Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMelding voor onbetrouwbare/gevaarlijke RC Vendors

Melding voor onbetrouwbare/gevaarlijke RC Vendors

382 antwoorden
106 weergaven
18-5-2026
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hebbenzekezine? zei:
Thnx! Onlangs de 6apb pellets hier vandaan en wilde deze nemen. Maar ik ga deze absoluut naar het testcentrum brengen!!
Klik om te vergroten...
Zo eentje naar het lab gebracht. Ben benieuwd!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Forumleden,

Recent heb ik weer meldingen ontvangen over RC vendor Funcaps. Hier hebben we in het verleden ook al meldingen over ontvangen. De meldingen betreffen onder andere het leveren van een andere stof dan wat besteld is. Dit kan, afhankelijk van de stof in kwestie, behoorlijk gevaarlijk zijn.

We zijn ons ervan bewust dat er ook veel goede ervaringen met deze vendor zijn en het is ook niet zo dat het storm loopt met meldingen over Funcaps. Het is dus nog te vroeg voor een algemene waarschuwing. Door de aard van de meldingen en doordat we al geruime tijd af en toe een melding krijgen wil ik jullie toch hierover informeren. We adviseren jullie om bij deze vendor extra voorzichtig te zijn en in ieder geval je spullen te laten testen voordat je ze gebruikt.

Groet,
Eik (ook namens de rest van de mods)
Klik om te vergroten...
Ow was lange tijd mijn vaste vendor en was hier zowel qua producten als service zeer tevreden over, ook zeer vlotte communicatie. Maar daar zij al geruime tijd, eerst niet meer leverden naar België en Duitsland en nu nergens meer buiten Nederland, ist sowieso finito funcaps. Misschien zijn ze sinds dan minder betrouwbaar?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nihilist88 zei:
Ow was lange tijd mijn vaste vendor en was hier zowel qua producten als service zeer tevreden over, ook zeer vlotte communicatie. Maar daar zij al geruime tijd, eerst niet meer leverden naar België en Duitsland en nu nergens meer buiten Nederland, ist sowieso finito funcaps. Misschien zijn ze sinds dan minder betrouwbaar?
Klik om te vergroten...
Ik heb al meerdere verhalen gehoord van mensen die wel goede ervaringen hadden met deze vendor. Het is ook echt niet zo dat het elke keer fout gaat. Vandaar ook geen algemene/zware waarschuwing.
Maar omdat we toch wel al meerdere meldingen hebben ontvangen waar ook enkele potentieel gevaarlijke tussen zaten toch het advies om je spul te laten testen.

Het blijft passen en meten. Maar uiteindelijk willen we toch allemaal veilig kunnen genieten van drugs en RC’s…
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Ik heb al meerdere verhalen gehoord van mensen die wel goede ervaringen hadden met deze vendor. Het is ook echt niet zo dat het elke keer fout gaat. Vandaar ook geen algemene/zware waarschuwing.
Maar omdat we toch wel al meerdere meldingen hebben ontvangen waar ook enkele potentieel gevaarlijke tussen zaten toch het advies om je spul te laten testen.
Klik om te vergroten...
Ja jullie hebben een beter beeld en overzicht mbt meldingen. Is ook een vd grotere rc vendors, dus ja, velen kopen daar ook hun spul, dus bij fout spul zeker belangrijk om hier !!! bij te zetten.
Eik zei:
Het blijft passen en meten. Maar uiteindelijk willen we toch allemaal veilig kunnen genieten van drugs en RC’s…
Klik om te vergroten...
Veilig in 1 zin met drugs en rc's, beetje paradoxaal 😄 Ma nee versta je volledig se, XTC-pillen bevatte toch ook zeer hoge dosis MDMA ivm vroeger?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
Ja jullie hebben een beter beeld en overzicht mbt meldingen. Is ook een vd grotere rc vendors, dus ja, velen kopen daar ook hun spul, dus bij fout spul zeker belangrijk om hier !!! bij te zetten.

Veilig in 1 zin met drugs en rc's, beetje paradoxaal 😄 Ma nee versta je volledig se, XTC-pillen bevatte toch ook zeer hoge dosis MDMA ivm vroeger?
Klik om te vergroten...
Vroeger zat er ook veel in, als in 10 jaar terug, kwaliteit was mijn inziens ook beter door gebruik van andere productie methode.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Ow was lange tijd mijn vaste vendor en was hier zowel qua producten als service zeer tevreden over, ook zeer vlotte communicatie. Maar daar zij al geruime tijd, eerst niet meer leverden naar België en Duitsland en nu nergens meer buiten Nederland, ist sowieso finito funcaps. Misschien zijn ze sinds dan minder betrouwbaar?
Klik om te vergroten...
Als je het puur statistisch bekijkt is er bij alle vendors kans op een vergissing of een fout. Een vendor die zeer veel verkoopt heeft daardoor in praktijk eerder een aantal echte vergissingen dan een vendor met minder afzet.

