Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is een van de minst leuke drugs!

Alcohol is een van de minst leuke drugs!

91 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik raad mensen altijd aan om te beginnen met een half buisje. Meestal voelen ze zich er weinig van en dan na een anderhalf uur 3ml en dan komt het meestal wel goed.

Mesh zei:
Van coke worden mensen sowieso niet gezellig is mijn ervaring, after met ghb is echt heerlijk
Klik om te vergroten...

Ja dat was zo een after party dan komen we binnen en geven de pakjes coke en dan zitten ze er bovenop met ze allen en maar blijven nemen en vragen 'hoeveel zit er nog in' dan gooi ik die hele sfeer om heb wel een blok M bij me van een paar gram en een fles G als ik naar zo een after ga en ja hoor op een gegeven moment waren ze de coke zo vergeten :wink:

Kende deze mensen niet en uiteindelijk een top avond gehad weer eentje voor de boeken.
Maar die sfeer was er niet toen ik binnen kwam.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind zoveel verschillende drugs leuker als alcohol!

Ketamine
Ghb
Mdma
Lsd
2cb
Wiet

Ga zo maar door een drankje is op zich niet verkeerd maar uitgaan op de drank is verschikkelijk! Volgende dag denk je dit doe ik nooit meer! Maaf ja drank doseren op een feest is ook niet te doen

Oh ja en die feestjes waar iedereen drinkt ook verschikkelijk liever een rave....
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan nog altijd het meest los komen qua dansen met alcohol haha :tongueout:
Kan soms zo goed vallen dat ik eindeloos veel energie heb. Uiteraard niet te veel zuipen, want dan krijg je het tegengestelde haha. Voor mij is een stuk of 4 biertjes en 2 glazen sterke drank een beetje gemixt met cola of iets, echt genoeg om goed en leuk los te komen!
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Rebell zei:
Ik raad mensen altijd aan om te beginnen met een half buisje. Meestal voelen ze zich er weinig van en dan na een anderhalf uur 3ml en dan komt het meestal wel goed.



Ja dat was zo een after party dan komen we binnen en geven de pakjes coke en dan zitten ze er bovenop met ze allen en maar blijven nemen en vragen 'hoeveel zit er nog in' dan gooi ik die hele sfeer om heb wel een blok M bij me van een paar gram en een fles G als ik naar zo een after ga en ja hoor op een gegeven moment waren ze de coke zo vergeten :wink:

Kende deze mensen niet en uiteindelijk een top avond gehad weer eentje voor de boeken.
Maar die sfeer was er niet toen ik binnen kwam.
Klik om te vergroten...

Haha nice, ja klopt van coke blijf je maar nemen omdat het zo kort werkt. Ik weet niet hoe puur die coke was maar vaak zit er ook cafeïne aan waar mensen zo nerveus van raken.

Ik kan mij nog goed herinneren dat ghb in het begin erg wennen was. Voelde me meer dronken dan euforisch.

En @Mesh, inderdaad eerst 2 ml beginnen,het liefst getest met ongeveer 350 mg GHB/ml als concentratie. Of helemaal droogkoken totdat er alleen zout overblijft en dit wegen, maar testen lijkt me beter.

On topic:

Ik krijg van alcohol ook geen zin om te dansen, toch heb ik bij de eerste paar biertjes toch wel een soort blij/energiek gevoel, waarschijnlijk door de werking op Dopamine. En daarna kan ik niet stoppen met drinken, en hier hebben meer mensen last van. Als ik zelf nuchter ben stoor ik me aan mensen die alcohol nuttigen.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rebell zei:
Iedereen gaat uit en het enige wat je legaal in de discotheek of club kan kopen is alcohol.
Mensen gaan zuipen en worden wazig.
Kunnen snel verveld worden en ruzie is zo ontstaan.
Veel mensen hebben ook een vervelende dronk.

Daarnaast is de kater van lcohol ook altijd verschikkelijk. Zeker als je uit gaat en overal verschillende soorten bier drinkt en sterke drank.

Terwijl als je naar een feestje gaat waar andere drugs worden gebreukt de sfeer veel gemoedelijker is.

Alcohol is een van de minst leuke drug?
Klik om te vergroten...
Als ik kan kiezen liever op een party met 100 man op de pillen dan op de drank. Maar dat is mijn mening :wink:
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Rebell Ik kan me volledig vinden in dit topic. Ik vind het ook altijd zo stompzinnig dat mensen alcohol (doordat het sociaal geaccepteerd is) hoger hebben zitten dan andere drugs (bijvoorbeeld blowen) Het is overal verkrijgbaar, en relatief goedkoop. Toch heb ik mensen nog nooit ergens zo van zien veranderen qua karakter als van alcohol. Persoonlijk heb ik ook vaak moeite met grenzen kennen. Waarop ik eerder op de avond het gevoel heb dat het nog wel wat meer mag zijn, is het twee glaasjes verder alweer te veel. En inderdaad... katers nooit zo erg als die van alcohol
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Iedereen gaat uit en het enige wat je legaal in de discotheek of club kan kopen is alcohol.
Mensen gaan zuipen en worden wazig.
Kunnen snel verveld worden en ruzie is zo ontstaan.
Veel mensen hebben ook een vervelende dronk.

