Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
151 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeebats zei:
Ik ga er persoonlijk dus wel vanuit dat 1 juli de wet in gaat.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoor… dat is al over een kleine twee maanden. Volgens mij moet er bestuurlijk nog van alles gebeuren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4344454647...57
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Sowieso verwacht ik dat rc-handelaren alvast bezig zijn een netwerk van bv's, stichtingen, trusts, enzovoorts uit te rollen waarmee ze gemakkelijk hun bedrijfsactiviteiten en opbrengsten kunnen verplaatsen naar het buitenland. Dat Nederland een verbod invoert, maar ze een dag later hetzelfde trucje doen vanuit Spanje en/of Polen bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Ik kreeg net een mail van een vendor die gaat veranderen in een online head/ smartshop.
O-PCE is een dissociatieve en gaat niet geband worden toch?
Ik lees toch wel in alle mails van vendors 1 juni of 1 juli als datum. 1 juni lijkt me wel erg snel, maar die 1 juli zou misschien best mogelijk zijn. Want eerder klopten de data ook wel met wat ze zeiden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Perenijsje zei:
Ik kreeg net een mail van een vendor die gaat veranderen in een online head/ smartshop.
O-PCE is een dissociatieve en gaat niet geband worden toch?
Ik lees toch wel in alle mails van vendors 1 juni of 1 juli als datum. 1 juni lijkt me wel erg snel, maar die 1 juli zou misschien best mogelijk zijn. Want eerder klopten de data ook wel met wat ze zeiden.
Klik om te vergroten...
Nouja het is meer dat ik geen idee heb waarop ze die claim baseren. Het politieke proces rondom de wet is grotendeels openbaar en daarin staat die datum niet genoemd. Bovendien moeten er nog allerlei wijzigingen aangebracht worden voordat de wet doorgevoerd kan worden, zoals meer testcapaciteit bij het NFI, sneltests bij de politie, en ontheffingen voor bedrijven in de chemische sector. Daar komt bij dat vendors een commercieel belang hebben om een einddatum te noemen en te zeggen 'koop nu of nooit'.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Sowieso verwacht ik dat rc-handelaren alvast bezig zijn een netwerk van bv's, stichtingen, trusts, enzovoorts uit te rollen waarmee ze gemakkelijk hun bedrijfsactiviteiten en opbrengsten kunnen verplaatsen naar het buitenland. Dat Nederland een verbod invoert, maar ze een dag later hetzelfde trucje doen vanuit Spanje en/of Polen bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Polen lijkt het nieuwe RC land te worden als ik de trends zo volg.

Het heeft al een vrij bizar aanbod van RC's, dus ben wel benieuwd of de NL vendors daar wel een vaste voet aan de grond kunnen krijgen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Proxima zei:
Polen lijkt het nieuwe RC land te worden als ik de trends zo volg.

Het heeft al een vrij bizar aanbod van RC's, dus ben wel benieuwd of de NL vendors daar wel een vaste voet aan de grond kunnen krijgen.
Klik om te vergroten...
Dan nog als je een verbod krijg kan je dat toch niet naar Nederland laten verzenden
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
Dan nog als je een verbod krijg kan je dat toch niet naar Nederland laten verzenden
Klik om te vergroten...
Alsof vendors zich aan wetten houden. Lees reviews van …………….. maar eens. Daar zie je enorm veel klachten van mensen uit het buitenland die hun bestelde producten niet hebben ontvangen van de nederlandse vendor. Dus er komt echt wel drugs doorheen. Ze kunnen niet alle brievenpost controleren.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmmmm ik denk wel voor het zomerreces, zo niet dan 1 juli.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar O-PCE wordt niet verboden toch? Omdat het een dissociatief is en die groeo wordt niet verboden toch?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Maar O-PCE wordt niet verboden toch? Omdat het een dissociatief is en die groeo wordt niet verboden toch?
Klik om te vergroten...
Vraag me dit ook af?

Wat wordt eigenlijk verboden? Want als ze gelijk de phenethylamines pakken heb je meteen een hele rits drugs gecovered. En als ze de phencyclidines pakken valt o-PCE daar ook onder maar ik denk niet dat ze dat doen.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkdirk zei:
Vraag me dit ook af?

Wat wordt eigenlijk verboden? Want als ze gelijk de phenethylamines pakken heb je meteen een hele rits drugs gecovered. En als ze de phencyclidines pakken valt o-PCE daar ook onder maar ik denk niet dat ze dat doen.
Klik om te vergroten...

