Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek opname Rudolf bij Novadic.

Dagboek opname Rudolf bij Novadic.

159 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Over je eigen praat je natuurlijk niet.
Als je bij een client zit ga je niet zeggen dat je zelf nog aan medicatie zit en dergelijke.
Ik zal geheel van de methadon af moeten zijn mocht ik bepaalde dingen mogen doen.
Daar ben ik natuurlijk ook mee bezig.


Ben nog maar net bezig met de opleiding dus hoe en wat precies weet ik niet, maar de methadon was geen probleem werd me verteld.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Rudolf

Als ervaringsdeskundige praat je juist wel over jezelf. De naam zegt het al. Als je dus niet over jezelf praat, kun je toch ook geen ervaringen delen. Of zie ik dat verkeerd. Misschien ben ik te kritisch, maar toch. Maar goed Rudolf, ik ben blij voor je dat je een steentje bijdraagt tegen de grote muur die Novadic Kentron heet. Succes daarmee, en wat mij betreft leg de misstanden vast. Ik heb er ook gezeten, er klopt daar van alles niet. Er wordt met twee maten gemeten. En hun wil is wet. Naar jouw of ons wordt niet geluisterd. Go for it Rudolf. En zie dit niet negatief, integendeel juist. En idd je moet clean zijn om dingen te mogen doen, ze wantrouwen je in het begin als de ziekte. Je hoeft je maar iets anders te gedragen als anders en je krijgt een uc aan de broek. Je moet er maar tegen kunnen. Respect Rudolf
Groet Erick
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet het van het zwart/wit zien van hun.
Dat is iets wat ik wel heb gezegd als ik dingen zie waar ik niet achter sta doe ik het niet.


Een verslavings deskundige praat wel over zichzelf mits de client erom vraagt.
Wij zijn er juist om de mensen te helpen met een onorthodoxe manier van behandelen.

Wij weten precies wat de clienten voelen en weten welke wegen ze kunnen bewandelen om zich meer op hun gemak te voelen.

We moeten juist niet over ons zelf praten.

Stel jij bent mijn client.
Jij komt bij mij voor hulp voor JOU. Als ik verhalen over mezelf ga vertellen trek ik alle aandacht om mij en niet op jou.
Ik moet naar jou luisteren en jou helpen naar het eindpunt te komen waar jij wilt zijn.

Nogmaals mocht jij vragen wat mijn verleden is , kan ik het je vertellen. Ik zal ten nimmer mijn verhaal zo maar vertellen omdat dat er niet toe doet.
Dat helpt niet met jou behandeling.


Het hele punt waarom er meer ervaringsdeskundige moeten komen is juist om het zwart/wit beeld weg te krijgen.Elke dokter , verpleegkundige enz zullen ten alle tijden 100% aan de regels van Novadic moeten houden en handelen daar ook naar.Dat heb je wel gemerkt dat botst heel vaak.
Wij als ervarings deskundige hebben de mogelijkheid om tussen de regeltjes door te lezen en net wat anders kunnen handelen als de artsen enz.Snap je wat ik bedoel?

Verder zie ik wel hoe het gaat lopen.Ik vind het erg leuk om te doen en het helpen van mensen doet me gewoon erg goed.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een hele oude topic,maar toch.
Kwam toevallig het forum tegen en dacht zal me oude topic eens updaten.

Nog altijd clean en overal vanaf.
Mochten mensen dit lezen die zwaar aan de medicatie zitten of heroine gebruiken.
Je kan het!!!

Het is mij ook gelukt, dus jij kan het ook. Zolang JIJZELF maar wilt. Doe het niet voor andere ,maar voor jezelf!!

Ik mag wel zeggen dat ik trots ben. Zeker als ik me eigen berichten zo terug lees. Wat een traject was het…… Maar we zijn er sterker uitgekomen.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag nogmaals gebeld en het is een grote kans dat ik maandag naar binnen moet.
Mijn casemanager en de desbetreffende arts moesten samen overleggen en dan gingen ze me bellen.

Het is dus nog even afwachten.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe sneller hoe beter lijkt me voor je.
Zou zelf irritant worden van dat wachten.

Ik zie je vanzelf wel weer in je dagboek!

Sterkte en positivisme aan jou Rudolf.

Grts
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dag 1 en dag 2 :



Helaas gisteren niets kunnen typen maar vandaag wel.

Gisteren aangekomen en alles ging redelijk.
Wel de afkickverschijnselen van koud/warm , zweten en dat soort dingen, maar dat vind ik niet eens zo erg.

'S-avonds komt me vrouw langs en die word na een tijd opgehaald door me vader.
Zit me zoontje in de auto.

Die rent de auto uit en zei : Papa ik wil dat je mee naar huis gaat.
Natuurlijk bij mij werden de emoties te veel en heb ik uren liggen huilen tot de beslissing werd genomen dat ik die avond naar huis moest en de volgende ochtend om 9 uur terug moest zijn en een gesprek aan te gaan.

