Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek opname Rudolf bij Novadic.

Dagboek opname Rudolf bij Novadic.

159 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik hoop het.


Vandaag de huisarts gesproken en weer gaat er iets mis.

Ik zou stoppen met heroine en me methadon zou verhoogd worden.Daarbij zou gekeken worden naar een goede pijstiller.

Nu ineens komt de pijnstiller pas als ik pijn klachten vertoon.Dat willen ze dan een tijd aankijken en dan schrijven ze pas iets voor.

Kortom zal ik een week of 2 a 3 met onverdraagbare pijn lopen.
Ze kunnen dat toch niet verwachten?


Ik neem niet voor niets de heroine als pijnstiller :confused:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#2
rudolf zei:
Ik hoop het.


Vandaag de huisarts gesproken en weer gaat er iets mis.

Ik zou stoppen met heroine en me methadon zou verhoogd worden.Daarbij zou gekeken worden naar een goede pijstiller.

Nu ineens komt de pijnstiller pas als ik pijn klachten vertoon.Dat willen ze dan een tijd aankijken en dan schrijven ze pas iets voor.

Kortom zal ik een week of 2 a 3 met onverdraagbare pijn lopen.
Ze kunnen dat toch niet verwachten?


Ik neem niet voor niets de heroine als pijnstiller :confused:
Klik om te vergroten...
:(
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na een lange tijd niet meer aanwezig te zijn geweest , ben ik er weer.

Heb het een hele tijd druk gehad omdat ik als hobby iets begonnen ben en dat loopt momenteel zo goed dat ik waarschijnlijk een bedrijfje op ga zetten.

Hoe en wat hou ik nog even voor me :wink:

Qua verslaving en dergelijke is er nog niks veranderd.
Novadic is nog geen stap verder.Kom er nog steeds 3x per week om me methadon op te halen en dat is nog steeds te weinig.

Helaas is het andere er dus ook nog.
Gelukkig is dat wel een stuk minder geworden ,maar nog niet helemaal gestopt.


Het punt dat ik een stuk hierboven heb beschreven (dat mensen me misbruiken) is ook nog niet veranderd.Het lijkt wel of het op me voorhoofd getattooeerd staat.
Nu weer iemand €2500,- geleend en je raad het al: KWIJT!!!!!!!!!

Het was een goede vriend dacht ik , maar dat is helaas verkeerd gedacht.

Maar life goes on en we zien in de toekomst wel weer.

In ieder geval , Rudolf is er weer en zal weer mee gaan lezen en typen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi dat je er weer bent man!

rudolf zei:
Het punt dat ik een stuk hierboven heb beschreven (dat mensen me misbruiken) is ook nog niet veranderd.Het lijkt wel of het op me voorhoofd getattooeerd staat.
Nu weer iemand €2500,- geleend en je raad het al: KWIJT!!!!!!!!!
Klik om te vergroten...

Ehm, ken je die van die ezel?
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja Svali die ken ik zeker maar dat is nou eenmaal een eigenschap die ik er moeilijk uit krijg en (vele) mensen maken daar juist misbruik van.

Ook mensen via dit forum die ik kende en geen contact meer mee heb.

Juist omdat ik hem als vriend beschouwde en ineens over.

Maar back online,

Zie wel hoe alles gaat lopen.
L
LotteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi Rudolf,

Hoe gaat het ondertussen met je?

Ik heb nog nooit eerder gereageerd op dit maar ik heb wel altijd aandachtig meegelezen.

Ik hoop dat het een beetje goed met je gaat?
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is nog niks veranderd.

De onderzoeken in het ziekenhuis staan vast. Zit te wachten op verwijzing naar nieuw ziekenhuis.

De "hulp" bij Novadic is hetzelfde. 3X per week methadon halen en verder niks.

De hoeveelheid is ook nog 80mg en dus VEEEEEEEL te laag.
Ben wel in gesprek voor andere opties.

Qua pijnbestrijding doet zowel me huisarts niks als Novadic niks.

Heel stom maar moest iets ben ik gaan kijken naar een vervanging.
Daar ben ik nu over in gesprek
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterkte, moeilijk allemaal :(
L
LatinaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo, ik leest je post, en je verhaal heb ik ook gelezen...begrijp je volledig... ik ben al een stapje voorbij de morfine... maar er zijn een paar andere opties die je zou kunnen bespreken met je dokter... misschien fentanyl gebruiken die kan je inhaleren, pilletjes, pleisters? andere optie is een morfinepomp ik weet niet als je ooit er over hebt gehoord? een morfine pomp is een vervanger van de injecties wanneer dat niet meer gaat, ik heb even opgezocht en hier heb je een uitlegt van hoe precies het werk... misschien is dit een oplossing voor je... ik heb gesprek volgende week met mijn huisarts om dit te overwegen en mogelijk overstappen.

