wel verschillen hoor, zeker het grote gevaar van letsel bij vuurwerk. En effecten op milieu.
Die spelen net zo goed bij zowel drugs als vuurwerk hoor. Misschien op een net iets andere manier. Maar spelen zeker bij beiden.Ik zie ook wel verschillen hoor, zeker het grote gevaar van letsel bij vuurwerk. En effecten op milieu.
De kans op zwaar fysiek letsel bij omstanders of anderen is bij vuurwerk wel een stuk hoger. Maar verder helemaal met je eens.Die spelen net zo goed bij zowel drugs als vuurwerk hoor. Misschien op een net iets andere manier. Maar spelen zeker bij beiden.
Dat zijn pas knallers haha
Ik heb wel altijd het idee dat de klap niet evenredig harder wordt met de hoeveelheid kruit die erin gaat.
Ben je weleens naar fallas geweest? Ik wil eigenlijk best nog wel een keertje gaan. Lijkt me een bijzonder volksfeest haha
Daar kijken ze echt héél anders aan tegen vuurwerk als hier volgens mij.
![]()
Drie op vier Vlaamse gemeenten verbieden vuurwerk met oudejaar
In drie op de vier Vlaamse gemeenten geldt dit jaar een algemeen vuurwerkverbod. Er zal dus geen vuurwerk afgestoken mogen worden om het nieuwe jaar te vieren. Dat blijkt uit een rondvraag van de krant ‘Het Nieuwsblad’.www.hln.be
![]()
Wat ga je doen met je zaak dan?
Al zitten er al vele vuurwerkzaken in Duitsland net aan de grens
LidlEr is 1 winkel die een omzet draait van enkele miljoenen... En 95% Nederlandse klanten
Niet bang dat er tussen deze winkelarea's en de Nederlandse grens veel controle zal zijn?
Hoorde laatst toen het ging over dat onderwerp dat er plannen zijn om juist deze routes en winkels te controleren.
Dit schijnde een stuk minder moeilijk te zijn dan het vuurwerk wat uit oost Europa de grens over komt.
Controle is tegenwoordig verrevan alleen maar fysiek zei hij ook nog, doelde geloof ik op kentekenchecks en camera's.
En controle zou veel makkelijker zijn. Omdat als je alles van vuurwerk in Nederland doet verbieden alles wat de grens overkomt ook niet mag. Schijnt nu nog anders te zijn (als het aan bepaald keurmerk voldoet, wat in Nederland geldt)
Nee hoor. De grenscontroles zijn zo lek als een mandje! Je zult zien dat we nog weinig gaan zien van het verbod de aankomende jaren. De covidjaren hebben de consument aardig weg wijs gemaakt in hoe aan vuurwerk te komen. En de grens is lang..![]()
![]()
Vuurwerktoeristen komen massaal naar Belgisch grensdorp Baarle-Hertog, inwoners zijn het zat: 'Laten rommel achter'
Nederlandse vuurwerktoeristen reizen massaal af naar het Belgische Baarle-Hertog waar heel het jaar vuurwerk kan worden ingeslagen. In aanloop naar de jaarwi...eenvandaag.avrotros.nl
"Rijdende bommen" 😆
Consumenten vuurwerk is niet eens massa explosief.
Niks aan de hand joh! Lekker volladen!Stel zo'n auto krijgt een ongeluk en vliegt in brand; wat gebeurd er dan met dit soort vuurwerk in de kofferbak? Heeft het echt het lont nodig?
* de geciteerde woorden van iemand die wordt geïnterviewd en in het durp woont waar bovenmatig veel vuurwerkwinkels zittenEn wederom zorgt de woordkeus van de media voor verdeeldheid en polarisatie.
Woohoo! 🤣
Stel zo'n auto krijgt een ongeluk en vliegt in brand; wat gebeurd er dan met dit soort vuurwerk in de kofferbak? Heeft het echt het lont nodig?
Dat iets niet massa-explosief is betekent niet dat het niet levensbedreigend kan zijn, natuurlijk. Maar blijf vooral recht praten wat krom is ahahah.Het gaat af! Maar een levensbedreigende explosie zal niet gebeuren. Omdat het gevarenklasse 1.4g is, dat is niet massa explosief.
Ik hou niet van vuurwerk, maar ook niet van drones.Misschien moet ik het wat meer concreet maken: Ik vind het prima dat ze drones gebruiken aan de grens om illegaal vuurwerk op te sporen.
Als je illegaal vuurwerk de grens over rijdt in een hoeveelheid / klasse die niet mag dan mag de overheid mijn inziens dit onderscheppen en daar zullen middelen voor nodig zijn, bv dan die drone.
Geldt overigens ook voor wapens, drugs, illegale mensen die ze de grens over willen rijden.
Ik zie dit dan als opsporing ipv recht op privacy.
Als ik een bakje bier zou halen in Duitsland en ze houden me aan dan voel ik mij niet in mijn privacy geschaad. Maar ik denk dat daar wel meningen over verschillen, wat natuurlijk mag.
Ik ben het ook met genoeg regels in dit land niet mee eens, maar toch zal ik me eraan moeten houden. En als we dat allemaal een beetje meer deden was er ook minder controle nodig denk ik.
Net zo'n man bv op een filmpje: "ik steek volgend jaar gewoon zwaar vuurwerk af uit Oost Europa, want ik vind dat mooi dus ik doe dat gewoon".
Feit is dat alleen dat het er niet om gaat wat zo iemand mooi vindt. Feit is dat onder andere de hulpverleners een noodkreet hebben gedaan dat het zo niet langer meer kan ivm de vele slachtoffers die ze blijkbaar zien, of de politie die bekogeld wordt met bommen en dit niet meer wilt.
Hier grijpt de overheid op in en niet persoonlijk op die man net op tv.
Of die hooligans laatst van ajax. Zit je met je gezin op de tribune zitten naast je van die gasten met explosieven. Voor dit soort mensen is helaas meer controle nodig.
Ik kan me best voorstellen dat als je als zo'n man van vuurwerk houdt dit zwaar k*t is. Er is helaas een groep die het meer en meer heeft verpest afgelopen jaren voor iedereen.
Waar ligt de grens wanneer drones worden ingeschakeld om burgers te controleren?
Ik heb hier over mijn tuin al drones vliegen
Ik vind dit nog wel een interessante beredenering…Toch worden honden ook al sinds jaar en dag in de jacht gebruikt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."