Daarnaast is de kater van lcohol ook altijd verschikkelijk. Zeker als je uit gaat en overal verschillende soorten bier drinkt en sterke drank.

Terwijl als je naar een feestje gaat waar andere drugs worden gebreukt de sfeer veel gemoedelijker is.

Alcohol is een van de minst leuke drug?
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is denk ik ook wel dat je alcohol kan gebruiken en misbruiken. Alhoewel ik echt geen fan ben van de effecten van alcohol gaat een biertje er altijd goed in, voel je niks van. Lijntje speed gaat er ook wel in, maar dat misbruik je dan weer sneller. (Niks mis mee overigens)

Alcohol is als suiker, gokken, tv, gamen etc. Je kan t gebruiken en misbruiken
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#9
alcohol kan ook in een feestjes sfeer hardstikke leuk zijn, ik zie het zelf net zoals xtc, het kater is zoals het dinsdag dipje ( maar op een andere manier ). teveel ervan ga je gek van doen. zowel bij alcohol als xtc maar bij de juiste dosering/hoeveelheid valt alles op zijn plaats. daarbij was de alcohol industrie gewoon er wat eerder/groter om zichzelf neer te zetten als dat wat normaal is. daarintegen blijft het ook een harddrug.. <3
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben blij dat er tenminste nog een drug is waar niet moeilijk over wordt gedaan.

Dan is alcohol ook nog lekker, in tegenstelling tot de meeste andere drugs.

waar het fout gaat bij sommige mensen is gewoon simpele overdosering. Voor de rest vind ik het allemaal best meevallen, i like my alcohol en heb bijna nooit een kater, en ik heb al helemaal nooit ruzie gehad in het uitgaansleven, zowel onder invloed van alcohol of andere drugs.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wou er een stemming van maken maar was niet gelukt
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alcohol is juist geweldig! Mits je maar niet te veel zuipt.

Je wordt er lekker los en sociaal van, het triggert in lichte mate je fantasie, is sociaal geaccepteerd dus de enige drug die je ook met je collega's en familie kan doen, verkrijgbaar in veel goede smaken, is relatief makkelijk te doseren en zorgt ervoor dat een avond veel langer leuk blijft.
(want nuchter heb ik het na 1 a 2 uur wel gezien in een bar of op een feest)

Ik vind het hele spectrum van licht aangeschoten tot een beetje dronken ook erg leuk, daarboven wordt het minder.

Er zijn echt wel goede redenen dat zoveel mensen alcohol consumeren. En die hebben niet alleen met de legale status te maken :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze olifant zei:
Blijft bizar om te beseffen dat het gebruik van deze drug sociaal geaccepteerd is, zelfs in de context van ‘ernstige’ formele aangelegenheden, terwijl het effect in principe bij meerdere drankjes heftiger is dan vele andere (hard)drugs waar iedereen steil van achterover slaat als je zegt dat je die wel eens hebt uitgeprobeerd. Ik zou zojuist eens semi-nonchalant een lijntje coke hebben moeten snuiven op die receptie, oeioei, oorlog verzekerd, ik zou vermoedelijk snel met ontslagbrief en wel op straat zijn geflikkerd. Snap werkelijk niet hoe zo’n overduidelijk scheef fenomeen standhoudt in onze maatschappij. Heeft de VVD daar een antwoord op?
Klik om te vergroten...

Ja dat is ook wat ik eigelijk wou zeggen met deze post.
Er zijn veel leukere drugs dan Alcohol en waar het bij het uitgaansleven leven ook veel leuker is wanneer mensen zich niet klem zuipen. Maar andere dingen doen.
Maar dat dit maatschappelijk geaccepteerd is.

Ben gek op rode wijn.
Maar alcohol blijft onder aan het lijstje.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eens met de reactie hierboven. Ik kan een goeie alcoholische versnapering erg waarderen :) de smaak vooral, maar ook het effect vind ik wel leuk, tot bepaalde hoogte. Aangeschoten is nice, warm, sociaal, gezellig, dommig, simpel en lollig, maar de marge is smal. Op het moment dat alcohol echt verdovend wordt, dat draaierige misselijke, vind ik het maar een vervelende asshole worden, om het over de kater maar niet te hebben. Als er één drug is die me in m’n jeugdjaren vaak hondsberoerd boven de pleepot heeft doen eindigen... en niet alleen boven de pleepot, helaas, hi ha ho. Oh yes those were the days.