Zo ver ik kon vinden in het voorstel gaat het om het verbod op de volgende stofgroepen:

- stofgroep 1: substanties die zijn afgeleid van 2-fenylethaan-1-amine (2-fenethylamine)
- stofgroep 2: cannabimimetica / synthetische cannabinoiden
- stofgroep 3: substanties die zijn afgeleid van 4-aminopiperidine

Zegt mij allemaal vrij weinig, maar jou misschien wat meer haha.

bron: https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2022D29013
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
HierEnDaarEenFuifje zei:
- stofgroep 1: substanties die zijn afgeleid van 2-fenylethaan-1-amine (2-fenethylamine)
Klik om te vergroten...
Dus dat wordt vaarwel MDM-x's, 2c's, amfetamines, cathinones etc.
HierEnDaarEenFuifje zei:
- stofgroep 2: cannabimimetica / synthetische cannabinoiden
Klik om te vergroten...
Synthetische cannabinoides, geen gemis, eruit met die rotzooi
HierEnDaarEenFuifje zei:
- stofgroep 3: substanties die zijn afgeleid van 4-aminopiperidine
Klik om te vergroten...
Hmm... @Neo-Shulginist kan hier misschien wat meer uitleg over geven, maar als het echt om alleen de piperidine ring gaat --

(Klik <---- Piperidine is een heterocyclisch secundair amine, dat bestaat uit een verzadigde zesring met vijf koolstofatomen en één stikstofatoom)

-- dan hebben we niet heel veel te vrezen.

1716811428735.png
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkdirk zei:
Dus dat wordt vaarwel MDM-x's, 2c's, amfetamines, cathinones etc.

Synthetische cannabinoides, geen gemis, eruit met die rotzooi

Hmm... @Neo-Shulginist kan hier misschien wat meer uitleg over geven, maar als het echt om alleen de piperidine ring gaat --

(Klik <---- Piperidine is een heterocyclisch secundair amine, dat bestaat uit een verzadigde zesring met vijf koolstofatomen en één stikstofatoom)

-- dan hebben we niet heel veel te vrezen.

Bekijk bijlage 59918
Klik om te vergroten...
De piperidines gaat om stoffen die op fentanyl lijken. Helaas vallen nitrazenes daar niet onder.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
VJ_LSD72 zei:
1 juli volgens dit bericht.
Klik om te vergroten...
Nee, volgens dat bericht stoppen ze met de verkoop van m.esc voor 1 juli.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#14
1 juli volgens dit bericht.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Nee, volgens dat bericht stoppen ze met de verkoop van m.esc voor 1 juli.
Klik om te vergroten...
Ze stoppen de verkoop op 28 juni zeggen ze zelf. Een paar dagen voor 1 juli…
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
VJ_LSD72 zei:
Ze stoppen de verkoop op 28 juni zeggen ze zelf. Een paar dagen voor 1 juli…
Klik om te vergroten...
Ja, verstandig van ze. In ieder geval op tijd. Maar de stemming voor het stofgroepenverbod staat nog niet op de agenda in de Eerste Kamer. Het lijkt me wel een heel sterk verhaal dat ze zouden beschikken over niet-openbare informatie dat het stofgroepenverbod in de komende 17 dagen besproken wordt, aangenomen, en gelijk doorgevoerd.

Tegengaan productie van en de handel in nieuwe psychoactieve stoffen en enkele andere wijzigingen (36.159)

www.eerstekamer.nl www.eerstekamer.nl
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#17
IMG_1584.jpeg
Dit is de kop van de email die ik heb ontvangen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
VJ_LSD72 zei:
Bekijk bijlage 60260
Dit is de kop van de email die ik heb ontvangen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor het delen, maar ik heb dus de bewering gecheckt en het blijkt niet te kloppen :wink:

De Eerste Kamer moet het wetsvoorstel nog bespreken en het is niet precies bekend wanneer ze dat gaan doen. Ook is niet bekend of de Eerste Kamer de wet aanneemt. Het kan theoretisch gezien nog gebeuren dat een meerderheid van de senatoren tegen de wet stemt. Dan wordt de wet niet doorgevoerd.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Denk je echt dat ze tegen gaan stemmen
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Bedankt voor het delen, maar ik heb dus de bewering gecheckt en het blijkt niet te kloppen :wink:

De Eerste Kamer moet het wetsvoorstel nog bespreken en het is niet precies bekend wanneer ze dat gaan doen. Ook is niet bekend of de Eerste Kamer de wet aanneemt. Het kan theoretisch gezien nog gebeuren dat een meerderheid van de senatoren tegen de wet stemt. Dan wordt de wet niet doorgevoerd.
Klik om te vergroten...
Dus de vendor kletst uit z’n nek of de politie die ze op bezoek hebben gehad praat voor z’n beurt?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."