Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek opname Rudolf bij Novadic.

Dagboek opname Rudolf bij Novadic.

159 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Methadon kan inderdaad wel 2 weken genomen worden zonder dat de afkick daarvan dan zwaar te noemen is. Pas na langduriger gebruik is de afkick van methadon erg zwaar. Probleem is altijd dat je dan de meth al weer moet afbouwen terwijl je nog in het staartje zit van je heroine afkick of morfine afkick in dit geval. De eerste week is inderdaad het zwaarste met de heroine afkick maar zelf ben ik altijd pas na 3 a 4 weken echt weer helemaal lichamelijk goed na het afkicken van heroine. Maar dit zal wel komen omdat ik al 30 jaar gebruik en tegen de 50 loop.
Kan me nog goed herinneren hoe t was toen ik pas enkele jaren gebruikte, dan was ik 3 dagen zwaar ziek en de 5de dag weer helemaal top, maarja, was toen jong en de dope was toen nog schoon.

In jouw geval kun je het beste maar inderdaad gewoon eerst een lange tijd op de meth gaan zitten als onderhouds dosering. En pas wanneer alles ok is daarvan afkicken, of gewoon erop blijven zitten.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag 3:


Vanacht een vrij onrustige nacht gehad.
Natuurlijk omdat ik het bed niet gewend ben maar het zweten en dergelijke vind ik super iritant.

Mijn dag en nacht ritme ligt ook geheel overhoop en dat zijn we hier ook aan het goedzetten.
Om 6 uur sliep ik en om 7 uur was ik er alweer uit.


Mijn medicijnafbouw gaat met 1 ampul per dag naar beneden.
Dus heb er vandaag nog maar 7 en morgen 6 zo verder en verder.

Ik kwam hier binnen en op eigen keuze was ik al gelijk 50% naar beneden gegaan.
Van 16 naar 8

De methadon (80mg) heb ik gisteren niet geheel ingenomen.
Ik krijg 2x per dag 30mg en als ik het nodig heb in de nacht ook nog eens 20.Die had ik vanacht niet nodig vond ik zelf en vandaag zien we wel.

Ik moet wel zeggen dat ik verwacht had veel zieker te zijn (AFKLOPPEN!!!!!!!!!) maar dat valt me echt mee.

Morgen zal ik weer proberen wat te typen.

Mandragora thanks voor je berichtje man.Doet me goed.

Vandaag weer me zoontje gesproken en weer zei hij dat hij blij was dat ik hier zat en straks van de spuiten af ben.
Doet me alleen maar goed!!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb me laptop bij en me telefoon.Die kan ik als router gebruiken dus heb altijd internet bij.
Ook ben ik filmgek en heb bijna 12000 dvd's.Nee dat is geen typefout :sunglasses:


Zenuwachtig ben ik zeker maar daar is niets aan te doen.

Over de methadon en afkickverschijnselen en dergelijke kan ik niet meepraten.Daar kan ik maar op een manier achterkomen en dat is door het programma te doorlopen.

Echter ga ik wel vragen om Clondine.Die helpt tegen de verschijnselen en hopen dat ze minder worden/zijn.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#4
willemvaag zei:
Oké dat kan allemaal wel kloppen ik ben hier ook geen geleerde in maar het is toch niet echt logisch dat methadon een afkick zou verzachten. Methadon is een opioide dus die vangt de ontwenning gewoon op en stelt deze uit. Een lichaam maakt in dat opzicht geen onderscheid in heroine, methadon of morfine. Dit is lastig wat ik uit wil leggen maar ik probeer het want volgens mij klopt het wel wat ik wil zeggen. Iemand stopt met heroine en begint te ontwennen dit vangt die op met methadon oftewel de ontwenning stopt. Nu kan de ontwenning toch niet onder de methadon doorgaan zo werkt het lichaam niet. Dus dan vang je de ontwenning op met methadon en deze stel je dan uit totdat je met methadon stopt.

Het is nu 1 grote chaos hierdoor in mijn hoofd want ik kan er maar moeilijk grip op krijgen maar het voelt zo logisch. En Rudolf de spulletjes al ingepakt? Krijg je een eigen kamer lijkt me wel en als ik jou was zou ik leesboeken meenemen. Want de meeste klinieken hebben in het begin een heel beperkt programma dus verveling is aan de orde van de dag. Nam zelf altijd mijn halve inboedel van mijn kamer mee. Tv, gameconsole, boeken, dvd's (als het mocht) en ga maar door. Laptop is ook altijd leuk tijdens een opname alleen meestal is internet ver de zoeken.