Vanmorgen om 9 uur weer aanwezig en mijn behandelplan besproken.
Het idee was van de 16 ampullen die ik normaal spuit , te verlagen naar 8 en de rest methadon(sta ingesteld op 80mg).
De morfine werd dan langzaam afgebouwd en de methadon verhoogd.

Nu was het ineens dat de mofine wel naar beneden ging maar de methadon ging niet omhoog.
Natuurlijk schoot ik weer vol en wilde weer naar huis gaan.

Toch na uren te hebben gesproken met me vrouw en de mensen hier besloten te blijven.
Zo ie zo omdat ik compleet geen medicijnen meer had en die ook niet meer van me eigen arts zou krijgen en ik vanuit Novadic ook niets zou krijgen.Kortom stond ik ook zonder en met me rug tegen de muur.

Nu zit ik dus als nog hier en heb het behoorlijk moeilijk.

De afkickverschijnselen zijn goed aanwezig.Ik krijg 2x daags 30mg methadon en als ik nodig heb s'nachts ook nog 20mg.Ik spuit daarbij nog 8x mijn morfine verdeeld over de dag.


Wat mij wel een goed gevoel heeft gegeven is dat mijn zoon tegen me vrouw heeft gezegd dat hij toch wel blij was dat papa terug was want dan komt ie thuis zonder spuitjes en dat soort dingen.

Dit was in het kort even dag 1 en tot nu toe dag 2.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat verlopen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
rudolf zei:
Natuurlijk omdat ik het bed niet gewend ben maar het zweten en dergelijke vind ik super iritant.
Klik om te vergroten...
Bekijk dat als de troep die je lichaam verlaat.

rudolf zei:
Ik moet wel zeggen dat ik verwacht had veel zieker te zijn (AFKLOPPEN!!!!!!!!!) maar dat valt me echt mee.
Klik om te vergroten...
Als je het ergste denkt van op voorhand al, kan het alleen maar meevallen :)
Dus ergens was het wel goed dat je dacht verschrikkelijk ziek te worden en last te ondervinden.

rudolf zei:
Morgen zal ik weer proberen wat te typen.
Klik om te vergroten...
Ik lees en volg je verhaal helemaal, tot morgen Rudolf!
Op naar dag 4 :rock:

rudolf zei:
Vandaag weer me zoontje gesproken en weer zei hij dat hij blij was dat ik hier zat en straks van de spuiten af ben.
Doet me alleen maar goed!!
Klik om te vergroten...
Wat gaat dat jongetje trots op je zijn man, en vele anderen ook. En wees vooral trots op jezelf!

Volhouden en nogmaals veel sterkte Rudolf!
Ben blij voor je dat het allemaal wat minder erg leek te zijn dan dat je in eerste instantie had verwacht!

Groetjes man!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dag 5:

Nu al een aantal dagen hier en nog steeds valt het me wel mee.
Natuurlijk heb ik de ontwenningsverschijnselen nog , maar dat word allemaal wel minder.

De afbouw van de morfine gaat ook goed.
Nog steeds 1 ampul per dag er af en ergens aankomende week ben ik er geheel vanaf.

Ook zit ik nog op de 60mg methadon.
Die extra 20 heb ik nog niet genomen.
Wel heb ik gisteren middag 10 mg extra genomen , maar dat komt omdat ik iets had gegeten wat verkeerd gevallen was en daardoor pijn in mijn maag had.


Kortom gaat het nog redelijk met me en hoop ik dat het zo door gaat.

Iedereen die dit leest graag even AFKLOPPEN!!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
rudolf zei:
Kortom gaat het nog redelijk met me en hoop ik dat het zo door gaat.
Klik om te vergroten...
Ik heb er weinig verstand van maar slechter gaat het toch niet worden? Denk eerder dat het steeds beter en beter voor de wind gaat.
Heb echt respect voor je hoe je het aanpakt en hoe je instelling is :rock:
Blijf in jezelf geloven!!

rudolf zei:
Iedereen die dit leest graag even AFKLOPPEN!!
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies met dat 'afkloppen'? :flushed:

Grts en sterkte!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Denk dat rudolf met afkloppen het volgende bedoelt:

Afkloppen of aftikken is een vorm van volksgeloof en een ritueel waarbij oorspronkelijk op ongeverfd hout wordt getikt, om daardoor mogelijk ongeluk af te wenden, wanneer men zich verheugt over genoten geluk of wanneer iets geprezen wordt.

Meestal wordt er afgeklopt op (onbewerkt) hout, maar ook ijzer is mogelijk.

(bron: wikipedia)

Heb zelf direct geklopt maar ik weet zeker dat hier doorheen komt! Wat de methadon doet is de morfine ontwenning opvangen zodat je niet echt extreem ziek zal worden. Je lichaam moet wel even wennen aan de methadon denk ik en daarom voel je je denk ik wat ziekjes. Nogmaals veel sterkte ermee!!!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Idd het afkloppen is een bijgeloof maar ik doe het toch hahahahha.


Dag 6.

Vandaag heb ik het behoorlijk moeilijk.
De nachten gaan vrij goed maar ik heb vanmorgen met de begeleiding grote ruzie gehad vanwege het meten met dubbele maten en andere voortrekken.