Morfinepomp
Als alternatief voor de injectie is er de pomp. Via een katheter, die in het ruggenmergvloeistof ligt, kan morfine worden toegediend. Aan de buitenkant van het lichaam bevindt zich een pomp die met de katheter is verbonden. Een voordeel is dat het minder bijwerkingen vertoont van toediening via de mond. Daarbij kan de patiënt zelf de hoogte van de dosering bepalen. De morfinepomp wordt vooral veel toegepast bij terminale patiënten die hun laatste levensfase thuis doorbrengen. Hierdoor kan de patiënt in alle rust thuis liggen zonder de vreemde en onpersoonlijke omgeving van een ziekenhuis of tussenkomst van artsen en verplegers. Wel zat met regelmaat een arts langskomen om de werking van de pomp te controleren en zo nodig advies over de dosering te geven. word ook toegediend aan mensen die last hebben van chronische en/of neuropathische pijn.

Hoop dat je hier wat aan hebt, veel pijn hebben kan je idd leiden tot gekke/verkeerde dingen doen/denken het belangrijkste is dat je moet je hoofd koud houden en niet opgeven. voor jezelf en ook voor je familie.
ik wens je veel succes
L
LatinaLid
01-01-2024, 00:00
#10
trouwens zou je nog problemen hebben met spuiten van je medicijn, ik weet niet waar je woon, maar mijn buurvrouw werkt bij een heel bekenden ziekenhuis in zuid holland, ze zou je kunnen helpen, met injecties geven en jou gelijk leren hoe het moet. geen kleine vergoeding is nodig hoor... ze werk ook in een afdeling waar mensen gaan om te afkicken, dus zou je vragen hebben, zou je je verhaal kwijt willen raken, heb ook een vriend die jaren lang verslaafd was aan heroïne en methadon, werk nu met jongeren die zelfde problemen hebben en mezelf, gebruik jaaaaren lang allerlei opiaten medicijn, het is iets dat consequenties heeft ook voor je familie... in de zin dat het niet makkelijk is. zou je het willen, je ben meer dan welkom samen met je familie ( ik heb zelfs een meisje van 5 jaar en een partner ) om een dagje hier te komen.
x
xasturLid
01-01-2024, 00:00
#11
Na ik alles goed gelezen heb kan ik alleen zeggen dat ik veel respect heb voor jou. Elke dag helse pijn hebben is kut. Ik weet wat dat is. Ik ervaar dat ook maar waarschijnlijk in mindere maten. Hoe staat het er nu voor? Is je doses methadon al verhoogd? Of heb je een ander medicijn gevonden? Of nog steeds aan de heroine. In the usa gebruiken veel mensen ook oxycodone voor de pijn. Misschien zou dat ook iets voor jou kunnnen zijn. En nooit geld uitlenen aan vrienden want dan leer je echt jw vrienden kennen. Zelfmoord is geen optie dat is erg egoistisch maar soms als je altijd pijn hebt de enige uitweg. Overdosis heroine kan toch ook fataal kunnen zijn daar heb je geen trein voor nodig op ren ander fora heb ik gelezen dat de pleisters ook goed werken als je als zuigtablet gebruikt alleen.moet je ze in kleinere stukken knippen want anders krijg je een overdosis. De pleisters zijn paar 100 keer sterker dan morfine ze worden gebruikt voor terminale patienten. Liefst in16 stukken als je de sterkste pleisters hebt. 100ug zijn de sterkste e ze werken ruim 72 uur mits je ze op plakt..
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Na lange tijd weer een reactie.

Ik ben al langere tijd van de spuiten af.
Ook sta ik al 4 weken clean!!!! Ben er zelf heel trots op omdat ik toch nog te maken heb met de mensen die we gebruiken.Ik word er dus mee geconfronteerd , maar het doet me niks.
Heb niet ze zin om iets te gebruiken of iets dergelijks.


Me methadon staat nog steeds op 80mg en zal ook zo blijven.Ze zijn zo stront eigenwijs dat ze me niet willen helpen blijkt wel.

De arts die erover gaat houdt zijn poot stijf ook al zeggen andere mensen iets anders.Ook zijn collega artsen.

Maar ik blijf het (momenteel) positief inzien.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#13
rudolf zei:
Na lange tijd weer een reactie.