Greetzz
Klik om te vergroten...
Ik heb al 25 jaar ervaring met heroine en methadon. Als je snel af wilt kicken van de heroine,en je hebt nog nooit methadon gebruikt of heel lang geen methadon. Dan kun je gerust 1 tot 2 weken methadon nemen en daar mee stoppen.En dan ben je gewoon lichamelijk van de heroine afgekickt en als je maar zo kort methadon neemt ben je daar ook niet lichamelijk afhankelijk van. Zo simple werkt het dus wel als je het op die manier zou doen en op zou kunnen brengen. En ik weet dat ook uit eigen ervaring.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien het iets meer op je af laten komen en je er niet teveel op vast pinnen anders valt het straks misschien tegen. Veel succes morgen en laat je niet gek maken je zegt nu je laatste dag dus morgen begint er iets nieuws.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is allemaal heel makkelijk lullen en ook al is er ervaring in gebruik van bepaalde medicatie of drugs.

Ten eerste is ieder mens anders.
Ten tweede zeg jezelf al vaker dat je lichamelijk van de troep af bent.

MAAR! Geestelijk zit je nog wel met een groot probleem en als je zo kort aan de methadon hebt gezeten weet ik 500% zeker dat je een terugval krijgt omdat je lichaam toch blijft vragen naar iets.
In je eerste post zeg je ook zelf dat je een terugval hebt gehad.


Ik vind dat je wel erg makkelijk praat over hetgene.


Sorry als ik wat boos/geiriteerd overkom , maar de zenuwen worden me te veel.



Hetgene wat ik hier nog niet verteld had en eigenlijk ook voor me wilde houden is dat me huisarts al weken geleden me medicatie zonder enige reden stop heeft gezet.
Ben via de huisartsenpost/weekendarts gaan regelen maar daar had ie al een melding geplaatst dat ze me niet mochten helpen.
Via de EHBO in het ziekenhuis hebben ze me een aantal keer geholpen , maar die kunnen ook niet bezig blijven.Het is tenslotte geen nood zeggen ze.

Ik moest helaas een vervanger gaan zoeken omdat ik HELEMAAL gek aan het worden was/ben en als je dan gaat kijken wat hetzelfde of dichtbij morfine komt , kom je automatisch uit op ........Juistem heroine.

Het is dus dat ik ook al een aantal weken aan de heroine zit.
Mocht ik toevallig een keer wel me morfine krijgen , gebruik ik natuurlijk geen andere spullen.

Kortom heb ik hier ook een probleem mee , maar word direct aangepakt als ik woensdag opgenomen word.

Verder wil ik jullie vragen ontopic te blijven en discussies over medicatie in een andere topic uit te vechten.
Ik waardeer alle informatie , maar sommige berichten brengen bij mij alleen maar meer angst bij of juist een vals gevoel van: Ik ben er zo vanaf
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
iedereen reageert anders op drugs en medicijnen. dus eigenlijk is het niet te doen om te vertellen hoe of methadon zal werken, en hoe of de afkick zal zijn van meth, of dope.
we kunnen allemaal enkel vertellen hoe of het bij ons zelf ging, en uiteindelijk kun je het dan enkel zelf echt ondervinden door het middel te nemen.

