Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGezocht: hema kinderchampagne met alcohol

Gezocht: hema kinderchampagne met alcohol

50 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
☠️LiveFastDieYoung☠️ zei:
Dit is nog grotere bullshit.
iedereen ruilt de verslaving in voor een ander.

Meteen eerlijk van jezelf zijn en straight up zeggen ik doe iets anders in de plaats. En probeer daarmee te matigen, ik snap em. Word socialer ook wat meer aanvaard.

Beter als elke junk hier die al tig pogingen heeft te stoppen maar telkens hervalt.

begrijp me niet verkeerd, gebruik ook soms drugs. Maar ik zal never nooit 100% stoppen met drugs.

Gewoon matigen, meer moet dat niet zijn.

Die rehabilitatie centras etc zijn dikke bullshit.

als je echt wilt stoppen, dan lukt dat op jezelf.
Als dat niet lukt dan wil je ook niet stoppen.
Gewoon niet stoppen, maar matigen.

Tegen jezelf zeggen 1 of 2 keer per maand eens drugs doen is toch veel makkelijker dan zeggen en nu ga je dit nooit meer doen.

voor mij werkt het prima zo al bijna een jaar.
Klik om te vergroten...
je quote dann ook een zeer oud bericht van miij
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Onschuldig is dagelijks bier drinken, 2 glazen, en de reden waarom je deze dronk, zeer zeker niet.
Het kan een begin zijn van een verslaving, alhoewel ik deze hoeveelheid toch wel erg matig is in mijn ogen.
Maar ja, zo is bij mij een veel zwaardere verslaving aan alcohol begonnen.....
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
raccacooni zei:
Ik vind hema kinderchampagne heel lekker. Is er een drank die daarna smaakt maar dan met alcohol erin? Appelsap met bubbels en alcohol? Appellikeur daarentegen vind ik vies.

Wiet word me te duur dus ik zit eraan te denken om te proberen low key alcoholist te worden ipv stoonde garnaal kijken of dat ook bevalt
Klik om te vergroten...
Mijn tip is: zoek eens naar goede wijn. Met nadruk op goed. Want dat kan echt heel veel verschil maken.

Hema kinderchampagne is heel zoet, en de appelsmaak is nogal kunstmatig. Toch kun je wijn vinden die erop lijkt. Sommige champagnes zijn ook wat zoet en hebben zo'n frisse granny smith appel smaak. Wat je misschien eens zou kunnen proberen is de Albert Heijn Excellent champagne (Duc de Laurence premier cru), want die is ietwat zoet en heeft dus zo'n frisse appelsmaak. Goede wijn is alleen niet per se goedkoper dan blowen :grimacing:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Same here.

Wij hadden in de vriendengroep eerst alleen maar drank. Toen kwam er (voor ons) wiet en paddo's en was ik genezen van het idee om mezelf te vergiftigen voor een leuk avondje. Daarnaast: veel leuker effect, veel betere sfeer.

Een overgebleven vriend van die groep heeft het tot op de dag van vandaag nog weleens over onze "legendarische zuip avondjes", terwijl ik dat allemaal gewoon het liefste vergeet. Dat was echt shit vergeleken met de wiet en met name de paddo avondjes. En met die laatste twee had je niet eens een kater (behalve een vies gevoel in de buik door de munchies op wiet).
Klik om te vergroten...

Hadden jullie niet 'dat gevoel alsof het universum op je gezicht had gescheten'?

Dat had ik vroeger (in de jaren ,'90) wel, na paddo's. Met truffels later nooit gehad.

Geen idee waar het aan lag.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Tegenwoordig heb ik het weer omgekeerd. Ik word niet echt gezellig van wiet en krijg last van onnodig kritische gedachten over mezelf. Dus in sociale settings drink ik liever alcohol.
Klik om te vergroten...
Het niet gezellig worden van wiet herken ik wel. Mijn beste vriend en ik hebben jarenlang onze wiet avondjes gehad maar dan hang je er zo sloom bij op het laatst, gesprekken lopen niet meer omdat je (wij tenminste) dingen vergeet (toegegeven: we waren dan ook erg van de amnesia haze). En daarnaast zaten we op het laatst altijd weer met die vreetkick allemaal rommel naar binnen te werken.

