Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMelding voor onbetrouwbare/gevaarlijke RC Vendors

Melding voor onbetrouwbare/gevaarlijke RC Vendors

382 antwoorden
98 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind dit echt een super idee! Vendors die lopen te stuntelen kunnen levensgevaarlijke situaties creëren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
In principe hebben we hier het DIMS voor, maar op zich een goede aanvulling! Want volgens mij laten heel veel mensen hun rc's niet testen onder het mom van 'ja maar het is legaal dus zal wel goed zijn'.

Overigens zal het Trimbos-instituut ook wel geïnteresseerd zijn in dit soort meldingen (als ze regelmatig voorkomen). Maarja, vaak komen mensen via het Trimbos-instituut te weten dat hun zakje drugs niet de juiste inhoud bevat dus in dat geval is het weer dubbelop =P
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Apotheker zei:
Ik vind dit echt een super idee! Vendors die lopen te stuntelen kunnen levensgevaarlijke situaties creëren.
Klik om te vergroten...
Ik heb wel eens meegemaakt dat een vendor een verpakking opstuurde waarin er allerlei poeder van een krachtige benzo aan de buitenkant van de verpakking zat terwijl er in dezelfde verpakking nog meer producten zaten, die dus zo gemakkelijk verontreinigd konden raken...

Een van de andere middelen was methallylescaline, en daar bleek vervolgens de (volgens de Opiumwet) harddrug psilocine in te zitten xD

Over stuntelende vendors gesproken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maareh, @Eik
Ik wil niet flauw doen. Maar zou dit topic niet verplaatst moeten worden naar 'research chemicals' in plaats van 'drugs' :upsidedown:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
In principe hebben we hier het DIMS voor, maar op zich een goede aanvulling! Want volgens mij laten heel veel mensen hun rc's niet testen onder het mom van 'ja maar het is legaal dus zal wel goed zijn'.
Klik om te vergroten...
Eens! Altijd goed om sowieso je RC's ook te laten testen. We zijn hier op het DF natuurlijk geen concurrentie van het DIMS. Die expertise hebben we ook helemaal niet. Maar ik zie het gewoon als een extra kanaal om drugsgebruikers te waarschuwen voor onbetrouwbare verkopers. Als wij waarschuwingen van het DIMS krijgen plaatsen we die hier ook en als het DIMS het interessant is kunnen wij hen ook melden als wij veel klachten krijgen over een vendor.

Neo-Shulginist zei:
Maareh, @Eik
Ik wil niet flauw doen. Maar zou dit topic niet verplaatst moeten worden naar 'research chemicals' in plaats van 'drugs' :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Whoops... heb ik nu mezelf extra werk gegeven?

p.s. vanavond ga ik jointjes roken en gamen... zal dus niet veel meer online zijn :sweatsmile:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
In principe hebben we hier het DIMS voor, maar op zich een goede aanvulling! Want volgens mij laten heel veel mensen hun rc's niet testen onder het mom van 'ja maar het is legaal dus zal wel goed zijn'.
Klik om te vergroten...

Ja, klopt hoor, dit is een taak van het DIMS. Maar voor mij/ons voelde het gewoon raar en verkeerd om volledig te verbieden dat mensen de namen van vendors op het forum noemen die onbetrouwbaar zijn of die in zodanige mate 'stuntelen' (zoals jij het noemt :wink:) dat het gevaarlijke situaties op kan leveren, want dat past niet bij één van de belangrijkste doelen van dit forum (harm reduction). Het is niet intuïtief, ik zou anderen ook actief willen waarschuwen als ik iets vervelends of gevaarlijks had meegemaakt, en ik zou zelf ook gewaarschuwd willen worden.

Als we dit publiekelijk zouden toestaan dan zijn de grenzen natuurlijk zoek, en dat kan ook weer tot (verkapte) reclame leiden. Daarom leek het ons een goed idee om de opening te geven ons PB's of meldingen te sturen met negatieve ervaringen zodat we 'achter de schermen' kunnen zien of een openbare waarschuwing nodig is bij veel of ernstige meldingen. Ben benieuwd!
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dit een goed initiatief, heb zelf ook wel eens gehad dat ik bijvoorbeeld 6-apb heb besteld bij een vendor die altijd dezelfde prijzen hanteert.

Bleek dus zwaar giftig te zijn en heb het na testen gelijk weggegooid aangezien er onbekende stoffen in zaten. Echt best wel creepy.