Ik ben al langere tijd van de spuiten af.
Ook sta ik al 4 weken clean!!!! Ben er zelf heel trots op omdat ik toch nog te maken heb met de mensen die we gebruiken.Ik word er dus mee geconfronteerd , maar het doet me niks.
Heb niet ze zin om iets te gebruiken of iets dergelijks.


Me methadon staat nog steeds op 80mg en zal ook zo blijven.Ze zijn zo stront eigenwijs dat ze me niet willen helpen blijkt wel.

De arts die erover gaat houdt zijn poot stijf ook al zeggen andere mensen iets anders.Ook zijn collega artsen.

Maar ik blijf het (momenteel) positief inzien.
Klik om te vergroten...
:)
D
Delain64Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ken je niet maar wil je graag heel veel kracht en succes toe wensen!!!!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sorry dat ik een tijd niet online ben geweest maar dat is HEEL positief.

Ik ben na de tijd dat ik met morfine gestopt ben aan de heroine geraakt.
Dit mede dankzij iemand van hier.
Begrijp me niet verkeerd.Ik ben hem juist HEEL erg dankbaar.Als ik hem niet had leren kennen had ik er waarschijnlijk niet meer geweest.Ook al was het een stomme beslissing in me leven.Het heeft me leven wel gered.

Een maand of 7 a 8 geleden kwam ik in het ziekenhuis vanwege nierstenen (weer) en ik had ong 3 gram bij.
Het leek net of er een knop omging.
Ik heb de troep gepakt ,door de wc gespoeld en sinds dien niks meer aangeraakt.
Na 2 jaar ineens stoppen van heroine was gedaan!

Ik ben er nog elke dag zo blij om dat ik eraf ben.Scheeld financieel veel,lichamelijk veel en ga zo maar door.

Ik slik nog wel methadon elke dag van de verslavingszorg.Die had ik destijds al sinds me morfinestop zoals ik verteld had.
Maar verder NIKS MEER!!!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Top man! Ik zag toevallig van de week je topic weer voorbij komen en hoopte al dat je wat zou laten horen :) Blij om te horen!

Hoe gaat het nu met de pijn eigenlijk? Is dat ook al beter geworden? In ieder geval top dat je helemaal terug bent naar alléén methadon.

Take care!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Super om te horen dat het zo goed gaat nu!

Duidelijk de knop omgezet , respect hoor.
Op hoeveel mg methadon zit je ? (nieuwsgierig)

Petje af en ga zo door man!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik nog op 80mg nog.
Echter hebben ze die medicatie veranderd.
Ik kreeg eerst 4 van 20 mg.

Nu ze veranderd zijn , zijn het er 2 van 40.
Natuurlijk zeggen hun dat er niks veranderd is.Ik heb de fabrikant gebeld en is toch wel zo.
Donderdag een afspraak met de arts en klachtenmannegment om het op te lossen(hoop ik)

Verder is het idd geheel methadon.
Geen drugs , geen alcohol(nooit gedaan) maar rook nog wel.Zware VanNelle maar meer niet hahaahha.

De pijn is helaas geen verandering in.
Gelukkig begin ik in al die tijd er wel aan te wennen dus word het wat minder ,maar het is nog dagelijks zo


Bedankt voor je goede woorden!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey mensen!!

Na lange tijd maar weer eens een post maken.
Het gaat een stuk beter als dat het was.

Ik kom nog steeds bij Novadic Kentron vanwege me medicatie.
Het is ook nog 80mg en dat zal ook nog zo blijven voorlopig.

Echter is het zo goed aan het gaan dat ik ipv 3 x per week naar 1x per 2 weken mag gaan komen.
Ik krijg voor de rest van de tijd de medicatie gewoon mee naar huis.
Bijgebruik is 0,0 en hoop dat het ook zo de rest van me leven zal blijven.
Ben nog wel van mening eens verslaafd altijd verslaafd echter niet eens gebruiker altijd gebruiker.
Daar zit wel een verschil in.

Gezien me maag zit ik nog steeds hetzelfde als altijd.Dat loopt continu vast en dat zal ook niet goed gaan.Maar we blijven hopen.


Dus het gaat goed met me mensen. Ben er erg blij om en blijven positief denken dat het ook zo blijft!!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is een hoop geld. Crowdfunding is een mooie manier, hopelijk lukt het je! Van mij mag je je linkje ook op drugsforum plaatsen, ik zal je zeker een donatie geven en ik denk dat er nog wel meer mensen zijn hier die je zullen steunen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."