Maar hij drinkt geen alcohol en ik vind het effect van alcohol te kort, te vluchtig voor een hele avond (en daarnaast te lomp), dus hebben we wiet verruild voor 4F-MPH. Een lichte stim waarop we wakker en scherp blijven en daardoor lekker uren kunnen kletsen. Veel beter dan de wiet zo imo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Hadden jullie niet 'dat gevoel alsof het universum op je gezicht had gescheten'?

Dat had ik vroeger (in de jaren ,'90) wel, na paddo's. Met truffels later nooit gehad.

Geen idee waar het aan lag.
Klik om te vergroten...
Nope.

Zowel paddo's als truffels samen gedaan, maar dat waren altijd hilarische avondjes met meerdere lachbuien van een halfuur, mooie gesprekken, mooie visuals (die visuals waren niets vergeleken met mijn solo trips though) Alleen maar positief.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Nope.

Zowel paddo's als truffels samen gedaan, maar dat waren altijd hilarische avondjes met meerdere lachbuien van een halfuur, mooie gesprekken, mooie visuals (die visuals waren niets vergeleken met mijn solo trips though) Alleen maar positief.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel de volgende dag.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Ik bedoel de volgende dag.
Klik om te vergroten...
Hmm nee ook geen last van.

Trippen moet je ook een beetje ondergaan op een manier dat je ontvankelijk bent voor wat het middel je wil laten zien, met name met iets als psilo. Als je dingen hebt die er (misschien onderhuids) spelen en die dingen komen evt op: daar doorheen werken. Dan voel je je juist lichter, bevrijdt, herboren zelfs de volgende dag.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Hmm nee ook geen last van.

Trippen moet je ook een beetje ondergaan op een manier dat je ontvankelijk bent voor wat het middel je wil laten zien, met name met iets als psilo. Als je dingen hebt die er (misschien onderhuids) spelen en die dingen komen evt op: daar doorheen werken. Dan voel je je juist lichter, bevrijdt, herboren zelfs de volgende dag.
Klik om te vergroten...
Had het later met truffels (in het het frikandellen bos) niet, hoewel er wel beelden terugkwamen van 25 jaar of wat eerder.

Of verwar ik het nu met mijn LSD trip, die kater?

Of was het de wiet die ik erbij rookte?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Had het later met truffels (in het het frikandellen bos) niet, hoewel er wel beelden terugkwamen van 25 jaar of wat eerder.
Klik om te vergroten...
Het bratwurst bos?

Casrus zei:
Of verwar ik het nu met mijn LSD trip, die kater?

Of was het de wiet die ik erbij rookte?
Klik om te vergroten...
Nooit. wiet. combineren. met. tripmiddelen.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
why de .... zou je de ene verslaving in ruilen voor de andere, beter gewoon niet verslaafd zijn/ afkicken/afblijven ervan
Klik om te vergroten...
Dit is nog grotere bullshit.
iedereen ruilt de verslaving in voor een ander.

Meteen eerlijk van jezelf zijn en straight up zeggen ik doe iets anders in de plaats. En probeer daarmee te matigen, ik snap em. Word socialer ook wat meer aanvaard.

Beter als elke junk hier die al tig pogingen heeft te stoppen maar telkens hervalt.

begrijp me niet verkeerd, gebruik ook soms drugs. Maar ik zal never nooit 100% stoppen met drugs.

Gewoon matigen, meer moet dat niet zijn.

Die rehabilitatie centras etc zijn dikke bullshit.

als je echt wilt stoppen, dan lukt dat op jezelf.
Als dat niet lukt dan wil je ook niet stoppen.
Gewoon niet stoppen, maar matigen.