Ironisch: ik schrijf deze post nadat ik net thuis gearriveerd ben, tipsy as fuck, van een receptie na een feestelijkheid op mijn werk. Blijft bizar om te beseffen dat het gebruik van deze drug sociaal geaccepteerd is, zelfs in de context van ‘ernstige’ formele aangelegenheden, terwijl het effect in principe bij meerdere drankjes heftiger is dan vele andere (hard)drugs waar iedereen steil van achterover slaat als je zegt dat je die wel eens hebt uitgeprobeerd. Ik zou zojuist eens semi-nonchalant een lijntje coke hebben moeten snuiven op die receptie, oeioei, oorlog verzekerd, ik zou vermoedelijk snel met ontslagbrief en wel op straat zijn geflikkerd. Snap werkelijk niet hoe zo’n overduidelijk scheef fenomeen standhoudt in onze maatschappij. Heeft de VVD daar een antwoord op?

Maar hey, mij hoor je eigenlijk verder niet klagen zo lang ik naar hartelust sappige Tripel Karmelietjes in de plaatselijke supermarkt kan kopen. :) Me gusta.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Buiten de alcohollobby om denk ik dat het ook legaal is vanwege het gemak van doseren. Bier en wijn zijn nou eenmaal niet zwaar en je voelt de effecten geleidelijk opkomen. In ieder geval de eerste 5 drankjes ofzo. 5 drankjes is zo 50 slokken! Welke andere drugs doseer je nou 50x bij. Dus verstandige mensen gaan er verstandig mee om en stoppen met bijdoseren als ze een beetje aangeschoten zijn (zo gaat het in de realiteit niet altijd maar zo wordt er wel geredeneerd politiek en ook door de producenten. 'Geniet maar drink met mate')

Vergelijk dat eens met bijdoseren van veel illegale drugs. 1 snuifje extra en je gaat als een brandweerman door de bochten
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#16
Game&Watch zei:
Vergelijk dat eens met bijdoseren van veel illegale drugs. 1 snuifje extra en je gaat als een brandweerman door de bochten
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Game&Watch zei:
Buiten de alcohollobby om denk ik dat het ook legaal is vanwege het gemak van doseren. Bier en wijn zijn nou eenmaal niet zwaar en je voelt de effecten geleidelijk opkomen. In ieder geval de eerste 5 drankjes ofzo. 5 drankjes is zo 50 slokken! Welke andere drugs doseer je nou 50x bij. Dus verstandige mensen gaan er verstandig mee om en stoppen met bijdoseren als ze een beetje aangeschoten zijn (zo gaat het in de realiteit niet altijd maar zo wordt er wel geredeneerd politiek en ook door de producenten. 'Geniet maar drink met mate')

Vergelijk dat eens met bijdoseren van veel illegale drugs. 1 snuifje extra en je gaat als een brandweerman door de bochten
Klik om te vergroten...

Hm, is dat zo? Heb me toch menigmaal daarop verkeken als ik dacht dat het nog wel prima politiek verantwoord zou zijn om nog één extra duveltje/kasteelbiertje te nemen, maar dat viel dan toch vies tegen.:wink: Laat ik zo zeggen: een speedbom van minimaal 50 mg had me minder gevloerd.

Maar ik snap je punt verder wel hoor. Iemand die een lekker ontspannend glaasje wijn drinkt op de bank voor het slapen gaan heeft toch net een ander doel dan iemand die een pil XTC naar binnen werkt. De intentie is (vaak) anders.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#18
^ Hangt een beetje af wat je onder het uitgaansleven schaart toch? Alcohol is geschikt voor alle sociale settings maar overduidelijk geschikter op een terrasje dan in de club.

Roze olifant zei:
Hm, is dat zo?
Klik om te vergroten...
In theorie wel! In het echt raak je natuurlijk overmoedig en giet je nog drie duvel je keelgat in.

Lekker.

Roze olifant zei:
De intentie is (vaak) anders.
Klik om te vergroten...

Over de intentie had ik het nog niet perse gehad, alleen over het geleidelijk verloop van alcohol met mate. :) Maar intentie speelt ook zeker mee met de legale status. Net als historie.
D
DaveHagenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het minst leuk zal ik het niet zo snel geven, wat ik het wel kan geven is dat als je een paar flesjes of glaasjes op hebt, probeer het voor jezelf en een ander gezellig te houden, zo vermijd je ruzies. En een kater hoef je niet te krijgen als je tussendoor (en daarvoor en ook daarna) goed eet
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#20
Welke dosering denk je dan aan? Relatief hoog of laag?
Van coke worden mensen sowieso niet gezellig is mijn ervaring, after met ghb is echt heerlijk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."