#1
Doe danMiauw? Of gewoon 4-mmc? Schijnt heel makkelijk te produceren zijn, en gewoon te lezen hoe dat gaat op een bepaalde clearnet site😆
Doe danMiauw? Of gewoon 4-mmc? Schijnt heel makkelijk te produceren zijn, en gewoon te lezen hoe dat gaat op een bepaalde clearnet site😆
Affirmative! Silos needed
en de week daarna zal erover worden gestemd.
GevraagdEn wat gebeurd er na zo'n stemming?
Is het dan streep eronder en klaar? of moet dan nog gesleuteld worden aan een wet om ze groen licht te geven?
“In de Eerste Kamer ligt momenteel wetgeving voor een nieuwe lijst van Nieuwe Psychoactieve Stoffen waarop meteen hele groepen stoffen worden verboden. De behandeling is meermaals vertraagd. Van der Gouwe maant tot tempo. „Want zolang een drug legaal is, denken toch veel gebruikers: dan zal het ook wel niet gevaarlijk zijn.””Dat artikel is mooie reclame voor een specifieke vendor 😂
Dat lijkt me niet, er is nog zóveel legaal wat best populair is en waar goed op te verdienen is.Einde van de rc vendors. Totaalverbod van rc's denk ik.
Dus ook wat na aankomend verbod nog legaal is.
Na zo’n stemming is het afwachten tot het in de staatscourant staat. Ténzij ze in het debat een invoerdatum bespreken maar daar zie ik geen aanleiding toe. In de tussentijd zullen ambtenaren de wet verder voorbereiden, zodat wanneer deze in werking treedt hij ook echt toepasbaar is. Vermoedelijk zullen vendors hetzelfde doen.En wat gebeurd er na zo'n stemming?
Is het dan streep eronder en klaar? of moet dan nog gesleuteld worden aan een wet om ze groen licht te geven?
Als de meerderheid van de Eerste Kamer vóór de wet stemt, dan is het daarna voor de volksvertegenwoordiging klaar.En wat gebeurd er na zo'n stemming?
Is het dan streep eronder en klaar? of moet dan nog gesleuteld worden aan een wet om ze groen licht te geven?
Wetten worden bijna nooit teruggedraaid.Misschien dat ik een gooi ga doen naar het premierschap zodat ik deze wet weer terug kan draaien
Dat zie ik op korte termijn niet gebeuren. Er is volgens mij geen wetsvoorstel in die richting in voorbereiding.Je hebt lekker contact met hem.
Top.
Zou je hem eens willen vragen of er ook korte termijn wordt gedacht aan een verbod op stoffen die nu nog niet verboden worden? Of dat dat niet in de pijplijn der verwachting zit voorlopig?
Vandaag had de Eerste Kamer meer discussies over het nieuwe verbod. Er is besloten dat er aanvullende vragen moeten worden voorbereid en ingediend voor 25 oktober 2024. Deze vragen gaan dan naar externe deskundigen, die twee weken de tijd hebben om te reageren. Daarna zal de Eerste Kamer opnieuw bijeenkomen om te beslissen of ze verder kunnen gaan met het plenaire debat.
Als gevolg hiervan zal er geen verbod van ingevoerd worden vóór half november en zal het waarschijnlijk ook niet worden geïmplementeerd vóór 1 januari 2025. Dit staat echter niet vast. Om deze reden zijn we gestopt met het bestellen van nieuwe voorraden van producten die worden beïnvloed door het verbod.
Ik ben benieuwd heb het gemaildBekende vendor schrijft dit:
Ondanks dat het verbod er mogelijk nog niet is in 2024 wordt wel, logischerwijs ook, al minder tot niet ingekocht van betreffende stoffen.
Het besef bij beleidsmakers daalt nog onvoldoende in dat er sinds de jaren negentig een substantiële
gebruikersgroep is ontstaan die het middelengebruik (periodiek) in hun leefstijl geïntegreerd heeft
en/of graag experimenteert met drugs. Deze ontwikkeling volg ik nu enige decennia van dichtbij in
Amsterdam11 onder voornamelijk hoog/theoretisch opgeleide jongvolwassen ‘agendahedonisten’
met een hybride leefstijl die laveert tussen studie/werk, sport, gezonde voeding, activisme,
hedonisme en periodiek middelengebruik. Deze grootstedelijke leefstijlen doen zich naar
verwachting ook elders voor in Nederlandse steden. Deze groep ziet zichzelf niet als outcasts maar
als volwaardige burgers die het echter onbegrijpelijk vinden dat door toedoen van de overheid
worden overgeleverd aan de grillen van de illegale drugsmarkt. Het optuigen van een generiek
verbod zal daar geen verbetering in brengen.
AI is géén denker. AI kan alleen putten uit alles wat er al is, dat mixen en shuffelen en hele handige dingen mee doen zoals samenvattingen van maken. Maar verwacht geen magie.AI is niet zo’n kritisch denker.
Hahaha ja precies wat ik bedoel, en zo wordt t door velen helaasj nog wel gebruikt. Terwijl er gewoon écht fouten instaan als je niet de goede vraag stelt.AI is géén denker. AI kan alleen putten uit alles wat er al is, dat mixen en shuffelen en hele handige dingen mee doen zoals samenvattingen van maken. Maar verwacht geen magie.
Da's dan weer een menselijke eigenschap.Hahaha ja precies wat ik bedoel, en zo wordt t door velen helaasj nog wel gebruikt. Terwijl er gewoon écht fouten instaan als je niet de goede vraag stelt.
Heb de adviezen doorgenomen, en de GPT opsomming komt best overeen met wat er in staat. Ik moet wel zeggen dat ik de volgende paragraaf uit het advies van Dr. Nabben wel erg sterk vindt en dat ik hoop dat deze gedachtestroming (drugsgebruikers zijn niet per definitie "verslaafde junks", maar bij uitzondering) verder genormaliseerd zal worden met als gevolg logischere wetgeving. Alhoewel ik verwacht dat deze gedachten helaas niet uit zal komen...
Ik ben echt een ouwe taart
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."