#1
Ik weet niet hoor… dat is al over een kleine twee maanden. Volgens mij moet er bestuurlijk nog van alles gebeuren.Ik ga er persoonlijk dus wel vanuit dat 1 juli de wet in gaat.
Ik weet niet hoor… dat is al over een kleine twee maanden. Volgens mij moet er bestuurlijk nog van alles gebeuren.Ik ga er persoonlijk dus wel vanuit dat 1 juli de wet in gaat.
Sowieso verwacht ik dat rc-handelaren alvast bezig zijn een netwerk van bv's, stichtingen, trusts, enzovoorts uit te rollen waarmee ze gemakkelijk hun bedrijfsactiviteiten en opbrengsten kunnen verplaatsen naar het buitenland. Dat Nederland een verbod invoert, maar ze een dag later hetzelfde trucje doen vanuit Spanje en/of Polen bijvoorbeeld.
Nouja het is meer dat ik geen idee heb waarop ze die claim baseren. Het politieke proces rondom de wet is grotendeels openbaar en daarin staat die datum niet genoemd. Bovendien moeten er nog allerlei wijzigingen aangebracht worden voordat de wet doorgevoerd kan worden, zoals meer testcapaciteit bij het NFI, sneltests bij de politie, en ontheffingen voor bedrijven in de chemische sector. Daar komt bij dat vendors een commercieel belang hebben om een einddatum te noemen en te zeggen 'koop nu of nooit'.Ik kreeg net een mail van een vendor die gaat veranderen in een online head/ smartshop.
O-PCE is een dissociatieve en gaat niet geband worden toch?
Ik lees toch wel in alle mails van vendors 1 juni of 1 juli als datum. 1 juni lijkt me wel erg snel, maar die 1 juli zou misschien best mogelijk zijn. Want eerder klopten de data ook wel met wat ze zeiden.
Polen lijkt het nieuwe RC land te worden als ik de trends zo volg.Sowieso verwacht ik dat rc-handelaren alvast bezig zijn een netwerk van bv's, stichtingen, trusts, enzovoorts uit te rollen waarmee ze gemakkelijk hun bedrijfsactiviteiten en opbrengsten kunnen verplaatsen naar het buitenland. Dat Nederland een verbod invoert, maar ze een dag later hetzelfde trucje doen vanuit Spanje en/of Polen bijvoorbeeld.
Dan nog als je een verbod krijg kan je dat toch niet naar Nederland laten verzendenPolen lijkt het nieuwe RC land te worden als ik de trends zo volg.
Het heeft al een vrij bizar aanbod van RC's, dus ben wel benieuwd of de NL vendors daar wel een vaste voet aan de grond kunnen krijgen.
Alsof vendors zich aan wetten houden. Lees reviews van …………….. maar eens. Daar zie je enorm veel klachten van mensen uit het buitenland die hun bestelde producten niet hebben ontvangen van de nederlandse vendor. Dus er komt echt wel drugs doorheen. Ze kunnen niet alle brievenpost controleren.Dan nog als je een verbod krijg kan je dat toch niet naar Nederland laten verzenden
Vraag me dit ook af?Maar O-PCE wordt niet verboden toch? Omdat het een dissociatief is en die groeo wordt niet verboden toch?
Vraag me dit ook af?
Wat wordt eigenlijk verboden? Want als ze gelijk de phenethylamines pakken heb je meteen een hele rits drugs gecovered. En als ze de phencyclidines pakken valt o-PCE daar ook onder maar ik denk niet dat ze dat doen.
Dus dat wordt vaarwel MDM-x's, 2c's, amfetamines, cathinones etc.- stofgroep 1: substanties die zijn afgeleid van 2-fenylethaan-1-amine (2-fenethylamine)
Synthetische cannabinoides, geen gemis, eruit met die rotzooi- stofgroep 2: cannabimimetica / synthetische cannabinoiden
Hmm... @Neo-Shulginist kan hier misschien wat meer uitleg over geven, maar als het echt om alleen de piperidine ring gaat --- stofgroep 3: substanties die zijn afgeleid van 4-aminopiperidine

De piperidines gaat om stoffen die op fentanyl lijken. Helaas vallen nitrazenes daar niet onder.Dus dat wordt vaarwel MDM-x's, 2c's, amfetamines, cathinones etc.
Synthetische cannabinoides, geen gemis, eruit met die rotzooi
Hmm... @Neo-Shulginist kan hier misschien wat meer uitleg over geven, maar als het echt om alleen de piperidine ring gaat --
(Klik <---- Piperidine is een heterocyclisch secundair amine, dat bestaat uit een verzadigde zesring met vijf koolstofatomen en één stikstofatoom)
-- dan hebben we niet heel veel te vrezen.
Bekijk bijlage 59918
Nee, volgens dat bericht stoppen ze met de verkoop van m.esc voor 1 juli.1 juli volgens dit bericht.
Ze stoppen de verkoop op 28 juni zeggen ze zelf. Een paar dagen voor 1 juli…Nee, volgens dat bericht stoppen ze met de verkoop van m.esc voor 1 juli.
Ja, verstandig van ze. In ieder geval op tijd. Maar de stemming voor het stofgroepenverbod staat nog niet op de agenda in de Eerste Kamer. Het lijkt me wel een heel sterk verhaal dat ze zouden beschikken over niet-openbare informatie dat het stofgroepenverbod in de komende 17 dagen besproken wordt, aangenomen, en gelijk doorgevoerd.Ze stoppen de verkoop op 28 juni zeggen ze zelf. Een paar dagen voor 1 juli…
Bedankt voor het delen, maar ik heb dus de bewering gecheckt en het blijkt niet te kloppenBekijk bijlage 60260
Dit is de kop van de email die ik heb ontvangen.
Dus de vendor kletst uit z’n nek of de politie die ze op bezoek hebben gehad praat voor z’n beurt?Bedankt voor het delen, maar ik heb dus de bewering gecheckt en het blijkt niet te kloppen
De Eerste Kamer moet het wetsvoorstel nog bespreken en het is niet precies bekend wanneer ze dat gaan doen. Ook is niet bekend of de Eerste Kamer de wet aanneemt. Het kan theoretisch gezien nog gebeuren dat een meerderheid van de senatoren tegen de wet stemt. Dan wordt de wet niet doorgevoerd.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."