#1
Denk je dat hierdoor meer illegaal buitenlands vuurwerk gaat worden geimporteerd? En zelf maken van vuurwerk zou ook een groei kunnen krijgen.
Denk je dat hierdoor meer illegaal buitenlands vuurwerk gaat worden geimporteerd? En zelf maken van vuurwerk zou ook een groei kunnen krijgen.
Het was een leuke traditie 🥲
We zullen zien wat er gebeurt.
En hoe lang dit kabinet meegaat.
Deze jaarwisseling nog wel een laatste 'vuurwerk' verkoop in Nederland dan toch?
Deze jaarwisseling nog wel een laatste 'vuurwerk' verkoop in Nederland dan toch?
Het standaard vuurwerk hier was niet eens zo slecht (en dat uit mijn mond).
Maar er zijn zoveel bommen die schade en letsel aanrichten uit de illegaliteit.
Maar hoe gaan ze het handhaven?
Ik vrees dat dit vrijwel niet mogelijk is.
En ik ben heel blij.
Ik sta doodsangsten uit wekenlang ivm de ptss. Ik hoor echte bommen die me terug werpen in een bizarre geschiedenis. Maar let wel,; ik heb het dan over het zware illegale vuurwerk
Precies om deze rede vind ik de keuze voor een volledig verbod frustrerend. Wetende dat het werkelijke probleem niet ligt bij de producten die er in Nederland worden verkocht.
Daarom vind ik het lullig voor bv jou.
Mensen met medische klachten als mij hebben veel minder last van Nederlands vuurwerk. Daardoor zal ook niet de SEH overlopen.
Wordt er nu niet gesproken over Europees verbod? Dat je het ook niet in de buurlanden kan kopen?

Ik ben ook hoogst verbaasd over waarom die internationale handel niet meer prioriteit krijgt. Ik bedoel, mensen rijden in principe rond met bomauto's. Ondertussen gaat het leeuwendeel van de politie-capaciteit op aan drugstransporten, en zie ik ook heel weinig diplomatieke druk vanuit Den Haag op andere EU-lidstaten om hun vuurwerkverkoop aan te pakken. Terwijl cobra's gebruikt worden voor allerlei aanslagen, dus je zou best terrorismewetgeving kunnen gebruiken ter onderbouwing waarom je assistentie nodig hebt van je buurlanden. Nou is in het geval van de cobra's de Italiaanse producent wel zo aangepakt (zij het veel te laat). Maar die Belgische winkels zijn ook nogal raar dat dat zo mag bestaan. Dan kan België wel steen en been klagen over de drugs uit Nederland. Laten wij dan eens klagen over die Belgische bommen.Precies om deze rede vind ik de keuze voor een volledig verbod frustrerend. Wetende dat het werkelijke probleem niet ligt bij de producten die er in Nederland worden verkocht.
Ik ben ook hoogst verbaasd over waarom die internationale handel niet meer prioriteit krijgt. Ik bedoel, mensen rijden in principe rond met bomauto's. Ondertussen gaat het leeuwendeel van de politie-capaciteit op aan drugstransporten, en zie ik ook heel weinig diplomatieke druk vanuit Den Haag op andere EU-lidstaten om hun vuurwerkverkoop aan te pakken. Terwijl cobra's gebruikt worden voor allerlei aanslagen, dus je zou best terrorismewetgeving kunnen gebruiken ter onderbouwing waarom je assistentie nodig hebt van je buurlanden. Nou is in het geval van de cobra's de Italiaanse producent wel zo aangepakt (zij het veel te laat). Maar die Belgische winkels zijn ook nogal raar dat dat zo mag bestaan. Dan kan België wel steen en been klagen over de drugs uit Nederland. Laten wij dan eens klagen over die Belgische bommen.