het is nu enkel nog afwachten, het is alweer maandag, dus nog 1 dag en 2 nachten. tijd gaat snel, of gaat t juist heel langzaam nu in jou belevenis Rudolf?
kan me heel goed voorstellen dat je nu heel erg zenuwachtig bent, en zeggen dat dat geen zin heeft en dat je je gewoon nog even moet ontspannen zou zinloos en een beetje belachelijk zijn. helaas luisterd ons lichaam in dit geval daar niet naar. zenuwachtig ben je en blijf je. toch is het misschien raadzaam om jezelf zoveel mogelijk bezig te houden, zodat je wordt afgeleid en dus niet zoveel erover na kunt denken. denk ook dat men steeds zenuwachtiger wordt omdat we in onze gedachten het erg uitvergroten. dus we maken het probleem zo groot als mogelijk en worden daar dan gek van. en omdat dit jou eerste afkick is kun je helaas ook niet terug vallen op de ervaring van eerdere afkicks, zodat je een beetje weet wat je te wachten staat.
het overzetten van je dipidolor naar meth zal denk ik niet zo heel erg zijn, die gaat heel geleidelijk, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. het zal niet erg prettig zijn maar zeker ook geen ramp. de afkick van heroine is wat anders, omdat je natuurlijk binnen geen dope krijgt. en omdat het opbouwen van een bloed spiegel met de methadon 1 a 2 dagen duurt zul je dus ziek worden van de ontwenning van heroine. gelukkig duurt deze dus maar max 2 dagen, want dan kicked die methadon in. nu weet ik dat er mensen zijn die zeggen dat ze methadon direct voelde wanneer ze erop over stapten, en dat kan waar zijn. ik weet t niet, helaas reageer ik altijd heel sterk op verandering van dope en of meth zoals je weet. dus wat dat betreft ben ik een slechte raadgever op dit gebied. ik hoop echt dat jij tot die groep behoord die gewoon kan overstappen van de dope op de meth zonder noemens waardige problemen. dat zou fantastisch zijn. maar zoals ik al in het begin zei, we kunnen enkel afwachten tot je het zelf ondergaat.
probeer nog even te genieten van het buiten zijn en niet ziek zijn, en maak het niet groter in je hoofd dan het is, ookal is dat dus makkelijer gezegt dan gedaan. afkicken is geen ramp, het is heel erg zwaar maar zeker niet dodelijk, (op een extreem zeldzame incedent na dan). mensen vergelijken het vaak met de zwaarste griep aanval hebben die je ooit hebt gehad en daar zit veel waarheid is. het is te doen, maar het zal een van de zwaarste gevechten worden die je ooit hebt gevoerd. achteraf geeft t wel een kick als je erdoor heen bent gekomen. het maakt je zeker sterker dan, zoals met alle dingen die je over wint.

dus, probeer er zo min mogelijk aan te denken, zoek zoveel mogelijk afleiding zodat je een beetje rustig deze dagen door komt. wat ook helpt is dat je in een huis zit waar iedereen in hetzelfde schuitje zit, ze zitten daar allemaal af te kicken en maakt t ook wel wat gemakkelijker. je bent dan niet de enige, iedere moment zijn er op de wereld waarschijnlijk minstens een paar miljoen mensen dope ziek, zelfs nu ik dit typ of jij dit leest zitten er mensen af te kicken. 1 kilometer van mij vandaag zit het hoofd bureau van politie hier in den haag en ik weet zeker dat daar minstens 3 of 4 mensen ziek zitten nu, en de scheveningse gevangenis teld minstens ook nog een hand vol dope zieken. dus, overal ondergaan mensen het zelfde als wat jij dagelijk moet doen. misschien is dat ook een schrale stroost.

Hou vol hoor, zie het als een vechtsport gevecht, denk dat je vroeger toen je al die jaren die sporten beoefende ook wel eens voor zware gevechten hebt gestaan die je deden zweten. en daar ben je allemaal ook sterket uitgekomen. dit keer zal net zo vergaan.

succes!!
:wave:
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je wel voor je bericht maatje.
Doet me zeker goed.


We hebben samen al HEEEEEL wat uurtjes hierover gesproken en idd de zenuwen worden me momenteel een beetje te veel.
Gelukkig weet ik waarvoor ik het doe en zal ik het ook volhouden.

Me zoon kwam net thuis van de middagpauze en had net een dipje.
Ik zag zijn gezichtje en het was gelijk weg.

Ik neem dus ook foto's mee van me vrouw en zoon en honden en mocht ik in een dip komen weet ik waar ik naar toe moet kijken.
Voor hun ga ik dit allemaal doorlopen en zal ik het ook volhouden (hoop ik) Je weet nooit natuurlijk.


Gelukkig is de omzet van Dipidolor naar Methadon rustigaan.
Het is niet ineens over.

Die 2 dagen waar je over praat heb ik ook nog me dipidolor dus kan ik het misschien overbruggen.


Nog 2 dagen en dan is het zo ver.
Nog even flink tijd doorbrengen met me zoontje en dan is het zo ver.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#9
De laatste dag in "vrijheid"!!

