Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste drankje was een..

Mijn laatste drankje was een..

3355 antwoorden
514 weergaven
18-5-2026
M
Mrs.NotSoCleanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopester zei:
Nicccee 😎 ik aan een simpele ‘groene knuppel’.
Klik om te vergroten...

Groene knuppel? Is dat een heineken of grolsch of zit ik nu heel verkeerd
D
DopesterLid
01-01-2024, 00:00
#2
NienPla67 zei:
Groene knuppel? Is dat een heineken of grolsch of zit ik nu heel verkeerd
Klik om te vergroten...
Haha nee Heineken, je zat helemaal goed.
M
Mrs.NotSoCleanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goede gok dus😂 maar Hertog Jan blijft het beste bier, en daarna Bud
D
DopesterLid
01-01-2024, 00:00
#4
NienPla67 zei:
Goede gok dus😂 maar Hertog Jan blijft het beste bier, en daarna Bud
Klik om te vergroten...
Hertog Jan is toch ook mijn favoriet 🤘🏻 maar die had ik al opgedronken, dus dan maar Heiniez 🫣. Maar jij bent nu aan het coctailen dus 😊🍸
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Golden power Glühwein flavour.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Koffie
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Smokeys Apple Pie Brandy
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat was dus gisteravond een Lagavullin single malt 8
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bijna een hele fles Pott rum van 54%......

Niet zo best. 🫣
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kap toch met die alcohol.
Zeker als je zoveel drinkt
Het brengt uiteindelijk niets dan ellende....
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Bijna een hele fles Pott rum van 54%......

Niet zo best. 🫣
Klik om te vergroten...
Klopt. Rum en whisky "moet" je proeven en niet drinken. Volgende keer beter, of beter niet meer aan beginnen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
SneeuwStorm zei:
Klopt. Rum en whisky "moet" je proeven en niet drinken. Volgende keer beter, of beter niet meer aan beginnen.
Klik om te vergroten...
Ik kan er beter niet meer aan beginnen. Dat geldt voor meer mensen, maar zeker voor mij.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hippie Langwaus zei:
Bijna een hele fles Pott rum van 54%......

Niet zo best. 🫣
Klik om te vergroten...

Zou het helpen als je de fles uit zicht zet?
Ik herken me wel in het kunnen door accelereren qua drank. Maar zolang ik wat in schenk en de fles dan op berg of in de koelkast in de garage zet (40 meter verderop) krijg ik niet het verlangen om er naar toe te rennen. Ok; meestal niet dan.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Zou het helpen als je de fles uit zicht zet?
Ik herken me wel in het kunnen door accelereren qua drank. Maar zolang ik wat in schenk en de fles dan op berg of in de koelkast in de garage zet (40 meter verderop) krijg ik niet het verlangen om er naar toe te rennen. Ok; meestal niet dan.
Klik om te vergroten...
Dat zal wel helpen, denk ik. Maar het is gewoon een drug waar ik beter vanaf kan blijven.

Jammer dat juist alcohol zo algemeen verkrijgbaar en geaccepteerd is. De oplossing ligt uiteraard bij mezelf.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Dat zal wel helpen, denk ik. Maar het is gewoon een drug waar ik beter vanaf kan blijven.
Klik om te vergroten...

Alcohol is een teleurstellende drug, maar kan een uitstekend ingrediënt zijn.

Hippie Langwaus zei:
Jammer dat juist alcohol zo algemeen verkrijgbaar en geaccepteerd is. De oplossing ligt uiteraard bij mezelf.
Klik om te vergroten...

A & E's Intervention: @Hippie Langwaus
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had ook altijd een grote zwakte voor alcohol, vooral als ik het thuis in huis had was de drempele om het te pakken veel lager. Uiteindelijk heb ik ervoor gezorgt dat ik geen alcohol meer in m'n huis haal. Dacht echt: Gaat toch nooit lukken, werkt voor geen pepernoot.. Mark my words.

Heel eerlijk: Gaat hartstikke goed, mijn alcohol gebruik is echt vele male verminderd en haal het alleen voor speciale gelegenheden. Soms als ik in de supermarkt loop en zie bijv. 6-pack van (hier je favoriete biermerk) met korting heb ik altijd nog steeds de nijging om het te halen. Soms doe ik het ook en zijn al die 6 in 1 avond op. Maar zo heb je iig wel een grens dat je niet meer kan/wilt halen. Vallen en opstaan, en weer door.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Kap toch met die alcohol.
Zeker als je zoveel drinkt
Het brengt uiteindelijk niets dan ellende....
Klik om te vergroten...
Dit is absoluut het beste advies aan mij. En aan vele anderen.

Het is me bijna 1,5 jaar gelukt er vanaf te blijven. Toch is het langzaam weer gebeurd dat ik weer begon te drinken en in het begin viel dat mee. Het liep niet uit de hand en er zaten meestal meerdere dagen tussen zonder drank. Daardoor dacht ik dat het wel weer kon.

Niets is minder waar.
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
Daardoor dacht ik dat het wel weer kon.
Klik om te vergroten...
Wat voor jou in deze situatie bijvoorbeeld als 2 weken voelt, is daadwerkelijk maar 4-5 dagen aan perceptie. Omdat je brein van die trucjes probeert uit te halen en je probeert over te halen met: "Ah joh, het is al zooooooo lang geleden, 2 weken geleden al toch? Nu kan het wel weer eventjes, toch? TOCH? Ik ben zo trots op mezelf dat het 2 weken was, je hebt dit verdiend! lovekissemojismileyface"

Niet in huis halen, limiteren tot speciale geledenheid (buiten de deur), met mensen wie je dan omgaat zeggen dat je probeert te minderen en geloven in jezelf, je hebt dit.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
LānderBrau Strong
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er zijn zooooveeeel mensen, die na gestopt te zijn met drinken, die op een gegeven moment denken: ach, één glaasje kan wel weer.
En bij een groot gedeelte van die grote groep mensen gaat dit faliekant fout....
Ikzelf ben een niet drinkende alcoholist.
1 glas is teveel, 40 te weinig, ook al zijn er minstens 25 jaren verstreken toen ik stopte.
De verslavings duivel slaapt nu.
Ik maak hem liever niet meer wakker en voor dat wakker maken is één glas zonder twijfel al voldoende...
Nee dank u beleefd.
Deze ronde sla ik over!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...120121122123124...168
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."