Ik geloof niet dat er bewust verkeerde substanties worden geleverd, want dat is in niemands belang. Tenzij een stof qua inkoop een zeer groot prijsverschil heeft, maar dan kan dat beter gewoon aan de klant worden doorbelast.

Verder is het heel goed dat na een aantal meldingen van gevaarlijke verwisselingen, hier een waarschuwing wordt gegeven om als klant extra alert te blijven. De onderzoeksresultaten van de experimenten kunnen er dramatisch door worden beïnvloed.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Als je het puur statistisch bekijkt is er bij alle vendors kans op een vergissing of een fout.
Klik om te vergroten...

Dat is zeker waar.
Er is zeker nog een bekende vendor waar regelmatig een fout gebeurd.
In NL kan er getest worden.
Je wil niet weten wat Vendors naar het buitenland sturen waar niet kan getest worden.
Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die effecten en bijwerkingen beschrijven die helemaal niet matchen met het middel van aankoop.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Als je het puur statistisch bekijkt is er bij alle vendors kans op een vergissing of een fout.
Klik om te vergroten...

Dat is zeker waar.
Er is zeker nog een bekende vendor waar regelmatig een fout gebeurd.
In NL kan er getest worden.

Hippie Langwaus zei:
Ik geloof niet dat er bewust verkeerde substanties worden geleverd, want dat is in niemands belang. Tenzij een stof qua inkoop een zeer groot prijsverschil heeft, maar dan kan dat beter gewoon aan de klant worden doorbelast.
Klik om te vergroten...

Je wil niet weten wat Vendors naar het buitenland sturen waar niet kan getest worden.
Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die effecten en bijwerkingen beschrijven die helemaal niet matchen met de werking van het middel.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nihilist88 zei:
Veilig in 1 zin met drugs en rc's, beetje paradoxaal 😄 Ma nee versta je volledig se
Klik om te vergroten...
Wel mee eens hoor. Toen ik de post had geplaatst en teruglas dacht ik nog ik had er “zo veilig mogelijk” van moeten maken 😅


Hippie Langwaus zei:
De onderzoeksresultaten van de experimenten kunnen er dramatisch door worden beïnvloed.
Klik om te vergroten...
Mooi geformuleerd! ❤️
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed dat er gewaarschuwd wordt @Eik
Wordt betreffende vendor ook zelf ingelicht door jullie?

Van "hey we krijgen deze signalen binnen"
Het kan natuurlijk zijn dat er iemand werkt die slordig is en foutjes maakt, en dit nagekeken moet worden.
Bij een melding geef je de vendor ook de kans om signalen op te pakken, zodat dit in de toekomst wellicht niet meer gebeurd.
En kom je nooit voor juridische vraagstukken te staan: "naam wordt publiekelijk geschaad, en wij wisten van niks" kort gezegd.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Goed dat er gewaarschuwd wordt @Eik
Wordt betreffende vendor ook zelf ingelicht door jullie?

Van "hey we krijgen deze signalen binnen"
Het kan natuurlijk zijn dat er iemand werkt die slordig is en foutjes maakt, en dit nagekeken moet worden.
Bij een melding geef je de vendor ook de kans om signalen op te pakken, zodat dit in de toekomst wellicht niet meer gebeurd.
En kom je nooit voor juridische vraagstukken te staan: "naam wordt publiekelijk geschaad, en wij wisten van niks" kort gezegd.
Klik om te vergroten...
Bij testcentrum waren ze ook van op de hoogte van deze vendor
De pen is van je zus zei:
Ik heb heb wel een melding gemaakt van de 5meo als 2mmc. Maar niet van de ander toen dacht ik kan gebeuren en was niet heel erg als ik het wel had genomen dan had ik als nog een getript en was minder gevaarlijk geweest
Klik om te vergroten...
Haha je zou t maar andersom hebben. 2mmc nemen en dan als een raket vernield worden omdat t 5 meo blijkt te zijn
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Goed dat er gewaarschuwd wordt @Eik
Wordt betreffende vendor ook zelf ingelicht door jullie?

Van "hey we krijgen deze signalen binnen"
Het kan natuurlijk zijn dat er iemand werkt die slordig is en foutjes maakt, en dit nagekeken moet worden.
Bij een melding geef je de vendor ook de kans om signalen op te pakken, zodat dit in de toekomst wellicht niet meer gebeurd.
En kom je nooit voor juridische vraagstukken te staan: "naam wordt publiekelijk geschaad, en wij wisten van niks" kort gezegd.
Klik om te vergroten...
Ik heb heb wel een melding gemaakt van de 5meo als 2mmc. Maar niet van de ander toen dacht ik kan gebeuren en was niet heel erg als ik het wel had genomen dan had ik als nog een getript en was minder gevaarlijk geweest
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Klopt hoor maar ik denk omdat al die vendoren min of meer hetzelfde aanboden ze de zekerheid hebben genomen de deuren te sluiten toen de eigenaren van die grote bekende vendor opgepakt werden. Hoewel ze door kunnen gaan met de middelen die niet op de banlijst staan, was er wel kans dat ze alsnog vervolgd zouden worden aangezien ze dus ook bepaalde rc's aanboden die eigenlijk niet door de beugel konden. Dan kan je beter al stoppen voordat ze alsnog aan je deur komen kloppen en verhaal komen halen.