Morgen om half 10 ben ik bij de kliniek.
Heb er weinig zin in en me zenuwen worden me bijna te veel.


Nog een nachtje slapen!! (als dat me lukt)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die vrijheid zal je later als echte vrijheid ervaren :wink:
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#11
De laatste avond thuis voor een lange tijd.

JESUS man ik zit helemaal gek te worden hier en zit mezelf gewoon op te naaien.
Zo gek word ik van mezelf.

Morgen om 09.30 moet ik daar aanwezig zijn en zal het beginnen voor me.

Tomorrow it's D-Day for me!
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Succes!! Ik zit er ook middenin dus veel sterkte
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag 1 en dag 2 :



Helaas gisteren niets kunnen typen maar vandaag wel.

Gisteren aangekomen en alles ging redelijk.
Wel de afkickverschijnselen van koud/warm , zweten en dat soort dingen, maar dat vind ik niet eens zo erg.

'S-avonds komt me vrouw langs en die word na een tijd opgehaald door me vader.
Zit me zoontje in de auto.

Die rent de auto uit en zei : Papa ik wil dat je mee naar huis gaat.
Natuurlijk bij mij werden de emoties te veel en heb ik uren liggen huilen tot de beslissing werd genomen dat ik die avond naar huis moest en de volgende ochtend om 9 uur terug moest zijn en een gesprek aan te gaan.

Vanmorgen om 9 uur weer aanwezig en mijn behandelplan besproken.
Het idee was van de 16 ampullen die ik normaal spuit , te verlagen naar 8 en de rest methadon(sta ingesteld op 80mg).
De morfine werd dan langzaam afgebouwd en de methadon verhoogd.

Nu was het ineens dat de mofine wel naar beneden ging maar de methadon ging niet omhoog.
Natuurlijk schoot ik weer vol en wilde weer naar huis gaan.

Toch na uren te hebben gesproken met me vrouw en de mensen hier besloten te blijven.
Zo ie zo omdat ik compleet geen medicijnen meer had en die ook niet meer van me eigen arts zou krijgen en ik vanuit Novadic ook niets zou krijgen.Kortom stond ik ook zonder en met me rug tegen de muur.

Nu zit ik dus als nog hier en heb het behoorlijk moeilijk.

De afkickverschijnselen zijn goed aanwezig.Ik krijg 2x daags 30mg methadon en als ik nodig heb s'nachts ook nog 20mg.Ik spuit daarbij nog 8x mijn morfine verdeeld over de dag.


Wat mij wel een goed gevoel heeft gegeven is dat mijn zoon tegen me vrouw heeft gezegd dat hij toch wel blij was dat papa terug was want dan komt ie thuis zonder spuitjes en dat soort dingen.

Dit was in het kort even dag 1 en tot nu toe dag 2.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat verlopen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
rudolf zei:
Natuurlijk omdat ik het bed niet gewend ben maar het zweten en dergelijke vind ik super iritant.
Klik om te vergroten...
Bekijk dat als de troep die je lichaam verlaat.

rudolf zei:
Ik moet wel zeggen dat ik verwacht had veel zieker te zijn (AFKLOPPEN!!!!!!!!!) maar dat valt me echt mee.
Klik om te vergroten...
Als je het ergste denkt van op voorhand al, kan het alleen maar meevallen :)
Dus ergens was het wel goed dat je dacht verschrikkelijk ziek te worden en last te ondervinden.

rudolf zei:
Morgen zal ik weer proberen wat te typen.
Klik om te vergroten...
Ik lees en volg je verhaal helemaal, tot morgen Rudolf!
Op naar dag 4 :rock:

rudolf zei:
Vandaag weer me zoontje gesproken en weer zei hij dat hij blij was dat ik hier zat en straks van de spuiten af ben.
Doet me alleen maar goed!!
Klik om te vergroten...
Wat gaat dat jongetje trots op je zijn man, en vele anderen ook. En wees vooral trots op jezelf!

Volhouden en nogmaals veel sterkte Rudolf!
Ben blij voor je dat het allemaal wat minder erg leek te zijn dan dat je in eerste instantie had verwacht!

Groetjes man!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dag 5:

Nu al een aantal dagen hier en nog steeds valt het me wel mee.
Natuurlijk heb ik de ontwenningsverschijnselen nog , maar dat word allemaal wel minder.