Lang verhaal kort, goed initiatief
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toppers!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
31E384F8-4C9A-4FC8-8098-5BC34920FF8E.jpeg
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
zal er nog veel meer te zeggen zijn over dit onderwerp nu..
of mag ik al overgaan tot het maken grapjes..?

of mss een topic aanmaken?
fictieve foute vendor namen:

Home Ckeniknie

Toys 'R' Drugs

Sorry your order is lost let us Re search your Chemicals
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gympie zei:
zal er nog veel meer te zeggen zijn over dit onderwerp nu..
of mag ik al overgaan tot het maken grapjes..?

of mss een topic aanmaken?
fictieve foute vendor namen:

Home Ckeniknie

Toys 'R' Drugs

Sorry your order is lost let us Re search your Chemicals
Klik om te vergroten...
Hou op hoor😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jazeker de apotheker. Excuse le mot...
Ik heb elders reeds vermeld dat het domweg on mo gelijk is, om te kunnen zeggen als vendor, dat je 98, 99% zuiver materiaal verkoopt.
Dan zou overal de kwaliteit gelijk zijn, en dat is.....
Juist.
Gelul.
En daarom vind ik deze manier een heel goede om de linke jongens aan te kunnen pakken.
Ik heb ook ooit eens rare ervaringen gehad.
Dat willen we niet...
Prima zo , chapeaux!!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gympie zei:
zal er nog veel meer te zeggen zijn over dit onderwerp nu..
of mag ik al overgaan tot het maken grapjes..?

of mss een topic aanmaken?
fictieve foute vendor namen:

Home Ckeniknie

Toys 'R' Drugs

Sorry your order is lost let us Re search your Chemicals
Klik om te vergroten...
???
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
joetsie zei:
???
Klik om te vergroten...

?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gympie zei:
?
Klik om te vergroten...
De bovenste waarom is die fout?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
joetsie zei:
De bovenste waarom is die fout?
Klik om te vergroten...
Dat is een woordgrapje, lijkt me?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#17
DannyR zei:
ik heb een zeer betrouwbare vendor rc maar het staat er ook om bekend dat ze van het een op andre moment rotzooi aanbieden
Klik om te vergroten...
Dan is het toch geen betrouwbare vendor?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
joetsie zei:
De bovenste waarom is die fout?
Klik om te vergroten...

de bovenste na Fictieve Vendor Namen?.. want dat is het kopje.

Home Che.. oh, dat was juist de clue.. dat mag ik niet schrijven 😅

je zit toch niet stiekem ook aan de 3-meo-pcp joets? 😉
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gympie zei:
de bovenste na Fictieve Vendor Namen?.. want dat is het kopje.

Home Che.. oh, dat was juist de clue.. dat mag ik niet schrijven 😅

je zit toch niet stiekem ook aan de 3-meo-pcp joets? 😉
Klik om te vergroten...
Ja dat was de clue.Neeee ik slik geen 3 meao.Heb wel op zo,n school gezeten^_^
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lieve drugs-gekkies, beste leden,

Gelukkig hebben de meeste leden goede ervaringen met Vendors van Research Chemicals (RC's). Toch krijgen we af en toe meldingen binnen over Vendors die onbetrouwbaar zouden zijn om verschillende redenen. Het kan gaan om niet leveren, de verkeerde stof of dosering leveren etc. Zoals jullie weten is het tegen de forumregels om RC vendors te noemen of links te plaatsen. Deze regel is er met name om reclame te voorkomen. Deze regel blijft van kracht. We willen als forum onze leden wel kunnen waarschuwen voor eventuele gevaarlijke situaties en serieus onbetrouwbare vendors. Vandaar dat we het volgende hebben bedacht.

We willen jullie via deze post laten weten dat we vanaf nu jullie meldingen over onbetrouwbare vendors graag ontvangen via PB of de meldingsknop. Geef hierbij duidelijk aan om welke vendor het gaat en waarom deze vendor volgens jou gevaarlijk of onbetrouwbaar is. Wij maken op het modforum een apart topic hiervoor en verzamelen daar jullie meldingen. Als er dan Vendors blijken te zijn waar veel klachten over komen kunnen wij een waarschuwing op het forum plaatsen. Hierbij gaan we niet over 1 nacht ijs. Verwacht dus niet meteen een actie of reactie als je een melding hebt gemaakt. Pas als er echt een duidelijk negatief beeld ontstaat over een vendor gaan we waarschuwen.

We hopen dat jullie op deze manier zo veilig mogelijk kunnen genieten van al het leuks en lekkers dat online te bestellen is :wink:

In het kort:
1) Vendors noemen op het forum blijft verboden
2) Heb je te maken met een gevaarlijke/onbetrouwbare vendor laat dit weten via PB of melding
3) Als het beeld ontstaat dat een vendor serieus onbetrouwbaar/gevaarlijk is plaatsen wij een openbare waarschuwing over deze vendor

Groet (namens het modteam)
Eik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."