Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
177 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Al zal ik wel voor blijven voor een aantal RC's die enkel en alleen verkrijgbaar zouden moeten zijn bij smartshops.
Klik om te vergroten...

Je voorkomt dan misschien net wat meer criminaliteit. Want het verbod neemt de rc's, zeker de bekende, niet weg denk ik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3132333435...57
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vraagje, want ik ben een beetje de draad kwijt:

Vallen Rilmazafone en Norflurazepam nou ook onder de ban die per 1 juli in gaat? Zo nee, ligt het in de lijn der verwachting dat deze ook nog worden toegevoegd op een later moment?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
KoningToto zei:
Vraagje, want ik ben een beetje de draad kwijt:

Vallen Rilmazafone en Norflurazepam nou ook onder de ban die per 1 juli in gaat? Zo nee, ligt het in de lijn der verwachting dat deze ook nog worden toegevoegd op een later moment?
Klik om te vergroten...

Tweemaal nee
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#4
En 4-ho-met gaat dus ook nog niet verboden worden 1 Juli?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
ReggaeBlaster zei:
En 4-ho-met gaat dus ook nog niet verboden worden 1 Juli?
Klik om te vergroten...

Check: https://www.changingperspective.info/nieuws/lijst-stoffen-verboden/
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
De laatste maand.
Nog een maand kun je nog bij de digitale vendors alles kopen. Over een maand is het verbod ingegaan.

Ga jij nog in slaan of is het goed zo?
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
De laatste maand.
Nog een maand kun je nog bij de digitale vendors alles kopen. Over een maand is het verbod ingegaan.

Ga jij nog in slaan of is het goed zo?
Klik om te vergroten...
Ik heb voor een lifetime 2-mmc ingeslagen. Hopelijk blijft het ook zo lang goed :grin: Toch wel onze nummer 1 nu dat 3-mmc verboden is. Met als mooie bonus dat de kater een stuk minder heftig aanvoelt.

Ook heb ik aardig wat 3-FA ingeslagen, maar lang niet zoveel als 2-mmc.

Voor de rest vind ik het wel goed zo.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
De vraag is .... mag je zoveel in huis hebben van een product wat verboden is?
Klik om te vergroten...

Maak ik me geen zorgen over. In handel niet en het ligt ergens veilig opgeslagen waar niemand er bij kan. En hey, ik gebruik niet zo vaak dus wanneer ik het over een lifetime supply heb moet je daar vooral niet te gekke voorstellingen bij maken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoningToto zei:
Ik heb voor een lifetime 2-mmc ingeslagen. Hopelijk blijft het ook zo lang goed :grin: Toch wel onze nummer 1 nu dat 3-mmc verboden is. Met als mooie bonus dat de kater een stuk minder heftig aanvoelt.

Ook heb ik aardig wat 3-FA ingeslagen, maar lang niet zoveel als 2-mmc.

Voor de rest vind ik het wel goed zo.
Klik om te vergroten...

De vraag is .... mag je zoveel in huis hebben van een product wat verboden is?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
De vraag is .... mag je zoveel in huis hebben van een product wat verboden is?
Klik om te vergroten...
Nee, van de één op de andere dag ben je in het bezit van verboden middelen. Wees daar bewust van als je niet alles opmaakt of vernietigt voordat een verbod geldig wordt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Nee, van de één op de andere dag ben je in het bezit van verboden middelen. Wees daar bewust van als je niet alles opmaakt of vernietigt voordat een verbod geldig wordt.
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Maar het zal wel aan de hoeveelheid liggen denk ik. Zoals @KoningToto al aangeeft ... een levenslange voorraad zal voor iedereen anders zijn.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoningToto zei:
Ik heb voor een lifetime 2-mmc ingeslagen. Hopelijk blijft het ook zo lang goed :grin: Toch wel onze nummer 1 nu dat 3-mmc verboden is. Met als mooie bonus dat de kater een stuk minder heftig aanvoelt.

Ook heb ik aardig wat 3-FA ingeslagen, maar lang niet zoveel als 2-mmc.

Voor de rest vind ik het wel goed zo.
Klik om te vergroten...
Ik denk voorlopig genoeg 4-fma te hebben. Zou het nog de moeite zijn om daarnaast 3-fa te hebben? Ik lees dat dat erg dicht tegen speed aan ligt; als dat zo is, wellicht wel de moeite
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoningToto zei:
Maak ik me geen zorgen over. In handel niet en het ligt ergens veilig opgeslagen waar niemand er bij kan. En hey, ik gebruik niet zo vaak dus wanneer ik het over een lifetime supply heb moet je daar vooral niet te gekke voorstellingen bij maken.
Klik om te vergroten...
Dit wordt waarschijnlijk alleen een issue als de politie om wat voor reden ooit je woning binnenkomt, waar het in het zicht ligt.