Tegen jezelf zeggen 1 of 2 keer per maand eens drugs doen is toch veel makkelijker dan zeggen en nu ga je dit nooit meer doen.

voor mij werkt het prima zo al bijna een jaar.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#12
☠️LiveFastDieYoung☠️ zei:
Dit is nog grotere bullshit.
iedereen ruilt de verslaving in voor een ander.

Meteen eerlijk van jezelf zijn en straight up zeggen ik doe iets anders in de plaats. En probeer daarmee te matigen, ik snap em. Word socialer ook wat meer aanvaard.

Beter als elke junk hier die al tig pogingen heeft te stoppen maar telkens hervalt.

begrijp me niet verkeerd, gebruik ook soms drugs. Maar ik zal never nooit 100% stoppen met drugs.

Gewoon matigen, meer moet dat niet zijn.

Die rehabilitatie centras etc zijn dikke bullshit.

als je echt wilt stoppen, dan lukt dat op jezelf.
Als dat niet lukt dan wil je ook niet stoppen.
Gewoon niet stoppen, maar matigen.

Tegen jezelf zeggen 1 of 2 keer per maand eens drugs doen is toch veel makkelijker dan zeggen en nu ga je dit nooit meer doen.

voor mij werkt het prima zo al bijna een jaar.
Klik om te vergroten...


Elk mens is verslaafd de waaraan is het enige verschil.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hugo wijn kan ook in de buurt komen. Maar smaakt niet exact hetzelfde. Wel een lekkere zoete smaak.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
In grote lijnen klopt dat, Alhoewel ik mij best lekker voelde na een stuk of 8 tripel bieren.....maar het einde van zo een drank sessie was idd vaak kut, ja.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Naar mijn idee ging het bij @Mindless hier helemaal niet alleen over het drinken van alcohol. Ik zie er ook ongezond snacken bij komen. Was er misschien nog meer in het spel? Veel tv kijken, gamen, op forums rondhangen of ander gedrag dat ook richting obsessie kan gaan en dan dus ook ongezond is?

Dit is precies de reden dat ik het ontzettend hekel dat we in deze maatschappij eigenlijk altijd spreken over 'ik ben verslaafd aan' in plaats van 'ik ben verslaafd'. Dat maakt ons vaak blind voor het werkelijke probleem omdat we alleen de versnipperde stukjes probleem zien. En die zijn dan opzichzelf dusdanig klein, dat we dat helemaal niet als probleem zien.

Twee biertjes klinkt zo schadelijk nog niet. Twee biertjes en ongezond snacken begint al serieuzer te klinken. Twee biertjes, een zak chips, een zak borrelnootjes, een stuk kaas én 5 aflevering van een serie kijken zijn wat mij betreft keihard vluchtgedrag. (Ik bedenk hier zomaar het een en ander bij hè, ik heb natuurlijk geen idee wat er werkelijk allemaal speelde, maar als ik dan ook hoor dat het is om niet met je gevoelens om te gaan, dan is dit geen ondenkbaar scenario)

Misschien is het gezonder vluchtgedrag dan een fles vodka leegwerken omdat je niet direct bang hoeft te zijn om te sterven aan maagbloedingen of leverfalen. Maar zeker mentaal en spiritueel is het serieus verslavingsgedrag.

Just my critical two cents.

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar voor mij is verslaving veel breder dan een middel. Mijn verslaving was bijvoorbeeld gisterenmiddag nog actief. Ik was lekker aan het boulderen in de hal en ben net een niveautje moeilijker begonnen. Een aantal keren gaven mijn spieren al wat waarschuwingen en toch door blijven gaan hè, toch de waarschuwingen negeren want ik moet en ik zal, en ik zal het nu! (Voor mij is dit onderdeel van mijn verslavingsgedrag)
Was ik echt aan het vluchten? Ik denk het niet, maar wel toch wat over mijn grenzen aan het gaan omdat ik mijn eigen wil volg ipv kijk naar wat verstandig is. Met als gevolg dat ik nu met twee schouder- en een elleboog blessure zit. Hopelijk geneest het snel want het ging verdomme lekker dat klimmen 😂

My problem is not my drinking, my problem is my thinking!
Klik om te vergroten...
Zeker, zo denk ik er ook over!