Met iedere begeleider maak je afspraken maar overleggen niets met elkaar.
Dat botste vanmorgen zo erg dat ik uit me slof schoot.

Zit nu in een dubio wat ik moet doen.
Het liefst zou ik me spullen pakken en gaan.Aan de andere kant hier blijven , maar iedere dag die ruzies heb ik geen zin meer in.

Als de groep onder elkaar is , gaat alles goed.Zodra de begeleiders erbij komen is het gelijk gedoe en gezeik.


Wat een klote dag !!!!!!!!!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
rudolf zei:
Het liefst zou ik me spullen pakken en gaan.Aan de andere kant hier blijven , maar iedere dag die ruzies heb ik geen zin meer in.
Klik om te vergroten...
Je spullen pakken is geen optie vind ik, daar draag ga je zelf meer negatieve dingen aan overhouden dan aan die ruzies denk ik.

rudolf zei:
Als de groep onder elkaar is , gaat alles goed.Zodra de begeleiders erbij komen is het gelijk gedoe en gezeik.
Klik om te vergroten...
Als het al goed klikt met de groep, is ook al een positief puntje toch.
Irritatie naar begeleiders kan ik best snappen, lijkt me net een zootje ongeregeld.

Blijf doorgaan, het is niet voor eeuwig... probeer je zo min mogelijk aan te trekken van die irritatie's, laat het niet aan je hart komen.

Grts en sterkte! Tot morgen!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kerel ik zit de hele dag al te janken.

Ik kan met die mensen hier geen afspraken maken.
Elke keer is er iets en ook al maak je er afspraken mee , heeft dat geen zin.
Wat hun zeggen is en klopt en vervolgens hebben ze niks met mij te maken.

Eten zouden ze ook aanpassen , maar zelfs daaar hebben ze niets aan gedaan.Ik eet tot heden ngo elke dag brood.

Oke woensdag niet A.S , dan mag ik koken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Das inderdaad niet fijn te handelen daar op die manier, is er geen manier om tot die mensen door te dringen zonder ruzie te gaan maken? Als ze zien dat je kalm bent voor jezelf en ook tegen hun zijn ze misschien wat meer aanspreekbaar?

Janken is iets dat perfect normaal is wat soms wat kan opluchten hopelijk ook in jou geval.
Zolang die kippen zonder kop daar niet gaan inzien dat ze wel degelijk met mensen en gevoelens spelen....ach te beschamend voor woorden.

Hopelijk veranderd het snel en worden het wat meer waardige begeleiders na verloop van tijd.
Denk vooral aan jezelf....en je bouwt af...das het voornaamste tot hier toe.

Grts en sterkte rudolf!

Tot morgen, peace
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dag 11:

Vanmorgen wakker geworden en kreeg een brief onder me neus gedrukt.
Vanwege afspraken die ik niet nagekomen ben , heb ik een schorsing aan me broek en mocht ik weer naar huis.

Me begeleider had dienst om 12 uur maar daar mocht ik niet op wachten.Ik moest direct weg.
Met haar had ik afspraken gemaakt maar was ze vergeten te noteren en daardoor was er WEER een miscommunicatie


Elke keer lopen ze daar langs elkaar af en word er kei gek van.

Maar ben dus weer thuis en zie ik wel weer hoe het gaat lopen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hej Rudolf even niet gesproken. Wat een gezeik allemaal niet normaal maar dat is hoe ik de gemiddelde opname gewend ben. Alles gebeurt naast elkaar heen behandelaars en begeleiders werken naar eigen plan. Met urine controles had ik zelf ook altijd het grootste gezeik en kreeg ook meerdere keren een tijdslimiet opgelegd zo van voor 13.00 niets dan wegwezen. Probeer het enkel bij methadon te houden want zodra je methadon gaat combineren met andere opiaten werkt methadon binnen de korste keren niet meer. Ik stuur straks ook nog wel een berichtje maar heb daar nu nog geen tijd voor. Hou je goed doe geen gekke dingen!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is gewoon belachelijk wat ze doen.

Ze willen mensen helpen , maar binnen een week zonder medicatie kan niet.
Dan verder niet helpen en iemand ziek thuis laten zitten kunnen ze wel.

Ik weiger iets bij te gebruiken en zal daarom ook wel ziek blijven.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja maar je hebt toch nog wel methadon. Je lichaam stabiliseert vanzelf dat zal geen maanden duren geloof me maar. Heb je nu wel een ambulant team wat je helpt anders proberen zoiets aan te vragen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
rudolf zei:
Over de.manier hoe ik behandeld ben,loopt een klachtenprocedure. Ik laat het daar Niet bij zitten natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Nee dat hoef je zeker niet, zou ik ook niet doen...hopelijk krijg je een schadevergoeding oid.

rudolf zei:
Heb alleen de neiging om bij te gebruiken,maar ik hou me sterk!!
Klik om te vergroten...
Dat doe je goed, doorzetten jongen!!! :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."