De afbouw van de morfine gaat ook goed.
Nog steeds 1 ampul per dag er af en ergens aankomende week ben ik er geheel vanaf.

Ook zit ik nog op de 60mg methadon.
Die extra 20 heb ik nog niet genomen.
Wel heb ik gisteren middag 10 mg extra genomen , maar dat komt omdat ik iets had gegeten wat verkeerd gevallen was en daardoor pijn in mijn maag had.


Kortom gaat het nog redelijk met me en hoop ik dat het zo door gaat.

Iedereen die dit leest graag even AFKLOPPEN!!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
rudolf zei:
Kortom gaat het nog redelijk met me en hoop ik dat het zo door gaat.
Klik om te vergroten...
Ik heb er weinig verstand van maar slechter gaat het toch niet worden? Denk eerder dat het steeds beter en beter voor de wind gaat.
Heb echt respect voor je hoe je het aanpakt en hoe je instelling is :rock:
Blijf in jezelf geloven!!

rudolf zei:
Iedereen die dit leest graag even AFKLOPPEN!!
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies met dat 'afkloppen'? :flushed:

Grts en sterkte!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Denk dat rudolf met afkloppen het volgende bedoelt:

Afkloppen of aftikken is een vorm van volksgeloof en een ritueel waarbij oorspronkelijk op ongeverfd hout wordt getikt, om daardoor mogelijk ongeluk af te wenden, wanneer men zich verheugt over genoten geluk of wanneer iets geprezen wordt.

Meestal wordt er afgeklopt op (onbewerkt) hout, maar ook ijzer is mogelijk.

(bron: wikipedia)

Heb zelf direct geklopt maar ik weet zeker dat hier doorheen komt! Wat de methadon doet is de morfine ontwenning opvangen zodat je niet echt extreem ziek zal worden. Je lichaam moet wel even wennen aan de methadon denk ik en daarom voel je je denk ik wat ziekjes. Nogmaals veel sterkte ermee!!!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Idd het afkloppen is een bijgeloof maar ik doe het toch hahahahha.


Dag 6.

Vandaag heb ik het behoorlijk moeilijk.
De nachten gaan vrij goed maar ik heb vanmorgen met de begeleiding grote ruzie gehad vanwege het meten met dubbele maten en andere voortrekken.

Met iedere begeleider maak je afspraken maar overleggen niets met elkaar.
Dat botste vanmorgen zo erg dat ik uit me slof schoot.

Zit nu in een dubio wat ik moet doen.
Het liefst zou ik me spullen pakken en gaan.Aan de andere kant hier blijven , maar iedere dag die ruzies heb ik geen zin meer in.

Als de groep onder elkaar is , gaat alles goed.Zodra de begeleiders erbij komen is het gelijk gedoe en gezeik.


Wat een klote dag !!!!!!!!!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
rudolf zei:
Het liefst zou ik me spullen pakken en gaan.Aan de andere kant hier blijven , maar iedere dag die ruzies heb ik geen zin meer in.
Klik om te vergroten...
Je spullen pakken is geen optie vind ik, daar draag ga je zelf meer negatieve dingen aan overhouden dan aan die ruzies denk ik.

rudolf zei:
Als de groep onder elkaar is , gaat alles goed.Zodra de begeleiders erbij komen is het gelijk gedoe en gezeik.
Klik om te vergroten...
Als het al goed klikt met de groep, is ook al een positief puntje toch.
Irritatie naar begeleiders kan ik best snappen, lijkt me net een zootje ongeregeld.

Blijf doorgaan, het is niet voor eeuwig... probeer je zo min mogelijk aan te trekken van die irritatie's, laat het niet aan je hart komen.

Grts en sterkte! Tot morgen!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kerel ik zit de hele dag al te janken.

Ik kan met die mensen hier geen afspraken maken.
Elke keer is er iets en ook al maak je er afspraken mee , heeft dat geen zin.
Wat hun zeggen is en klopt en vervolgens hebben ze niks met mij te maken.

Eten zouden ze ook aanpassen , maar zelfs daaar hebben ze niets aan gedaan.Ik eet tot heden ngo elke dag brood.

Oke woensdag niet A.S , dan mag ik koken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."