Woorden zijn krachtig. Als je zegt: ik ben verslaafd aan... wiet bijvoorbeeld, dan geef je kracht aan dat idee. Dat is vanaf dan het verhaal dat je aan jezelf herhaald. Natuurlijk, het is wel wat complexer dan dat, want je vindt het wiet roken ook fijn. Het neemt je zorgen even weg, ontspant je, etc. Dus verlang je er naar. Maar ik denk dus net als jij dat de echte fundamentele verslaving daaronder in het (dwangmatig) denken ligt. In dat zelfbeeld dat je aan jezelf blijft herhalen: "mijn leven gaat niet zoals ik het wil." En vervolgens wordt het middel dat je gebruikt toegevoegd aan dat narratief, bijvoorbeeld: "ik kan niet ontspannen zonder mijn wiet, ik kan niet bij mijn gevoel zonder wiet." Meer dan slechts iets wat je doet, wordt het door dat narratief dat je over jezelf verteld iets wat je bent in de wereld.

Stellen: "ik ben verslaafd aan wiet" verlegt die focus van het onderliggende probleem naar een gevolg en expressie daarvan: wiet roken, coke snuiven, alcohol drinken (uiteraard komt bij die laatste de bijkomende factor van lichamelijke afhankelijkheid bij een zware drinker). Zo wordt er eigenlijk een zondebok gecreërd die als het kernprobleem wordt gezien. Soms zelfs op heel letterlijke wijze: coke is de duivel, alcohol is de duivel, weed: the devil's lettuce. Maar het is eigenlijk een afleiding van het onderliggende probleem naar een uiting daarvan.

En je hebt gelijk: in mijn geval was het zeker vluchtgedrag. Dat biertje, die snacks, inderdaad ook teveel op internet zitten (die laatste gebeurt nog regelmatig). Slechts zeggen: "maar het was maar 1 of 2 biertjes, dat is geen echte alcoholverslaving" gaat wat voorbij het onderliggende probleem. Nee, het is geen zware alcoholverslaving, maar om het probleem aan te pakken gaat het imo niet zozeer om of het gecategoriseerd kan worden als een echte alcoholverslaving, maar om te zien dat er überhaupt vlucht- en verslavingsgedrag is. En vervolgens dan waarom: dat er onderliggende issues zijn die middels vluchtgedrag ontweken worden. Dat biertje is maar een symptoom van dat onderliggende niet oké zijn met jezelf. Net zoals die snacks dat zijn, dat eventuele bingewatchen, dat wiet roken, etc. etc.


Ik ben nogal moe, dus ik weet niet of dit verhaal helemaal coherent is, maar dat check ik later wel even. :wink: Wou toch graag even reageren.

En nu op bed, want ik hang alweer te lang voor een scherm. :wink:
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Red Bull Vodka mixen?
r
raccacooniLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind hema kinderchampagne heel lekker. Is er een drank die daarna smaakt maar dan met alcohol erin? Appelsap met bubbels en alcohol? Appellikeur daarentegen vind ik vies.

Wiet word me te duur dus ik zit eraan te denken om te proberen low key alcoholist te worden ipv stoonde garnaal kijken of dat ook bevalt
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wilde je een tip geven totdat ik het tweede gedeelte van je post las.
raccacooni zei:
Wiet word me te duur dus ik zit eraan te denken om te proberen low key alcoholist te worden ipv stoonde garnaal kijken of dat ook bevalt
Klik om te vergroten...
Hoezo zou je dit willen worden?
D
DoeMaarDieMaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb een zwager die zwaar alcolist was. Een low key alcoholist bestaat niet. Je kan echt beter proberen aan je problemen te werken of gewoon pijn te lijden.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Appelcider

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."