Haha. Ik weet dat je politiek je puntjes op de i hebt en de meeste dingen kloppen bij je hoor. Maar geloof niet alles wat internet je zegt.. in Oost Europa is het idd ook sinds dit jaar verboden om illegaal vuurwerk te verkopen op markten.Klinkt bijna als een dreigement…
In ons Nederland moeten bepaalde rechtse mensen zich óók gewoon aan de wet houden en kunnen ervoor vervolgd worden als ze dat niet doen.
Onzin😂 Alleen Duitsland is momenteel minder streng dan wij.
Tis een wat ouder artikel maar bij dezen: https://www.grootvuurwerk.nl/blog/v...t-zijn-de-regels-in-andere-europese-landen-21
Ik snap je teleurstelling en frustratie… Maar het klopt niet dat in de rest van de EU “volgas” vuurwerk wordt afgestoken. Dat is überhaupt niet zo populair behalve in NL, Belgie en Duitsland. Laatst genoemden hebben hier óók gewoon strenge regelgeving en plaatselijke verboden voor.
Ugh ja... Die beestjes hebben geen idee wat er gebeurt.Zeker en ik benadruk hier nogmaals dat het ook de dieren schaadt.
Elk dier dat in een paniek/angstreactie schiet is er voor mij persoonlijk 1 teveel. (Zeker omdat het puur voor entertainment is en niet noodzakelijk)
Ik heb het tevaak zien gebeuren. Kortbij, mijn hond die tegelijk ook m´n soulmate is en waar ik eerlijk gezegd meer aan heb dan aan de meeste mensen, om dat beestje te zien rillen met een panische blik in z´n ogen die niet weet waar hij kruipen moet en niet te kalmeren of te troosten is, daar bloed m´n hart van.
En dan heb je natuurlijk ook de dieren die je niet ziet maar er wel zijn, waar eigenlijk niemand bij in de buurt is om ze gerust proberen te stellen.
En waarom?
Om een hoop irritante knallen en wat kleurtjes in de lucht?
Terwijl er alternatieven zijn zoals ik vermelde als geluidloos vuurwerk.
Ik vind het allemaal nogal menselijk egoïsme.
Ja dit begrijp ik dan ook wel weer. Vooral als je in een grote stad zit.Kheb 360 vieuw over een groot deel vande stad waar ik woon.
Is 1 grote show die +/- 2 uur duurt. En kan voor mij geen georganiseerde show tegenop.
Is echt ontzettend gaaf omte zien hoe om 00:00 iedereen vuurwerk afsteekt.
En hoe het 1 geheel vormt en hoe wij met zijn alle oud en nieuw vieren.
Mja, ik ergens ook, maar als je alle plus en minpunten tegenover elkaar zet concludeer ik persoonlijk dat de minpunten buitenproportioneel zijn. Komt imo niet eens in de buurt.Ik zou het zelf echt heel erg jammer vinden als deze traditie van met zijn alle vuurwerk afsteken om 00:00 stopt.
Ik hoop dan ook dat veel mensen schijt hebben en gewoon blijven knallen 😇
Als we zien bij Tomorrow land wat vuurwerk kan aanrichten kunnen we wel concluderen dat het gevaarlijk spul is.
En dan was dit nog professioneel vuurwerk
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.It's all fun and games tot die fietsbel waar je een strijker onder hebt gelegd in je oog schiet en je met 1 oog verder moet.
Heb dit meegemaakt met een buurjongen. En alsnog vele jaren daarna zelf met vuurwerk gestunt. Ikzelf ben lucky geweest (ook niemand anders ermee geschaad) maar zo blijkt wel dat een vuurwerk verbod ook goed zal gaan doen, want op die leeftijd denk je echt dat jij altijd degene zal zijn die niets overkomt.
Maar dat dacht die ene man die hier twee jaar geleden zijn hele zicht én gehoor kwijt is geraakt door legaal particulier vuurwerk waarschijnlijk ook. Zal zijn eigen kinderen nooit weer zien of horen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."