Ik zeg niet dat dit zo is maar ergens vind ik dit wel logisch. Deze vendoren zijn gewoon de zwarte markt opgegaan als je het mij vraagt.
Dingen als NEP worden daar nog steeds (en spotgoed) aangeboden. Echter blijf ik graag weg van de darkweb bijv.

(desalnietemin zijn er nog wel vendoren die enkele middelen leveren waar de lysergamides of triptamines worden aangeboden)
Klik om te vergroten...
Wat me trouwens opviel bij 1 van de nog bestaande vendor is dat er expliciet vermeldt staat waarom ze geen benzo poeders meer verkopen. Risico op gevaar te groot ivm potentie en daarom verkopen ze alleen benzo in pilvorm. Slim...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Wat me trouwens opviel bij 1 van de nog bestaande vendor is dat er expliciet vermeldt staat waarom ze geen benzo poeders meer verkopen. Risico op gevaar te groot ivm potentie en daarom verkopen ze alleen benzo in pilvorm. Slim...
Klik om te vergroten...
net zo slim als dat ze allemaal niet voor menselijke consumptie gebruikte

het draait alleen om geld niet om de harm reduction
funcaps eigenaren spotte zelfs met de mensen die dood gingen
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
het draait alleen om geld
Klik om te vergroten...
Ehm zijn er andere redenen dan geld als een bedrijf wat verkoopt? Dus lijkt me logisch.....
De gehele voedsel industrie is gericht op geld en niet op gezondheid, dus snap niet helemaal je punt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Ehm zijn er andere redenen dan geld als een bedrijf wat verkoopt? Dus lijkt me logisch.....
De gehele voedsel industrie is gericht op geld en niet op gezondheid, dus snap niet helemaal je punt.
Klik om te vergroten...
echter word die nog deels in de gaten gehouden door de NVWA

vendors hebben geen reguleerde instantie die hun in de gaten houden pas als er dooien gfaan vallen worden er dingen in werkt gezet

het ene bedrijf komt er dus mee weg terwijl de andere standaard in de gaten houden wordt wel
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
echter word die nog deels in de gaten gehouden door de NVWA
Klik om te vergroten...
Wat het dus eigenlijk nóg achterbakser maakt en schijnveiligheid creëert. Mensen maar denken, ooh is toch goedgekeurd door x.y.z dus het is volledig harmless. Sterker nog ze hebben lange tijden probleemloos producten als "gezond" mochten aanbieden terwijl dat verre van waar was.
Snap je punt wat beter nu maar in mijn ogen is de ene wat meer in plain sight en de ander meer verborgen achter instanties.

Daarbij zeggen ze toch duidelijk dat het niet voor consumptie is. Dus die keus ligt ergens gewoon lekker bij de koper. :tonguewink:

Oook adverteren dat iets gezond is in de supermarkt, terwijl dat niet zo is, vind ik op ander niveau minstens net zo kwalijk.
Alleen al omdat die een niet te vergelijken groter doelgroep en kopers hebben.

Edit: praat het overigens niet goed. Maar overal valt wat van te zeggen natuurlijk. We nemen de familie Heineken ook al die doden niet kwalijk die door hun biertje min of meer veroorzaakt wordt. Toch?
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#18
MyLittlePonyPack zei:
Die vendor waar ik een paar weken geleden O-PCE besteld heb is nog steeds online. Dat is helemaal goed gegaan en was niet nep dus.
Klik om te vergroten...
Denk dat we dezelfde vendor hebben. Huisstijl kleuren modknip? Heb daar vorige week nog besteld en ook gewoon netjes aangekregen. Dus het is nog niet helemaal klaar.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
TheRealKoekert zei:
Denk dat we dezelfde vendor hebben. Huisstijl kleuren wit/groen? Heb daar vorige week nog besteld en ook gewoon netjes aangekregen. Dus het is nog niet helemaal klaar.
Klik om te vergroten...
Ik zie niet perse primair die kleuren maar laten we dat ook maar niet te veel bespreken hoe de site eruit ziet.
Dit zeg ik ook naar mezelf hoor, dus dit is niet direct alleen op jou gericht @TheRealKoekert :praying2:
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja was een beetje op het randje besefte ik mij al.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."