Als je echter dit met respect gebruikt en er niemand mee lastig valt, dan heb je weinig kans dat je hierdoor in de problemen kan komen.

Grote uitzondering zijn de middelen die drugstesten uit laten slaan bij de diverse verkeerscontroles.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
Nee, van de één op de andere dag ben je in het bezit van verboden middelen. Wees daar bewust van als je niet alles opmaakt of vernietigt voordat een verbod geldig wordt.
Klik om te vergroten...
Ik hoopte nog zo op een overgang zoals toendertijd met de Euro. Dat je tot een bepaalde datum je onwettig middel nog kan inruilen voor iets legaals.

*Padoempatshsh

In dit geval zou dat dan bij de Apotheek moeten ipv bij de bank.

*Padoempatshsh

Kregen we met die euro niet allemaal een setje thuis gestuurd ter kennismaking?

*Padoempatshsh

*Cannedlaughter
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nathaniel zei:
Kregen we met die euro niet allemaal een setje thuis gestuurd ter kennismaking?
Klik om te vergroten...
Heb ik op 1 januari 2002 samen met mn vriendjes leeggestort en wietjes en frietjes voor gehaald😂 €3,87 per kit. Volle buit. Smaakte toch anders dan guldenfrietjes

Edit €3,88 trouwens. Vergat het 1 centje
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik las bij een vendor op de site dat HHC ook verboden wordt. Zoals bv de gummies en lollies.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind het een verwarrend stofje. Het lijkt alsof er twee of meer stoffen zijn die aangeduid worden als 2C-G-5.

Waarbij degene die de vendor noemt eerder familie lijkt van de NBOMe's dan fenethylamines.

Zou wel verklaren waarom deze niet verboden is in gues...
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Ik vind het een verwarrend stofje. Het lijkt alsof er twee of meer stoffen zijn die aangeduid worden als 2C-G-5.

Waarbij degene die de vendor noemt eerder familie lijkt van de NBOMe's dan fenethylamines.

Zou wel verklaren waarom deze niet verboden is in gues...
Klik om te vergroten...
NBOMe's zijn afgeleiden van de bekende 2C-stoffen (zoals 2C-B, 2C-I, enz.), met een extra N-(2-methoxybenzyl) groep aan het stikstof van de molecuul. Daardoor binden ze veel sterker aan de serotonine-5HTâ‚‚A-receptor, wat zorgt voor een krachtiger en vaak gevaarlijker effect met al een zeer lage dosis.

Ze behoren chemisch tot de fenethylamines, en vallen sinds 1 juli 2025 onder het Nederlandse NPS-verbod. Dat betekent dat alle NBOMe-varianten (zoals 25I-NBOMe, 25B-NBOMe, enz.) nu ook officieel verboden zijn.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Proxima zei:
NBOMe's zijn afgeleiden van de bekende 2C-stoffen (zoals 2C-B, 2C-I, enz.), met een extra N-(2-methoxybenzyl) groep aan het stikstof van de molecuul. Daardoor binden ze veel sterker aan de serotonine-5HTâ‚‚A-receptor, wat zorgt voor een krachtiger en soms gevaarlijker effect.

Ze behoren chemisch tot de fenethylamines, en vallen sinds 1 juli 2025 onder het Nederlandse NPS-verbod. Dat betekent dat alle NBOMe-varianten (zoals 25I-NBOMe, 25B-NBOMe, enz.) nu ook officieel verboden zijn.
Klik om te vergroten...

Ah ja, ik moet me hier ook helemaal niet meer mee bemoeien 🤣

Was wel deel van de obsessie vroeger om die structuur formules te bestuderen.

Desalniettemin lijkt het me sterk dat een clearnet vendor zijn handen gaat branden aan een illegaal stofje. Toch een beetje fishy.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Ah ja, ik moet me hier ook helemaal niet meer mee bemoeien 🤣
Klik om te vergroten...
Juist wel mee bemoeien, anders blijven we gokken!

LucidLucy zei:
Desalniettemin lijkt het me sterk dat een clearnet vendor zijn handen gaat branden aan mogelijk toch een illegaal stofje.
Klik om te vergroten...
Zal mij niets verbazen als ze het doen onder een niet eigen B.V. en dan de katvanger-eigenaar van die B.V. er voor op laten draaien wanneer het fout gaat, en dat het fout gaat is statistisch vrijwel 100%.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."